2008-08-22, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punky75
Det var en punkare som knivmördade någon i Nordstan i början på 80-talet.
Är det någon som kommer ihåg mordet och kan berätta mer?
Han skall ha varit med i ett punkband. Vet någon vilket det var?
Stämmer garanterat inte. Antingen har de förväxlat olika subkulturer eller så har de förväxlat det med det sk "punkdråpet" i Stockholm.
Citera
2008-08-22, 08:29
Medlem
Har lånat den aktuella kriminalkrönikan nu och ser att jag hade fel årtal.
1986 skedde mordet och offret kalldes Apa. Det var tydligen 2 tvillingbröder som stod bakom det och de hade spelat i ett punkband i slutet på 70-talet.
Citera
2008-08-22, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy J Davola
Ja så är det alltid när sånt här händer. Jag har hört ditten och datten från både säkra och osäkra källor. Vill dock hålla mig otroligt LÅNGT BORTA från det då det jag fick höra fick mig att må illa. Frågar någon mig så vet jag INGENTING om detta.

Ursäkta! men om du absolut inte vill höra talas om det, hålla sig långt borta från det. m.m ???? varför skriver du om det då överhuvudtaget?????
Citera
2008-08-22, 20:43
Medlem
Beckstedt

Vad satt Thomas för och varför tror ni (vissa av er) att han kan ha blivit mördad ?

Vila i frid.
Citera
2008-08-22, 22:25
Bannlyst
Beckstedt

Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Vad satt Thomas för och varför tror ni (vissa av er) att han kan ha blivit mördad ?

Vila i frid.

Thomas B satt 5 år för grovt narkotikabrott.......spekulationer om hur han avlidit har jag nu även hört. Måste säga inget jag vill yttra mig om!
Citera
2008-08-22, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punky75
Har lånat den aktuella kriminalkrönikan nu och ser att jag hade fel årtal.
1986 skedde mordet och offret kalldes Apa. Det var tydligen 2 tvillingbröder som stod bakom det och de hade spelat i ett punkband i slutet på 70-talet.
Kriminalkrönikan har fel. Inget sådant har skett. Jag har koll.
Citera
2008-08-22, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Ving

"släpp kniven bögdjävul" jasså du har citerat seppo d.ä som gjorde mattmordet på hisingen, ja även var med om mordet på en i majorna i en matta han oxå, 85. en parentes.
Citera
2008-08-22, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
"släpp kniven bögdjävul" jasså du har citerat seppo d.ä som gjorde mattmordet på hisingen, ja även var med om mordet på en i majorna i en matta han oxå, 85. en parentes.
Jepp. Som sagt jag har koll och något punkmord har inte skett i gbg.
Citera
2008-08-22, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Haha jasså du vet också storyn bakom citatet? Fan vet om det stämmer iofs. Rykten går...
Citera
2008-08-23, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Ving
Kriminalkrönikan har nog rätt. Det fanns en bild på offret och en bild över området med en pil där mordet hade utspelats. T.o.m. det exakta datumet som var natten mellan 9-10 augusti 1986. Det man inte skall hänga upp sig på var kanske att jag skrev punkmord. Mördaren hade spelat i ett punkband men det var ju några år sen.
Citera
2008-08-25, 22:59
Medlem
Sag att ni namnde Seppo S. Han ar nu domd for tre mord och sitter pa livstid. Det andra fick han rattspsyk for och var fardigvardad ganska snabbt.
Han var med och startade upp Bandidos for manga ar sedan tills de inte ville ha nazister i ledningen sa han sparkades.
Citera
2008-08-26, 08:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lincoln1
Sag att ni namnde Seppo S. Han ar nu domd for tre mord och sitter pa livstid. Det andra fick han rattspsyk for och var fardigvardad ganska snabbt.
Han var med och startade upp Bandidos for manga ar sedan tills de inte ville ha nazister i ledningen sa han sparkades.

Stämmer det där för jag kände seppo väl, men kvitto på att han startade bandidos för länge sedan! har andra namn. källa tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in