2007-08-20, 19:29
Medlem
zzetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solblomma
I trådstarten frågas efter antal vakter på Avenyn 80-90talet, sen följer antal sidor om ...helt andra typer?

Undrar över folk i Staffan och Franks närhet, var en som kallade för Turken, vakt på bla Valand och hade en skinnaffär på Kungsgatan. Är det ngn som nämnts här, är det han som sköt ngn?

Turken, eller John K...., stod mkt riktigt i dörren på diverse ställen. finns otaliga historier om där han kastar ut folk genom fönsterrutan/ dörren på sin arbetsplats. helt klart en av de mest våldsamma vakterna på 80 talet.
mkt brytna armar på hans arbetspass.

han har dock lyckats bra i livet, lurade skjortan av en krögare i GBG gällande en investering av baren "Bellman" (mkt populär i bästa hamnläge) i Alanya . han fick miljonbelopp SEK av krögaren och köpte mkt riktigt baren, när köpet var klart sparkade han ut sin investerare och tog över klubben själv.
då han själv är turk och har pengar så betyder det oxå inflytande i ett land som Turkiet. han är ju rätt respektingivande själv, men hade muskler i form av "Greken" (oxå gammal dörrvakt från GBG, ca 200 cm & 150 kg muskler).han sålde senare baren till några lokala turkar för några miljoner tyska mark ( cirka år 1998). senast jag hörde livstecken från honom levde han i Istanbul och sysslade med import export av tulpaner från Holland.

Källa: mig själv, levde själv i Turkiet under 8 år av 90-talet.
Citera
2007-08-20, 20:19
Medlem
Turken

Kul och höra att han lever och mår bra , till skillnad mot många andra i den här tråden.
Citera
2007-08-21, 16:27
Medlem
InspectorCloseus avatar
Åka vagn med en galen Lennart

Citat:
Ursprungligen postat av pajas
Daim<<< jag har känt pierre sen jag gick i lågstadiet och umgicks en del med han fram till det blev lite mycket röka, vi gick i samma skola under hela tiden, kanske känner jag dej också vem vet, men att han var mer inteligent än någon annan i hans klass eller övrig årskurs stämmer inte, han var som alla andra, sen den andra dyngan om att han steriliserat sig stämmer som sagt inte då jag känner mamman också,såg han f.ö på centralen för en tid sen med några typer, hade ingen lust att gå fram o prata
på tal om nisse så hörde jag att han blev styggt knivhuggen av sin tjej så han nästan strök med, såg han haltande vid shell i majorna..Ljuset var ett tag sen jag såg samma med lennart som jagade oss med yxa när jag var i 14 årsåldern från opaltorget till briljantgatan (3 hållplatser) bla för at pierre var med (lennart gillade inte negrer)

Ang. spårvagnsfärden..... Vet att Saki, Rudolfo och Ahmed var med.... ge mig en ledtråd på vem du är min gamla TYG-broder.
Citera
2007-08-21, 19:05
Medlem
lejonmannens avatar
Citat:
Vet ni hur det var med Bryggeriets vakter, Ray och Magnus? Hörde för några år sen att Ray skulle suttit inne, men har ingen aning om ifall det är sant...De kankse inte hör hemma i den här tråden?
Den Ray jag kände var inte kriminell, däremot rätt korkad. Om han åkt på något så är det oredovisade garderobspengar, så tung var han Han måste var en bit över 50 nu. Gillade att synas bland de stora killarna men gjorde aldrig något. Magnus var också en av de mer snälla pojkarna.
Citera
2007-08-22, 20:15
Medlem
Harleys

Hur var det med Harleys personal och vakter? Pratades mkt om Alain främst, var ngn kort finne i dörren med, ngn som vet ngt?
Citera
2007-08-22, 23:14
Medlem
Citat:
Hur var det med Harleys personal och vakter? Pratades mkt om Alain främst, var ngn kort finne i dörren med, ngn som vet ngt?
en som stod där ett kort tag va ju en nu väldigt hårt kriminellt belastad person, han är väldigt högt upsatt inom HA i gbg, tror t om att han e en av dom få med filthy few tatuering, sen va det en alban oxå hans namn börjar på H, trevlig va jag minns, fullt av kriminella på harleys på den tiden, hur mycket knark som helst o ofta bråk, men kul var det.
Citera
2007-08-23, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InspectorCloseu
Ang. spårvagnsfärden..... Vet att Saki, Rudolfo och Ahmed var med.... ge mig en ledtråd på vem du är min gamla TYG-broder.
hehe dom var inte med då lennart jagade oss, ge mej en ledtråd vem du är själv vi åkte aldrig spårvagn utan sprang.
Citera
2007-08-23, 17:16
Medlem
David416s avatar
Vet inte mkt om det men gör ett försök! =P

Här ute i Björkekärr hörde jag under min högstadietid om en historia som nog utspelade sig ganska sent på 90-talet, Det skulle ha varit så att 6-7 Kålltorpskillar födda runt 80-82, skulle ha slagit ner över ett 20 tal äldre "turkar" på bron vid kungsportsavenyn el kungsparken, mitt under pågående Göteborgskalas. polisen skulle ha spärrat av bron från båda sidor och alla "turkar" som blivit nerslagna greps sendan av polis då det var uppenbart att dom varit dom som startat allt och attackerade... Folk hoppade i vattnet eller blev islängda.

Detta är säkert inget ovanligt men skulle vara kul att höra om det från någon som minns hur det var, har hört historien från olika människor i olika åldrar långt efteråt...
Citera
2007-08-24, 20:53
Medlem
InspectorCloseus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajas
hehe dom var inte med då lennart jagade oss, ge mej en ledtråd vem du är själv vi åkte aldrig spårvagn utan sprang.

Sorry, yx-insidenten jag trodde du skrev om utspelade sig på en vagn från Opal till Smaragd.

Freak24 Rookie Deamer bla. du var med i Hair har jag gissat mig till.....

Något skvaller om Mats Anderberg?
Citera
2007-08-24, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corn
en som stod där ett kort tag va ju en nu väldigt hårt kriminellt belastad person, han är väldigt högt upsatt inom HA i gbg, tror t om att han e en av dom få med filthy few tatuering, sen va det en alban oxå hans namn börjar på H, trevlig va jag minns, fullt av kriminella på harleys på den tiden, hur mycket knark som helst o ofta bråk, men kul var det.

De ä väl han som sitter och häckar i sin lokal på Gasaremsan ute på Hisingen och som va misstänkt för mordet på HA-gården, tror han har ett sånt märke på sin väst!
Citera
2007-08-25, 00:32
Medlem
Vigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corn
sist jag såg b******** så var han ganska nerpundad, kan ha varit nåt år sen

Föga troligt.... möjligen lillbrorsan.
B******** d.ä kör volta på Hall om jag inte missminner mig.
För övrigt en jävligt sjysst grabb som man inte vill ha ogjorda saker med.

Citat:
Ursprungligen postat av bolsjevik
Ser att T***** B******** namn kommit upp. Är det någon som vet vad han sysslat med sedan hagelskjutningen på slutet av 80-talet?

Han höll inte i bössan vid det tillfället...
Senare låsbranchen, övertalningar, dörrar mm, var med i ett nummer av aktuell rapport som "torpedkungen"

För övrigt en skojig tråd och känner igen många, tycker dock man skall vara lite försiktig med fullständiga namnexponeringar i tråden.

Jag kan bidra med andra märkliga snubbar som verkar ha missats.
"Neno"... i mitt tycke en fjantig karate jugge som testade sina mawashis och dropkickar till höger och vänster runt 82-85, ganska rolig att kolla på iaf.

"Kenta" fd Järnbrott Mc under 70-tal, och senare dräpare av rang.

Haga Johnny... en enda stor brutal muskel, dock lugn och sansad idag.

M***** L***** har nämnts i samband med västkustfamiljen, duktig på thai och kick, legat på KJ därav den ganska hårdföra filosofi på VKf.
Har för mig att han vägrade släppa in den nya ägaren på rest, Alfred när han stod vakt där då han inte visste vem det va, ägaren tjatade hål i huvet på M L tills ML tryckte upp ägaren mot väggen och sa "Du skall inte komma här och leka Kalle Anka med mig" och slängde ut han på gatan... ML.s sista arbetspass på rest. Alfred..
Citera
2007-08-25, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InspectorCloseu
Sorry, yx-insidenten jag trodde du skrev om utspelade sig på en vagn från Opal till Smaragd.

Freak24 Rookie Deamer bla. du var med i Hair har jag gissat mig till.....

Något skvaller om Mats Anderberg?
bra gissat skickar pm till dej istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in