2008-10-18, 01:55
Medlem
circleoftyrantss avatar
Det var några år sedan detta hände, närmare bestämt 2001.
Jag och två polare hade hittat vad vi tyckte var ett perfekt ställe att göra våran målning på, den skulle synas och dessutom var det på ett ställe där vi tänkte att man skulle få stå ostört.

Jag bor en bit utanför Sthlm, ca 20min med buss, och varje gång man har tagit bussen har det slagit en vilket grymt ställe det finns under en av broarna man åker över, man ser nämligen ner från bilvägen vilket skulle betyda att alla skulle se den tänkte vi. (även om det säkert bara va folk som satt och kollade efter just graffiti som skulle lägga märke till den, men det tänkte vi inte på då).

Vi bestämde oss för att dra dit nästa dag och det gjorde vi, men det va riktigt långt att gå och det hade vi inte räknat med, men vi kommer fram tillslut. Vi ställer oss och kör på... Jag och ena polaren börjar bli klara och bestämmer oss för att vi lika gärna skulle kunna fylla i throw upen en av oss gjort brevid, det verkar ändå helt lugnt, då helt plötsligt ropar den andra polaren som står lite längre bort å gör något eget att det kommer någon! Han kutar till oss och säger att han sett en man med en hund en bit bort på grusvägen, han har nämligen sett kopplet "blänka till" i mörkret.

Vi börjar direkt kasta ner grejjerna i väskan och springa, vi springer nog konstant i 10minuter innan vi vågar börja gå, då ringer polarens farsa och frågar vart vi är någonstans. Jag skulle sova över där samma kväll så han undrade om han skulle komma å hämta oss. Fan tänker jag, han kan inte hämta oss på en grusväg halvvägs ut i skogen med en väska med sprayburkar.
(det va väääldigt farligt att bli påkommen av föräldrar )

Polaren tänker väl antagligen samma sak, dock så är han rätt bra på att "tänka fel" i vissa lägen, speciellt när han blir stressad.
"Javisst du kan komma och hämta oss, vi är hos X (mig) nu men vi kan möta dig vid Kommunhusen om 10minuter."

VA i helvete, vi är ca 20minuter från ortens lilla centrum och det tar ytterligare 5 dit va ska hämtas om man skulle springa hela vägen.
Men vi tänker iaf försöka och börjar springa igen som svin.

Vi kommer självklart inte dit på 10minuter så efter att vi har omdirigerat hans farsa typ 3-4 gånger om vart vi är och vart vi ska bli hämtade (samtidigt som vi sprang för att ens komma dit) så blir vi tillslut hämtade på ett helt annat ställe, helt oförklarligt varför vi skulle gått dit ifrån mig.

Han undrar givetvis vad vi har hållit på med men kommer inte riktigt ihåg vad vi sa men det rann iaf ut i sanden. Bilresan är sedan mycket tyst.

Sen när vi kommer hem till polaren så drar vi fort in på toaletten för att försöka ta bort färgen vi har och dränker oss princip i aceton å river med en borste stenhårt för att få bort det värsta.
3 minuter senare sitter vi i köket med silver&lila täckta händer som svider som satan å stinker aceton... hans farsa sa inget men han kollade lite konstigt på oss, hehe. När vi sedan ligger och ska sova meddelar polaren att han inte hade sett mannen med hunden, utan mer bara sett något som blänkte och gjorde egna NÅGOT förhastade slutsatser.
hahah, då kan jag säga att man va rätt lack, men allt hade ju gått bra ändå så

Man sov iaf bra den natten, va helt slutkörd efter all löpning hit å dit

Kanske ingen spektakulär historia, ingen polis eller liknande inblandat. men då var man riktigt skraj ändå...nu så här i efterhand tycker jag att den är rätt rolig.

En annan rolig grej med det hela var att när vi någon vecka efter var där, såg att vi hade råkat köra över en rätt känd crew när man såg signingen breve i dagsljus (det var jukolsvart när vi va där första gången) så vi var dessutom ganska rädda i flera veckor, säkert helt i onödan, men ändå!
Citera
2008-10-18, 02:33
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spraykonst
den följde oss, det var inga millitära baracker :P utan vanliga baracker, tror nästan att det var ägaren som kom, för jag förstår inte vad någon annan skulle göra där den tiden på natten. det var är en återvändsgränd så man kommer ingen vart
Eller så var det väktare, ni kanske lyckades trigga några slags rörelsedeckare.
Citera
2008-11-08, 15:59
Medlem
osbecks avatar
Det var så här: Jag hade gått ut för att få lite frisk luft och sätta lite tags. När jag hade varit ute en halvtimma så gick jag hem. Dagen efter ungefär mitt på dagen (en lördag) så ropar farsan på mig för han undrar vad det är för svart fläck på golvet i köket. Själv klart så var det min marker som hade droppat lite. Vilket Himla liv det blev. men jag lyckades bort förklara det och säga att jag inte visste var det var för nått
Det var väll lite svettigt men annars har jag inte råkat ut för nått (än så länge) ...
Citera
2008-11-09, 00:35
Medlem
capslock1s avatar
Tja! var nyss ute och skulle lägga en målning, var rätt taggad hade bra ideer inför målningen, jag skissade upp med den första färgen (3 färgs målning) jag tog det rätt lungt och det verkade inte vara några problem,
Då hör jag en bil närma mig och stannar upp och kastar ifrån mig burken jag håller i och börjar springa därifrån lite lätt.

Sen kommer jag ut på vägen som ligger 50 meter därifrån och hör att en det är en bil rätt långt borta och tänker att det måste varit den jag hört så jag börjar knata mot spotten igen och just då ser jag en bil köra upp mot målningen hann aldrig uppfatta om det var en snutbil lr securitas eller liknande så jag börjar springa som fan tillbaka till vägen och upp i en kolsvart skog.

Spanar lite bakåt men ser ingen bil komma mot mig så jag börjar knata/jogga hemåt, Och nu sitter jag här och undrar varför i helvete jag inte drog med mig cansen... vad tycker ni ska jag gå tillbaka och hämta cansen eller låta det vara? det var cirka 5-6 cans dom flesta fulla.
Citera
2008-11-09, 00:37
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capslock1
Tja! var nyss ute och skulle lägga en målning, var rätt taggad hade bra ideer inför målningen, jag skissade upp med den första färgen (3 färgs målning) jag tog det rätt lungt och det verkade inte vara några problem,
Då hör jag en bil närma mig och stannar upp och kastar ifrån mig burken jag håller i och börjar springa därifrån lite lätt.

Sen kommer jag ut på vägen som ligger 50 meter därifrån och hör att en det är en bil rätt långt borta och tänker att det måste varit den jag hört så jag börjar knata mot spotten igen och just då ser jag en bil köra upp mot målningen hann aldrig uppfatta om det var en snutbil lr securitas eller liknande så jag börjar springa som fan tillbaka till vägen och upp i en kolsvart skog.

Spanar lite bakåt men ser ingen bil komma mot mig så jag börjar knata/jogga hemåt, Och nu sitter jag här och undrar varför i helvete jag inte drog med mig cansen... vad tycker ni ska jag gå tillbaka och hämta cansen eller låta det vara? det var cirka 5-6 cans dom flesta fulla.

Tycker absolut du ska gå tillbaka. Ta bort eventuell färg från fingrarna, byt tröja (om något vittne kanske sett dig och ringt) och gå ut och hämta dem.
Citera
2008-11-09, 00:38
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:

Hämta för fan!!
Citera
2008-11-09, 01:36
Medlem
smaksaks avatar
Citat:

Om det var snuten eller nåt så kan dom komma att cirkulera runt området ett tag ifall dom var ute efter dig. Avvakta ett tag och gå dit om typ 20 minuter eller mer. Hände mig en gång att jag sprang tillbaka efter färgen, slutade med att jag blev sedd och dom klev ur bilen och jagade mig in i en skog varefter dom hittade färgen. Är den bra gömd så kommer dom nog ändå inte se den om dom bara sitter i bilen och då kan du lika gärna vänta en liten stund.
Citera
2008-11-09, 01:44
Medlem
capslock1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaksak
Om det var snuten eller nåt så kan dom komma att cirkulera runt området ett tag ifall dom var ute efter dig. Avvakta ett tag och gå dit om typ 20 minuter eller mer. Hände mig en gång att jag sprang tillbaka efter färgen, slutade med att jag blev sedd och dom klev ur bilen och jagade mig in i en skog varefter dom hittade färgen. Är den bra gömd så kommer dom nog ändå inte se den om dom bara sitter i bilen och då kan du lika gärna vänta en liten stund.

Jo jag tänkte avvakta lite gå dit om någon timme eller så och hoppas på det bästa
Citera
2008-11-09, 02:07
Medlem
smaksaks avatar
Citat:
Jo jag tänkte avvakta lite gå dit om någon timme eller så och hoppas på det bästa
Låter bra det, rapportera tillbaka sedan.
Citera
2008-11-09, 02:10
Medlem
jackees avatar
Citat:

Det låter som det mest kloka. Hoppas att du får tillbaka din sprej!
Citera
2008-11-09, 02:14
Medlem
fittlampas avatar
igor fick vi knass do sprang vi o klara os
Citera
2008-11-09, 04:15
Medlem
LarryKings avatar
Var ute på en bombnings runda en kväll så allt gick bra fast en jävla massa folk ute så man blev lite nojjig men men jag fortsatte vandra runt i betongträsket och sätta tags.

När jag sen väl är typ 100m kanske 150m från hemmet så går jag på gatan när en man ser mig (jag gjorde inget hade inte gjort något i området heller) som kollar skumt på mig och pratar i telefon men jag vandrar vidare hemåt, så när jag gick förbi han börja han gå efter mig på andra sidan gatan , då börja jag tänka "nämen vad fan är detta nu då...suck.." sen så jag in på en gata och kolla om det var mig han va ute efter, när jag väl står på slutet av gatan så kommer han runt hörnet och när han ser mig så stannar han upp och pratar än i telefon jäveln.

Han kunde lika väl ha bott på gatan där jag var men jag går in på en annan gata som ligger lite mer avlägset och ställer mig i hörnet och kollar om han kommer jovisst fan kommer han nu med en polare lika stor han och stannar upp fort dem ser mig. Nu jävlar börja jag bli lite rädd så jag gick vidare och sen börja kubba lite till en korsning och ställer mig i mörkret
då kommer dem runt hörnet IGEN då klev jag ut från mörkret (som Batman:P)och börja gå emot dem, då backa dem och gick tillbaka runt hörnet,
när jag väl går mot torget så kommer dem fram igen och går efter mig.

Nu hade jag gjort så dem hade gått runt i en cirkel så nu visste jag ju säkert att det var mig dom var efter då börja jag löpa in på torget och står på andra torget in på en annan gata så kommer dem in på torget och ser mig så börja dem löpa mot mig men då var jag så nära hem så jag sprang ifrån dem och kom hem helskillnad.

Kanske var civilsnutar vette fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in