2016-04-18, 12:32
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MolesterStallone
Någon som skulle kunna berätta lite fight-historier om Aron (Tyson) (RIP) och Kelly Tryggve? Skulle minsann vara lite inressant att höra.
Under Tysons storhetstid gick Kelley på kryckor, det var först efter 90 talets slut som han kunde klara sig utan sina cp-pinnar. Tror aldrig ens dom haft någon konflikt. Däremot så var ju Tyson och Polack-Martin egentligen bra vänner, men båda två var psykfall och Tyson satte tjuringen i Polacken uppe vid Tuve-torget. Och strax innan julen ´-99 slaktade Polacken Bobby Bogojevski, inne på Park-Lane. Jag kände Bobby ganska väl och även hans bror S*so. Polacken och Bobby hade en beef om någon brud, som slutade i ren katastrof. Polacken hade alltid en "dykarkniv" i ett hölster vid ena vaden. Kniven plus att Polacken då vägde 115kg (i bra form, typ 175 lång..) och till detta var ordentligt e:ad och övergobbad ledde till till Bobbys död. Fattar fan inte varför han kände behov av att ta fram kniven, Polacken hade kunnat knäcka Bobby på mitten utan problem. Bobby kunde inte fajtas, han var snarare lite av en pajas, fast en schysst sådan. Mycket tragiskt. Det krävdes en hel pikétstyrka för att gripa Polacken utanför Park Lanes entré. Polacken dömdes till Livstid i tingsrätten men hovrätten sänkte straffet till 10 år.

Polacken hängde en del med Ezmin som polisen lät dö i arresten efter en gobbeöverdos. (alla är övertygad om att polisen medvetet gjorde nada för att få liv i turken, han var ju ett lika stort psykfall som polacken och om möjligt ändå grövre) Jag tränade själv seriöst vid den här tiden, då Johan ägde Spartacus (och sålde ryskt sustanon under disken), och vid den tiden hängde hela dårhus-sällskapet på Spartacus. Polacken, Tyson, Johannesson, Hamlet med fler.Jag blev vittne till när Polacken skallade en kille så näsan blev plattare än en stekpanna. Anledningen var att Polacken hade snott någon annans solarietid, och när den är soltörstande snubben begick oskicket att knacka på dörren och upplysa om att det minsann var hans tid, så öppnae Polacken dörren och skallade offret så han däckade, med ett rejält blodvite och trasig näsa...

Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det hade aldrig blivit av för Tryggve hade aldrig vågat, Tyson (varför tror ni han kallades så?) var förvisso ganska kort, men det var en stenhård jävel. Dessa spelade i olika ligor, vad fan tror ni Trygve var fär något egentligen.
Tyson var galnare och livnärde sig på grova brott, vilket Kelly inte var lika intresserad av. Klart att Tyson skulle spöa Kelly, då Kelly vid den tiden var helt beroende av sina kryckor. Men när det kommer till slagkraft så skulle han lätt mäta sig med Tyson. Kelly slog med en sjuk explosivitet. Han var dessutom jävligt snabb med händerna. Kelly betalade Kosta för att skjuta sin systers kille, som Kelly hatade, mestadels därför att systerns kille var blatte. Men Kosta misslyckades fundamentalt, då polisen grep honom när han satt gobbedäckad i sin bil med en dam-peruk och ett avsågat hagelgevär, utanför Kellys systers bostad... Han åkte för förberedelse till grovt rån, pga av gobbe incidenten..
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Jag tror han menade att han ville höra om historier om dom och inte mellan dom. Det stämmer som du säger att Kelly inte hade ställt upp för han gick ju bara på dom han visste han kunde besegra. Om det hade blivit något så är jag säker på att Orhan Tyson hade vunnit.

Annars är det så att det fanns många fler likheter än olikheter mellan dom 2. Jag tror inte du Xtroverto vill höra detta men tyvärr är det sant.

Orhan började kallas för "Lill Tyson" när han blev stark av styrketräningen och användningen av steroiderna. När han märkte att en del blev rädda så fick han storhetsvansinne och trodde att han var helt unik och oslagbar. Det var han inte för det fanns många i Göteborg som höll på med styrketräning och steroider och i förhållande till kroppsvikt var lika starka och som kunde fightas som Orhan. Costa t ex.

Orhan rånade narkomaner på Hisingen med sin pitbull genom att ringa på och kräva att få komma in. Han tog narkotikan och sålde.

Likheter: *Styrketräning
*Socialbidrag
*Klarade aldrig av att göra affärer och tjäna mycket pengar
*Gick på de som var svagare än de själva

Sammanfattningsvis så spelade dom inte i olika ligor utan snarare i samma liga. Båda var väldigt dåliga människor och det är ingen slump att båda blev skjutna.

Och nej nej nej en gång för alltid när ska ni fatta!!! Jonas Baccardi lämnade inte Göteborg som en rädd liten fågel som en del fått för sig när han kom ut utan han tränade på Spartacus som vanligt. Han var alltså inte rädd för Orhans bror eller "kompisar" efter mordet. Inget hände med han heller

Den kändaste borde vara när han och Lill Tyson drabbade samman på Tuve Torg. Dom började slåss och om jag inte minns fel fick Orhan fram en kniv som han högg Martin med. Mer än så vet jag inte men Xtroverto kan nog berätta mer
Japp, Tyson tävlade även i Tyngdlyftning (inte styrkelyft), och han sågs som en riktig talang. Men till skillnad mot Tyson, så var eller är Trygve ruskigt intelligent. Den egenskapen använde han flitigt, då han med en gång märkte främlingars svaga sidor som han sen kunde manipulera till vad som helst. Han var riktigt obehaglig när han satt och psykade sina offer. Han uppfyller alla kriterier för psykopati, och satt ett tag på Karsudden. Men konstigt nog så blev han aldrig påhoppad på stan, trots att han hoppa på kryckor och hade så många "fiender". Snarare så hängde han en hel del med andra kriminella som Öjersjö, Greven och även med Polacken och Ezmin kunde han ses med.
Nu för tiden är så har han helt opch hållet lämnat det kriminella livet och är istället väldigt engagerad i sin kristna församling. Han spelar i olika kyrkor och är faktiskt väldigt bra som trubbadur.. Ingen skulle känna igen han idag, han ser helt annorlunda ut (läs gammal).. För några år sedan fanns han med på en helsida i ftonbladet, där han hyllades som hjälte då han satte stopp för två rånare som skulle slå till mot en värdetransport vid Kungens kurva i Stockholm... Han rammade dom med sin bil och höll kvar dom tills polisen kom...
Citera
2016-04-23, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SubOhmKnight
Flyttade till Göteborg runt 1998 och träffade en tjej från Frölunda. Hon gillade att förfesta på La Boheme. Tillbringade alldeles för mycket tid där pga henne men upplevde många minnesvärda ögonblick. Bla gnistan som ledde till slagsmålet i kyrkan mellan två assyriska familjer som det stod en del om i tidningarna. Detta var även en tid då vissa OG-medlemmar började hänga där och stället började spåra ur rent allmänt?

Bråket var mellan två klaner eller som du säger, familjer, och i/kring kyrkan, och det hade en ganska allvarlig grund.
Citat:
Vad kan ni säga om denne Polack-Martin? Vet att han slaktade en kille i Park Lane men det är allt.
Vad var hans fullständiga namn?
Vilka "kändisar" slogs han mot? Läste att han var en grym fighter.
Han var en liten pojke utan sitt prepp. Fullpreppad och påtänd är väl inget att skryta med om man kan vara galen då, liksom.
Citat:
Ursprungligen postat av Turkiye1453
Fajten var mellan Assyrier och Syrianer, oftast handlar det om att Assyrier envisas med att Syrianer är Assyrier och Syrianer säger att "Assyrier" från Irak är Kaldeér. Sen så säger vissa "Assyrier" att de är från dagens Turkiet eller Syrien, vilket inte stämmer heller. Då dessa områden tillhörde Aram d.v.s Aramoye/Oromoye = Suryoye/Syrian.

Tjaffset var sjukt, de kunde kleta bajs på varandras kyrkor och vandalisera. Även råna varandras föreningar. Vilket hände mot den Assyriska föreningen i Frölunda. Syrianerna var en liten mängd där men hade ballar.

Även Dano ramlade in där, men han visste inte ens själv om han var en Assyrier eller Syrian. Kallar sig bägge två.
Helt fel för vid den tiden hade inte splittringen skett mellan Assyrier och Syrianer. Fanns bara Assyriska föreningen då. Denho satt inne så sluta ljug, han kom ut på en bevakad permis, som hade med detta bråket att göra, kan man säga.

OG fanns ju då och Assyrierna var utåt sett iaf de enda. Bråket där de slogs med påkar har INGENTING att göra med några olikheter som de ansåg hos varandra, utan av en helt annan anledning. Det började ju för fasen på en begravning. Detta var efter 1998, jag påstår att det måste varit 99-01, typ. Det var väl efter detta som det började spricka i deras fasad.
Citera
2016-04-23, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
. Men konstigt nog så blev han aldrig påhoppad på stan, trots att han hoppa på kryckor och hade så många "fiender"

För att han höll sig på sin kant.

Citat:
Snarare så hängde han en hel del med andra kriminella som Öjersjö, Greven och även med Polacken och Ezmin kunde han ses med.

Umgicks inte med Öjeskär, Ezmin, Greven, och dem. Ezmin och Greven hängde ju med Roy, så Öje var ju inte egentligen med dem heller, utan snarare en mer fest.prisse, som inte hade samma typ av attiyd som trion jag nämnde. Öje var alltid trevlig, iom det var de andra också, men Öje var det mer naturligt, han brann inte för att vara stor och se farlig ut, om du fattar.

Kelly sågs aldrig på Avenyn med innefolket, men det gjorde trion, så jag fattar inte vad Kelly gör här. Som om han platsade som vakt på den tiden, NEJ, som om han kunde vara fräck på Parkan, Que, nej, han var en som lirade i utkanten, kanske gjorde några gästspel då och då, men inte mer. Inte mig veterligen och då kan jag dra namnen på alla på den tiden. Vissa håller än idag.

Du vet iaf väldigt mycket och det är kul.
Citera
2016-04-23, 23:38
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Mitt absolut bästa minne Av Kelly är (kände honom väl från femmantiden) när han skulle igenom en sådan där bom som finns i bostadsområden där jag bodde då, han har ingen nyckel och ska sparka upp den, han tog sats och sparkar faktiskt upp den.... Men han slinter samtidigt och sätter sig på röven och då kommer bommen tillbaka och spräcker pannan på honom 😁
Citera
2016-04-24, 23:53
Medlem
Den lät trolig
Citera
2016-04-26, 20:16
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
För att han höll sig på sin kant.

Umgicks inte med Öjeskär, Ezmin, Greven, och dem. Ezmin och Greven hängde ju med Roy, så Öje var ju inte egentligen med dem heller, utan snarare en mer fest.prisse, som inte hade samma typ av attiyd som trion jag nämnde. Öje var alltid trevlig, iom det var de andra också, men Öje var det mer naturligt, han brann inte för att vara stor och se farlig ut, om du fattar.

Kelly sågs aldrig på Avenyn med innefolket, men det gjorde trion, så jag fattar inte vad Kelly gör här. Som om han platsade som vakt på den tiden, NEJ, som om han kunde vara fräck på Parkan, Que, nej, han var en som lirade i utkanten, kanske gjorde några gästspel då och då, men inte mer. Inte mig veterligen och då kan jag dra namnen på alla på den tiden. Vissa håller än idag.

Du vet iaf väldigt mycket och det är kul.
Roy fick allt dras med Trygve han med...

Öjersjö dog väl förresten efter en hjärntumör, för kanske 10 år sedan? Jo han var rätt snäll, men som alla andra med tre korkar gobbe och en näve rohypnol innanför västen, så kunde han ju också ställa till med en och annan mindre smickrande scen...

Roy har i alla fall lyckats bra. Han har gjort en del slantar med sin emballage-återvinningsfirma...
Senast redigerad av nero1 2016-04-26 kl. 20:47.
Citera
2016-04-28, 22:32
Medlem
Träffade den nu döde Ezmin ett par gånger förr men visste aldrig killens efternamn.
Någon som vet det av ren nyfikenhet?
Killen var ju helt tappad i sina dagar, att gobba blev rutin för honom.
Citera
2016-04-30, 09:53
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Träffade den nu döde Ezmin ett par gånger förr men visste aldrig killens efternamn.
Lurar på det med, har glömt. Men under gobbe-epoken i Gbg, så var det tidvis verkligen kaos. Inte pga av förorts-kurder, utan pga av att varenda jävla gymråtta var torsk på gobbe. Och som inte det var illa nog, så stod ju dessa i dörren på var och varannan krog...

Vilken jävla tid det var i slutet på 90, början på 00.. Ta bara harleys, där det nästan var krav att vara påtänd för att komma in.. Eller Walk Over, där både Ezmin och Tyson emellanåt stod i dörren. Stans två största dårar..!
Men det var innan som vakterna var tvungna att, dels vara ordningsvakt och på det vara under polisens regi.

Ezmin stod ju annars i dörren på Zoo club, där även stor Uffe och Håkan stod. Uffe och Håkan var under 90-talet kanske Gbg's grövsta byggare. Dom tränade på Antons gym som lätt var stans bästa gym, utan massa jävla fitness och metrosexuella fåntrattar, bara testosteron och dianabol.. Blir nästan vemodig av nostalgin när jag tänker på Antons gym och den sunkiga bruna heltekningsmattan samt stora väggmålninngar, föreställandes Conan.the barbarian...

Vilka tider, så långt i från sats och vad kedjorna heter, där alla är nyduschade innan dom går på nåt löjligt "fitness-pass" med massa peter siepens- böcklingar...

En annan jätte (när han var full-preppad och glad), var ju Petri Sipponen. Var med när Uffe passade Petri i bänken där han körde treor på 225 kg... Petri var ju innan han vägde 120 kg en riktigt vass kickboxare. Om jag inte har fel tror ja han tom vann nåt EM, i 70 kg-klassen eller nåt. Tror han körde uppe på abc-/angereds centrum. Men detta var ju i slutet på 80-, så Kick-Boxingen var ju väldigt färsk och spretig på den tiden, så mästerskap på den tiden var ju inte direkt Las Vegas, om man säger som så...
Citera
2016-04-30, 18:46
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Är det denna?

19680517-4932

Sabaredjovic, Esmin

Hundraårsgatan 13 3Tr
415 10 Göteborg

Död 27/5 2000.

Folkbokförd (1997) i Göteborgs Vasa, Göteborgs kn (Göteborgs och Bohus län, Västergötland).

Född 17/5 1968 i Göteborgs Haga (Göteborgs och Bohus län, Västergötland).

Frånskild man (11/11 1997).
--------------
Motsvarande folkbokföringsförsamling(ar) 1/1 2014:
Göteborgs Vasa, Göteborgs kn (Västra Götalands län, Västergötland)

Födelseförsamling i källan:
Haga (Göteborgs och Bohus län)

Källor:
man91 / RFV 03 / SPAR 97f
Citera
2016-04-30, 18:52
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Vad hände med den här Esmin då ni som har koll. Hur dog han?
Citera
2016-05-02, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
där även stor Uffe och Håkan stod. Uffe och Håkan var under 90-talet kanske Gbg' grövsta byggare.
James ska ju in där, Håkan var aldrig en byggare på allvar, inga tävlingsplaber vad jag vet, nånsin.

James och Anders B.
Citera
2016-05-02, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Vad hände med den här Esmin då ni som har koll. Hur dog han?
E var en jävligt stökig kille, muskelberg som gobbade. Det utgjorde givetvis stora problem för snuten, så det hans gamla tjej säger och vad obduktionsrapporten skavisa så, höll de honom låst i själva axelpartiet, eller om det var att de tryckte ner häftbenet, något av det, för han ville/försökte vrida på sig, och när då under/överkroppen hålls still, så går den sönder, med gobbepanik och råstyrka.

De höll han i axelpartiet har jag för mig. Så vred han underkroppen och fick ett läge där axlarna var platta neråt och han helt vriden, ngt sådant. Det var under tumult han avled.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in