Jag hade varit ute och målat längs linjen på lidingö och gjort en piece under bron med en polare. Allt hade gått skitbra och vi fick måla ostört hela natten. Vi började gå tillbaka mot stan och när vi var halvägs över lillabron möter vi en man på cykel. Han ser ut som en helt vanlig snubbe med cykelhjälm, nästan lite nördig
Han cyklar förbi men han stirrar som fan på min påse med burkar och han förstod antagligen vad vi hade gjort, men vi tänkte inte mer på det utan gick vidare. 1 minut senare kommer cykeljäveln tillbaka, han stannar upp brevid oss och säger något i form av "Nu grabbar ska vi snacka lite" med kaxig röst. Jag och min polare trodde att det var någon skojare som bara ville diskutera eller säga vilka idioter vi är, så vi ignorera honom. Då säger han " Stanna! jag är polis!!" och drar upp en polis bricka. Jag blev jävligt chockad och kunde inte göra så mycket än att stå kvar eftersom vi var ungefär i mitten av bron. Jag som precis fyllt arton var jävligt skraj men vi hade tur i oturen att snuten precis slutat tio minuter innan och var på väg hem. Han tog våra burkar och gav oss en predikan om att det kostar oss skattebetalare massa pengar blabla..
Sedan satte han på sig hjälmen vände sig mot mig och sa " o dig känner jag igen" sedan blinkade han och cyklade iväg...
Har inte blivit gripen tidigare och har ingen aning om vem snubben var