Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-22, 19:14
  #2269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorresBianco
Han är egentligen en bra kille men med temperament som gjort att han hamnat fel.

Ja, han verkade inte så dålig och han var schysst på mejl. Vågar mig inte dit igen dock.
Citera
2018-03-23, 00:52
  #2270
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 69-69
Vem kinitchi vilken?
Han med spel maskinerna

Har du lust att svara? Annars skicka gärna ett PM?

mvh
Citera
2018-04-07, 07:54
  #2271
Medlem
448s avatar
Håller på att gå igenom gamla papper med profiler i Göteborg som gjort lite avtryck.

Finns en Polis som kallades för potatisnäsan som alltid var i Göteborg och i Nordstan, det var hans revir med anrop 8 3651 när han jobbade, det var bussen i centrala stan.
Fyllebussen

Det här var frammåt iaf en 96 som högst.

Jag har faktiskt träffat denna legend 2008 och så men hann inte prata med han , då var han pensionär men han spatserade som förr.

Nån som har lite info rent allmänt om han?
__________________
Senast redigerad av 448 2018-04-07 kl. 07:56.
Citera
2018-04-20, 15:11
  #2272
Medlem
Tooheyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Håller på att gå igenom gamla papper med profiler i Göteborg som gjort lite avtryck.

Finns en Polis som kallades för potatisnäsan som alltid var i Göteborg och i Nordstan, det var hans revir med anrop 8 3651 när han jobbade, det var bussen i centrala stan.
Fyllebussen

Det här var frammåt iaf en 96 som högst.

Jag har faktiskt träffat denna legend 2008 och så men hann inte prata med han , då var han pensionär men han spatserade som förr.

Nån som har lite info rent allmänt om han?

Om det är han som jag minns så var han ganska stor.Minns när han var på Näsetbadet och sprätte med sina muskler,hörde ett rykte att han käkade anabola
Citera
2018-04-20, 15:47
  #2273
Medlem
448s avatar
Nae de vette fan men det här är en från den äldre tidens stadskonstaplar - han var väldigt mycket city på 80/90 tal - det var hans hemmaplan.
Han skickades ut på midsommarkommenderingar längs västkusten visserligen på den tiden - då var ju städerna helt tomma på folk på midsommar men han är ingen förmåga som iaf varit ute på dagens gatukrig alls.Han skulle fått stroke direkt av förfallet...

Haha kanske var han , han hade lite sån där brännvinsnäsa med stora porer som fåglar kunde bygga i bon i.Jag träffade han i tjänsten och då var han riktigt trevlig men enligt folk var han en riktigt omedgörlig vägg som gjorde att dom hade och välja mellan att omedelbart gå upp i rök eller sitta på golvet i fyllebussen.Inget snack - det var över på en sekund.
Citera
2018-04-21, 08:49
  #2274
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Håller på att gå igenom gamla papper med profiler i Göteborg som gjort lite avtryck.

Finns en Polis som kallades för potatisnäsan som alltid var i Göteborg och i Nordstan, det var hans revir med anrop 8 3651 när han jobbade, det var bussen i centrala stan.
Fyllebussen

Det här var frammåt iaf en 96 som högst.

Jag har faktiskt träffat denna legend 2008 och så men hann inte prata med han , då var han pensionär men han spatserade som förr.

Nån som har lite info rent allmänt om han?
Ja den fan minns man, han spöade mig med batongen i det lilla krypinnet dom hade vid p-huset😂
Citera
2018-04-21, 09:08
  #2275
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Ja den fan minns man, han spöade mig med batongen i det lilla krypinnet dom hade vid p-huset😂

Haha ja fan

Jag såg han spatsera runt i början på 2000 talet - han var pensionär och knalla omkring
som det vilken arbetsdag som helst med händerna bakom ryggen och en sökande blick.

Jag sa hej och han spatserade förbi och fundera vad jag gjort för dumt
__________________
Senast redigerad av 448 2018-04-21 kl. 09:10.
Citera
2018-04-21, 09:10
  #2276
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Haha ja fan

Jagvsåg han spatsera runt i början på 2000 talet - han var pensionär och knalla omkring
som det vilken arbetsdag som helat led händerna bakom ryggen och en sökande blick.
Ja oavsett så var han ett riktigt as...mycket tafsande på tjejer han tog in osv.
Citera
2018-04-21, 11:54
  #2277
Medlem
448s avatar
Haha Pottisnesan kanske hamnar i en #Metoo kampanj
Citera
2018-04-22, 15:15
  #2278
Medlem
Snuten ni menar kallades Pinocchio, Berra. Kallades även Nordstansskräcken.

Han tävlade i Polis-SM i byggning, käkade bra med steroider den dåren.
Citera
2018-04-22, 15:45
  #2279
Medlem
På 80-talet bodde jag i Olskroken och träffade ofta på ett par där mannen hette Dragan Petrovic och damen Britta Dezmajl tror jag. Fanns en son och en dotter i familjen som hette Fält i efternamn. Brittas barn om jag minns rätt. Britta hade en väninna som hon gjorde nån kassaskåpssprängning med och Dragan höll väl på med lite av varje...

Någon som känner till dessa och vad de sysslar med idag?
__________________
Senast redigerad av Meze 2018-04-22 kl. 15:48.
Citera
2018-09-01, 13:34
  #2280
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Håller på att gå igenom gamla papper med profiler i Göteborg som gjort lite avtryck.

Finns en Polis som kallades för potatisnäsan som alltid var i Göteborg och i Nordstan, det var hans revir med anrop 8 3651 när han jobbade, det var bussen i centrala stan.
Fyllebussen

Det här var frammåt iaf en 96 som högst.

Jag har faktiskt träffat denna legend 2008 och så men hann inte prata med han , då var han pensionär men han spatserade som förr.

Nån som har lite info rent allmänt om han?

Polisen kallades "Berra" som någon tidigare nämnt.
Jag träffade på honom några ggr på ett gym i Olskroken 07-08
(Första gången sen vi tränade på Antons gym på 80/90-talet)
Den store bjässen hade blivit så smal sedan "förr" och vi båda hade bostäder på gång
i Thailand. Berra hade köpt en lägenhet i Hua Hin och drömde om att flytta ner så fort
hans nybygge blev klart, men inte långt efter jag träffade honom så fick jag ett samtal
från en annan gammal vän (-08 tror jag) att han gått bort Hörde nåt om att han dött
i tjänsten pga hjärtat, men vet inte vad som stämmer riktigt.. Han hade ju hjärtklaff
och hade väl inte varit så snäll mot sin kropp i sina dar.

En mkt trevlig kille/vän enligt mig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback