2016-02-02, 13:36
Medlem
Wearetoyss avatar
Bmwligan

Någon som sitter på lite allmän info om Bengt som nämns ett antal gånger i boken?
Jag vill jätte gärna veta mer om honom då jag är rätt säkert på att det är en person som har varit en stor del i mitt liv...
Citera
2016-02-02, 15:05
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wearetoys
Bmwligan

Någon som sitter på lite allmän info om Bengt som nämns ett antal gånger i boken?
Jag vill jätte gärna veta mer om honom då jag är rätt säkert på att det är en person som har varit en stor del i mitt liv...
Bengt efternamn? Släng fram efternamn och vilken bok du syftar på så kan jag göra lite efterforskningar .
Citera
2016-02-02, 15:19
Medlem
NitGrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Bengt efternamn? Släng fram efternamn och vilken bok du syftar på så kan jag göra lite efterforskningar .

Efternamn vågar jag inte svara på men boken lär vara Bmw-ligan :smash and grab
Citera
2016-02-03, 04:55
Medlem
Wearetoyss avatar
Har tyvärr inte hittat något efternamn, vet dock efternamnet på den man jag misstänker (och hoppas!!) är med i boken.
Ja det är den boken som personen ovanför nämt.
Citera
2016-02-04, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-

Bengt bodde borta åt mölndalshållet till, bla ovanför det disckotek som fanns vid mölndals bro, sedan bodde han även i Balltorp.
Citera
2016-02-04, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det var inte där de hade sin tillverkning.

Det var det visst det, på övervåningen i gamla stallarna hade dom byggt in ett rum att ha som labb, mellan AUDI verkstan och iraniern "Borås"
Det var en "garageförening" i lokalerna efteråt (Montin, PP och ett gäng andra gubbar), lukten av blomster satt i kvar i MDF-skivorna på väggarna i rummet på vinden..
Kan iofs ha kokats på flera ställen men det rummet har varit tjackfabrik, det luktar säkert fortfarande.
Citera
2016-02-06, 15:48
Medlem
Wearetoyss avatar
Någon som har lite allmän info om Jakob som är med i Bmw- ligan med?

Han är dock inte lika intressant för mig som Bengt är.
Citera
2016-02-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Det var det visst det, på övervåningen i gamla stallarna hade dom byggt in ett rum att ha som labb, mellan AUDI verkstan och iraniern "Borås"
Det var en "garageförening" i lokalerna efteråt (Montin, PP och ett gäng andra gubbar), lukten av blomster satt i kvar i MDF-skivorna på väggarna i rummet på vinden..
Kan iofs ha kokats på flera ställen men det rummet har varit tjackfabrik, det luktar säkert fortfarande.
DP hade sitt kok ute i Utby.

"Tillverkningen i Utby har kallats Sveriges största knarkfabrik och beräknas ha gjort mellan 100 och 300 kilo amfetamin"

http://sverigesradio.se/sida/artikel...&artikel=80202

http://drugnews.nu/2001/10/04/1012/

http://sverigesradio.se/sida/artikel...artikel=139568

Du snackar om något annat.
Senast redigerad av xtroverto 2016-02-15 kl. 18:18.
Citera
2016-02-16, 16:06
Medlem
Citat:
Bmwligan

Den boken är skriven av en kille som förvisso är bekant med flera ur gamla bmw-ligan, men han var inte med själv, vilket han också nämner i boken.
Citat:
Ursprungligen postat av kickboxer
Bengt bodde borta åt mölndalshållet till, bla ovanför det disckotek som fanns vid mölndals bro, sedan bodde han även i Balltorp.
Bengt Bedrup?
Citat:
Någon som har lite allmän info om Jakob som är med i Bmw- ligan med?

Han är dock inte lika intressant för mig som Bengt är.
Boken är en utskrattat story om en iofs ganska hygglig kille som hade som sin stora dröm att joina BMW-ligan. P, fick inte sålt några böcker utan han fick ge bort dem.

P, har dock varit med om en jävla massa, suttit långvoltor, är en tuff kille. Nu har han firma som det går bra för och han har skött sig i över 10 år, sedan hans sista muck.
Citera
2016-03-02, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Hittade en stängd länk där TS inte fick några seriösa svar. dock verkade han vara en smula udda, så han fick kanske vad han skulle ha.
Länk till originaltråd http://www.flashback.org/showthread.php?t=254354

Hans frågeställning är ändå av intresse för mig.
Vad hände med Tyrone Alfredsson, Niklas "Saken" Höst,
Mats Lindell, Reine"Braine", Reine Magnusson,
Christian Lind (från Kungälv), Punk Janne Andersson?

Niklas Höst har jag hört rykten om att han ska vara död, droger. Stämmer det?

Någon med mer info?

Niclas Höst är död. Droger? Garanterat en del av orsaken men han hittades i älven där han legat ca 3 mån. Någon som vet mer om detta?
Citera
2016-03-14, 10:34
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inezthe1
Niclas Höst är död. Droger? Garanterat en del av orsaken men han hittades i älven där han legat ca 3 mån. Någon som vet mer om detta?

Vet du när detta skedde?
Citera
2016-03-14, 17:23
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Vet du när detta skedde?
2004
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera