Citat:
Ursprungligen postat av PanamaxSun
Kan inte namnen, men det stämmer att RW/HA var inblandat indirekt, genom vapenbiten. I nästan alla stora rån kom vapnen från HA-nätverket, i synnerhet automatkarbiner. Anledningen till att det blev torsk på grebbestadsgrejen var att snuten kunde knyta ett av vapnen till HA. En av de inblandade hade tagit flödder, det är ju vanligt i såna här sammanhang, och blivit "för" lugn och glömt vapnet kvar!!!!!!!!!!
HA gjorde då en slags deal med snuten att om de satte rånargänget så slapp de själva påföljd, och så blev det. Jag var på rättegången själv och kollade, säkerhetssalen i västra nordstaden. Sen hälsade jag på Lennart på tidaholm, och berättade då allt. Som hämnd golade Lennart crewen, en del ha-folk, och satte dem, Själv fick han 8 år. Men det är klart att polisen misstänkte/trodde att hade pengarna själv, men själv sa han hade att han hade levererat dem till HA. Lennart är förmodligen högst på HA's dödslista i Sverigen, sen han kom ut 2008. Men han har skyddad identitet. Inte ens jag vet var han är eller vad han heter. Men sina 13 miljoner så blev det inga mer rån på västkusten, eftersom han var hjärnan. Förmodligen så har polisen överseende med Lennart då. Så är det sannolikt.
Du menar alltsa att snuten skulle gora en deal med HA for att satta dit nagra ranare? haha Och detta tror du sjalv pa for att Lennart din golare till polare sager sa?
Snuten skulle alltsa sagt till Lennart att HA hade pekat ut de alla for att de inte vilja torska sjalva for att ha forsett ranarna med vapen. Detta skulle HA inte gjort pa papper (da hade det saklart funnits att lasa) Lennart blir da sa javla forbannad att han valjer att beratta ALLT for att ge igen? Pa vilket satt skulle han hamnas? Ingen rodvit blev domd i detta arende.
Din van Lennart ar en mytoman och han hittade saklart pa detta for att forsoka radda sitt ansikte och forklara varfor han golat. Att du inte kan forsta detta ar mig en gata, och att du gar och besoker en golare som vattnat ner flera av sina polare for att fa lite straffrabatt ar en annu storre gata.
Tillaggas kan att denna mytoman inte har nagra javla 12 millar sjalv. Tror du att en ranarliga skulle lasta over hela javla bytet pa Lennart Dahl strax efter ranet for att aka och hamta stalarna vid ett senare skede eller? haha Skulle du gora sa sjalv efter ett ran?
Din van Lennart ar inte sa cool som du verkar tro. De var 5 pers pa plats vid ranet och ranet gav 12-13 millar. Lennart golaren har alltsa uppskattningsvis fatt 2-2, 5 millar sjalv efter uppdelning (finns alltid fler att dela med an de som var pa plats vid storre ran, de som kastar ryttare, de som fixar vapen och bilar etc). For att gola ner sina vanner fick han 1, 5 ars straffrabatt gentemot de andra. Han fick alltsa 6, 5 ars fangelse. Ganska dalig deal for att fucka upp sitt eget och sina vanners liv totalt.