2008-08-30, 19:01
Bannlyst
ögon

Har skrivit det förut för det var dom som snurrade till allt, nu när ögon är på tapeten. På Tidaholm i slutet av 70-talet stack en finne ut ögat på sig själv, senare kom han till gbg och bodde på gamla skyddsvärnet, trevlig snubbe, men sheriffen haffade honom för något jag ej minns.

Där på häktet sades det att han skulle stå under uppsyn, för han var självmordsbenägen och tänkte sticka ut det andra ögat, i ett obevakat ögonblick eller så sket dom i han på häktet, så åkte det andra ögat.

Så han vart blind, tala om självplågeri! vad som hänt med han vet jag ej! kanske någon annan gamling!
Citera
2008-09-05, 20:33
Medlem
pina4s avatar
Beckstedt

I dag begravdes Becktedt på västra kyrkogården i Göteborg. R.I.P
Citera
2008-09-17, 00:48
Medlem
Lupones avatar
"Kelly" Green är en ny människa. Jag har känt honom sen 90 talet och vi har bra kontakt.
Förr var han direkt farlig, för de flesta som var innom någon meters radie.
Nu är han helt förvandlad. Otroligt säger jag jag bara.

Men andra killar:
Mikael Samuelson? Hette nog Tengtang förr, bodde sist jag träffade honom norr om stan. Körde sin flickväns trimmade Volvo, 1993-94 kan, kan det varit.
Han var inblandat i några smashkkupper och hade dåligt rykte.

J.Hiltunen som någon annan frågade efter här innan. Hade karateklubb och var en riktigt vass fighter.
Lever han, om inte, vad hände?

Martin karlsson, Biskopsgården.
Långt brunt hår, 170 cm.
Lever?
Citera
2008-09-17, 01:48
Medlem
1:aHjälpens avatar
vet inte om detta är rätt tråd men, dörrvakt på (bl a?) radison längst upp på avenyn, stort ärr i pannan... vet någon vem?
Citera
2008-09-17, 06:15
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1:aHjälpen
vet inte om detta är rätt tråd men, dörrvakt på (bl a?) radison längst upp på avenyn, stort ärr i pannan... vet någon vem?
Du tänker nog på nattklubben Park Lane.
Citera
2008-09-17, 11:42
Medlem
1:aHjälpens avatar
ja.. precis
Citera
2008-09-17, 20:34
Medlem
Ogres avatar
På tal om vad rubriken säger, stämmer det att juanito blev knivad på kåken?
Citera
2008-09-18, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UZIdoesIT
Han hette M.A, detta hände 2004 och han blev inte mördad.
Det som däremot stämmer är att han hittades död vid en sjö.

Vad för slags kriminella saker ägnade sig M.A åt?
Hade några kompisar som i typ 9:an typ 1990 , rök ihop med M.A plus några till. Vet inte hur det är nu, men på den tiden var orten där M.A är uppväxt och Landvetter lite rivariserande, alltså nu pratar vi om 15 åringar för en massa år sedan, så det var ganska oskyldigt.
Hur som helst så höll M.A upp en handgranat, kan ha varit en atrapp, han sa varje fall att han skulle spränga hela bunten om nån närmade sig.

Varken jag eller mina kompisar, blev fast i den kriminella världen.

Vill ha lite mer info om varför Jocke N, hamnar i bad standing hos O.G.
Samt om han nu är i bad standing varför ger sig ingen på honom?
Citera
2008-09-18, 22:18
Medlem
viggo418s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goahead
Vad för slags kriminella saker ägnade sig M.A åt?
Hade några kompisar som i typ 9:an typ 1990 , rök ihop med M.A plus några till. Vet inte hur det är nu, men på den tiden var orten där M.A är uppväxt och Landvetter lite rivariserande, alltså nu pratar vi om 15 åringar för en massa år sedan, så det var ganska oskyldigt.
Hur som helst så höll M.A upp en handgranat, kan ha varit en atrapp, han sa varje fall att han skulle spränga hela bunten om nån närmade sig.

Varken jag eller mina kompisar, blev fast i den kriminella världen.

Vill ha lite mer info om varför Jocke N, hamnar i bad standing hos O.G.
Samt om han nu är i bad standing varför ger sig ingen på honom?

Sök på m.a? alt rymning nånting skånegatan
Citera
2008-09-19, 10:47
Bannlyst
Absolut Riktad Till Snorig

Hej Snorig,

Hörde att det snackades en massa skitsnack om en del av mitt släktskap(MAGNUSSON). Har suttit ner och lagt ungerfär 20 min på o läsa igenom allt som skrivits. Det konstiga är att du har LITE rätt om mångt och mycket vad gäller vissa personer som tyvärr skämt ut hela släktskapet. Men det ger dig ingen rätt att drar alla över en och samma kant och i stort sätt baktalar många av mina nära och kära inklusive mig.

Det är helt uppenbart att du umgås med oss, annars skulle du inte känna till så mycket fakta om en del personer samtidigt som du verkar helt bakom flötet när det gäller viss information. Det märks att du själv är en gammal alkis och förmodligen sitter o lyssnar på en massa skitsnack i gamlestan, k-dala och kroken.

Om vi bär västar och kör hoj. Vet du vad - Det skall du "SNORIG" skita fullständigt i ! Önskvärt hade varit om du försökte plocka av oss så man åtminstonde kunde se vem du var.

Nää en stor offentlig ursäkt hade vart på sin plats. Jag har inte gjort dig snorig något och inte pratat om din morbror hängt ut han med bild på ett allmänt forum och spanat på reg. nummer osv.

Jag repekterar din föga ålder och det trasiga liv du levt i de dryga 60 år som du nu äntligen nått. Du och dina sympatisörer skall veta att tiderna förändras. Vi är mångt mycket fler idag än på 70-talet fast under mer ordnade former, så som familj, arbete och utbildning. Tjänar förmodligen mer än dig och betalar din pension, men eftersom att du sitter annonym är det svårt att hänga ut din årsinkomst och dina papper. Välkommen att debatera mera...skall bli kul o nyansera lite av dina fördommar och dina gamla "VÄNNER" !

Senast redigerad av neodream 2008-09-19 kl. 10:59. Anledning: en smiles för mkt
Citera
2008-09-19, 14:57
Medlem
kaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Aldrig hört talas om något gänmg i Haga annedal masthugget, sedan 1972. vilket år talar du om???

Det fanns enskila snubbar som lasse snövit, leffe muskel, Rocky, Uppsala Benke. långe lasse, gert skomkarn, Tommy Ring, Håkan "räven" lasse listorp,
Satisfactions ägare Staffan Lundström, karstad- bröderna, japan, peter pan,
Leif Zetterberg,. blomman, lasse sveg, Arvika -folket,Holmer, janne Basker, m ellqvist, dino,Robban Ryssen, Blues-annika , rö agneta, Dick Stockholmarn,

ja, listan kan jag göra hur lång som helst! detta kan jag skriva med gott samvete.

Vilka år som alla här och undertecknade fanns i haga, existerade dessa som du beskriver, vi såg inga, flera namn här är absolut inga duvungar, flera är tyvärr döda. ja sånt är livet.

Kom igen när dom härjade, och vilka det var!!
Intressant. Kan du berätta mer om Arvika-folket?
Citera
2008-09-19, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kapten
Intressant. Kan du berätta mer om Arvika-folket?

Nej inget annat än det som jag skrivit "arvika och dess omnejd folk" räcker så! finns 100 till i majorna, linneområdet m.m att skriva om, folk flyttar så förbannat he he. Du får nöja det med det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in