2013-12-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lookaway
Någon som vet någon om Christoffer kronqvist i yngre dagar? Han som blev misstänkt för mc mordet på High capparal?!
Han var lika tokig som han är idag, men han är trevlig, tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av cybernetic
Ingen som minns BulgarAlex, vad gör han idag?

https://www.flashback.org/p44694608#p44694608

Vem fan bryr sig om den föredettingen? Med den vidriga historiken? Inte många, gissningsvis.
Citera
2013-12-04, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Nä, han är långt ifrån en kung.

Kung? Nä, men shit vad det går mycket rykten om PJ. Sen fråga nån om han är nått att ha? Menar du slåss då eller? 1, beror ju vem som står på andra sidan.

2, att nån random snubbe skulle ha en chans är ju inte troligt, då han ändå tränat boxning bra många år. Så slår nog rätt hårt äm, har jag hört.....

3, Sen är han ju inte i den formen han va förr, så är det ju med alla. Men ja, vem det än va så hade varit kul och se vederbörande få en dagsedel som heter duga, tacka PJ och niga med mössan i hand. Sen sitter ja INTE och säger att är guds bästa barn precis. Har ju den stilen, brötig och hög ljud.... Som gör det som krävas för att betala hyran.
Då hans fru jobbar (M) hela tiden, så Mr P kan göra lite som han vill på dagarna. Snäll, och är hjälpsam och trevlig. Kan gå FÖR långt, ofta=) Har personligen aldrig haft problem, med han..
Citera
2013-12-04, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Han var lika tokig som han är idag, men han är trevlig, tycker jag.

Vem fan bryr sig om den föredettingen? Med den vidriga historiken? Inte många, gissningsvis.

Bara för sakens skulle, men vem syftar du på? För om vi tänker på samma, så är det väl inget man gråter över, Mr tjej tjusaren som han var!
Citera
2013-12-04, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cola Maradona
Rokko

Vet du något om bröderna Bebbo och Lucy från Biskopsgården

Två bröder från Vårväderstorget (biskop) "Bebbo" kunde när de gällde och umgicks. Med gräddan av biskop-eliten. "Lucio" helt loss i huvudet, umgicks med en Jugge (som ALLTID hade arme kläder) lika loss så klart. Vidare att han skulle ha hällt syra i ansiktet, på ett/sitt barn vet jag ej. Men ingen eld, utan rök.. Sen var Bebbo och körde BMW, med Mar..... S och Co:. Vilka gubbar=)
Citera
2013-12-04, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALLmaktTill-Tengil
Kung? Nä, men shit vad det går mycket rykten om PJ. Sen fråga nån om han är nått att ha? Menar du slåss då eller? 1, beror ju vem som står på andra sidan.

2, att nån random snubbe skulle ha en chans är ju inte troligt, då han ändå tränat boxning bra många år. Så slår nog rätt hårt äm, har jag hört.....

3, Sen är han ju inte i den formen han va förr, så är det ju med alla. Men ja, vem det än va så hade varit kul och se vederbörande få en dagsedel som heter duga, tacka PJ och niga med mössan i hand. Sen sitter ja INTE och säger att är guds bästa barn precis. Har ju den stilen, brötig och hög ljud.... Som gör det som krävas för att betala hyran.
Då hans fru jobbar (M) hela tiden, så Mr P kan göra lite som han vill på dagarna. Snäll, och är hjälpsam och trevlig. Kan gå FÖR långt, ofta=) Har personligen aldrig haft problem, med han..
Hans tid är förbi, idag är han en föredetting. Men när han var med i gemet så var han en att räkna med.

Idag kan du inte boxa dig fram, det gick på 90-talet då Ps rykte uppstod.

Utöver detta så har han även gjort vissa felsteg som gjort att han håller sig på sin kant. Killen är ju inte smart.

Citat:
Ursprungligen postat av ALLmaktTill-Tengil
Bara för sakens skulle, men vem syftar du på? För om vi tänker på samma, så är det väl inget man gråter över, Mr tjej tjusaren som han var!

Bulgaren.
Citera
2013-12-06, 00:00
Medlem
AportMedEnAborts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyson2011
Han är död, var ett vådaskott på frälsis lilla bommen.

Jag har en nära släkting som var ihop med honom. Men jag vet inget mer. Vad sysslade han med? Vad hände exakt? Man blir ju jävligt nyfiken när man ser att hans namn dyker upp här.
Citera
2013-12-09, 13:40
Medlem
[quote=A.S.A.B|11666288]I grunden ett kompisgäng uppvuxna kring Haga, Masthugget, Annedal, Vasa, vissa var lugnare och vissa var extremt våldsamma, en del hade fablesse för vikingakultur, vapen och militaria och en del andra för MC, en del gillade bryt... osv, ett rejält hopkok av skilda typer som samsades under samma tak där alla ställde upp och ingen backade när det smällde. Alla som hamnade i vägen kunde få stryk, alltfrån Poliser till ynkliga kommunister.

Vissa hade äldre polare som var inne i bikerkulturen och som man såg upp till och gärna umgicks med. Inga i det ursprungliga gänget är idag direkt involverade i bikersfären, men vissa har kontakter kvar.

Dom flesta har idag skötsamma lugna liv och "ungdomsynderna" som skett är idag minnen från en svunnen tid.
Man kan väl säga att det var ca. 7-8 st i urgänget och kunde växa med perifera kompisar till och från till ca. ett 25-tal som drog runt och satte skräck i omgivningarna.[/QUdOTE]du glömde nämna att ungefär halva gänget gick med i järnbrotts mc
Citera
2013-12-09, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.S.A.B
Ett par laddkassetter på en vagn med 6-7 millar är vad jag vet fortfarande inte återfunnen, de som gjorde det säger att dom fick lämna den då ena snubben fick en astmachock så de var tvugna att pysa, kassetterna stod kvar på lastbryggan under Nordstan så vilken drönare som helst kan ha plockat den för att senare leva loppan...
Det stämmer att en av dem fick ett anfall och de var tvungna att bära med honom. Han kollapsade mer eller mindre.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Tror knappast att de lämnar kvar kasetter med flera miljoner i bara för att nån råkar få ett "astmaanfall", no way. Den köper jag inte.

De hade valet att lämna en utslagen kompis som då hade torskat, och sedan hade snuten kartlagt honom i minsta detalj, vilket skulle innebära risk för de andra. Så valet var enkelt.

Dessutom, vem fan vill leva med det på sitt samvete, att man lämnade en kumpan i sticket för att man istället valde lite extra deg.

Citat:
Ursprungligen postat av jonny67
du glömde nämna att ungefär halva gänget gick med i järnbrotts mc

Kände du till de som drog igång den klubben?
Citera
2013-12-13, 16:06
Medlem
folioboys avatar
https://www.facebook.com/stefan.hagberg.5

vem var Stefan hagberg? när man pratar om honom i falkenberg så vet dom flesta om vem han är men inte hans förflutna. många av dessa unga "gangsters" med byxorna runt fotknöllarna har gjort honom till någon typ av jesus.

så jag är mest nyfiken har inget skvaller sjäv. vem är han? vem var han? vad hade han gjort som gav honom den här glorian? sen så vad hade han för anknytning till familjen mangos?
allt jag vet är att han jobbade för Kris.

Edit: kan tillägga att det är hans begravning idag.
Senast redigerad av folioboy 2013-12-13 kl. 16:12.
Citera
2013-12-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folioboy
https://www.facebook.com/stefan.hagberg.5

vem var Stefan hagberg? när man pratar om honom i falkenberg så vet dom flesta om vem han är men inte hans förflutna. många av dessa unga "gangsters" med byxorna runt fotknöllarna har gjort honom till någon typ av jesus.

så jag är mest nyfiken har inget skvaller sjäv. vem är han? vem var han? vad hade han gjort som gav honom den här glorian? sen så vad hade han för anknytning till familjen mangos?
allt jag vet är att han jobbade för Kris.

Edit: kan tillägga att det är hans begravning idag.

Din länk funkar inte.

Var det en beryktad kille i Falkenberg? Familjen Mangos?
Citera
2013-12-13, 16:33
Medlem
folioboys avatar
http://www.facebook.com/stefan.hagberg.5
kolla om den fungerar, annars så är det stefan hagberg på facebook.

familjen mangos (mongos) som jag kallar dom själva är en familj som leker gudfadern typ. hela familjen är med i kris och så fort något fuffens är på g så kommer deras namn ofta på tal.. vanligt whitetrash ifrån heberg i princip.
om jag har förstått det rätt så har båda familjer förflutet i göteborg
Citera
2013-12-13, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folioboy
http://www.facebook.com/stefan.hagberg.5
kolla om den fungerar, annars så är det stefan hagberg på facebook.

familjen mangos (mongos) som jag kallar dom själva är en familj som leker gudfadern typ. hela familjen är med i kris och så fort något fuffens är på g så kommer deras namn ofta på tal.. vanligt whitetrash ifrån heberg i princip.
om jag har förstått det rätt så har båda familjer förflutet i göteborg
Länken är densamma som innan och funkar inte.

Ingen aningen om varken familjen eller Stefan. Låter som klassikern när någon flyttar till en mindre ort att de höjer sig själva till skyarna och ingen på orten kan checka om det är sant då man kanske inte känner till folk där han kom ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in