2013-12-13, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folioboy
https://www.facebook.com/stefan.hagberg.5

vem var Stefan hagberg? när man pratar om honom i falkenberg så vet dom flesta om vem han är men inte hans förflutna. många av dessa unga "gangsters" med byxorna runt fotknöllarna har gjort honom till någon typ av jesus.

så jag är mest nyfiken har inget skvaller sjäv. vem är han? vem var han? vad hade han gjort som gav honom den här glorian? sen så vad hade han för anknytning till familjen mangos?
allt jag vet är att han jobbade för Kris.

Edit: kan tillägga att det är hans begravning idag.

Kände igen namnet direkt som en av alkoholisterna på Kortedala torg som Janne Josefsson gjorde ett reportage om för drygt 20 år sedan och sedan sökte upp igen 20 år senare. Googlade och det vekar som jag har rätt och någon skriver om Hagbergs dödsfall Josefssons Facebooksida. Vet inget om karln förutom det jag såg i reportaget och vad jag minns verkade han rätt skön, har för mig att han fixade så Björn Afzelius kom och spelade på något ställe i Kortedala.
Citera
2013-12-13, 22:52
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnie
Kände igen namnet direkt som en av alkoholisterna på Kortedala torg som Janne Josefsson gjorde ett reportage om för drygt 20 år sedan och sedan sökte upp igen 20 år senare. Googlade och det vekar som jag har rätt och någon skriver om Hagbergs dödsfall Josefssons Facebooksida. Vet inget om karln förutom det jag såg i reportaget och vad jag minns verkade han rätt skön, har för mig att han fixade så Björn Afzelius kom och spelade på något ställe i Kortedala.

Du har rätt.

Kände Stefan rätt väl. Visste faktiskt inte att han hade gått bort. Mest märkliga var att "xtroverto" som kan den mesta, inte vet vem Stefan Hagberg var......bla Romanos vet vem han var.

Hagberg, från Kortedala, riktigt bra i idrott som ung. Sen gick livet snett, med droger o kriminalitet. En driftig o charmig kille egentligen. Har många barn. Fick lämna Göteborg, hals över huvud. Bott neråt Varberg/Falkenbergsområdet i rätt många år nu.

RIP Stefan.
Citera
2013-12-13, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Du har rätt.

Kände Stefan rätt väl. Visste faktiskt inte att han hade gått bort. Mest märkliga var att "xtroverto" som kan den mesta, inte vet vem Stefan Hagberg var......bla Romanos vet vem han var.

Hagberg, från Kortedala, riktigt bra i idrott som ung. Sen gick livet snett, med droger o kriminalitet. En driftig o charmig kille egentligen. Har många barn. Fick lämna Göteborg, hals över huvud. Bott neråt Varberg/Falkenbergsområdet i rätt många år nu.

RIP Stefan.
Var han ett fyllo på Kortedala torg för 20 år sedan?
Citera
2013-12-13, 23:03
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Var han ett fyllo på Kortedala torg för 20 år sedan?

Nej...mer kriminell med narkotikaproblem.
Citera
2013-12-14, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Nej...mer kriminell med narkotikaproblem.
Citat:
Ursprungligen postat av Arnie
Kände igen namnet direkt som en av alkoholisterna på Kortedala torg som Janne Josefsson gjorde ett reportage om för drygt 20 år sedan

Det låter så här, men han kanske menade att han var en alkis på torget när Janne gjorde återbesök?
Citera
2013-12-14, 18:10
Medlem
Citat:
Det låter så här, men han kanske menade att han var en alkis på torget när Janne gjorde återbesök?

Tjena

Var ju ett tag sedan jag såg programmet nu men vad jag minns var det första reportaget typ från 1989 och då intervjua han mannen i fråga och diverse andra personer som hängde runt Kortedala Torg. Tror han var runt 29 då men såg äldre ut, vad jag förstod hade han väl börjat missbruka redan då och levde väl allmänt vilt och berätta någon story om hur han som ung fick stryk av några snutar i Masthugget. I reportaget där Josefsson åker tillbaka, verkar han fått en helt okej tillvaro och har varit ute i skolor och berättat om sitt liv. Detta är som jag minns det, programmet kanske finns att tanka någonstans, det var rätt intressant faktiskt. Anyway trist att han dog, då han verka vara en reko gubbe.
Citera
2013-12-15, 22:15
Medlem
zebbe36s avatar
Vad vet ni om Einar norrmannen?
Han var kanske en av dom som salde horse och var en vilding i kortedala/bergson
Citera
2013-12-18, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
Vad vet ni om Einar norrmannen?
Han var kanske en av dom som salde horse och var en vilding i kortedala/bergson
Vet du om han var resande?
Citera
2013-12-19, 22:01
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BULTA
När vi ändå är igång...
Alex "Bulgaren" lever han???
Han hade några dörrar på avenyn och ute i Mölndal 80/90 talet.
Vet att han åkte för nio våldtäkter på yngre tjejer i slutet av -90talet.
Körde pittbull-uppfödning och hade brevduvor.
Han borde va strax över 50år nu.
Han gled alltid in på krogarna med små-brudar förr....det va ingen som våga säga mot där.
Han sitter och skyller den pundande sonens död på socialtjänsten. Det är ju alltid nån annans fel i vissa kretsar...
Citat:
Julle klarade sig i 1,5 månad och dog medan hans handläggare på socialkontoret åkte skidor och de andra på barn och ungdom kunde inte agera förrän hon kom tillbaka i tjänst.

Julle dog på helgen.
Må hans död vila på deras samvete resten av deras liv!
https://www.facebook.com/notes/julia...10223095666149

https://www.facebook.com/alex.gwpersson
Citera
2013-12-24, 06:02
Medlem
Citat:
Han var lika tokig som han är idag, men han är trevlig, tycker jag.

Vem fan bryr sig om den föredettingen? Med den vidriga historiken? Inte många, gissningsvis.

Folk verkar ha glömt vad han har gjort
Citera
2013-12-24, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Han sitter och skyller den pundande sonens död på socialtjänsten. Det är ju alltid nån annans fel i vissa kretsar...

https://www.facebook.com/notes/julia...10223095666149

https://www.facebook.com/alex.gwpersson

När vi ändå är igång...
Alex "Bulgaren" lever han???
Han hade några dörrar på avenyn och ute i Mölndal 80/90 talet.
Vet att han åkte för nio våldtäkter på yngre tjejer i slutet av -90talet.
Körde pittbull-uppfödning och hade brevduvor.
Han borde va strax över 50år nu.
Han gled alltid in på krogarna med små-brudar förr....det va ingen som våga säga mot där.

Du Bulta: 9 våldtäkter och han arbetar med ungdomar?
Senast redigerad av sexyboy87 2013-12-24 kl. 06:28.
Citera
2013-12-24, 06:08
Medlem
-------fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här