Citat:
Ursprungligen postat av
Machines
På 70-80talet under några år,skedde det många bankbox sprängningar i Gbg . I tidningarna beskrev man ofta en ensam gärningsman på motorcykel. Bodde i Mölndal då det small flera ggr. Flyttade sen till Sthlm hörde inget mer om mc-sprängaren gripits.Nån som känner igen historien ?
Ja, i början på 90talet så hade jag ett garage där jag och några polare byggde motorcyklar,vi byggde om Mc:s av ett visst märke och modell från tidigt 70tal, via en affär där jag köpte en sån hoj krockad fick jag en ny vän som anslöt till mitt garage, han va då vid den tiden en av dom större langarna av droger i Västsverige, men det var en bra gubbe som bidrog massa till vår "hobby" och ställde alltid upp för oss andra, han uppskattade ( det berättade han faktiskt) att umgås med oss "normala".
Han hade en dag med sig en kompis när vi höll på att lyfta i en motor på en hoj, jävla trevlig gubbe, där min kompis senare berättade att hans grej var att åka omkring och blåsa bankboxar på hoj, samma gubbe var även han som rev hela banken på Ringön med grävskopa när han försökte få ut bankomaten med grävare, det var en bank uppbyggd av baracker ursprungligen så den rasande fort,det enda som stod kvar var betongen med bankomaten kvar i.