2010-08-06, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psao
Började med att jag och min kusin drog in te stan och köpte färg, 3 svarta och 3 chrome var, efter det drog vi hem te mig och softade ett tag men kunde knappt bärga oss, så vi tog på oss det vi skulle ha och drog ut te bussen vid 22 tiden, på bussen träffar vi massa polare som vi hälsar på och följer med dom en liten stund för att dra ut på tiden, ingen bra idé att börja måla redan klockan 10 tänker vi. Men dom drar snart hem och vi blir ensamma kvar. Skitsamma tänker vi och drar till ett spott som ligger ganska avlägset och som dom aldrig buffar, sagt och gjort vi bombar med lite tags och någon throw-up innan vi beger oss till nästa ställe, jag ska hålla knas och min kusin ska måla vid hans gamla skola,

Han börjar köra lite och jag ser lite folk sitta kanske 50m bort, inget mera med det tänker jag, men vips så börjar dom röra sig mot oss, inte mindre än 10 pers.. Nu jävlar blire att springa, skriker te min kusin att vi ska dra och vi börjar springa med personerna bakom oss, kubbar som ett par jävla gaseller och vänder mig om och ser att min kusin är borta, FUCK tänker jag och springer över en bilväg och slänger mig in i en buske, dropar min ryggsäck och cansen. någon minut senare ringer min kusin upp mig och berättar att dom som jagar oss nu också använder 2 moppar...

Han ber mig komma till honom men jag som knappt vet vart jag själv är säger att jag inte vet hur, så vi bestämmer oss för att mötas vid en bensinstation, jag tar på mig ryggsäcken och springer dit och ser min kusin, han hade tydligen svängt in på någon gård och lagt sig, vi börjar knata mot centrum, men vägen delar sig och jag säger att vi ska ta den mer avskilda väggen då det är dumt att dra uppmärksamhet till sig.. efter mycket om och men gör vi som jag vill och vi börjar gå, "fan ska vi göra ifall mopparna skulle komma nu då? " frågar jag min kusin, "släng dig i havrefältet" får jag till svars, och vad tror ni inte händer om inte 20 sek senare, då hör vi mopparnas ljud bakom oss! springer typ 2m in i fältet och sen slänger oss och väntar, hjärtat pumpar som aldrig förr och hör hur mopparna kommer närmare, ber till gud att dom inte ska se oss, då dom garanterat kommer ge oss stryk då min kusin kaxat med några av dessa föregående dag. tittar upp lite och ser att det är 2 personer på varje moppe så vi ligger i underläge.. som tur är ser dom oss inte och dom kör vidare, drar vidare till centrum och bombar dock rejält mycket nojigare och en erfarenhet rikare

låt inte tråden dö!

Låter ju riktigt soft ju Kan tänka mig pirret i magen,
Vadå underläge,,,ni har ju kromen,if u understand what i mean
Citera
2010-08-08, 00:42
Medlem
nocommentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trashbag
Vad gör du här om du inte kan bidra med något till tråden ?

Läser lite gamla inlägg här..?

Ower: Jag fattar det, det blir inget bättre när du bara fortsätter skrika om det hela jävla tiden..

Tillbaka till tråden: Jo, när jag torskade för andra gången i mitt liv för länge sedan, så målade jag och en kompis en hel vägg, när vi gjorde klart fyllen så kom några graffare som vi kände och så chillade vi lite. Och dom sa att det krom damma över hela jävla centrum så att vi fick se till att det inte dammar ännu mera så att vi åker fast. " Okej " sa vi till dom och sket i det och bara fortsatte, sen när dom drog så målade vi på och fortsatte. När vi blev klara och skulle köra sista highlights så kom det 2 CSGare och låtsades att dom var graffare, så sa dom " Tja står ni här och målar ? " Så svarade jag " Jo vad annars " och så fråga dom oss vad vi skriver, hur länge vi höll på och varför vi började. Sen så tog dom tag i oss och sa " Vi jobbar för SL och skulle kolla läget här, ni är tagna för skadegörelse "
Så sket jag och min kompis på mig och blev skiträdda såklart, så gick vi ner till stationen och dom låste in oss och ringde polisen. Min kompis blev jävligt rädd och det blev jag med. Sen när polisen kom och frågade vad vi hette, då började dom med min kompis. Medans dom höll på " Intervjuva " honom så tänkte jag vad jag skulle säga till polisen. Jag ljög helt enkelt för dom och sa att min mamma hette Nadja och min pappa Ahmed ( Fast dom inte gör det ) sen så ringde dom upp någon och kollade i ett register om mina föräldrar och dom hitta inget. Då tänkte jag " Fuck, jag erkänner bara så slipper det här skiten ta långt tid " Så erkände jag vad mina föräldrar hette på riktigt och att jag ljög för dom. Så började poliserna bli lite sura och allmänt otrevliga mot oss. Sen när allt blev klart så kom min pappa och var inte alls arg och brydde sig inte så mycket. Härliga minnen
Citera
2010-08-13, 00:41
Bannlyst
Kom precis hem från min första bombning, eller bombning och bombning. Var mest som att man skulle dö utav nojjan!

Klädda upp mig i relativt normala kläder, ett par jeans och en hoddie. Gick en sväng för att kolla läget i området där jag skulle börja med min första sk. bombning. Läget var stencoolt, inga fönster i husen på området var tänt, helt dött. Perfekt läge, upp med pennan och börjar tagga runt på lykstolpar, elskåp, skyltar, you name it! Helt plötsligt får jag ett obehag utav att någon iaktager mig (känslan har iofs. varit där sedan jag istortsätt lämnade hemmet), men nu högg det verkligen till. Så jag gick en liten promenad, tog en cigg för att lugna nerverna. Efter ~10 minuter körde jag på igen, då på ett annat område i närheten. Har precis taggat ett stort elskåp då jag ser en man på cykel komma mot mig (vem fan är ute och cyklar klockan 23.30 en torsdag?!). "Helvete, nu är det kört" tänkte jag och försökte gå därifrån diskret och enkelt. Mannen skriker då "Hallå! Stanna!". Varpå jag lägger benen på ryggen och springer för kung och fosterland. Springer igenom ett gäng trädgårdar för att skaka av mig cykelmannen, vilket lyckas. Adrenalinet och nojjan pumpar över huvudet och jag bestämmer mig för att köra en stund till. Men nu kommer det andra problemet:

Det börjar regna, ösregna! Och till råga på allt hörs en gigantisk åsknall. Nu blir det att, ännu en gång, lägga benen på ryggen för att i all hast be en bön om att åskan inte smällt ut både tvn och datorn.

Ur mitt perspektiv, så var kicken och nojjan över mina förväntningar! Vilket sjuk härlig känsla man får!

Nu blir det att slänga på någon graffiti-rulle för att boosta det nu redan maxade adrenalinkicken!

Mvh. en blöt t0rsk.
Citera
2010-08-13, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t0rsken
Kom precis hem från min första bombning, eller bombning och bombning. Var mest som att man skulle dö utav nojjan!

Klädda upp mig i relativt normala kläder, ett par jeans och en hoddie. Gick en sväng för att kolla läget i området där jag skulle börja med min första sk. bombning. Läget var stencoolt, inga fönster i husen på området var tänt, helt dött. Perfekt läge, upp med pennan och börjar tagga runt på lykstolpar, elskåp, skyltar, you name it! Helt plötsligt får jag ett obehag utav att någon iaktager mig (känslan har iofs. varit där sedan jag istortsätt lämnade hemmet), men nu högg det verkligen till. Så jag gick en liten promenad, tog en cigg för att lugna nerverna. Efter ~10 minuter körde jag på igen, då på ett annat område i närheten. Har precis taggat ett stort elskåp då jag ser en man på cykel komma mot mig (vem fan är ute och cyklar klockan 23.30 en torsdag?!). "Helvete, nu är det kört" tänkte jag och försökte gå därifrån diskret och enkelt. Mannen skriker då "Hallå! Stanna!". Varpå jag lägger benen på ryggen och springer för kung och fosterland. Springer igenom ett gäng trädgårdar för att skaka av mig cykelmannen, vilket lyckas. Adrenalinet och nojjan pumpar över huvudet och jag bestämmer mig för att köra en stund till. Men nu kommer det andra problemet:

Det börjar regna, ösregna! Och till råga på allt hörs en gigantisk åsknall. Nu blir det att, ännu en gång, lägga benen på ryggen för att i all hast be en bön om att åskan inte smällt ut både tvn och datorn.

Ur mitt perspektiv, så var kicken och nojjan över mina förväntningar! Vilket sjuk härlig känsla man får!

Nu blir det att slänga på någon graffiti-rulle för att boosta det nu redan maxade adrenalinkicken!

Mvh. en blöt t0rsk.

Grattis till din första Debut !
Hahah det där med cykeln är inget speciellt, jag har sett fyra pers som var ute med varsin barnvagn på en fredag natt kl 02.30

Lita alltid på din magkänsla, vet inte hur många gånger den har räddat än från torsk alltså. SKulle köra på en vägg längst en bilväg, står vid väggen o kollar läget, Så känner ja, njaa de känns fan inte bra, ääh jag skiter i det tänker jag, går vidare, 15 sek senare rullar det förbi en polisbil
Citera
2010-08-28, 04:26
Medlem
piprensarens avatar
Okej e sent ute nu fett sent osv... Men men har varit lite knas i natt så tänkte bara berätte för er att ni måste alltid ha handskar Vi hade preci skommit ur yarden och så var allt chill polisen svänger in och stannar vi går snabbt 10meter vi alla dumpar handskar utan de märker. De kommer ut lyser och skit fråga va vi gjort vi alla bara festat på väg hem. Kollar v¨åra väskor vi alla säger samma sak vi har målat lagligt och festat efter ¨åt det e väl inget olagligt med det... Alla vi e helt klara på att bli indragna i en hopplös förundersökning mot oss utan bevis.. Polis jövlarna bara säger okej men låt bli andras egendom om ni ska måla. Vi hade lätt fått mye knas utan handskar detta är första bekräftelsen för mig efter jag torska utan handskar att man alltid ska ha dem på sig .. asso han knullar deras lögner dig mot väggen..

Sorry föär ett fakat inlägg har fått lite för mycket av det fina i livet i natt.

Tare lugnt boys och bröla och böka på
Citera
2010-08-28, 11:49
Medlem
Bäver_s avatar
Körde en linjevägg iförrgår när det regnade så förbannat mycket. Äckligt att stå ensam på en stig i spöregn mitt i natten när det låter som det kommer folk hela tiden och man inte ser ett skit för det inte finns några lampor. Först stod jag bara i en buske och stirrade ut i mörkret i 5 minuter bara för att se till att inget rörde sig lite lustigt i skogen eller utmed linjen.Sen så sprang jag därifrån 2 ggr för att jag var fullständigt övertygad om att någon var på väg emot mig eller hade smygit upp bakom mig utan att jag hade hört något p.g.a av regnet så jag ställde mig och ropade "Hallå kom bara fram istället ditt pucko"

När det för tredje gången lät som om det verkligen var någon för nära så stack jag, hade ändå fyllt kört linjer och bakgrund så jag var i princip klar ändå.

Jag har inga problem med att bli konfronterad när jag målar men jag klarar inte av att bli påsmygen mitt i den regniga natten och behöva slåss med någon Svensson eller Csg.

Dagen innan det skulle jag och en kamrat köra något. Vi sprang ner till ett tåg och preparerade oss. Precis när vi skulle börja kladda så rasslar det till som fan i buskarna och blixtrar till typ som en fotoblixt. Så jag ställer mig och slänger spårsten in i busken men inget händer men vi väljer att strunta i det missionet ändå och knallar för att köra en linjevägg istället vilket också skiter sig för stället var så jävla nojjigt just den kvällen. Så vi körde en standardvägg längs motorvägen istället.

Dagen innan det så körde jag ett elskåp med en annan vän. Han körde en färgbrännare med character och grejer medans jag körde chrome. Då var det lugnt som fan men när vi skulle hämta burkarna som vi dumpat så vart vi attackerade av rådjur, Hela skogen var full av dem. Efter vi hade kört där så drog jag och en till och körde en linjevägg. Återigen så lät det som om det kom folk hela tiden överallt men vi beväpnade oss med en snöskyffel och körde klart.

Man blir paranoid av all blåst och regn.
Citera
2010-08-28, 12:46
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piprensaren
Okej e sent ute nu fett sent osv... Men men har varit lite knas i natt så tänkte bara berätte för er att ni måste alltid ha handskar Vi hade preci skommit ur yarden och så var allt chill polisen svänger in och stannar vi går snabbt 10meter vi alla dumpar handskar utan de märker. De kommer ut lyser och skit fråga va vi gjort vi alla bara festat på väg hem. Kollar v¨åra väskor vi alla säger samma sak vi har målat lagligt och festat efter ¨åt det e väl inget olagligt med det... Alla vi e helt klara på att bli indragna i en hopplös förundersökning mot oss utan bevis.. Polis jövlarna bara säger okej men låt bli andras egendom om ni ska måla. Vi hade lätt fått mye knas utan handskar detta är första bekräftelsen för mig efter jag torska utan handskar att man alltid ska ha dem på sig .. asso han knullar deras lögner dig mot väggen..

Sorry föär ett fakat inlägg har fått lite för mycket av det fina i livet i natt.

Tare lugnt boys och bröla och böka på

Om ni nu hade "målat lagligt" vad hade det gjort om ni hade haft färg på fingrarna då? Nyktra till och kom in i matchen
Citera
2010-08-28, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Körde en linjevägg iförrgår när det regnade så förbannat mycket. Äckligt att stå ensam på en stig i spöregn mitt i natten när det låter som det kommer folk hela tiden och man inte ser ett skit för det inte finns några lampor. Först stod jag bara i en buske och stirrade ut i mörkret i 5 minuter bara för att se till att inget rörde sig lite lustigt i skogen eller utmed linjen.Sen så sprang jag därifrån 2 ggr för att jag var fullständigt övertygad om att någon var på väg emot mig eller hade smygit upp bakom mig utan att jag hade hört något p.g.a av regnet så jag ställde mig och ropade "Hallå kom bara fram istället ditt pucko"

När det för tredje gången lät som om det verkligen var någon för nära så stack jag, hade ändå fyllt kört linjer och bakgrund så jag var i princip klar ändå.

Jag har inga problem med att bli konfronterad när jag målar men jag klarar inte av att bli påsmygen mitt i den regniga natten och behöva slåss med någon Svensson eller Csg.

Dagen innan det skulle jag och en kamrat köra något. Vi sprang ner till ett tåg och preparerade oss. Precis när vi skulle börja kladda så rasslar det till som fan i buskarna och blixtrar till typ som en fotoblixt. Så jag ställer mig och slänger spårsten in i busken men inget händer men vi väljer att strunta i det missionet ändå och knallar för att köra en linjevägg istället vilket också skiter sig för stället var så jävla nojjigt just den kvällen. Så vi körde en standardvägg längs motorvägen istället.

Dagen innan det så körde jag ett elskåp med en annan vän. Han körde en färgbrännare med character och grejer medans jag körde chrome. Då var det lugnt som fan men när vi skulle hämta burkarna som vi dumpat så vart vi attackerade av rådjur, Hela skogen var full av dem. Efter vi hade kört där så drog jag och en till och körde en linjevägg. Återigen så lät det som om det kom folk hela tiden överallt men vi beväpnade oss med en snöskyffel och körde klart.

Man blir paranoid av all blåst och regn.

Hehe kan inte låta bli o skratta när jag läser det här, det är verkligen typiskt.
Men varför drar du o lägger linjevägg själv mitt i natten om du vet att de är ett ställe där Csg hänger ?

Du gör rätt som tar det säkra före det osäkra, magkänslan är ett jävligt bra verktyg för o slippa torsk magkänslan+spårstenarna har Räddat än vid flera linjeväggar,
Citera
2010-08-29, 11:42
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trashbag
Hehe kan inte låta bli o skratta när jag läser det här, det är verkligen typiskt.
Men varför drar du o lägger linjevägg själv mitt i natten om du vet att de är ett ställe där Csg hänger ?

Du gör rätt som tar det säkra före det osäkra, magkänslan är ett jävligt bra verktyg för o slippa torsk magkänslan+spårstenarna har Räddat än vid flera linjeväggar,

Jag väljer spots efter hjärta och hjärna. Därför torskar jag aldrig.
Däremot tycker jag om att pieca själv,då hamnar man ibland på lustiga ställen där jag aldrig skulle ha befunnit mig på i vanliga fall om det inte var så att jag skulle måla.
Citera
2010-09-12, 00:25
Medlem
Anderrssss avatar
Det här va på hösten 09 så cirka ett år sedan. Jag och en annan va och målade en tunnel och jag bör tillägga att vi va något alkoholpåverkade . Sen rullade det in en polisbil i tunneln och det är dessutom en cykel tunnel så poliserna kunde inte öppna dörrarna och jaga oss så fort. Men vi kutade som idioter så vi sprang in på en gård och dök in i en varsin buske. Sen efter kanske 20 sekunder kommer det 2 poliser in och så skriker tjejpolisen "du ligger JÄVLIGT stilla". Och jag fattade inte vem det va av oss så när hon sa res på dig så rörde jag mig inte som tur va.. Sen så frågade hon vad han hette, var jag tog vägen osv. Sen sa hon "vad hette han du sprang in hit med?".. "Han heter Anders". "Efternamn".. "Ingen aning, jag träffade han på stan ikväll"...

Ni kan ju ana att jag pustade ut och låg "jävligt stilla"
Citera
2010-09-26, 20:08
Medlem
Jag och en kompis var ute och bombade när vi plötsligt hörde en dörr smälla igen brevid oss. En kvinna i 30 års-åldern kom ut och vi fick panik (Dörren var kanske 5 m ifrån oss) Vi började springa och kvinnan sprang efter. På något sätt kom kompisen åt capen på kannan, den låste sig och började spruta mot hans hand, efter några sekunder slängde han den i marken och fortsatte springa. När kvinnan hade gett upp, stannade vi och han visade sin hand - den var helt täckt av blå färg som redan hade börjat torka , han blev jävligt nojjig. Färgen gick inte att få bort men han lyckades ändå dölja skiten från sina föräldrar. Nästa dag drog vi till ett badhus och färgen försvann nästan direkt när han badade. Klor fungerar alltså jävligt bra om man vill få bort färg från huden.
Citera
2010-10-16, 01:46
Medlem
rovdjurs avatar
bump!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in