2025-04-28, 20:55
Dom hade ett öppet häkte 2 avdelningar då jag antar det va en del av högsboanstaltens lokaler...
Så det häktet va nog bästa häktet jag suttit på hahaha
Kanonbra mat besökstum man knalla fram o tillbaka mellan avdelningarna..
Så va lite kul sitta häktad på en klass 3 anstalt sen raka vägen till Kumla riksen hahaha

Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Högsbo hade väl inget häkte 2001 det var mottagning och behandling har jag för mig?
Citera
2025-04-28, 20:59
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsverige......
Dom hade ett öppet häkte 2 avdelningar då jag antar det va en del av högsboanstaltens lokaler...
Så det häktet va nog bästa häktet jag suttit på hahaha
Kanonbra mat besökstum man knalla fram o tillbaka mellan avdelningarna..
Så va lite kul sitta häktad på en klass 3 anstalt sen raka vägen till Kumla riksen hahaha

Nu fattar jag, det ena blev mottagningen och det andra blev P18 efter det! Gym bastu och en trappa ner pingis och promenad.
Citera
2025-04-28, 21:22
Jävla bra häkte hehehe
Stod lådor med fett öppnare där så alla som satt häktade tog med fett öppnare som sovenir hehehehee

Citat:
Nu fattar jag, det ena blev mottagningen och det andra blev P18 efter det! Gym bastu och en trappa ner pingis och promenad.
Citera
2025-04-29, 08:12
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
bastu finns dock inte kvar på någon anstalt längre efter ett ett par somalier började utföra våldtäkter på andra intagna där.
Citera
2025-04-29, 08:13
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Jävla bra häkte hehehe
Stod lådor med fett öppnare där så alla som satt häktade tog med fett öppnare som sovenir hehehehee
håller med dig om detta häkte var superbra när var du där? vi kanske var där samtidigt men vad är en fett öppnare?
Citera
2025-04-29, 08:18
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ok jag trodde han e från hisingen eller bergsjön eller nåt för jag e uppvuxen i partille och vet inte vem det är
Men jag känner ju inte allt o alla hahaha
Han är fö mest känd för vara stor och steroidtorsk och stå dörrvakt på avenyn under 90-talet och 80-talet då
Citera
2025-04-29, 10:30
Det va under 2001 jag va där för jag häktades sista dagen på en rättegång för jag skulle få ett kännbart straff..
Så pga jag inte va häktad pga utredning eller nåt så fanns inga restriktioner så skånestrasse hotell flytta mig till högsbo för att spara plats i polishuset.
Så blev lite kul komma dit för satt flera kompisar på samma häkte och vi typ spela tv spel käka i matsal och sen hade de typ en verkstad montering men där höll inte vi häktade till men vi smet in där o snodde Fitt öppnare som e för gynekologer hahahahhahhaha
Lite komiskt att pundare på högsboanstalten sitter o monterar ihop fittöppnare som sen läkare kör in mellan bena på ovetande patienter hahahhahaha
Jag va bara där typ 3 månader för först häktades jag i avvaktan på dom som tog några veckor och när fick domen så överklaga jag enbart för att bli kvar på högsbo i avvaktan på hovrätt och dag 1 i hovrätt drog jag tillbaka överklagan för jag tyckte jag hade fått ett ok straff bara 5.5 år hehehe
Sen kände jag dom som drev kiosken där på högsbo osv och skit bra besöksrum osv...
Plitarna där va la lite mentalt störda snodde pengar ur brev som kom och nån blev av med en guldkedja dom hade låst in i nåt värdeskåp hehehehe

Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
håller med dig om detta häkte var superbra när var du där? vi kanske var där samtidigt men vad är en fett öppnare?
Citera
2025-04-29, 10:35
Komiskt när man döms till 5.5 år siter första 3 månader på en klass 3 anstalt som häktad sen till riks maxade restriktioner permissioner först sista 6 månaderna av straffet hahahahaha
Fick sitta på klass 1 o klass 2 tills har 6 månader kvar..
Lite löjligt med tanke på att jag va fri från att jag greps i avvaktan på rättegång i över 1 år sen plötsligt så skulle det va sån jävla risk att jag drar...
Lite svårt förklara för KVV folk att hade jag velat dra hade jag dratt innan jag dömdes o knappast när redan är dömd o har ett straff o verkställa

Citat:
Citera
2025-04-29, 10:50
Medlem
Någon som vet hur det går för Tommy Sjöstrand? Hörde något om att han sitter igen??(som vanligt). Är det knark igen?
Brukade träna ihop med honom när jag gjorde min tid där inne för cirkus 10 år sedan. En hundra gubbe om du frågar mig men sen är jag också Svensk och delar hans åsikter.
Citera
2025-04-29, 14:59
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Komiskt när man döms till 5.5 år siter första 3 månader på en klass 3 anstalt som häktad sen till riks maxade restriktioner permissioner först sista 6 månaderna av straffet hahahahaha
Fick sitta på klass 1 o klass 2 tills har 6 månader kvar..
Lite löjligt med tanke på att jag va fri från att jag greps i avvaktan på rättegång i över 1 år sen plötsligt så skulle det va sån jävla risk att jag drar...
Lite svårt förklara för KVV folk att hade jag velat dra hade jag dratt innan jag dömdes o knappast när redan är dömd o har ett straff o verkställa
Högsbo är iof en klass tvåa och det finns inga gem häkten som är klass 3 heller, jag har varit på klass 3 och tro mig när man inte tror det kan bli ett mera dagis så kan det visst bli dt tydligen.
Citera
2025-04-29, 19:30
Hehe det är ju 25 år sen och det va verkligen som ett vuxendagis på högsbo..
Då jag fick särskilda villkor och högsbo fanns inte med bland listan anstalter jag kunde söka till så va närmsta 2a tidaholm..
Snabbis anstalten Skogome va en klass 3 men hade en sjukavdelning och psykavdelelning som va klass 2 som va avskild från där snabbisarna o pedosarna satt..
Men de hade nåt häkte nerer på klass 3 delen..
Under den perioden så försvann det att heta klass 1 2 3 4 och hette i stället Sluten anstalt eller Sluten med mer säkerhet eller sluten med förhöjd säkerhet eller Öppen anstalt..
Jag fick bara sitta sluten med mer säkerhet eller förhöjd säkerhet tills 6 månader kvar av straffet hehehe
Tror inte kriminalvården tyckte så bra om mig hehehe

Citat:
Högsbo är iof en klass tvåa och det finns inga gem häkten som är klass 3 heller, jag har varit på klass 3 och tro mig när man inte tror det kan bli ett mera dagis så kan det visst bli dt tydligen.
Citera
2025-04-29, 19:55
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Hehe det är ju 25 år sen och det va verkligen som ett vuxendagis på högsbo..
Då jag fick särskilda villkor och högsbo fanns inte med bland listan anstalter jag kunde söka till så va närmsta 2a tidaholm..
Snabbis anstalten Skogome va en klass 3 men hade en sjukavdelning och psykavdelelning som va klass 2 som va avskild från där snabbisarna o pedosarna satt..
Men de hade nåt häkte nerer på klass 3 delen..
Under den perioden så försvann det att heta klass 1 2 3 4 och hette i stället Sluten anstalt eller Sluten med mer säkerhet eller sluten med förhöjd säkerhet eller Öppen anstalt..
Jag fick bara sitta sluten med mer säkerhet eller förhöjd säkerhet tills 6 månader kvar av straffet hehehe
Tror inte kriminalvården tyckte så bra om mig hehehe
idag har det bytt tillbaka till klass 1 2 och 3 igen faktiskt, tror skogome är en hög tvåa för snabbisar, den har de dessutom byggt ut så den är en av sveriges största anstalter nu med över 500platser ska ha en 3 a där med med endast 30 platser eller liknande dock innanför murarna då snabbisar och pedosar måste skyddas ifrån allmänheten med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in