Citat:
Under Tysons storhetstid gick Kelley på kryckor, det var först efter 90 talets slut som han kunde klara sig utan sina cp-pinnar. Tror aldrig ens dom haft någon konflikt. Däremot så var ju Tyson och Polack-Martin egentligen bra vänner, men båda två var psykfall och Tyson satte tjuringen i Polacken uppe vid Tuve-torget. Och strax innan julen ´-99 slaktade Polacken Bobby Bogojevski, inne på Park-Lane. Jag kände Bobby ganska väl och även hans bror S*so. Polacken och Bobby hade en beef om någon brud, som slutade i ren katastrof. Polacken hade alltid en "dykarkniv" i ett hölster vid ena vaden. Kniven plus att Polacken då vägde 115kg (i bra form, typ 175 lång..) och till detta var ordentligt e:ad och övergobbad ledde till till Bobbys död. Fattar fan inte varför han kände behov av att ta fram kniven, Polacken hade kunnat knäcka Bobby på mitten utan problem. Bobby kunde inte fajtas, han var snarare lite av en pajas, fast en schysst sådan. Mycket tragiskt. Det krävdes en hel pikétstyrka för att gripa Polacken utanför Park Lanes entré. Polacken dömdes till Livstid i tingsrätten men hovrätten sänkte straffet till 10 år. Polacken hängde en del med Ezmin som polisen lät dö i arresten efter en gobbeöverdos. (alla är övertygad om att polisen medvetet gjorde nada för att få liv i turken, han var ju ett lika stort psykfall som polacken och om möjligt ändå grövre) Jag tränade själv seriöst vid den här tiden, då Johan ägde Spartacus (och sålde ryskt sustanon under disken), och vid den tiden hängde hela dårhus-sällskapet på Spartacus. Polacken, Tyson, Johannesson, Hamlet med fler.Jag blev vittne till när Polacken skallade en kille så näsan blev plattare än en stekpanna. Anledningen var att Polacken hade snott någon annans solarietid, och när den är soltörstande snubben begick oskicket att knacka på dörren och upplysa om att det minsann var hans tid, så öppnae Polacken dörren och skallade offret så han däckade, med ett rejält blodvite och trasig näsa...
Citat:
Tyson var galnare och livnärde sig på grova brott, vilket Kelly inte var lika intresserad av. Klart att Tyson skulle spöa Kelly, då Kelly vid den tiden var helt beroende av sina kryckor. Men när det kommer till slagkraft så skulle han lätt mäta sig med Tyson. Kelly slog med en sjuk explosivitet. Han var dessutom jävligt snabb med händerna. Kelly betalade Kosta för att skjuta sin systers kille, som Kelly hatade, mestadels därför att systerns kille var blatte. Men Kosta misslyckades fundamentalt, då polisen grep honom när han satt gobbedäckad i sin bil med en dam-peruk och ett avsågat hagelgevär, utanför Kellys systers bostad...

Citat:
Japp, Tyson tävlade även i Tyngdlyftning (inte styrkelyft), och han sågs som en riktig talang. Men till skillnad mot Tyson, så var eller är Trygve ruskigt intelligent. Den egenskapen använde han flitigt, då han med en gång märkte främlingars svaga sidor som han sen kunde manipulera till vad som helst. Han var riktigt obehaglig när han satt och psykade sina offer. Han uppfyller alla kriterier för psykopati, och satt ett tag på Karsudden. Men konstigt nog så blev han aldrig påhoppad på stan, trots att han hoppa på kryckor och hade så många "fiender". Snarare så hängde han en hel del med andra kriminella som Öjersjö, Greven och även med Polacken och Ezmin kunde han ses med. Jag tror han menade att han ville höra om historier om dom och inte mellan dom. Det stämmer som du säger att Kelly inte hade ställt upp för han gick ju bara på dom han visste han kunde besegra. Om det hade blivit något så är jag säker på att Orhan Tyson hade vunnit.
Annars är det så att det fanns många fler likheter än olikheter mellan dom 2. Jag tror inte du Xtroverto vill höra detta men tyvärr är det sant.
Orhan började kallas för "Lill Tyson" när han blev stark av styrketräningen och användningen av steroiderna. När han märkte att en del blev rädda så fick han storhetsvansinne och trodde att han var helt unik och oslagbar. Det var han inte för det fanns många i Göteborg som höll på med styrketräning och steroider och i förhållande till kroppsvikt var lika starka och som kunde fightas som Orhan. Costa t ex.
Orhan rånade narkomaner på Hisingen med sin pitbull genom att ringa på och kräva att få komma in. Han tog narkotikan och sålde.
Likheter: *Styrketräning
*Socialbidrag
*Klarade aldrig av att göra affärer och tjäna mycket pengar
*Gick på de som var svagare än de själva
Sammanfattningsvis så spelade dom inte i olika ligor utan snarare i samma liga. Båda var väldigt dåliga människor och det är ingen slump att båda blev skjutna.
Och nej nej nej en gång för alltid när ska ni fatta!!! Jonas Baccardi lämnade inte Göteborg som en rädd liten fågel som en del fått för sig när han kom ut utan han tränade på Spartacus som vanligt. Han var alltså inte rädd för Orhans bror eller "kompisar" efter mordet. Inget hände med han heller
Den kändaste borde vara när han och Lill Tyson drabbade samman på Tuve Torg. Dom började slåss och om jag inte minns fel fick Orhan fram en kniv som han högg Martin med. Mer än så vet jag inte men Xtroverto kan nog berätta mer
Annars är det så att det fanns många fler likheter än olikheter mellan dom 2. Jag tror inte du Xtroverto vill höra detta men tyvärr är det sant.
Orhan började kallas för "Lill Tyson" när han blev stark av styrketräningen och användningen av steroiderna. När han märkte att en del blev rädda så fick han storhetsvansinne och trodde att han var helt unik och oslagbar. Det var han inte för det fanns många i Göteborg som höll på med styrketräning och steroider och i förhållande till kroppsvikt var lika starka och som kunde fightas som Orhan. Costa t ex.
Orhan rånade narkomaner på Hisingen med sin pitbull genom att ringa på och kräva att få komma in. Han tog narkotikan och sålde.
Likheter: *Styrketräning
*Socialbidrag
*Klarade aldrig av att göra affärer och tjäna mycket pengar
*Gick på de som var svagare än de själva
Sammanfattningsvis så spelade dom inte i olika ligor utan snarare i samma liga. Båda var väldigt dåliga människor och det är ingen slump att båda blev skjutna.
Och nej nej nej en gång för alltid när ska ni fatta!!! Jonas Baccardi lämnade inte Göteborg som en rädd liten fågel som en del fått för sig när han kom ut utan han tränade på Spartacus som vanligt. Han var alltså inte rädd för Orhans bror eller "kompisar" efter mordet. Inget hände med han heller
Den kändaste borde vara när han och Lill Tyson drabbade samman på Tuve Torg. Dom började slåss och om jag inte minns fel fick Orhan fram en kniv som han högg Martin med. Mer än så vet jag inte men Xtroverto kan nog berätta mer
Nu för tiden är så har han helt opch hållet lämnat det kriminella livet och är istället väldigt engagerad i sin kristna församling. Han spelar i olika kyrkor och är faktiskt väldigt bra som trubbadur.. Ingen skulle känna igen han idag, han ser helt annorlunda ut (läs gammal).. För några år sedan fanns han med på en helsida i ftonbladet, där han hyllades som hjälte då han satte stopp för två rånare som skulle slå till mot en värdetransport vid Kungens kurva i Stockholm... Han rammade dom med sin bil och höll kvar dom tills polisen kom...