2007-09-23, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lejonmannen
Nej, jag tänker på restaurangen som ligger på just Kristinelundsgatan, tvärgata till Avenyn vid hotell Rubinen. Har hjärnstillestånd och kommer inte ihåg vad den heter. Något med rock?!...

Edit. Dailys? Vet att den bytt namn några gånger.

Mmm Dailys menar du nog?

Några utav de vakterna som var på Restaurang Kristina jobbade där med har jag för mig.

Thomas, Rolle...
Citera
2007-09-23, 11:58
Medlem
Citat:
Nej, jag tänker på restaurangen som ligger på just Kristinelundsgatan, tvärgata till Avenyn vid hotell Rubinen. Har hjärnstillestånd och kommer inte ihåg vad den heter. Något med rock?!...

Edit. Dailys? Vet att den bytt namn några gånger.

Stället heter Rockbaren nu tror jag.

Kan du mena snubbarna som bl.a gjorde rån mot systemet på Karljohansgatan, värderånet i Frölunda centrum samt rånet mot gamla ABAB,s värdedepå (17 millar) i nordstan i början av 90-talet?
Jag vet bara en vakt på dåvarande Dailys som var inblandad i dessa rån.

Apropå "Tok-Roger", han jobbade rätt länge på Dailys där Lasse som han senare mördade var ägare och var tillsammans med Lasses dotter ett tag. Kan tillägga att Roger är extremt smart och definitivt ett "raketforskarämne" dock flippade han rejält under sina drogpsykoser, väldigt trevlig och sympatisk när han var "ren".
Citera
2007-09-23, 12:37
Bannlyst
hehe

Jo idioterna på Dailys gick och köpte en Porsche var efter rånet, kontant!!!

Det fanns många goa gubbar som jobbade där genom åren, dom flesta vakterna var både fullare och mer påtända en vad gästerna var. Sedermera så torskade några stycken i en kokshärva då det såldes lite extra i garderoben.

Att Roger gick loss med yxan hade med tjacket att göra samt att hans morsa hade utsatt honom för incest sedan barnsben, därav kvinnohatet. Han var definitivt inget ämne för raketforskning utan en manipulativ fullblodspsykopat
Citera
2007-09-23, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A.S.A.B
Apropå "Tok-Roger", han jobbade rätt länge på Dailys där Lasse som han senare mördade var ägare och var tillsammans med Lasses dotter ett tag. Kan tillägga att Roger är extremt smart och definitivt ett "raketforskarämne" dock flippade han rejält under sina drogpsykoser, väldigt trevlig och sympatisk när han var "ren".

Smart Roger?? killen är en idiot!!

Citat:
Ursprungligen postat av Cola Maradona
Han var definitivt inget ämne för raketforskning utan en manipulativ fullblodspsykopat

Han sökte t.o.m jobb hos Lasses dotter några år efter mordet.
Citera
2007-09-23, 18:43
Medlem
lejonmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmoz

Han sökte t.o.m jobb hos Lasses dotter några år efter mordet.
Vad gör Lotta idag?

A.S.A.B, det var just värdedepån jag tänkte på.

Köpte de varsin Porsche kontant

Vad gör de killarna idag?

Roger, har han frigång?
Citera
2007-09-23, 20:45
Bannlyst
Citat:
Vad gör Lotta idag?

A.S.A.B, det var just värdedepån jag tänkte på.

Köpte de varsin Porsche kontant

Vad gör de killarna idag?

Roger, har han frigång?

Hon är i samma bransch ännu fast i en annan stad.

Vad de gamla vakterna gör han jag ingen aning om men några utav dem sitter nog inne

Roger har inte frigång har är fri.
Citera
2007-09-24, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmoz
Hon är i samma bransch ännu fast i en annan stad.

Vad de gamla vakterna gör han jag ingen aning om men några utav dem sitter nog inne

Roger har inte frigång har är fri.

Vakten PC då? Stod på Key Bar t.ex. bland annat med Zoltan.. Vet att han åkte in på nåt bank/värdetransportrån..
Citera
2007-09-24, 21:33
Medlem
Roger...

Roger med yxan, jobbade han på Harleys ngn gång, vad heter han mer?

Vet ni ngt om Richard på Harleys? Och så var det en kul kort kille i disken?
Citera
2007-09-24, 22:35
Bannlyst
jaha

Roger jobbade först på Dailys och sedan Harleys, Olearys samt Park Lane. Klippte tre stycken med yxan varav den ena var hans ungdomskärlek, den andra älskarinna och Lasse som ägde Harleys och Dailys var hans svärfar.

Han släpptes ut från Karsudden efter 2 år ???? ja vet sverige är underbart. Han har aldrig varit sinnesjuk utan spelade bara under rättegången, han planerade att mörda Lasee under flera år och många var vi som fick erbjudandet om att klippa honom. Dom hade en del trassliga affärer ihop med öppnandet av Harleys i Halmstad som slutade med att Roger förlorade sina pengar som han satsat.

Att han skulle sökt jobb hos Lasses dotter efter att mördat hennes far och även försökt mörda hennes morsa tror jag inte en sekund på, vad har du fått det ifrån...

I vilket fall som helst bor han i Linköping idag och har barn ihop med ett psycho han träffade under en permission.....fin unge det kommer bli

Roger var även inblandad i kola härvan med han agenten Kurt i Stockholm på 90 talet när han torskade första gången, nu torskade han igen förra året och skrev en bok om sig själv???
Citera
2007-09-24, 22:43
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Bluetramp vet du detta med Dabrim säkert då folk hävdar att han jobbar på la boheme fortfarande, om det är sant, hur dog han då

Jag kan inte ta gift på att vi pratar om samme kille. Den Dabrim jag skrivit svar om var en kraftig, inte så lång kille, jobbade på krogar, uppväxt i Hjällbo tror jag.
Citera
2007-09-24, 22:48
Medlem
Vakterna Park Lane + New Yaki 1990-

Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Jag kan inte ta gift på att vi pratar om samme kille. Den Dabrim jag skrivit svar om var en kraftig, inte så lång kille, jobbade på krogar, uppväxt i Hjällbo tror jag.
Bluetramp vet du detta med Dabrim säkert då folk hävdar att han jobbar på la boheme fortfarande, om det är sant, hur dog han då

På tal om dörrvakter- någon som vet vad som hände med vakterna som stod i dörrarna på Park Lane och New Yaki på den tiden det begav sig? (början av 90 talet?) En del av dem (Pelle & Co) var ju mer i gång än gästerna...
// L.L
Citera
2007-09-24, 23:37
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappi
Frank har jag hört talas om en del och träffat ett par gånger men aldrig fått nån riktigt konkret historia om honom, e det något du kan berätta om ?

missanpassad som resten utav högarna här är i tråden!
blandmissbrukare och alkoholist. försöker sig på lite diverse stötar ibland som misslyckas totalt!
jobbade som bilmekaniker sist jag träffa han...

Jim T, Severyn P (var med o kapade massa bilar för ett tag sedan, dödades även då) och Frank skulle göra inbrott på socialkontoret och sno datorer, väl inne så får Frank o Jim för sig att krossa glasrutor. det är glassplitter överallt och dem börjar bära ut datorer men ingen tänker på att det är 2 decimeter snö ute och att alla kommer därifrån blodiga...
dem springer raka vägen hem till Severyn som bodde närmast och dumpar skiten, 3 minuter senare så stormar polisen. inte svårt att följa helt färska blodspår!

En annan gång så kom Frank körandes över en parkeringsplats när det kommer en bil mot han som enbart skulle hitta en ledig p-plats. men frank tar det säkra före det osäkra och drar ut föraren och slår han blodig med ett fälgkors, innan han beger sig av en bit innan alla vittnen har ringt polisen som stoppar han en bit bort. men där drog dem faktiskt körkortet på han! drograttfylla osv.

han hade kommit över ett hemmagjort hagelgevär när han bodde på ett knarkboende (Exit). den sprang han runt med och rånade skitungar och pensionärer med.

Festade även med han vid 3-4 tillfällen då jag umgicks med en utav hans f.d kompisar. och det var alltid samma veva...
fanns det en tjej där på samma fest så fick hon antingen stryk eller nära att bli våldtagen.
minns speciellt en gång när jag kom in i vardagsrummet så ser jag Frank står och håller strypgrepp på en brud samtidigt som han örfilar henne! alla franks polare stod bara o kollade på. slutade med att han fick en stol svingad i ansiktet som gick i 10 bitar, alla kastade såklart ut han till slut. men då står idioten utanför dörren halva natten och skriker tills grannarna ringer polisen.

en annan och annan knivskärning på småkillar har han även varit med om. han och Jim T gick helt oprovocerat fram till en kille på en fest och högg en kille rakt genom handen för att se hans reaktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in