Flashback bygger pepparkakshus!
2008-08-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lincoln1
Sag att ni namnde Seppo S. Han ar nu domd for tre mord och sitter pa livstid. Det andra fick han rattspsyk for och var fardigvardad ganska snabbt.
Han var med och startade upp Bandidos for manga ar sedan tills de inte ville ha nazister i ledningen sa han sparkades.

Seppo var väll med och startade X-Team i Gbg, tillsammans med lite andra f.d. skinnskallar.

Bandidos MC GBG startade väll efter att Seppo hoppat av/uteslutits/åkt in (vet inte vad han har för status idag) Detta skedde väll under "ny etablering stoppet" som HA och BMC hade? (jag kan ha väldigt fel, men det är så jag kommer ihåg det)

Om Bandidos hade politiska invändningar hade väll inte Huisman kommit med heller eller?

(Lade till vilken stad jag menade på BMC)
Senast redigerad av Slutajiddranu 2008-08-26 kl. 13:23.
Citera
2008-08-26, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lincoln1
Sag att ni namnde Seppo S. Han ar nu domd for tre mord och sitter pa livstid. Det andra fick han rattspsyk for och var fardigvardad ganska snabbt.
Han var med och startade upp Bandidos for manga ar sedan tills de inte ville ha nazister i ledningen sa han sparkades.

Sen när sitter han inne? En bekants bekant träffade honom ute för 2-3 år sedan.
Citera
2008-08-26, 19:37
Medlem
Midwinters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --StarryEyes--
Gick vid rosenlund idag och kom då på att i slutet på åttiotalet så va det väl en bög som blev ihjälsparkad vid toaletterna på andra sidan kanalen upp mot handels om jag inte minns fel.
Och va det inte nån som blev ihjälsparkad vid den där fontänen vid trädgården bort mot ullevi? Kan nån upplysa mig mer ?
Va inte det samma skinheadsgäng som gjorde det eller minns jag fel?

Något som jag ochså har för mig va samma gärningsmän va när den där askimkillen som sparkade en kille i skallen och den va så hård att offret dog innan han ramlade i marken, det skedde i Landala och va inte samma gäng inblandade i ett knivbråk vid gamla busshållplatsen på linnéplatsen en lucianatt när en kille dog. Upplys mig!

Hej. Letade lite info om ett mord som begicks i Landala någon gång på 90-talet och det här lät som att det kunde ha något med saken att göra. Som jag minns det var scenariot att två killar av utomnordisk härstamning försökte hota sig till pengar av en kille på Landalagatan i killens port (uppe i kröken i närheten av skolan). Han sa enligt uppgift till dem att han hade typ 5kr på sig men detta svar var inte tillfredställande och killarna sparkar och slår honom så illa att han avlider, därefter tar de hans småpengar. Försökte hitta mer info om det här eftersom jag vid tiden bodde med utsikt över mordplatsen. Folk ställde blommor och ljus där i flera år men det verkar som att det har upphört nu. Vad hette han och är det någon som vet fler detaljer? Kanske har jag blivit felinformerad?

--StarryEyes--: Angående killen som dog innan han föll till marken. Du tänker inte på snubben som fick en smäll rakt på näsbenet så att detta penetrerade hjärnbarken uppe vid en busshållplats på Gibraltargatan? Om jag har hört rätt så fick han denna behandling pga att han inte hade någon cigg/tändare att bjuda på. Någon som vet mer om detta?
Citera
2008-08-26, 22:54
Medlem
Ogres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midwinter
Hej. Letade lite info om ett mord som begicks i Landala någon gång på 90-talet och det här lät som att det kunde ha något med saken att göra. Som jag minns det var scenariot att två killar av utomnordisk härstamning försökte hota sig till pengar av en kille på Landalagatan i killens port (uppe i kröken i närheten av skolan). Han sa enligt uppgift till dem att han hade typ 5kr på sig men detta svar var inte tillfredställande och killarna sparkar och slår honom så illa att han avlider, därefter tar de hans småpengar. Försökte hitta mer info om det här eftersom jag vid tiden bodde med utsikt över mordplatsen. Folk ställde blommor och ljus där i flera år men det verkar som att det har upphört nu. Vad hette han och är det någon som vet fler detaljer? Kanske har jag blivit felinformerad?

--StarryEyes--: Angående killen som dog innan han föll till marken. Du tänker inte på snubben som fick en smäll rakt på näsbenet så att detta penetrerade hjärnbarken uppe vid en busshållplats på Gibraltargatan? Om jag har hört rätt så fick han denna behandling pga att han inte hade någon cigg/tändare att bjuda på. Någon som vet mer om detta?

Det där i Landala, om jag minns rätt så hette killen Joakim Hedencrona, två killar fick alibi av den enas mor, och kunde därmed inte vara skyldiga.
Citera
2008-08-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogre
Det där i Landala, om jag minns rätt så hette killen Joakim Hedencrona, två killar fick alibi av den enas mor, och kunde därmed inte vara skyldiga.

Nix... Hedencrona grejen skedde på Chalmers.
Citera
2008-08-27, 00:58
Medlem
Midwinters avatar
Hej. Jag läste lite om Hedenkronafallet och det verkar som att det ena av brotten jag funderade över stämmer in bra på det. Men är det någon som vet mer om händelsen borta vid landala centrum? Kan det vara samma historia som är förvrängd mer, eller var det så att han hade sin bostad där? Jag är helt säker på att jag har sett lyktor, blommor och sådant i en uppgång vid svängen upp mot Landalabergen.
Citera
2008-08-27, 17:15
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midwinter
Hej. Jag läste lite om Hedenkronafallet och det verkar som att det ena av brotten jag funderade över stämmer in bra på det. Men är det någon som vet mer om händelsen borta vid landala centrum? Kan det vara samma historia som är förvrängd mer, eller var det så att han hade sin bostad där? Jag är helt säker på att jag har sett lyktor, blommor och sådant i en uppgång vid svängen upp mot Landalabergen.
Tänker du möjligtvis på Peter Malmqvist som sparkades ihjäl i september 1993?
Så här skrev GP 950420.
Citat:

19-årige Peter Malmqvist sparkades till döds. Sedan rånades han. Det stod klart när två unga män igår häktades, misstänkta för mordet i Landala i Göteborg för drygt ett och ett halvt år sedan. Båda är tidigare dömda för våldsbrott.

Salen var full av åhörare när de båda misstänkta häktades igår eftermiddag.
Peter Malmqvists pappa fanns där, liksom en av den mördades kamrater. TV, radio
och tidningar hade kommit för att ta del av åklagarens berättelse och få höra de
misstänktas version av det inträffade.
-Det var ett lätt sätt att skaffa snabba pengar. Det var tråkigt att det slutade
som det gjorde, sade 20-åringen rodnande när chefsåklagare Ulf Norén bad honom
om en förklaring.
Enligt åklagaren har 20-åringen och 21-åringen i förhören varit öppna, ärliga
och minnesrika. Det var därför en ganska klar bild av den tragiska kvällen som
målades upp vid gårdagens häktningsförhandlingar.
På kvällen den 11 september 1993 hade de båda misstänkta suttit och druckit öl
och sprit tillsammans med några kamrater. Ingen av dem var därför nykter när de
stötte ihop med Peter Malmqvist vid Vasaparken.
De båda männen var hungriga men utan kontanter och försökte därför sälja bark
till Peter Malmqvist under förespegling att det var hasch.
Peter Malmqvist ska då ha svarat att han inte hade några pengar och fortsatt att
gå hemåt. Men de båda männen följde efter. Och någonstans på vägen bestämde de
sig för att råna honom.
Enligt 21-åringen sprang hans ett år yngre kamrat plötsligt fram mot Peter
Malmqvist och sparkade honom i huvudet. Han föll till marken och 21-åringen
skulle ta hans plånbok. Men offret låg på rygg och plånboken i bakfickan,
21-åringen tvekade. Då sparkade 20-åringen honom ytterligare tre gånger i
ansiktet och sedan tog 21-åringen plånboken.
-Jag sa till min kamrat att det verkade som om det hänt något allvarligt.
Kroppen kändes så konstig när jag skulle ta plånboken, hela grejen kändes
konstig, sa 21-åringen som större delen av förhandlingen tittade ner i bordet.
Har tränat kampsport
Ingen av dem talade dock om att larma ambulans utan sprang ifrån platsen. Bytet,
knappt 200 kronor, gick åt till mat i ett gatukök och en taxi hem.
20-åringen, som utdelade de dödliga sparkarna, har tränat kampsporten
taekwon-do. Åklagaren undrade därför om han inte var medveten om de stora
riskerna med sådant våld.
-Jag har ju hört att ett slag mot huvudet kan avsluta livet på en person men
mina tidigare erfarenheter har inte visat det. Jag tänkte inte på det den
kvällen, svarade han.
21-åringen hade ungefär samma uppfattning.
-Man har ju läst om sånt i tidningen men jag trodde inte att det skulle kunna
bli så farligt. Det var verkligen inte meningen. Förlåt, sade han med darrade
röst.
20-åringen erkände att han gjort sig skyldig till misshandel och grovt rån. Han
häktades dock på sannolika skäl misstänkt för mord i förening med grovt rån.
21-åringen häktades misstänkt för mord alternativt medhjälp till mord i förening
med grovt rån.
De båda häktade har tidigare utfört minst ett rån tillsammans. Även då var det
20-åringen som slog ner offret medan 21-åringen tog pengarna.
Tidigare dömda för våldsbrott
Båda är också tidigare dömda för våldsbrott. 21-åringen dömdes 1991 för försök
till dråp. På lucianatten 1990 knivskar han en man på 51:ans buss vid
Linnéplatsen.
20-åringen dömdes som 16-åring för grov misshandel och har även dömts för
misshandel vid ett annat tillfälle. Förra året greps båda två för försök till
bilstöld.
De båda häktade fanns med redan på ett tidigt stadium i utredningen av
Landalamordet. Men det var i januari i år som fallet började gå mot sin lösning.
Då började Göteborgspolisens spaningsrotel på nytt att metodiskt gå igenom
materialet i utredningen.
-Det visade sig snart att olika uppgifter om vilka som var i rörelse i området
den kvällen inte stämde med varandra. Då var det bara att börja beta av var
felen kunde ligga, säger spaningsledaren Lars Björklund till GP och bekräftar
att flera ungdomar kallats till nya förhör under våren.
Enligt Lars Björklund har inte föräldrarnas utlovade belöning på 100000 kronor
påverkat utredningen.
-Det känns rätt bra att inte behöva köpa tjänster utan att lyckas genom
traditionellt spaningsarbete och duktiga förhörsledare.
Den mördade Peter Malmqvists pappa fanns med under häktningsförhandlingarna och
såg för första gången de män som misstänks ha mördat hans son.
-Vi är tacksamma för att polisen inte gett upp. Men det känns mycket märkligt
att se min sons mördare, det känns underligt att se dem idag, sa Per-Arne
Malmqvist efter häktningsförhandlingarna.
Citera
2008-08-27, 18:10
Medlem
Lite mer om mordet på Peter M i Landala...
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=5&conference=6000000000000075&p osting=19500000001423284

Göteborgs tingsrätt dom B 1829-95
Citera
2008-08-27, 20:29
Medlem
viggo418s avatar
Frank / seweryn?

det om Frank m.m! hur mycket tror ni er veta med svar som misshandlade flickvännen , knappast troligt va ? om ed är nog en del sant däremot Christian björkman m.fl är barndomsvänner så undra hur mycket som är sanning i trådarna i verkligheten? väldigt skeptisk till en del ju iallafall + Saban med v-rod? :S inte R"Z" då?
Citera
2008-08-27, 20:57
Medlem
viggo418s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moona
Jonas sitter på Laboheme (Västra Frölunda) påtänd och snacksalig
Frank har en spelbutik i frölunda nånstans
Sharbel är utvisad och var i Beirut, men har tydligen synts på Bubbels för nåt år sedan.

Saban kör runt på en V-rod och spelar allan.

Tony M kör på som vanligt

Resten vill/kan jag inte säga nåt om.

Det är väl ändå allt R"z" inte Saban som kör runt med en v-rod?
Citera
2008-08-27, 21:06
Medlem
viggo418s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Dessa tattare Magnusson måste vara de mest pinsamma fegisar som funnits. Släkten gjorde sig känd på 60-talet i stadsdelarna Lunden o Överås, där även släkten Aronsson bodde.

På 70-talet flyttade en hel del av dessa till Hjällbo o sedemera till Frölunda.

Har alltid varit ett gäng ynkryggar som kommit i flock på folk. "Chicko" Magnusson såg jag för ett tag sedan, helt offside, några bor på campingen i Askim. Glenn Magnusson drukna i Surtesjön. En av bröderna var med o mörda Gunnilses fotbollsmålvakt Kekkis Eckerhult i hjällbo. En av bröderna var med om att mörda en totalt värnlös taxichaufför, strax bortom HA gård i Gunnilse. Tog hans plånbok, jagade honom ur bilen, sköt honom i ryggen, tog hans taximössa o körde därifrån triumferandes.... svin. Eva Magnusson har plundrat många gamlingar.

.................................................. .......................................

Vad har Christian Björkman, en pundare från Rannebergen på denna sidan att göra? En total nolla född på 70-talet som gjort sig känd för att misshandla tjejer. Ta bort honom!

en pundare född på? 81:a är Christian va snarare? pundare nja det där tror jag att du har en väldigt begränsad insyn i rätta mig om det är fel?
Citera
2008-08-27, 21:29
Medlem
viggo418s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.S.A.B
Lite mer om mordet på Peter M i Landala...
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=5&conference=6000000000000075&p osting=19500000001423284

Göteborgs tingsrätt dom B 1829-95

Den äldste vet nog dom flesta med nån insikt i världen ni diskuterar vad han gör men K där vad gör han idag eftersom ni verkar ha insikt i saker ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in