2009-05-07, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senorloco
T, N,Y, var på möte med So och H, där gjorde de upp 300 för Daniel.
Synd att N inte har backning längre, N är en lömsk jävel det där, Smart synd att han blåste T och Y och Ci bara

vad blåste han t och y på?
Citera
2009-05-09, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Senorloco
Jonas och Daniel satt häktade på falska bevis som fabricerats fram av Nefik och Barshe,(hörde att Barsche fick betalt för att gola av Nefik) Jonas och Daniel hade 4 st vittnen som såg dem på Harleys kl 23,15, orhan (Tyson) Sköts eller rättare sagt avrättades med 16 skott i Surte kl 23.30 (enligt polisrapporten) Hur kan Jonas och Daniel ta sig till och från Avenyn på 15 min? Surte ligger ganska exakt 3,5 mil från Avenyn? Pga detta så var de oskyldiga till mordet, och gick loss, Det lustiga är ju att Barshe skjuter sig själv i halsen sen år 2000 i ett industri område med, 3 veckor efter att Daniel mördas i Lunden.

Tidsperspektivet är fel, D dog under sommaren tror det var Juni och B dog i November samma år
Citera
2009-05-10, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
Tidsperspektivet är fel, D dog under sommaren tror det var Juni och B dog i November samma år

Sorry , 3 månader,
Citera
2009-05-12, 17:38
Medlem
headnods avatar
BMW ligan

Lite info angående BMW ligan som härjade förr hade vart intressant! Visst var det väl en del göteborgare med? Någon som har info eller några roliga storys att delge?
Citera
2009-05-12, 20:11
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av headnod
Lite info angående BMW ligan som härjade förr hade vart intressant! Visst var det väl en del göteborgare med? Någon som har info eller några roliga storys att delge?
var det inte nån uir den ligan som skulle ge ut en bok, självbiografi.
Har för mig jag läst det i nån tråd här på FB..
Citera
2009-05-12, 22:36
Medlem
David416s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
var det inte nån uir den ligan som skulle ge ut en bok, självbiografi.
Har för mig jag läst det i nån tråd här på FB..

yes, finns på www.bmw-ligan.se

"BMW-Ligan!

En självbiografi om ett liv i kriminalitet.

I den här boken får vi följa Patric, numera laglydig, på brottets bana genom ett till synes slött polissverige. Patric skriver rakt och rättfram om ungdomens enkelt utförda brott, och hur han senare fick överlista nya varianter av larm, lås och kassaskåp. Hur man ligger steget före. Det är inte som på tv där polisen alltid hinner ikapp. Här blåser Patric och hans kumpaner förbi dem, inte bara i sina snabba BMW-bilar, utan även våra kära svenska märken duger gott om man verkligen kan köra.

Patric har hjälp av sin beräknande oräddhet och sitt nyktra sinne – det är inte droger han är ute efter, utan helt enkelt pengar, till främjandet av ett bättre liv. Om det blir bättre kan diskuteras, för efter en lång och synnerligen aktiv karriär är Göteborgspolisen honom på spåren. BMW-ligan, som backar rakt in i skyltfönster och länsar butiker, härjar vilt och måste stoppas. Kompisar dör och kompisar tjallar, och fängelsemurarna blir allt mer bekanta.

Håll utkik efter fler böcker om Patrics liv och ställ frågor till honom på www.bmw-ligan.se"
Citera
2009-05-12, 22:45
Bannlyst
www.b12.se

Det är hans firma, flyttfirma, åker runt i gbg och flyttar.

Patrik Borg

Jag känner Stefan också, som var med i BMW-ligan. Har massa historier där även jag har varit inblandad. Vad vill du veta?
Citera
2009-05-12, 22:48
Bannlyst
Patrik är diagnoserad psykopat. Efter de brutala åldringsrånen och de fräcka husbilstölderna fick han den diagnos på rättspsyk. Det var det som gav det långa fängelsestraffet. Inte smash&grab...
Citera
2009-05-12, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sundancer
Patrik är diagnoserad psykopat. Efter de brutala åldringsrånen och de fräcka husbilstölderna fick han den diagnos på rättspsyk. Det var det som gav det långa fängelsestraffet. Inte smash&grab...
Jag och en fotograf följde efter BMW-ligan från Malmö och 15 mil norrut.
Det gick rätt snabbt...
Citera
2009-05-12, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag och en fotograf följde efter BMW-ligan från Malmö och 15 mil norrut.
Det gick rätt snabbt...

Jag känner Patrik in i märgen. När vi snodde bilar när vi var 16, så brukade han tuta om vi mötte polisen. Bara för att det var kul att köra ifrån polisen på gångbanor och gräsmattor. Jag körde aldrig, Patrik är inte sån. Han kör alltid fortare än man kan köra, och gör även det som är omöjligt. Det är omöjligt att säga något om man sitter jämte, man sitter bara och skrattar, och undrar vad som ska hända om 2 sekunder.
Citera
2009-05-12, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sundancer
Jag känner Patrik in i märgen. När vi snodde bilar när vi var 16, så brukade han tuta om vi mötte polisen. Bara för att det var kul att köra ifrån polisen på gångbanor och gräsmattor. Jag körde aldrig, Patrik är inte sån. Han kör alltid fortare än man kan köra, och gör även det som är omöjligt. Det är omöjligt att säga något om man sitter jämte, man sitter bara och skrattar, och undrar vad som ska hända om 2 sekunder.
Vet du om han smällt? På något sjukt sätt verkade han ha koll när vi körde efter honom.
Citera
2009-05-12, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Vet du om han smällt? På något sjukt sätt verkade han ha koll när vi körde efter honom.

Nej, inte vad jag vet. Ja, han har alltid koll, minst en, två nivå extra en vad man har. Han hade så jäkla enkla lösningar alltid på "problem". Så fruktansvärt. Han var nog den förste här i Sverige t.ex. som började med att stjäla dyra billarm för 15-20 år sedan. Han lärde sig först öppna låsta motorhuvar, klippte av kablarn till batteriet. Sen blev larmen mer avancerade med eget batteri, då klippte han av kabeln till tutan...
Jag kommer ihåg att det stod i GP. "Polisen förbluffad. Någon stjäl dyra och avancerade billarm"... Ja, sa jag, visade min flickvän. Det är Patrik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in