2008-05-04, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lockbetet
Kommer ihåg när jag var mindre ( min första tag ) så råkade jag skriva min kompis namn över ett helt el-skåp

hahahaha! tack dagens skratt
Citera
2008-05-07, 02:28
Medlem
p3rss0ns avatar
Denna kväll/morgon är inte vilken som helst, utan de e morgonen/kvällen som jag drog min första piece håll i er

Hade nyss slutat jobba, drog hem.. satte mig vid datorn, skickade några tveksamma blickar mot min svarta haglöfsrygga fylld med nyligen inköpta Monta Black kannor (2 svart 2 vit 1 grön 1 gul 1 röd), tänkte, när fan ska jag ta tummen ur röven å slösa färg? fan vore ju najs å göra det ikväll, jag e ju ledig imorrn..sen släppte jag det.. och kvällen började närma sig, jag skulle byta till farsan när som helst (mina föräldrar har separerat) en kompis skulle hänka, å så packade jag alla grejjor å drog till farsan, han stod i garaget å mekade när vi kom fram, jag drog upp å tänkte, nu gäller det fan, nu ska här målas (klockan var typ 8..).. så jag letade lite ivrigt efter ömtåligare kläder å slängde på mig dom, samt ryggan å drog iväg ut, ner för trappen, förbi garaget.. å när jag var ute på vägen ropa farsan;
Va ska ni göra?
Jag svarade: Vi ska gå en promenad..
han: med ryggor? och så närmade han sig mig å slog till ryggan så att kulorna i kannorna hördes.. sen frågade han vart vi skulle? å kollade snett på mig.. jag svarade ärligt med: de får vi väl se... men jag tar konsekvenserna, han ba: jaha.. okej ,, å sen bar det iväg, jag å polaren kom fram till att vi skulle dra första uppe vid vindskyddet i skogen, men på vägen dit mötte vi typ 5st joggare så vi bangade på det.. sen drog vi ner på stan å jag var allmänt nojjig att nån mer skulle komma fram å klämma på ryggorna men det slutade iaf med att vi drog hem till sitt, klockan var kanske 10 lr ngt.. sen bestämde jag mig, jag skulle köra inatt, en tisdag lixom? vem fan är vaken kl 1 på en tisdag? jag väntade tills kl var 1 å drog mig sakta ut, bestämde mig att köra bakom tennis hallen (som ligger precis vid huvudleden som leder in till våran stad så alla som åker bil kan se piecen om dom är intresserade), drog över en åker, hoppade över några diken å så va jag framme, började skissa upp i huvudet hur den skulle se ut.. drog ut en svart å började dra konturer, tänkte, fan de här e ju inte lätt alls? blir ju inte som på film precis höhö men iaf, blev ganska nöjd med konturerna faktiskt å sen började jag fylla med vitt, å så när det var klart fyllde jag i outlines med svart, å sen försökte jag göra ngn skum fade men det blev inte alls som jag hade tänkt mig,, i alla fall det komm en del bilar som man var tvungen att ducka för.. och så var "fadesen" färdiga.. så jag drog ännu bättre outlines å då ser jag en vit kompis komma rätt fort körandes in mot industriområdet, jag kutar bort mot väskan å packar i alla burkar å caps sen konkar jag bort skiten mot en buske å lägger mig där ett tag å tänker att dom är ute å går å kollar om någon är där (Tror självklart det är mig dom är ute efter), sen ba efter kanske en halvtimma så börjar jag bli lite blöt i ändan (låg på ett ganska mörkt ställe), å då kommer mardrömmen, ser en schäfer i skuggan, tänker, fan om jag ligger helt knäpptyst stilla så KANSKE den inte ser mig, sen kommer den emot mig lite lätt springande, pulsen höjs, sen stannar den upp, jag kollar lite noggrannare, sen ser jag att det är en RÄV!! en räv hörni, inte ofta man ser en räv 2m bort från sig själv mitt i ett industri område.. haha skratta lite lätt för mig själv och skrämmer iväg stackarn. går bort mot piecen å signar den, sen går jag hem igen, och nu sitter jag här..
Citera
2008-05-07, 05:02
Medlem
MyteNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p3rss0n
Denna kväll/morgon är inte vilken som helst, utan de e morgonen/kvällen som jag drog min första piece håll i er

Hade nyss slutat jobba, drog hem.. satte mig vid datorn, skickade några tveksamma blickar mot min svarta haglöfsrygga fylld med nyligen inköpta Monta Black kannor (2 svart 2 vit 1 grön 1 gul 1 röd), tänkte, när fan ska jag ta tummen ur röven å slösa färg? fan vore ju najs å göra det ikväll, jag e ju ledig imorrn..sen släppte jag det.. och kvällen började närma sig, jag skulle byta till farsan när som helst (mina föräldrar har separerat) en kompis skulle hänka, å så packade jag alla grejjor å drog till farsan, han stod i garaget å mekade när vi kom fram, jag drog upp å tänkte, nu gäller det fan, nu ska här målas (klockan var typ 8..).. så jag letade lite ivrigt efter ömtåligare kläder å slängde på mig dom, samt ryggan å drog iväg ut, ner för trappen, förbi garaget.. å när jag var ute på vägen ropa farsan;
Va ska ni göra?
Jag svarade: Vi ska gå en promenad..
han: med ryggor? och så närmade han sig mig å slog till ryggan så att kulorna i kannorna hördes.. sen frågade han vart vi skulle? å kollade snett på mig.. jag svarade ärligt med: de får vi väl se... men jag tar konsekvenserna, han ba: jaha.. okej ,, å sen bar det iväg, jag å polaren kom fram till att vi skulle dra första uppe vid vindskyddet i skogen, men på vägen dit mötte vi typ 5st joggare så vi bangade på det.. sen drog vi ner på stan å jag var allmänt nojjig att nån mer skulle komma fram å klämma på ryggorna men det slutade iaf med att vi drog hem till sitt, klockan var kanske 10 lr ngt.. sen bestämde jag mig, jag skulle köra inatt, en tisdag lixom? vem fan är vaken kl 1 på en tisdag? jag väntade tills kl var 1 å drog mig sakta ut, bestämde mig att köra bakom tennis hallen (som ligger precis vid huvudleden som leder in till våran stad så alla som åker bil kan se piecen om dom är intresserade), drog över en åker, hoppade över några diken å så va jag framme, började skissa upp i huvudet hur den skulle se ut.. drog ut en svart å började dra konturer, tänkte, fan de här e ju inte lätt alls? blir ju inte som på film precis höhö men iaf, blev ganska nöjd med konturerna faktiskt å sen började jag fylla med vitt, å så när det var klart fyllde jag i outlines med svart, å sen försökte jag göra ngn skum fade men det blev inte alls som jag hade tänkt mig,, i alla fall det komm en del bilar som man var tvungen att ducka för.. och så var "fadesen" färdiga.. så jag drog ännu bättre outlines å då ser jag en vit kompis komma rätt fort körandes in mot industriområdet, jag kutar bort mot väskan å packar i alla burkar å caps sen konkar jag bort skiten mot en buske å lägger mig där ett tag å tänker att dom är ute å går å kollar om någon är där (Tror självklart det är mig dom är ute efter), sen ba efter kanske en halvtimma så börjar jag bli lite blöt i ändan (låg på ett ganska mörkt ställe), å då kommer mardrömmen, ser en schäfer i skuggan, tänker, fan om jag ligger helt knäpptyst stilla så KANSKE den inte ser mig, sen kommer den emot mig lite lätt springande, pulsen höjs, sen stannar den upp, jag kollar lite noggrannare, sen ser jag att det är en RÄV!! en räv hörni, inte ofta man ser en räv 2m bort från sig själv mitt i ett industri område.. haha skratta lite lätt för mig själv och skrämmer iväg stackarn. går bort mot piecen å signar den, sen går jag hem igen, och nu sitter jag här..

Ye! Vad trevligt att se en räv, inte alla som gör det nuförtiden. Tur att du klarade dig en tisdagsnatt då jag bombade en måndagsnatt och det var livlig trafik. En styckindelning hade iofs inte varit fel men strunt samma.

Keep it up!
Citera
2008-05-07, 09:14
Medlem
Necrodomuss avatar
Jag brukar få sällskap av en räv mellan åkeshov och brommaplan när man knallar längs med linjen. Det jag undrar är hur du kan missta en räv för en schäfer. Rävar är ju lixom två äpplen höga.
Citera
2008-05-07, 10:57
Medlem
p3rss0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyteN
Ye! Vad trevligt att se en räv, inte alla som gör det nuförtiden. Tur att du klarade dig en tisdagsnatt då jag bombade en måndagsnatt och det var livlig trafik. En styckindelning hade iofs inte varit fel men strunt samma.

Keep it up!

Will do

Citat:
Ursprungligen postat av Necrodomus
Jag brukar få sällskap av en räv mellan åkeshov och brommaplan när man knallar längs med linjen. Det jag undrar är hur du kan missta en räv för en schäfer. Rävar är ju lixom två äpplen höga.

Jag såg bara silluetten på kanske 10m avstånd
Citera
2008-05-07, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necrodomus

Finns en räv vid Tekniska/Albano som jag brukar se och ha sällskap av när jag är ute och härjar. Sett den jäkeln 3-4 gånger nu. Känns alltid tryggt att se djur när man är ute på kvällen för då vet man att det inte sitter någon jävel och trycker i buskarna utan att jag ser det.
Citera
2008-05-07, 16:47
Medlem
saturs avatar
Detta utspelar sig när jag förlorade oskulden med Kannan, sjukt mycket otur också

Detta hände Fredag 04:00 jag hade cyklat till ett ställe för att bomba lite gran och göra chars, det var jävligt öde inte ett liv hördes förutom nån Katt/Häst så jag kände mig ganska trygg. När jag hållit på ett tag kommer jag till en Milko fabrik och bestämmer mig för att hjälpa dom med reklamen att göra en Lagomt stor kossa på deras vägg. Så jag gör den fina kossan, nöjd är jag och bestämmer mig för att dra hem, går till cykeln och märker med fasa att någon har rackat min cykel och sen tar en snubbe som jobbade på milko tag i mig och frågar vad jag gör, svarar: Letar efter min cykel han frågade varför jag vandaliserade på väggarna svarade: Jag vandaliserar inte. Efter ca 5 minuters prat får jag lov att gå in i milko fabriken för att först lämna mina person uppgifter o vart jag bor och massa skit när jag skrivit i alla mina uppgifter (Påhittade ) ringde dom polisen, stod brevid när dom ringde allting kändes helt åt helvetes kört. Sen kom jag på mästerplanen och sa att jag behövde pissa, visste att det fanns ett fönster vid toan så jag smet ut där var på taket (ca 15 Meter ner) gillade inte läget men sen såg jag en stege och klättrade ner hoppade över staketet och skärde upp handen på taggtråd och sprang där ifrån, förlorade 2 st fulla kannor, typ 5 Slattar och en 200 kronors cykel men det var en jävla adrenalin kick värt som fan! ^^

Ledsen men jag är dålig på styckesindelning
Citera
2008-05-07, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av p3rss0n
en massa text.

du jobbar, du bor hemma, du skriver som en 14-åring, och du är ute kl 10.

du är för ung för det här forumet, right?

aja, kan dra min.

skulle ut igårkväll. hade skola idag, så ställde bara klockan, drog ut och gick till en plats jag hade tänkt dra en piece på. ställer mig där och skissar, och horcapen slemma igen. helvete. och självklart glömmer man resten, why not liksom. så jag står där, vrålförbannad och blåser och gör allt möjligt. blir förbannad och slänger iväg burken, hör hur nån springer en bit bort. en väktarjävel hade då hört mig, så då var det bara upp med påsen och hämta cannan och springa.

den här väktarn sprang riktigt fort, så jag kom till ett litet skogsparti som jag rusha igenom och lade mig under en buske. väktarn rusar förbi, med ficklampa och allt, och jag ligger med pulsen 300. väktarn ser iaf inte mig, men stannar i närheten av skogspartiet för att se ifall han ser mig eller att jag kommer ut igen. jag ligger där i säkert en halvtimme, och under den tiden har en polisbil cirkulerat runt och även pratat med väktarn. jävla tur att dom inte hade hund.

iaf. dom åker iväg, och jag rör mig utåt. tänkte gå hem, men fick för mig att testa capen igen. tittpåfan, då funkar den. nojjig, men halvsäker drar jag tillbaka till min spot och börjar skissa upp. klockan är väl nu ungefär 3, 3:30 och det borde ju vara lugnt. men icke, en jävla personbil kommer åkandes på vägen mot mig, och jag sätter mig ner i närheten av väggen vid en buske, då jag tog för givet att denne inte var efter mig. den åker bara förbi och jag är nu såpass nojjig så jag tar resten ikv.

det är sånt här som gör att jag vill sluta, men samtidigt fortsätta.
Citera
2008-05-12, 22:21
Medlem
Henrik Sordins avatar
Nu har jag inte varit och målat seriöst som ni i denna tråden har gjort, men i grundskolan hängde jag med några snubbar som brukade dra ut på nätterna ibland och tömma burkar. En av de killarna var mer eller mindre känd för att han var lite småkorkad och ofta hade skitkonstiga idéer, och just den natten då jag följde med var han extra nojjig och nervös, och därför också mer tankspridd än vanligt.

Vi stod i en ganska stor tunnel nångång efter tre på natten och målade; den tankspridda snubben knasade. Tunneln var belägen i utkanten av staden jag bodde i, och hade en lång rak väg (fri sikt) åt ena hållet och en skarp sväng med massa buskage runtom (sjukt dålig sikt) åt andra hållet. Den tankspridda snubben ställer sig runt hörnet och kollar den vägen man inte kunde se från tunneln.

Det tog lång tid innan vi såg honom komma tillbaka, och vi höll på att fixa det sista på målningen och lade inte märke till att han kom gåendes lite halvsnabbt. När han kom nära väste han "chilla" och vi andra bara tittade på varandra frågandes varpå vi började småskratta. Han väste "chilla" ännu högre ett par gånger och gick förbi oss; plötsligt stannar han tvärt och skriker allt vad han orkar "MEN KNAS FÖRFAN!!!" samtidigt som en snutbil svänger runt hörnet och dränker oss i ljus.

Trots omständigheterna och paniken lyckades vi skaka av oss polisen, jag minns inte själv hur jag kom undan: jag bara sprang för allt jag var värd.

Vi snackar fortfarande om händelsen när vi träffas och "chilla" har blivit det ständigt återkommande citatet, och snubben som knasade den natten blir lika arg varje gång någon nämner det.

"Chillachillachilla, polisen kommer och tar oss!"

EDIT: stavfel
Senast redigerad av Henrik Sordin 2008-05-12 kl. 22:24.
Citera
2008-05-12, 22:34
Medlem
AXLETTIs avatar
Haha, killar som upplyser om snut/väktarknas med "Chilla!" måste vara jobbigt. Hör jag "Chilla!" så väntar jag mig att en kärring med tendens att ta upp luren och ringa snuten ska dyka upp runt hörnet!
Citera
2008-05-12, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AXLETTI
Haha, killar som upplyser om snut/väktarknas med "Chilla!" måste vara jobbigt. Hör jag "Chilla!" så väntar jag mig att en kärring med tendens att ta upp luren och ringa snuten ska dyka upp runt hörnet!

haha så sant
Citera
2008-05-12, 23:41
Medlem
Henrik Sordins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXLETTI

Eller hur! Den närmaste tolkningen av "chilla" i den situationen hade nog varit: "ta det lugnt, det är bara en gubbe..." eller något åt det hållet.

EDIT: syftningsfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in