Kan dela med mig av min första målning då!
Jag och en polare softar hos mig och skissar lite när jag får den briljanta iden att ta slattarna ur garderoben och dra ut och måla på en närliggande skola.
Väggen jag ville måla ligger på baksidan av en byggnad och där är det bara en hyfsat stor skog och berg.
Vi drar ut vid kl 20:00 vill jag minnas och då brukar securitas vara på skolan och patrullera. Så vi gick genom skolan en gång för att checka läget. Tomt förutom vakten/vakterna som var i just det hus jag skulle klutta på.
Fuck it, tänker jag och min polare så vi går igenom skolgården och smyger upp i skogen. Notera även att det var vinter för tillfället.
Vi smyger upp mot väggen lite sådär små fegt eftersom det är stora fönster från klassrummen ut mot väggen. Det var släkt i alla rum så jag satte igång att måla.
Min vän är ingen olaglig typ och nojar för att åka dit, så han knasar och då knasar han även fast det bara är en fågel som flyger förbi.. Så tillslut slutade jag lyssna på honom och målade klart skiten.
Vi tog bild snabbt och sedan sprang vi iväg ner för skogen och bergen och stack hem igen.
Målningen vart något så in åt helvete fult så att man får ångest över att man ens riskerade böter för att måla den. Men någonstans måste man börja så då fick det bli så
EDIT:
Måste tillägga en rätt rolig bombing historia också! Som lär få er att skratta.
Jag hängde med min dåvarande flickvän och hennes 2 vänner på söder när dom fick iden att dra ut och bomba runt lite. Jag fick knasa för jag hade aldrig rört en burk innan dess.
Kl kanske var 23-24 någonting på kvällen en sommar. Vi går mot ett område med massa höghus och där drar dom ut burkarna och kör igång. Dom springer som loppor från höger till vänster och sprejar, bilarna åker förbi bakom oss på en rätt stor bilväg.
Jag knasar ju åt detta gäng för första gången då, och det kommer ca 4 pers från samma riktning vi rör oss åt. Nu är dom så jävla nära och jag skriker KNAS!
Ingen reagerar och kör bara vidare.. Jag skriker FAN KNAS! Och hoppar in i ett buskage när dessa människor är ca 5 meter ifrån mig. En dyngsur jävla buske, för att det har regnat ute.
Dom skrattar bara och kör vidare, dessa 4 pers gick vidare som om inget hade hänt.
Och det gjorde vi också, vi begav oss till tåget och åkte hemåt igen.