2009-02-27, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A.S.A.B
T beckstedt är död sen 2008 (står tidigare i tråden) vad brorsan hans gör nu vet jag inte.
Ahh så det var Tomas som dog, diskuterade detta med mitt ex som hävdade att Tomas var den utflippade och att Stefan skärpt sig. Jag sa att jag inte visste men ok nu vet jag. De andra då? och Molnar , Möllerström , "Kapten" och Rita. Alla från Bjurslätt tror jag.
Martin Möllerström var lite yngre tror jag typ född 69-70
Senast redigerad av jonno41 2009-02-27 kl. 18:04.
Citera
2009-02-28, 15:51
Medlem
eskimås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Voice
R**f E****son Han e pappa och bor i Angered nu.
Var enligt uppgift en av killarna som var med och anlade Backa branden
som var med och slog med plankan.

Vad för skador fick han av misshandeln? Vad handlade bråket om?
Citera
2009-03-01, 14:03
Medlem
SoulCollectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eskimå
Vad för skador fick han av misshandeln? Vad handlade bråket om?

Hjärnskador bl.a vilka dock inte märks på honom särskilt mycket (har återhämtat sig väldigt bra) Misshandeln var mig veterligen oprovocerad!

Hans far var resande men inte av Magnusson släkten.
Citera
2009-03-02, 09:39
Medlem
Kortedala 60-tal!

Lampe? Svarten? Lasse Berggren?

Citat:
Ursprungligen postat av SoulCollector
Hjärnskador bl.a vilka dock inte märks på honom särskilt mycket (har återhämtat sig väldigt bra) Misshandeln var mig veterligen oprovocerad!

Citera
2009-03-02, 18:52
Medlem
eskimås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulCollector

Ok, vad skönt att han har återhämtat sig.
Ja vad ska man säga om killarna som utförde dådet...!?
Citera
2009-03-02, 23:05
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixiePrick
Lampe? Svarten? Lasse Berggren?

Har frågat tidigare om "Svarten från Kortedala" i tråden. Hoppades "snorig" som är vår expert i ämnet, skulle kunna ge ett svar, men tyvärr.

"Svarten" var inte särskilt lång, mer kort, men ryktet var stort kring denna person. Tror han kan vara född ca 1952-55. Alltid när man var på Liseberg, utanför Spooky, Pop-in och Polketten gick ryktet igång: -Svarten från Kortedala är här med sitt gäng......!

Någon måste minnas honom och vad han heter och hur gick det sen ?

Detta var på 70-talet så alla förstår att det var lite enklare gäng på den tiden, men mycket roligare oxå.
Citera
2009-03-03, 04:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Har frågat tidigare om "Svarten från Kortedala" i tråden. Hoppades "snorig" som är vår expert i ämnet, skulle kunna ge ett svar, men tyvärr.

"Svarten" var inte särskilt lång, mer kort, men ryktet var stort kring denna person. Tror han kan vara född ca 1952-55. Alltid när man var på Liseberg, utanför Spooky, Pop-in och Polketten gick ryktet igång: -Svarten från Kortedala är här med sitt gäng......!

Detta var på 70-talet så alla förstår att det var lite enklare gäng på den tiden, men mycket roligare oxå.
'Hej! läste igenom det du skrev igår kväll och tog kontakt med en, vet en svarten men det fanns nämnligen 2 och bägge är födda runt 1951.1955 så jag vet den ena, han är som jag skrivit förut och även nu, var en gängledare och framåt. skall kolla den andra och den första vet jag var han är nu, skall prata med han om vem fan det är av dom 2 och lite historik. återkomer bluetramp!
Citera
2009-03-04, 12:29
Medlem
Svarten!

Om jag inte minns fel hette Svarten egentligen Raymond. Han hängde mycket riktigt på Spooky, Pop-in och andra ställen och rykten spreds snabbt om honom som en grym fighter. Det jag såg gjorde mig inte så jävla imponerad och i mina ögon föll ryktet snabbt ner på marken eftersom de få gånger jag såg honom gå igång var helt oprovocerade och bara så jävla fega! Han var bra på att välja ut sina offer och det handlade ofta om att ge de som var betydligt svagare och oförberedda tjyvsmällar så att de blev skraja och inte hade vett på att försvara sig. I de lägena är det ju knappast problem att spöa någon och ganska enkelt att framstå som gatans kung!

Jag är ingen psykolog men för mig framstår såna snubbar snarare som en sorglig produkt av sina morsor, farsor eller styvföräldrar som bankat på dem rejält! Och som nån slags känsla av upprättelse bankar sönerna på andra som är svagare för att känna sig lite större!

Även om jag var en tunn klen långhårig hippie på den tiden hade jag aldrig några problem med honom själv. Men Svartens kompis Freddie från Kungälv var betydligt svårare att haja, en skum kille med samma töntfrilla som Robert Wells fast blond och något längre och mer bredaxlad än Svarten! Men att jag inte fattade honom kanske berodde på att jag som pårökt 13-åring flummade för mycket!

I efterhand har man ju undrat vad som hände med de där snubbarna! För ca 15 år sen stötte jag ihop med Svarten på ett MC Party! Skitkul faktiskt men fan vad gammal och sliten han såg ut! Han avslöjar en del sjuka grejer om gamla kärringar som tydligen tände honom men också att verkligheten hunnit ikapp honom. Han var ju helt kolugn och jag skulle ha mycket svårt att tänka mig att han skulle höja nävarna för skitsaker eller för att bråka nuförtiden. Det var faktiskt lite kul att dra några bärs och snacka lite skit om tonåren!

I vilket fall som helst berättade han att han alltid var tvungen att se sig om över axeln nuförtiden eftersom jävligt många av de han brukade spöa vuxit ikapp honom med hästlängder! Så kommer då tillfället när tar en supresa med Stena Line till Fredrikshamn! På samma båt sitter ett gäng killar från nån byggfirma och där några av dem plötsligt känner igen sin plågoande från förr!

Shit vad pisk han fick! (Lite tragiskt faktiskt!)

Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp

Senast redigerad av DixiePrick 2009-03-04 kl. 12:32.
Citera
2009-03-04, 12:38
Medlem
Lampe!

Fick av en gammal polare höra att denna aslånga och skitelaka snubbe regelbundet skulle besökt A-lagarna på Angereds Centrum för en 6-7 år sedan! Han gick med krycka och såg ut som han var allvarligt sjuk och för att ha varit i 50-års åldern vid detta tillfälle såg han tydligen snarare ut som 90 bast minst!

Enligt min källa höll han en konstant hastighet på typ 1 meter i timmen! Det är bara att hoppas för hans egen skull att de han blåst och spöat aldrig får syn på honom i det skicket!
Citera
2009-03-04, 12:42
Medlem
Lasse Berggren!

Fan vad uppdaterad man blir ibland när man tar kontakt med folk man inte trodde fanns längre! Både kul och sorgligt!

I Lasse Berggrens fall var det mycket sorgligt att höra att han kolade så tidigt! Lasse dog tydligen av magcancer på 70-talet!

Brukade sitta och förfesta hos honom innan vi drog ner på stan. En hyvens kille med svinlångt tunt brunt hår som älskade den tidens hårdrock och att supa! När det gällde att fightas så var en av de tuffaste Kortedalasnubbar jag sett veva på i den åldersklassen. Men mot cancern som motståndare spelade det tydligen mindre roll! Han bör ha vart i 25-årsåldern när han dog!
Senast redigerad av DixiePrick 2009-03-04 kl. 12:44.
Citera
2009-03-04, 17:19
Bannlyst
Ja där kom en hel del om "svarten" finns en till. Söker på han nu. ja svarten var lite galen, men det var många däruppe, hade aldrig ont av några där.

Fanns en annan född 54 som jag känner väl J. Planedal, storförsäljare av brännvin, bor kvar i kortedala, körde merca, kroppsbyggare som hade en lirare som skötte kortedalaområdet i säljningen, han skötte Bergsjön och annat. Alltid bott däruppe och ökänd för folk som handlade brännvin, vilket gjorde honom rik som ett troll. Ingen någon gick på precis.

Bytte efternamn senare. kom inte på han i kortedala som sålde åt han, han flyttade till Thailand och skall bo där nu, lite galen typ, minns inte på rak arm vad han hette nu? Men det kommer.

Bröderna Mällikangas, där den ena född 52 vart kristen och förestår någon båt i hamnen som drivs i kristen regi, den yngre härjar väl fortfarande däruppe. En annan bodde där under slutet av 70-talet och 80-talet, gammal pundare och rövare av större modell ett tag, fick Hiv och dog utanför dörren på sjukan. Freddie Wilemsson, grabben hans rånade posten i frölunda, Pedersen. Ja gud så många det fanns där, många döda idag tyvärr, som var bra killar.

Rörigt skrivet jag vet, återkommer om fler och bätre fakta om dom.
Bra Dixie! då fick vi lite om en av "svartarna"

Siriusgatan vimmlar det av snurrpellar.
Citera
2009-03-04, 17:21
Bannlyst
Lampe var inte mkt att göra något åt, han var som han var kraken, vet inte var han bor nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in