2008-11-09, 05:21
Bannlyst
Citat:
(som Batman:P)

Haha
Citera
2008-11-09, 05:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LarryKing
Var ute på en bombnings runda en kväll så allt gick bra fast en jävla massa folk ute så man blev lite nojjig men men jag fortsatte vandra runt i betongträsket och sätta tags.

När jag sen väl är typ 100m kanske 150m från hemmet så går jag på gatan när en man ser mig (jag gjorde inget hade inte gjort något i området heller) som kollar skumt på mig och pratar i telefon men jag vandrar vidare hemåt, så när jag gick förbi han börja han gå efter mig på andra sidan gatan , då börja jag tänka "nämen vad fan är detta nu då...suck.." sen så jag in på en gata och kolla om det var mig han va ute efter, när jag väl står på slutet av gatan så kommer han runt hörnet och när han ser mig så stannar han upp och pratar än i telefon jäveln.

Han kunde lika väl ha bott på gatan där jag var men jag går in på en annan gata som ligger lite mer avlägset och ställer mig i hörnet och kollar om han kommer jovisst fan kommer han nu med en polare lika stor han och stannar upp fort dem ser mig. Nu jävlar börja jag bli lite rädd så jag gick vidare och sen börja kubba lite till en korsning och ställer mig i mörkret
då kommer dem runt hörnet IGEN då klev jag ut från mörkret (som Batman:P)och börja gå emot dem, då backa dem och gick tillbaka runt hörnet,
när jag väl går mot torget så kommer dem fram igen och går efter mig.

Nu hade jag gjort så dem hade gått runt i en cirkel så nu visste jag ju säkert att det var mig dom var efter då börja jag löpa in på torget och står på andra torget in på en annan gata så kommer dem in på torget och ser mig så börja dem löpa mot mig men då var jag så nära hem så jag sprang ifrån dem och kom hem helskillnad.

Kanske var civilsnutar vette fan

Sånt där shit är scary när fullkomligt okända personer börjar att gå efter en.
Inte ett ord, inte en min ingenting, bara följer efter.
En sak är ju om de börja skrika och springa efter en, då vet man ju
direkt att man fått knas.
Men folk som bara går efter och inte säger nåt är lite läskiga.
Citera
2008-11-09, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Damage
Sånt där shit är scary när fullkomligt okända personer börjar att gå efter en.
Inte ett ord, inte en min ingenting, bara följer efter.
En sak är ju om de börja skrika och springa efter en, då vet man ju
direkt att man fått knas.
Men folk som bara går efter och inte säger nåt är lite läskiga.

Gissar att det inte var civvare
Citera
2008-11-09, 17:53
Medlem
det är då man kan omvänd psykologi, man börjar röjja gärnet enmans show om så krävs, dampa loss & tourettes. eller som bäver skulle sagt: på dom ba pow pow pow så ligger de me kniv i ryggen
Citera
2008-11-09, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LarryKing
Var ute på en bombnings runda en kväll så allt gick bra fast en jävla massa folk ute så man blev lite nojjig men men jag fortsatte vandra runt i betongträsket och sätta tags.

När jag sen väl är typ 100m kanske 150m från hemmet så går jag på gatan när en man ser mig (jag gjorde inget hade inte gjort något i området heller) som kollar skumt på mig och pratar i telefon men jag vandrar vidare hemåt, så när jag gick förbi han börja han gå efter mig på andra sidan gatan , då börja jag tänka "nämen vad fan är detta nu då...suck.." sen så jag in på en gata och kolla om det var mig han va ute efter, när jag väl står på slutet av gatan så kommer han runt hörnet och när han ser mig så stannar han upp och pratar än i telefon jäveln.

Han kunde lika väl ha bott på gatan där jag var men jag går in på en annan gata som ligger lite mer avlägset och ställer mig i hörnet och kollar om han kommer jovisst fan kommer han nu med en polare lika stor han och stannar upp fort dem ser mig. Nu jävlar börja jag bli lite rädd så jag gick vidare och sen börja kubba lite till en korsning och ställer mig i mörkret
då kommer dem runt hörnet IGEN då klev jag ut från mörkret (som Batman:P)och börja gå emot dem, då backa dem och gick tillbaka runt hörnet,
när jag väl går mot torget så kommer dem fram igen och går efter mig.

Nu hade jag gjort så dem hade gått runt i en cirkel så nu visste jag ju säkert att det var mig dom var efter då börja jag löpa in på torget och står på andra torget in på en annan gata så kommer dem in på torget och ser mig så börja dem löpa mot mig men då var jag så nära hem så jag sprang ifrån dem och kom hem helskillnad.

Kanske var civilsnutar vette fan

inte helt ovanligt att vardagshjältar följer efter sådär och rapporterar till polisen var klottrarna befinner sig
Citera
2008-11-09, 19:40
Medlem
LarryKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kejvs
det är då man kan omvänd psykologi, man börjar röjja gärnet enmans show om så krävs, dampa loss & tourettes. eller som bäver skulle sagt: på dom ba pow pow pow så ligger de me kniv i ryggen

Hahahah , jo tänkte gå fram till ena men då kom ju en till så jag var lite i underläge
Citera
2008-11-13, 21:49
Medlem
Nu har jag en redig go berättelse för er alla som jag nyss var med om

Jag satt ikväll på spårvagn nummer 11 från min kompis i Nya Varvet påväg hem till Sannaplan. Det är helt soft på vagnen så jag bestämmer mig för att dra några tjusiga tags. När spårvagnen har kommit till min hållplats, Sannaplan, stiger jag av och märker tomheten. Jag tänker va fan, varför inte dra en riktig feting på tidtavlan.

Så jag tar upp min flowpen och drar med stora rörelser och skapar konst. När jag nästan är klar kör en bil förbi bakom hållplatsen (hållplatsens väggar är av plexiglas) och ser mig taga. När jag är klar har bilen precis kört förbi och tvärnitat. Jag går ur spårvagnshållplatsen och ser bilen backa tillbaka. Självklart får jag panik och funderar på vad jag har för alternativ vilket är att antingen lägga benen på ryggen och springa för kung och fosterland, eller så spelar jag oskyldig och visslar på en melodi och går hem.

Då kollar jag in i bilen och ser att det är en rätt så ung kille (18-22) med sin tjej som både kollar på mig och skrattar när dem kör lika långsamt som jag går. Jag ler och räcker tummen upp och snubben i bilen visar rock n roll tecken och drar för fullgas iväg

Länge leve göteborgare och deras humor
Citera
2008-11-13, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av osli9308
Så jag tar upp min flowpen och drar med stora rörelser och skapar konst.

dagens mening ..och ändå så hade jag kandidaten från papperskorgen:" Jag måste lura farmor på arvet" i åtanke också
Citera
2008-11-16, 07:36
Medlem
Minimums avatar
Jag och några polare satt hemma hos mig och förkröka innan vi skulle dra på krogen, innan vi drar iväg funderar ja lite lagom packad om ja ska ta med nån penna ut men skiter i det för ja vet hur full ja hade tänkt bli. I alla fall drar vi ut, ja blir svinpackad och drar hem när dom stänger, ensam som det ju ibland kan bli.

Iaf ja väcks nästa morgon kl 12 av nån som ringer skyddat nummer och det brukar bara va farbror blå som pallar ringa en söndagsmorgon så ja skiter i att svara och tänker att fan, ja bomba ju inget igår så dom får väl ringa mig senare om det är om nån gammal utredning. Sen slår det mig "neeej", ja springer och kollar jackfickan och nog fan ligger det en hardcore penna där i.

Ja sover vidare nån timme och drar sen ut nyfiken på att få se va för konstverk ja lyckats skapa på vägen hem från krogen. När ja kommer till min busskur ser ja att den är helt våldtagen, en radda av mina egna tags på ena utsidan, på insidan 3 polares tags trots att ingen av dom var med mig, deras crews, ett crew min polare inte kör längre och några ord ja fått för mig att skriva som ja inte riktigt kunde läsa.
Ja gick längre bort och kolla men det var tydligen bara busskuren och nå hus på min gata som fått smaka färg, tur det antagligen.

Slutsats: Fyllebombning är röj även om man inte alltid kommer ihåg det, och att tänka på att inte ta med penna ut funkar inte om man är packad.
Citera
2008-11-16, 20:30
Bannlyst
Läst HELA tråden nu

riktigt nice, keep em coming'!
Citera
2008-11-16, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minimum
och att tänka på att inte ta med penna ut funkar inte om man är packad...

Jag kommer ihåg när jag precis fått min första penna...
Hade varigt hos en polare och rökt och fick för mig att dra en tag på vägen hem, slutade med att jag ritade blommor och gräs och skit..
Helt fuckad var jag, lite kul hur nästan alla som graffat(r) kan titta tillbaka och se vilken sjuk toy man var..
Citera
2008-11-17, 15:42
Medlem
Rullkardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handske
Jag kommer ihåg när jag precis fått min första penna...
Hade varigt hos en polare och rökt och fick för mig att dra en tag på vägen hem, slutade med att jag ritade blommor och gräs och skit..
Helt fuckad var jag, lite kul hur nästan alla som graffat(r) kan titta tillbaka och se vilken sjuk toy man var..

olagliga substaners och penna i handen ingen bra kombination..lite ib style över det alltså,. om 20 år kanske den tagen är nu dåtidens old school tags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in