2016-03-14, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kickboxer
Bengt bodde borta åt mölndalshållet till, bla ovanför det disckotek som fanns vid mölndals bro, sedan bodde han även i Balltorp.

Bengt höll väl på med marknader ett tag,var knalle?
Citera
2016-03-14, 21:23
Medlem
Podcastintervju med Daniel Sundström.

http://podtail.com/podcast/krull-kriminell/

"Daniel Sundström - f d Bandidos och del av 90-talets beryktade och ökända "BMW-ligan", har under sina 42 år fyllt sitt brotts-CV med mer än de flesta… - Som 6-åring sålde han stulna cigaretter - Som 11-åring snodde han första bilen - Som 15-åring satt han fängslad i Spanien, efterlyst av Interpol - Som 16-åring blev han en av Sveriges då genom tidernas yngste klass 1 fånge."
Citera
2016-03-16, 03:21
Medlem
Flyttade till Göteborg runt 1998 och träffade en tjej från Frölunda. Hon gillade att förfesta på La Boheme. Tillbringade alldeles för mycket tid där pga henne men upplevde många minnesvärda ögonblick. Bla gnistan som ledde till slagsmålet i kyrkan mellan två assyriska familjer som det stod en del om i tidningarna. Detta var även en tid då vissa OG-medlemmar började hänga där och stället började spåra ur rent allmänt. Pundare, alkisar och spelberoende 19åriga assyrier var det vanligaste inslaget där. Dabrin (bartendern som gick bort i cancer) berättade att La Boheme hade högst omsättning per spelmaskin i hela Sverige och om man såg hur assyrierna gick på var det lätt att tro på. La Boheme var ett ställe du kunde ta med dig dina små barn till och bli stupfull mitt på dagen utan att få fördömande blickar. Pratat med en del DJ:s som kom dit och jobbade och i den yrkeskåren fanns det inget värre ställe att bli bokad till. Att bli utslängd från Labban var enligt mig en bedrift.

Nu till det viktigaste

Som nån annan nämnde ägdes "Labban" av Rasta Husen-finnen som också ägde Avenyn 10. Därför cirkulerade det en hel del vakter men de som gjorde mest intryck på mig från den tiden var två bröder. Sasha och Srdjan/Sergi. Jävligt trevliga men kunde bli sjukt hänsynslösa och senare tog dom över dörren på Enter (numer Chez Amis). Är det nån som vet mer om dessa två?
Citera
2016-03-18, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Vet du när detta skedde?
I början av 2014 var det.
Citera
2016-03-25, 12:39
Medlem
Någon som skulle kunna berätta lite fight-historier om Aron (Tyson) (RIP) och Kelly Tryggve? Skulle minsann vara lite inressant att höra.
Citera
2016-03-28, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MolesterStallone
Någon som skulle kunna berätta lite fight-historier om Aron (Tyson) (RIP) och Kelly Tryggve? Skulle minsann vara lite inressant att höra.
Det hade aldrig blivit av för Tryggve hade aldrig vågat, Tyson (varför tror ni han kallades så?) var förvisso ganska kort, men det var en stenhård jävel. Dessa spelade i olika ligor, vad fan tror ni Trygve var fär något egentligen.
Citera
2016-03-29, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det hade aldrig blivit av för Tryggve hade aldrig vågat, Tyson (varför tror ni han kallades så?) var förvisso ganska kort, men det var en stenhård jävel. Dessa spelade i olika ligor, vad fan tror ni Trygve var fär något egentligen.

Raffa Pancamo är väl en av få som hade gett Tyson en match...
Citera
2016-03-30, 20:04
Medlem
-TheRiddle-s avatar
..
Senast redigerad av -TheRiddle- 2016-03-30 kl. 20:08.
Citera
2016-03-31, 22:03
Medlem
Vad kan ni säga om denne Polack-Martin? Vet att han slaktade en kille i Park Lane men det är allt.
Vad var hans fullständiga namn?
Vilka "kändisar" slogs han mot? Läste att han var en grym fighter.
Citera
2016-04-03, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Jag tror han menade att han ville höra om historier om dom och inte mellan dom. Det stämmer som du säger att Kelly inte hade ställt upp för han gick ju bara på dom han visste han kunde besegra. Om det hade blivit något så är jag säker på att Orhan Tyson hade vunnit.

Annars är det så att det fanns många fler likheter än olikheter mellan dom 2. Jag tror inte du Xtroverto vill höra detta men tyvärr är det sant.

Orhan började kallas för "Lill Tyson" när han blev stark av styrketräningen och användningen av steroiderna. När han märkte att en del blev rädda så fick han storhetsvansinne och trodde att han var helt unik och oslagbar. Det var han inte för det fanns många i Göteborg som höll på med styrketräning och steroider och i förhållande till kroppsvikt var lika starka och som kunde fightas som Orhan. Costa t ex.

Orhan rånade narkomaner på Hisingen med sin pitbull genom att ringa på och kräva att få komma in. Han tog narkotikan och sålde.

Likheter: *Styrketräning
*Socialbidrag
*Klarade aldrig av att göra affärer och tjäna mycket pengar
*Gick på de som var svagare än de själva

Sammanfattningsvis så spelade dom inte i olika ligor utan snarare i samma liga. Båda var väldigt dåliga människor och det är ingen slump att båda blev skjutna.

Och nej nej nej en gång för alltid när ska ni fatta!!! Jonas Baccardi lämnade inte Göteborg som en rädd liten fågel som en del fått för sig när han kom ut utan han tränade på Spartacus som vanligt. Han var alltså inte rädd för Orhans bror eller "kompisar" efter mordet. Inget hände med han heller

Citat:
Ursprungligen postat av MolesterStallone
Vad kan ni säga om denne Polack-Martin? Vet att han slaktade en kille i Park Lane men det är allt.
Vad var hans fullständiga namn?
Vilka "kändisar" slogs han mot? Läste att han var en grym fighter.
Den kändaste borde vara när han och Lill Tyson drabbade samman på Tuve Torg. Dom började slåss och om jag inte minns fel fick Orhan fram en kniv som han högg Martin med. Mer än så vet jag inte men Xtroverto kan nog berätta mer
Senast redigerad av Tellusstar 2016-04-03 kl. 16:50.
Citera
2016-04-03, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inezthe1
I början av 2014 var det.

Naturligtvis ska det stå början av 2004! Sorry.
Citera
2016-04-17, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SubOhmKnight
Flyttade till Göteborg runt 1998 och träffade en tjej från Frölunda. Hon gillade att förfesta på La Boheme. Tillbringade alldeles för mycket tid där pga henne men upplevde många minnesvärda ögonblick. Bla gnistan som ledde till slagsmålet i kyrkan mellan två assyriska familjer som det stod en del om i tidningarna. Detta var även en tid då vissa OG-medlemmar började hänga där och stället började spåra ur rent allmänt. Pundare, alkisar och spelberoende 19åriga assyrier var det vanligaste inslaget där. Dabrin (bartendern som gick bort i cancer) berättade att La Boheme hade högst omsättning per spelmaskin i hela Sverige och om man såg hur assyrierna gick på var det lätt att tro på. La Boheme var ett ställe du kunde ta med dig dina små barn till och bli stupfull mitt på dagen utan att få fördömande blickar. Pratat med en del DJ:s som kom dit och jobbade och i den yrkeskåren fanns det inget värre ställe att bli bokad till. Att bli utslängd från Labban var enligt mig en bedrift.

Nu till det viktigaste

Som nån annan nämnde ägdes "Labban" av Rasta Husen-finnen som också ägde Avenyn 10. Därför cirkulerade det en hel del vakter men de som gjorde mest intryck på mig från den tiden var två bröder. Sasha och Srdjan/Sergi. Jävligt trevliga men kunde bli sjukt hänsynslösa och senare tog dom över dörren på Enter (numer Chez Amis). Är det nån som vet mer om dessa två?

Fajten var mellan Assyrier och Syrianer, oftast handlar det om att Assyrier envisas med att Syrianer är Assyrier och Syrianer säger att "Assyrier" från Irak är Kaldeér. Sen så säger vissa "Assyrier" att de är från dagens Turkiet eller Syrien, vilket inte stämmer heller. Då dessa områden tillhörde Aram d.v.s Aramoye/Oromoye = Suryoye/Syrian.

Tjaffset var sjukt, de kunde kleta bajs på varandras kyrkor och vandalisera. Även råna varandras föreningar. Vilket hände mot den Assyriska föreningen i Frölunda. Syrianerna var en liten mängd där men hade ballar.

Även Dano ramlade in där, men han visste inte ens själv om han var en Assyrier eller Syrian. Kallar sig bägge två.

Nu till Labban, det fanns allt möjligt där. På senare tid var det snack om att hattarna hade en fot där.
Innan var det en del O.G snubbar, en av vakterna spöade albanen Mirsad som sedan hängde sig själv i Mariestad häktet. Måste ha vart en serb, de hade en grej att jävlas med albanerna i Gbg.

Allt de gamla är borta, de små grabbarna är de som "styr" området. Men bakom dem som med många förortsgäng är det albanska familjer. Man kör samma grej som Marsielle typ, man ser skiten men inte vad som finns bakom. Där styr Korsikanska maffian. Har för mig att 9 albanska familjer kör sitt race i Sverige. De mesta i Gbg via förortsgäng och till Norge.

Mina 2 cent, kanske inte vad du sökte men men.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in