Flashback bygger pepparkakshus!
2007-10-01, 16:05
Medlem
nazipoliss avatar
[quote=senilone][quote=nazipolis]
Citat:
Ursprungligen postat av Tekz

Seweryn lever inte längre och Frank har väl styrt upp sig själv och slutat knarka?

Frank vet jag inte vad han gör idag. men har svårt att tro att han har laggt av med allt...

Seweryn körde igäl sig för ett tag sedan i en bilkapning genom stan, ett ganska stort pådrag innan han avled...

och som du nämnde tidigare så är det Törnqvist vi snackar om ja!
han har definitivt inte slutat med något....
Citera
2007-10-01, 16:58
Medlem
rokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjplut
Den stora mytomanen, Eddie/Ed H****rg. Han hotade mig en gång... då var han bror med Fritzpatrik som var president i BSK... Han stod och berätta de hur farlig han var och hej och hå.... Han fick åka iväg i sin vita volvo740 när jag förklarade att jag inte blev rädd.

Eds fru har tydligen fått skyddat boende och bor nånstans i Sverige medans Ed nu för tiden bor i Kålltorp men håller mest till i Norge och jobbar. Ungefär lika galen som vanligt tror jag. Han har tydligen papper på att han är psyko så om han ställer till med något så blir det vård. Hur nu sånt går till
Citera
2007-10-01, 18:17
Medlem
kjpluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokko
Eds fru har tydligen fått skyddat boende och bor nånstans i Sverige medans Ed nu för tiden bor i Kålltorp men håller mest till i Norge och jobbar. Ungefär lika galen som vanligt tror jag. Han har tydligen papper på att han är psyko så om han ställer till med något så blir det vård. Hur nu sånt går till

Där ser man, vet att alla sket ungar i Sanna/Ekebeck/Hagen var rädda för honom. Jag vet att han överklagade domen och var på fri fot och då sprang runt med ett nytt svärd på busshållplatsen Kungsten!!! så frisk är ha inte
Jag var med när han greps i Kungsten, offrets far(tror jag) fotade Ed skalle som en fotboll när han låg bojad på marken....
Citera
2007-10-01, 18:34
Bannlyst
Vad hette den där kriminella bajkern som brukade prata babyspråk med sina barn och fru?

Han är med i ett Mc-gäng och är nästan 2 meter lång,har hästsvans,är skäggig och är känd för sin hårda stil och brutalitet utåt sett men
så fort han kommer hem till frugan och barnen börjar han att tala
med babyröst.

Någon som kommer ihåg vad han heter och vilken klubb han tillhör?
Citera
2007-10-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmoz
Mmm Dailys menar du nog?

Några utav de vakterna som var på Restaurang Kristina jobbade där med har jag för mig.

Thomas, Rolle...

Rolle ja, Den lille killen
Han som var från KBA och stog på en massa ställen är.
Vad hittar han på nu för tiden? Jobba ihop med han en massa år.
Citera
2007-10-02, 21:29
Medlem
David416s avatar
Citat:

Måste varit den Ed jag träffde våren 2001 vid Ättehögskolan, Vi hade en gemensam bekant och satt ett gäng och tjötade i vårsolen.
Minns han som trevlig, social och en hejare på att dra historier ur sitt liv.
Han berättade även (kan ha missuppfattat han) att han var förtids pansionerad p.g.a av att han inte kunde ha ett vanligt arbete då han helt enkelt hade för kort stubin typ...

Han berättade även att han gillade att tjöta med ungdomarna nere på Ättehögsskolan. Men att Sven Svensson rektorn på skolan inte var glad i det.
Har en yngre bror som gick där då, och som bekräftar det...

Hörde senare att han flyttat till Majorna, såg han senast i Munkebäck för nått årsen...

Vad gör han i Norge då?
Citera
2007-10-03, 08:45
Medlem
rokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David416
Måste varit den Ed jag träffde våren 2001 vid Ättehögskolan, Vi hade en gemensam bekant och satt ett gäng och tjötade i vårsolen.
Minns han som trevlig, social och en hejare på att dra historier ur sitt liv.
Han berättade även (kan ha missuppfattat han) att han var förtids pansionerad p.g.a av att han inte kunde ha ett vanligt arbete då han helt enkelt hade för kort stubin typ...

Han berättade även att han gillade att tjöta med ungdomarna nere på Ättehögsskolan. Men att Sven Svensson rektorn på skolan inte var glad i det.
Har en yngre bror som gick där då, och som bekräftar det...

Hörde senare att han flyttat till Majorna, såg han senast i Munkebäck för nått årsen...

Vad gör han i Norge då?

Nog låter det som Ed. Problemet med honom är att han helt plötsligt tvärvänder och blir galen. Han har ingen bror, men däremot så hjälpte han en kompis son som va mobbad i skolan. Men sen så började han prata sex med småtjejerna och då blev det problem.

Några i av gänget i kålltorp "portade" honom från stadsdelen, så han vistades inte ute så mycket dom senaste åren.

I Norge jobbar han plus att han plockar förtidspension.
Citera
2007-10-03, 12:21
[quote=nazipolis][quote=senilone]
Citat:
Ursprungligen postat av nazipolis

Frank vet jag inte vad han gör idag. men har svårt att tro att han har laggt av med allt...

Seweryn körde igäl sig för ett tag sedan i en bilkapning genom stan, ett ganska stort pådrag innan han avled...

och som du nämnde tidigare så är det Törnqvist vi snackar om ja!
han har definitivt inte slutat med något....

japp! men som någon nämnde så bör dessa killar inte vara med i denna tråden! finns ju en tråd om tuffa killar i frölunda/tynnered där dom borde avra med iaf=)
Citera
2007-10-03, 14:18
Medlem
David416s avatar
Citat:
Nog låter det som Ed. Problemet med honom är att han helt plötsligt tvärvänder och blir galen. Han har ingen bror, men däremot så hjälpte han en kompis son som va mobbad i skolan. Men sen så började han prata sex med småtjejerna och då blev det problem.

Några i av gänget i kålltorp "portade" honom från stadsdelen, så han vistades inte ute så mycket dom senaste åren.

I Norge jobbar han plus att han plockar förtidspension.

Okej, Nej alltså jag har en yngre bror som gick ur Ättehögskolan 2001...
Måste varit hans vän och dennes son som var med den kvällen jag träffade dom. Den killen ser jag rätt ofta i munckebäck/vidkärr rätt stor rakad kille...

aha okej, får man fråga varför han blev portad?

fattar självklart om du inte vill sitta och skvallra i en öppen tråd dock
Citera
2007-10-03, 16:35
Medlem
rokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David416
Okej, Nej alltså jag har en yngre bror som gick ur Ättehögskolan 2001...
Måste varit hans vän och dennes son som var med den kvällen jag träffade dom. Den killen ser jag rätt ofta i munckebäck/vidkärr rätt stor rakad kille...

aha okej, får man fråga varför han blev portad?

fattar självklart om du inte vill sitta och skvallra i en öppen tråd dock

Inga problem,

Hans beetende blev värre och värre. Förutom att han "pedofila" sig mot småtjejer så klappa han till en kille på kageledstorget m.m så till slut fick dom nog och fick bort honom. Med dom så menar jag 416, men det kanske du förstår (din nick). Den store rakade stämmer. Hans son va mobbad i skolan och då hjälpte ed till. Men att han skall stå utanför skolan varje dag bland småglin och kolla så han inte blev mobbad kanske inte va bästa ideen
Citera
2007-10-04, 13:45
Medlem
David416s avatar
Citat:
Inga problem,

Hans beetende blev värre och värre. Förutom att han "pedofila" sig mot småtjejer så klappa han till en kille på kageledstorget m.m så till slut fick dom nog och fick bort honom. Med dom så menar jag 416, men det kanske du förstår (din nick). Den store rakade stämmer. Hans son va mobbad i skolan och då hjälpte ed till. Men att han skall stå utanför skolan varje dag bland småglin och kolla så han inte blev mobbad kanske inte va bästa ideen

Hehe nee det låter inte så smidigt, han förklade för oss att han skulle lära grabben självförsvar, okej.. jag vet inte vilka personer som ingår i 416 (har sett att du skrivit om dom flera ggr) har sett den motorcykeln med "suport 416 Kålltorp" dekalen sen har jag sett folk på kvarterskrogarna, munkebäckgrillen m.m som har tröjor å gaddningar...
Mitt nick kommer av att jag helt enkelt heter David och bor i 416
Citera
2007-10-29, 17:18
Medlem
Seppo sitter väl på Livstid för det sk mattrullarmordet på Hisingen.
Var väl N****en & han som hade ihjäl en kille, men bara Seppo blev dömd för mordet, den andra bara för brott mot griftefriden
Kommer ej ihåg exakt när detta inträffade men 2005 tror jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in