Nu har jag en redig go berättelse för er alla som jag nyss var med om
Jag satt ikväll på spårvagn nummer 11 från min kompis i Nya Varvet påväg hem till Sannaplan. Det är helt soft på vagnen så jag bestämmer mig för att dra några tjusiga tags. När spårvagnen har kommit till min hållplats, Sannaplan, stiger jag av och märker tomheten. Jag tänker va fan, varför inte dra en riktig feting på tidtavlan.
Så jag tar upp min flowpen och drar med stora rörelser och skapar konst. När jag nästan är klar kör en bil förbi bakom hållplatsen (hållplatsens väggar är av plexiglas) och ser mig taga. När jag är klar har bilen precis kört förbi och tvärnitat. Jag går ur spårvagnshållplatsen och ser bilen backa tillbaka. Självklart får jag panik och funderar på vad jag har för alternativ vilket är att antingen lägga benen på ryggen och springa för kung och fosterland, eller så spelar jag oskyldig och visslar på en melodi och går hem.
Då kollar jag in i bilen och ser att det är en rätt så ung kille (18-22) med sin tjej som både kollar på mig och skrattar när dem kör lika långsamt som jag går. Jag ler och räcker tummen upp och snubben i bilen visar rock n roll tecken och drar för fullgas iväg
Länge leve göteborgare och deras humor