2025-01-14, 03:08
Medlem
tjejengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.V
Många namn man känner igen, de e kul. Är det nån som känner till Janne Ek, lever han?
Han hänger på Kinan dricker öl, åldern börjar ta ut sin rätt kan man säga.
Citera
2025-01-14, 05:59
Medlem
tjejengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLynx
Nån som hört nåt om K Puska(kortedala)

Kvinnoboxarn
Citera
2025-01-29, 15:39
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManilaTT
Angående Lennart Golbög Dahl: Nästan direkt han blev gripen började han gråta ut hos snuten. Trots att man i Sverige inte får kraftigt rabatterade straff vid golning.

Han berättade i detalj ALLT om de som var på plats. Vem som gjorde vad etc. T om hur olika personer höll sitt vapen. Utan att egentligen kunna tjäna något mer på det än att slippa vara häktad med restriktioner.

De som var på plats fick 8 bast medan Lennart fick 6 bast. Han "tjänade" alltså att behöva sitta 16 månader kortare tid inlåst. Till kostnaden att göra hela voltan med pedofiler och andra golbögar. Och risken att alltid behöva gömma sig för att inte bli fimpad.

Att han var "väldigt respekterad" på den anstalt han satt är ju skrattretande. Och ett typexempel på hur folk pladdrar nonsens på Flashback.

HA hade inte ett skit att göra med det där rånet. Däremot trodde snuten att en i crewet hade det. Tyvärr så råkade advokat Lars Lundgren i ett avlyssnat mobilsamtal berätta för snubben i crewet att Lennart golat. Detta gjorde advokaten efter åtal hade väckts och FUP blivit offentlig. Ni kan läsa om det här: https://www.expressen.se/gt/advokat-...ells-angels-9/
Mmm T.T.
Senast redigerad av nero1 2025-01-29 kl. 15:45.
Citera
2025-04-28, 00:28
Hehe Janne ek honom saknar man..
Satt några år med han o Stickan Stig Nilsson som va grym på o laga mat.
Bra killar saknar dom

Citat:
Ursprungligen postat av tjejengbg
Senast redigerad av Skitsverige...... 2025-04-28 kl. 01:07.
Citera
2025-04-28, 01:22
Lennart Dahl va ju ganska komiskt om egentligen hehehe
Träffa han i början av 90 på smälteryd han va grym på o snacka skit..
Men typ alla man kände från hisingen typ bmw ligan osv sa konstant håll dig borta från han allt du säger till han går raka vägen till polisen för han är informatör..
Typ alla omkring han typ som varit ute o hämtat skåp o annat med han visste och höll inte tyst om det..
Berättelser om att han fick mc donalds på häktet och åka hem o käka spagetti hos sin mamma när han fyllde år...
Men ingen rörde honom konstigt nog..
Sen skicka folk bilder sa det va han som stod med maskingevär i uppsågat tak på en av millitärligans bilar vid nåt rån...
Saker som fick en o undra om han nu är ökänd informatör o kompis blåsare hur i helvete hamnar han i dom kretsarna.
Sista jag hörde om han va la 100 år sen va nåt om det fanns nåt rånbyte gömt nån stans och att han satt inne och va typ märkt att han skulle plockas och då skulle han lyckats dra vid nån transport eller nåt som nån antydde va uppgjort med snuten typ att han skulle plockas ut o kunna sticka..
Jag börjar bli gammal o senil så jag kanske minns fel jag vet inte man har ju inte så mycket kontakt med folk från förr pga man växte la upp o lugna ner sig typ hehe

Citat:
Ursprungligen postat av ManilaTT
Angående Lennart Golbög Dahl: Nästan direkt han blev gripen började han gråta ut hos snuten. Trots att man i Sverige inte får kraftigt rabatterade straff vid golning.

Han berättade i detalj ALLT om de som var på plats. Vem som gjorde vad etc. T om hur olika personer höll sitt vapen. Utan att egentligen kunna tjäna något mer på det än att slippa vara häktad med restriktioner.

De som var på plats fick 8 bast medan Lennart fick 6 bast. Han "tjänade" alltså att behöva sitta 16 månader kortare tid inlåst. Till kostnaden att göra hela voltan med pedofiler och andra golbögar. Och risken att alltid behöva gömma sig för att inte bli fimpad.

Att han var "väldigt respekterad" på den anstalt han satt är ju skrattretande. Och ett typexempel på hur folk pladdrar nonsens på Flashback.

HA hade inte ett skit att göra med det där rånet. Däremot trodde snuten att en i crewet hade det. Tyvärr så råkade advokat Lars Lundgren i ett avlyssnat mobilsamtal berätta för snubben i crewet att Lennart golat. Detta gjorde advokaten efter åtal hade väckts och FUP blivit offentlig. Ni kan läsa om det här: https://www.expressen.se/gt/advokat-...ells-angels-9/
Senast redigerad av Skitsverige...... 2025-04-28 kl. 01:26.
Citera
2025-04-28, 01:24
Springer du på Jan Ek igen kan la du hälsa från Magnus från Partille

Citat:
Ursprungligen postat av tjejengbg
Citera
2025-04-28, 02:01
Greven hehe Han hette la Punkarn eller PunkPeter innan..
Från Partille umgicks med Wojtek Tejland som importera prepp och kola och det mesta...
Peter Ahlqvist hette han egentligen
Wojtek bytte namn till Tom Kinglike och dog förra året han hade blivit ganska körd i skallen av sitt liv och va ganska jobbig att ha att göra med..
Men wojtek va en nära vän som en bror när jag växte upp under 80-90

Citat:
Ursprungligen postat av litenmenstor
Vad heter greven (peter) i efternamn? vilka anmärkningsvärda brott har han gort sig skylldig till? Inga länkar från tidningar som handlar om honom?
Citera
2025-04-28, 02:11
Jocke e grym på köra bil..
Han gillade saab på den tiden..
Han körde med måttot håller bilen så kommer vi undan..
Han ringde i bland va jagad av massor av blåljus och helikopter och skratta och frågade om jag tror dom är irriterade på honom hehehe..
Han ringde la mig vid 3-4 biljakter o bad mig att kommendera om bilarna på Polisradion hahaha
När jag glor på filmen Transporter eller fast furious så tänker jag bara våran svenska verison e Jocke

Citat:
Ursprungligen postat av jargerdorf
Patrik har aldrig varit på något rättspsyk, Lennart Dahl "Golbögen" har varigt där. Patric har adrig varigt med på något åldringsrån, eller husbilstölderna, det var väl Lennart det också. Men att han och framför allt Jocke **** kör bil bra är allmänt känt.
Får psykopater ta körkort för bil, tung lastbil och mc?. Jag bara undrar..
Citera
2025-04-28, 02:22
Barche va det han som hade en spelklubb som kallades källaren eller nåt sånt?
Från askim hade nån resturang där hette la Kukaplan Barsemo eller nåt
Och råkade skjuta sig i halsen med en splitter ny pistol på en spelklubb på hisingen??
Sökt tidnings artiklar om det men hittar inget
Citat:
Ursprungligen postat av Senorloco
Jonas och Daniel satt häktade på falska bevis som fabricerats fram av Nefik och Barshe,(hörde att Barsche fick betalt för att gola av Nefik) Jonas och Daniel hade 4 st vittnen som såg dem på Harleys kl 23,15, orhan (Tyson) Sköts eller rättare sagt avrättades med 16 skott i Surte kl 23.30 (enligt polisrapporten) Hur kan Jonas och Daniel ta sig till och från Avenyn på 15 min? Surte ligger ganska exakt 3,5 mil från Avenyn? Pga detta så var de oskyldiga till mordet, och gick loss, Det lustiga är ju att Barshe skjuter sig själv i halsen sen år 2000 i ett industri område med, 3 veckor efter att Daniel mördas i Lunden.
Citera
2025-04-28, 03:13
Nefik är det han ni kallar Turken?
Träffade både Barsche och Ashor genom Turken på 90 talet..
Jag va Tekniker lagade och byggde spel åt Turken på den tiden..
Men jag tyckte Turken va en riktigt jobbig jävlel som konstant hotades och utpressade för o få som han ville..
Barsche va en positiv trevlig kille...
Är ganska övertygad om att han dog för han va dyr i drift och hade slarvat bort nån vapen gömma eller nåt eller om det va pengar minns inte så bra det är ju 100 år sen..
Ashor uppfatta jag som riktigt jävla farlig pga hur vi träffades några få gånger
Turken är nog den fegaste jävel jag nånsin träffat som konstant betalar folk att vara muskler åt honom..
Ett under att ingen råkat slarva bort honom
Dom där falska bevisen va inte det nån del av vart mordvapnet kom och de fokusera på ammunitionen och vem som hade lämnat det..
Och i samma deal började polisen intressera sig för nåt rån eller nåt vapnet använts till tidigare och häktade den som skulle ange vart grejerna kom från eller nåt..
Minns inte så bra det är fan 25 år sen hahahahahaha

Citat:
Ursprungligen postat av Senorloco
Jonas och Daniel satt häktade på falska bevis som fabricerats fram av Nefik och Barshe,(hörde att Barsche fick betalt för att gola av Nefik) Jonas och Daniel hade 4 st vittnen som såg dem på Harleys kl 23,15, orhan (Tyson) Sköts eller rättare sagt avrättades med 16 skott i Surte kl 23.30 (enligt polisrapporten) Hur kan Jonas och Daniel ta sig till och från Avenyn på 15 min? Surte ligger ganska exakt 3,5 mil från Avenyn? Pga detta så var de oskyldiga till mordet, och gick loss, Det lustiga är ju att Barshe skjuter sig själv i halsen sen år 2000 i ett industri område med, 3 veckor efter att Daniel mördas i Lunden.
Senast redigerad av Skitsverige...... 2025-04-28 kl. 03:48.
Citera
2025-04-28, 03:25
Hehe på 80 90 talet så va man på vartenda mc klubb o handla med bärs hem på nätterna..
Gamlestans va bäst det va alldrig stängt hehehehe
Mandroms hade nästan alltid slut på öl eller va stängt
O hisings klubbarna som hawks va så jävla långt o köra hehehe
Gamla goa tiden

Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Först och främst så måste man komma ihåg att på den tiden var nästan alla mc-klubbar, raggarklubbar, bilklubbar lite fruktade och sågs som stökiga och våldsamma. Men Gamlestans var aldrig värst på något sätt, fanns värre klubbar i Göteborg. Dom var inte heller några ökända kriminella utan det fanns gott om folk som hade betydligt sämre rykte. Så det var först när dom började bli Hells angels som de blev fruktade och då egentligen inte för egen del utan för att folk visste att de var kompisar till Hells angels. Det var nog i och med att de blev Hells angels som de blev ökända för egen del och även började göra saker som gjorde att folk fruktade dom lite mer.
Citera
2025-04-28, 04:21
Magnus Alatalo från mölnlycke.

Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Den andra killen hette väl Magnus något, med ett finskt efternamn. Att han är död har jag också hört någonstans, minns inte var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in