2008-06-25, 18:25
Medlem
Dudezs avatar
Ingen som minns när järtorget var fullt med skinnskallar bland annat vissa som också dansade breakdance och målade graffiti. Galen kombination. Ena dan bombar jacka andra dan puma jacka. Träffade en av dom och hängde med honom en del som hette K** Och bodde på kungshöjd. Någon som vet nåt om denna personen.
Citera
2008-06-25, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dudez
Ingen som minns när järtorget var fullt med skinnskallar bland annat vissa som också dansade breakdance och målade graffiti. Galen kombination. Ena dan bombar jacka andra dan puma jacka. Träffade en av dom och hängde med honom en del som hette K** Och bodde på kungshöjd. Någon som vet nåt om denna personen.

Japp, han blev som sagt graffitimålare och snodde sitt namn från den mest kände målaren i New York. Senare klev han ut som homosexuell (K** alltså)

Det är remarkabelt vad märkliga vägar de tidiga nynazisterna tagit. Dubbelmördare, bögar och a-lagare....
Citera
2008-06-25, 20:20
Medlem
Dudezs avatar
Ja S**** 93 (namnet) D* R****** (crewet) Galna tider! Blitz Hiphop klubb på Friggagatan varje Söndag då var man inte gammal (:
Citera
2008-06-25, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodGuyISwear
Det är väl han på den berömda bilden från Växjö 1982.
http://www.hansrunesson.se/damen.jpg
Skall sägas att killen vid tantens huvud i dag är a-lagare i Kville...

Ja det är S***o!
Citera
2008-06-25, 21:44
Bannlyst
Du har fått en fråga av mig!

Citat:
Ursprungligen postat av A.S.A.B
Ja det är S***o!

Du har fått en fråga av mig, läs bakåt lite. Svara på den du????? sluta svammla om förtäckta namn, kom igen nu med vilka var den s.k Haga ligan och när existerade den, från masthugget, annedal och haga!

Så jag väntar på svar du ser jag räknar upp namn som fanns i haga under tiden 68- och till 90-talet och längre, har massvis med fler namn som jag kan skriva, så visa nu den berömda Haga-ligan ????? vi såg aldrig någon trots ALLA år i haga! kom igen nu?????

Hjälp han ni småttingar! Det behövs nog.
Citera
2008-06-26, 01:27
Medlem
fuckshitups avatar
nå david. vilka menade du? krans eller kranz.
Citera
2008-06-26, 20:14
Bannlyst
A.S.A.B var håller du hus???????

A.S.A.B var håller du hus när jag har frågat efter detrta beryktade gäng som ingen sett sen -68, Därför skrev jag en massa namn finns mkt mer.

Ingen av gamla stammen har hört talas om några gäng i Haga dom hade blivit nerplockade illa kvick! det fanns riktigt tuffa gossar i Haga den tiden.

Så jag väntar på dig.........................
Citera
2008-06-26, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Du har fått en fråga av mig, läs bakåt lite. Svara på den du????? sluta svammla om förtäckta namn, kom igen nu med vilka var den s.k Haga ligan och när existerade den, från masthugget, annedal och haga!

Så jag väntar på svar du ser jag räknar upp namn som fanns i haga under tiden 68- och till 90-talet och längre, har massvis med fler namn som jag kan skriva, så visa nu den berömda Haga-ligan ????? vi såg aldrig någon trots ALLA år i haga! kom igen nu?????

Hjälp han ni småttingar! Det behövs nog.

Vafan svamlar du om ditt jävla pucko? Är du schizofren?

Har du inget närminne? Är det bortknarkat?
så här skrev du i post #471
Citat:
När jag tänkte efter och en mkt bra beskrivning av dig så är det ingen "vandringssägen" som jag skrev trots jag snurrat runt bl.a där sedan början av 70- talet och kollade upp det så fick jag fram namn m.m så det fanns ett, fast jag var nog så snurrig den tiden så jag minns inte,

Så tack för att du rätade till det för mig, det fanns!Men just i Haga fanns oxå mkt ensama galningar utan kopplingar men en del legender idag.namndroppning gör jag ej.

I Inlägg #480 skriver du så här:
Citat:
Aldrig hört talas om något gänmg i Haga annedal masthugget, sedan 1972. vilket år talar du om???

Det fanns enskila snubbar som lasse snövit, leffe muskel, Rocky, Uppsala Benke. långe lasse, gert skomkarn, Tommy Ring, Håkan "räven" lasse listorp,
Satisfactions ägare Staffan Lundström, karstad- bröderna, japan, peter pan,
Leif Zetterberg,. blomman, lasse sveg, Arvika -folket,Holmer, janne Basker, m ellqvist, dino,Robban Ryssen, Blues-annika , rö agneta, Dick Stockholmarn,

ja, listan kan jag göra hur lång som helst! detta kan jag skriva med gott samvete.

Vilka år som alla här och undertecknade fanns i haga, existerade dessa som du beskriver, vi såg inga, flera namn här är absolut inga duvungar, flera är tyvärr döda. ja sånt är livet.

Kom igen när dom härjade, och vilka det var!!

Lägg ner boffandet innan du glömt hur din morsa ser ut... jubelidiot!
Citera
2008-06-27, 00:32
Medlem
Ogres avatar
Citat:
A.S.A.B var håller du hus när jag har frågat efter detrta beryktade gäng som ingen sett sen -68, Därför skrev jag en massa namn finns mkt mer.

Ingen av gamla stammen har hört talas om några gäng i Haga dom hade blivit nerplockade illa kvick! det fanns riktigt tuffa gossar i Haga den tiden.

Så jag väntar på dig.........................

Jag bodde också i Haga från ca 1979.
Det där hagagänget hörde jag i och för sig talas om, men jag såg de aldrig. Jag tror inte att de gjorde särskilt mycket väsen ifrån sig bland vuxna människor. Jag har för mig att jag har hörde att de gick på nordhemskolan.
Däremot känner jag mycket väl igen de namn snorig nämnde, Billy då? glömde du honom?
Citera
2008-06-27, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ogre
Jag bodde också i Haga från ca 1979.
Det där hagagänget hörde jag i och för sig talas om, men jag såg de aldrig. Jag tror inte att de gjorde särskilt mycket väsen ifrån sig bland vuxna människor. Jag har för mig att jag har hörde att de gick på nordhemskolan.
Däremot känner jag mycket väl igen de namn snorig nämnde, Billy då? glömde du honom?

JA HALTA BILLY, DÖD NU! PLOCKADE MÅNGA SAKER PÅ VINDAR, RÖ-CHANG, SKREV JU ATT JAG KAN NÄMNA ETT 50 TAL TILL, BOMB-TORE, DOG FÖR ETT ÅR SEDAN. dET FÅR RÄCKA-

VILL BARA ATT KLAnarslet skall svara på dom frågor som jag ställt istället för gapa om, annat tala om att göra bort sig-
Citera
2008-06-27, 00:44
Medlem
Ogres avatar
Citat:
JA HALTA BILLY, DÖD NU! PLOCKADE MÅNGA SAKER PÅ VINDAR, RÖ-CHANG, SKREV JU ATT JAG KAN NÄMNA ETT 50 TAL TILL, BOMB-TORE, DOG FÖR ETT ÅR SEDAN. dET FÅR RÄCKA-

VILL BARA ATT KLAnarslet skall svara på dom frågor som jag ställt istället för gapa om, annat tala om att göra bort sig-

Kli-Tore död? I och för sig inte förvånande, han såg riktigt risig ut redan för tio år sedan.

Vad gäller KLAnarslet tillhör han nog de yngre som tyckte att hagaligan märktes. själv såg jag aldrig till det gänget, trots att jag sas var på plats.
Senast redigerad av Ogre 2008-06-27 kl. 00:49.
Citera
2008-06-27, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ogre
Kli-Tore död? I och för sig inte förvånande, han såg riktigt risig ut redan för tio år sedan.

Jepp! dog hemma, i haga. var risig levern länge. cirkaettår sedan antingen kli eller bombtore!det är bara att välja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in