2024-12-14, 20:11
Bannlyst
att inte HA skulle ha med snuten att göra ses som ett skämt från min sida.

de lär vara hårt övervakade, och inte minst för att det finns så korkade individer inom landets gränser, att de går på satans lögner såsom att det "bara är att ringa till HA och anlita dem så hotar de den som är skyldig dig pengar"¸ eller annat skitarbete

det är knappast så att polisiär verksamhet skulle missat att dra nytta av detta tillfälle

"helvetets änglar".. satans demoner säger jag. dra tillbaka därifrån ni kom
Senast redigerad av litenfiskare 2024-12-14 kl. 20:14.
Citera
2024-12-14, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
att inte HA skulle ha med snuten att göra ses som ett skämt från min sida.

de lär vara hårt övervakade, och inte minst för att det finns så korkade individer inom landets gränser, att de går på satans lögner såsom att det "bara är att ringa till HA och anlita dem så hotar de den som är skyldig dig pengar"¸ eller annat skitarbete

det är knappast så att polisiär verksamhet skulle missat att dra nytta av detta tillfälle

"helvetets änglar".. satans demoner säger jag. dra tillbaka därifrån ni kom

Du tror att jag bara sitter och spekulerar eller? Som du?
Citera
2024-12-15, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
När var detta o vad hände?

Har aldrig hänt.
Citera
2024-12-15, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Nä det varken Uffe eller Håkan har väl någonsin haft målet att tävla. Big James var självklart i en klass för sig, men han var ju också väldigt seriös med det han gjorde. Tror inte han drällde runt på stan, men kan ha fel.

När det gäller Anders Bengtsson, så har jag hört att han hade en konflikt med HA, där han ensam utmanade dom för ett litet "samtal". Förmodligen en rejält saltad skröna, men säger ändå lite om hans självsäkerhet.

En som däremot platsar in som en av Gbg's grövsta var definitivt Sasha Vujic... Satan vad grov fanskapet var när han knappt fyllt 20.. Har aldrig någonsin sett sådana underarmar som Sasha hade, dom var sjuka. Förövrigt en jävligt snäll och bra kille, så han var den siste jag skulle tro sitta bakom galler i nio år eller vad det var.
Jag snackade med honom då han tog över Kajsa Varg (Jeffreys) i Majorna, och då var han klar med att han inte skulle fuska i kassan. Han ville få det att funka utan att fulspel.

Större byggar talang än han är svår att finna..

A. Bengtxxx var jäkligt stark och hade en rejäl lavett som han kunde knocka stökiga gäster med när han stod i dörren.

Men att hela HA skulle backa mot honom är såklart en skröna.
Citera
2024-12-15, 03:53
Medlem
Angående Lennart Golbög Dahl: Nästan direkt han blev gripen började han gråta ut hos snuten. Trots att man i Sverige inte får kraftigt rabatterade straff vid golning.

Han berättade i detalj ALLT om de som var på plats. Vem som gjorde vad etc. T om hur olika personer höll sitt vapen. Utan att egentligen kunna tjäna något mer på det än att slippa vara häktad med restriktioner.

De som var på plats fick 8 bast medan Lennart fick 6 bast. Han "tjänade" alltså att behöva sitta 16 månader kortare tid inlåst. Till kostnaden att göra hela voltan med pedofiler och andra golbögar. Och risken att alltid behöva gömma sig för att inte bli fimpad.

Att han var "väldigt respekterad" på den anstalt han satt är ju skrattretande. Och ett typexempel på hur folk pladdrar nonsens på Flashback.

HA hade inte ett skit att göra med det där rånet. Däremot trodde snuten att en i crewet hade det. Tyvärr så råkade advokat Lars Lundgren i ett avlyssnat mobilsamtal berätta för snubben i crewet att Lennart golat. Detta gjorde advokaten efter åtal hade väckts och FUP blivit offentlig. Ni kan läsa om det här: https://www.expressen.se/gt/advokat-...ells-angels-9/
Senast redigerad av ManilaTT 2024-12-15 kl. 03:55.
Citera
2024-12-15, 06:41
Medlem
De två som misstänkts kasta ryttare blev aldrig formellt gripna. Däremot plockade snuten upp en person på basis av Lennarts "of the record" historier, och körde omkring med denne medan de försökte få honom att erkänna att snubben från crewet hade pröjsat honom för uppdraget. Två gånger gjorde de detta.

Det var endast skrämseltaktik från snutens sida. Eftersom de visste att Lennart inte vågade inkludera snubben från crewet i sina historier på ett formellt vis.

Allt är preskriberat nu.
Senast redigerad av ManilaTT 2024-12-15 kl. 06:55.
Citera
2024-12-29, 19:54
Medlem
På 70-80talet under några år,skedde det många bankbox sprängningar i Gbg . I tidningarna beskrev man ofta en ensam gärningsman på motorcykel. Bodde i Mölndal då det small flera ggr. Flyttade sen till Sthlm hörde inget mer om mc-sprängaren gripits.Nån som känner igen historien ?
Citera
2024-12-31, 04:41
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
På 70-80talet under några år,skedde det många bankbox sprängningar i Gbg . I tidningarna beskrev man ofta en ensam gärningsman på motorcykel. Bodde i Mölndal då det small flera ggr. Flyttade sen till Sthlm hörde inget mer om mc-sprängaren gripits.Nån som känner igen historien ?
Ja, i början på 90talet så hade jag ett garage där jag och några polare byggde motorcyklar,vi byggde om Mc:s av ett visst märke och modell från tidigt 70tal, via en affär där jag köpte en sån hoj krockad fick jag en ny vän som anslöt till mitt garage, han va då vid den tiden en av dom större langarna av droger i Västsverige, men det var en bra gubbe som bidrog massa till vår "hobby" och ställde alltid upp för oss andra, han uppskattade ( det berättade han faktiskt) att umgås med oss "normala".

Han hade en dag med sig en kompis när vi höll på att lyfta i en motor på en hoj, jävla trevlig gubbe, där min kompis senare berättade att hans grej var att åka omkring och blåsa bankboxar på hoj, samma gubbe var även han som rev hela banken på Ringön med grävskopa när han försökte få ut bankomaten med grävare, det var en bank uppbyggd av baracker ursprungligen så den rasande fort,det enda som stod kvar var betongen med bankomaten kvar i.
Citera
2025-01-14, 02:01
Medlem
tjejengbgs avatar
Tidnings artikel från GP 93/94 nån gång om Martino och incidenten discoteket.

https://ibb.co/7kVR6Dj
Citera
2025-01-14, 02:08
Medlem
tjejengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollo80
Costa blev mördad vid höghusen i Partille för några årsen on jag minns rätt. tror det finns en tråd. Han var tokig i mopeder o cross på slutet 80 början 90. Och gillade allt med motor. Så om han körde morsan med stulen bil kan det mycket väl stämma.

Martin P. Mycket riktigt det med dolk i röva.
Hehe intressant on det fanns video.
Och oja. gav sig aldrig och rapp i nävarna.
Tror han flyttade ett tag. Och har nog lugnat ner sig körde mma osv.
(För 10-15 årsen iallafall.)
Personligen tyckte jag han var ödmjuk och lojal på 90-talet.

Ymit med ögonen minns jag väl.
han skratta o va glad dom gångerna man träffa på han.

Fjant. Var det han med paschfrillan?
Sprang mycket på liseberg o i femman?

https://ibb.co/7kVR6Dj Martino GP artikel fråk 93/94 nångång om incidenten på discoteket
Citera
2025-01-14, 02:23
Medlem
tjejengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rottis187
Kungsportsplatsen klingar rätt i mitt huvud. Denna händelse inträffade också år 2000.
Fanns ett ställe som hette Que Club som låg där , det brann senare ner.
Citera
2025-01-14, 02:45
Medlem
tjejengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlieparker
Måste bara fråga: Glenn Magnusson? Var det en lång kraftig, kille som bodde i Lövgärdet?
Kände en Glenn som var stor och kraftig, minns att han snaggade sig i samband med att det varit någon nazidemonstration, och att någon sa att han varit med där. Kände aldrig till hans efternamn..

Pundade mycket och var inte speciellt snäll mot tjejen sin.

Hängde ihop med ett gäng i Lövgärdet som hade ett "överhuvud" som hette B**n*y?
Glenn Brant hette han och hade en lille bror som heter sonny Brant som va natzi VAM anhängare 😄 Sonny hade 2 hundar staffordshire bullterrier. Och i Lövgärdet Centrum hängde dom ibland , då kunde man höra Sonny säga till hundarna
- Skala negern vit !!!!
Då attackera dom träden och bet bort barken😅😅
Både Glenn & Sonny har gått bort.

B***y han hängde på resturang Timjan i löv. Restaurangen som Alfred hade,som senare brann ner. Han öppna ju sen en krog på Grönsakstorget/Kungsportplatsen som hette ALFREDS om jag inte minns fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in