2013-01-09, 22:10
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merciless
Hur mycket hade ni druckit?

Citat:
Ursprungligen postat av crewmedlem
Helt kickade ni måste varigt ha
Eller nyktra toys?
Citera
2013-01-10, 00:36
Medlem
Lejdbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HuggaKids
Svinbra i mina ögon. All publicitet är bra publicitet.
Alltid en härlig känsla när folk orkar bli förbannade över att nån bombat, extra kul när det kommer upp i media! Keep it fresh!

Så ska det låta!

Skissa kan man göra hemma i säkerheten med lugna nerver,visst.
Men att gå ut med adrenalinet pumpande och man stressar upp sig så är det klart det ser lite
galet ut i början innan man får in can controll samt lär sig hålla nerverna hyfsat chill.

Big cred till alla som kör! Oavsett om man är "toy"..
Citera
2013-01-10, 06:08
Medlem
Ireqoms avatar
Kan dela med mig av min första målning då!

Jag och en polare softar hos mig och skissar lite när jag får den briljanta iden att ta slattarna ur garderoben och dra ut och måla på en närliggande skola.
Väggen jag ville måla ligger på baksidan av en byggnad och där är det bara en hyfsat stor skog och berg.
Vi drar ut vid kl 20:00 vill jag minnas och då brukar securitas vara på skolan och patrullera. Så vi gick genom skolan en gång för att checka läget. Tomt förutom vakten/vakterna som var i just det hus jag skulle klutta på.
Fuck it, tänker jag och min polare så vi går igenom skolgården och smyger upp i skogen. Notera även att det var vinter för tillfället.

Vi smyger upp mot väggen lite sådär små fegt eftersom det är stora fönster från klassrummen ut mot väggen. Det var släkt i alla rum så jag satte igång att måla.

Min vän är ingen olaglig typ och nojar för att åka dit, så han knasar och då knasar han även fast det bara är en fågel som flyger förbi.. Så tillslut slutade jag lyssna på honom och målade klart skiten.

Vi tog bild snabbt och sedan sprang vi iväg ner för skogen och bergen och stack hem igen.
Målningen vart något så in åt helvete fult så att man får ångest över att man ens riskerade böter för att måla den. Men någonstans måste man börja så då fick det bli så

EDIT:
Måste tillägga en rätt rolig bombing historia också! Som lär få er att skratta.
Jag hängde med min dåvarande flickvän och hennes 2 vänner på söder när dom fick iden att dra ut och bomba runt lite. Jag fick knasa för jag hade aldrig rört en burk innan dess.
Kl kanske var 23-24 någonting på kvällen en sommar. Vi går mot ett område med massa höghus och där drar dom ut burkarna och kör igång. Dom springer som loppor från höger till vänster och sprejar, bilarna åker förbi bakom oss på en rätt stor bilväg.

Jag knasar ju åt detta gäng för första gången då, och det kommer ca 4 pers från samma riktning vi rör oss åt. Nu är dom så jävla nära och jag skriker KNAS!
Ingen reagerar och kör bara vidare.. Jag skriker FAN KNAS! Och hoppar in i ett buskage när dessa människor är ca 5 meter ifrån mig. En dyngsur jävla buske, för att det har regnat ute.

Dom skrattar bara och kör vidare, dessa 4 pers gick vidare som om inget hade hänt.
Och det gjorde vi också, vi begav oss till tåget och åkte hemåt igen.
Senast redigerad av Ireqom 2013-01-10 kl. 06:14.
Citera
2013-01-13, 17:41
Medlem
För ganska exakt ett år sedan nu, så satt jag hemma och pimpla lite pilsner hos en polare. När jag blir tillräckligt full efter ett par öl blir man taggad som vanligt för att gå ut och måla(dumt nog). Så jag bestämmer mig för att köra station. Det var jag och två till jag var dock den ända som målade, så jag säger till dom att ställa sig lite längre upp på en gata och om det kommer någon bil så skulle de skrika till. Full som jag e tycker jag att det är en bombsäker plan. Jag hoppar över stängslet och börjar med mitt målande. Själva målningen tog längre tid än vanligt att göra, hade köpt några skit burkar snål som man är. När jag precis är klar hör jag hur min polare skriker till så jag hoppar över stängslet och börjar lubba. När jag väl kommer upp till vägen ser jag 2 g4s bilar och en csg bil. Fortsätter springa som en stucken gris. Men tillslut kom det en snut bil också som stängde in mig. Så vart det slut och man torska

Dagens slutsatts att köpa billigt är att köpa dyrt.

Bjuder på stav fel
Citera
2013-01-13, 18:37
Medlem
crewmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuzemage
För ganska exakt ett år sedan nu, så satt jag hemma och pimpla lite pilsner hos en polare. När jag blir tillräckligt full efter ett par öl blir man taggad som vanligt för att gå ut och måla(dumt nog). Så jag bestämmer mig för att köra station. Det var jag och två till jag var dock den ända som målade, så jag säger till dom att ställa sig lite längre upp på en gata och om det kommer någon bil så skulle de skrika till. Full som jag e tycker jag att det är en bombsäker plan. Jag hoppar över stängslet och börjar med mitt målande. Själva målningen tog längre tid än vanligt att göra, hade köpt några skit burkar snål som man är. När jag precis är klar hör jag hur min polare skriker till så jag hoppar över stängslet och börjar lubba. När jag väl kommer upp till vägen ser jag 2 g4s bilar och en csg bil. Fortsätter springa som en stucken gris. Men tillslut kom det en snut bil också som stängde in mig. Så vart det slut och man torska

Bjuder på stav fel

ajaj aldrig kul med torsk, på fyllan känns det ju som man e osynlig
Citera
2013-01-14, 22:44
Medlem
RockyOceans avatar
Citat:

Bjuder på stav fel

Hur slutade det då? Fick du böta eller? Stackarn..
Citera
2013-01-17, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crewmedlem
ajaj aldrig kul med torsk, på fyllan känns det ju som man e osynlig

Citat:
Ursprungligen postat av RockyOcean
Hur slutade det då? Fick du böta eller? Stackarn..

Jomen eller hur haha man känner sig som harry potter och hans jävla mantel fast man har en canna istället för stav...:P

Hade rättegång i maj fick 7k i böter och 20h samhällstjänst
Citera
2013-01-17, 18:28
Medlem
muntiis avatar
Citat:
Jomen eller hur haha man känner sig som harry potter och hans jävla mantel fast man har en canna istället för stav...:P

Kan man inte välja att få utökad samhällstjänst istället?
Citera
2013-01-19, 16:02
Medlem
RockyOceans avatar
Citat:

Bra liknelse haha!
Citera
2013-01-20, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muntii
Kan man inte välja att få utökad samhällstjänst istället?

Jo det kan man, jag menar skadestånd inte böter skrev fel det ber jag om ursäkt för
Citera
2013-01-20, 22:10
Medlem
polskpoliss avatar
De är ett jävla liv på er.

Vet för något årsen då jag va påväg hem efter en sliten utekväll och mitt på ljusa dagen känner jag att en tag skulle sitta fint på skylten kollar lite efter bilar allt är lugnt, när jag feskat upp canan så kommer de 4-5 bilar varav en vänder och stoppar mig ber mig hoppa in i bilen och skriker osv...
Samtalet löd ungefärsåhär

- hoppa in i bilen din jävla idiot
-varför?
- för att jag skall köra hem dig
-haha vill du köra till Kiruna eller?
- hållkäften och hoppa in
-fan tror du på tomten din torrknullare?

Och efter det så blev han förbannad så jag springer då kör fanskapet efter mig(med öppen dörr) upp på trottoar kanten och fortsätter efter mig in i ett närliggande område där min polare bor springer över en lekplats och in i hans garage. Tio minuter efter skall farsan hämta upp mig VEM FAN TROR NI KOMMER DÅ?? Gubb helvetet i bilen...
Citera
2013-01-20, 23:10
Medlem
HuggaKidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
För egen del så finns det egentligen inget utseende på målningar och tags som kan få mig att bli sne över att det sitter där det sitter.
Undantaget när folk kör tåg innan dem knappt kan behärska en burk, det känns mest onödigt.

Och givetvis är det intressantare att se bra prylar än dåliga, men jag tycker att det är kul att det körs, allt som görs bidrar ju på någon vänster.

För egen del så höll jag mig dock undan från alltför synliga spots innan jag tyckte att jag kunde lägga vettiga prylar, detta för att jag inte ville göra mig till åtlöje genom att springa runt och lägga massa grejer som tom jag själv tyckte såg dåliga ut.
Därför övade jag upp mig på papper hemma och med burk på lagliga väggar, i fames och på andra undanskymda ställen.
När jag väl tröttnade på detta tyckte jag ändå att jag förbättrats såpass mycket att jag var redo att kliva ut på den olagliga scenen.
Om jag var redo för det i andras ögon vet jag dock inte, men jag har alltid haft och har fortfarande en väldigt kritisk inställning till allt jag lägger, och förhoppningsvis har jag ändå förbättrats ett par nivåer till numera, eftersom det jag talar om var bra jävla länge sen nu.

Sorry för OT.

Ja, visst äre så! Men att gå o bomba vid en sportanläggning är ju ganska spot on på det du säger ang. Att köra undanskymda platser. "Runnin from cops, instead of playin sports"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in