2007-11-23, 22:41
Medlem
virreees avatar
klart du ska ut igen han misstängte ju ändå inget
Citera
2007-11-23, 23:12
Medlem
art_s avatar
Tänkte att jag skulle bjuda på en historia.

Jag satt hemma och tittade lite på mina nynedladdade graffiti filmer när jag kommer på att jag har en oanvänd burk liggandes hemma. Jag tar på mej "bombar uniformen" och beger mig ut i den iskalla kylan med burken under jackan. Det börjar snöa ganska regält när min första tag ska dras på ett brofäste. Efter ytterligare några tags och ett par throw-ups är det dags och dra sig hemmåt, men bäst som jag går där ser jag en polis bil cirkulera i området och jag känner att hjärtat börjar bulta. Jag viker av på en gata för att bli av med dem (även fast jag inte vet vad polisen sysslade med) - jag ser att polisbilen gör en snabb U-sväng efter att ha rullat sakta. Jag lyckas få dem bort från sikt. Men när jag har ungefär 400 meter kvar till mitt hem så ser jag samma polisbil svänga in på samma gata som jag går på, hjärtat börjar bulta som första gången jag såg den fast 10 gånger snabbare. Bilen och jag kommer samntidigt till korsningen där jag viker åt höger medan polisen stannar, jag hör hur bilen står stilla länge, bilen börjar åka utan att jag vet vilket håll den åker åt - men som tur är kör den iväg och jag ser den inte mer. Adrenalinet är alltid lika skönt.

OBS stavfel
Citera
2007-11-23, 23:42
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genious Brother
.....
Trevlig historia
Citera
2007-11-24, 10:23
Medlem
Marcus_osds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av art_

OBS stavfel

haha den där känslan har man haft förut!, oja
läskigt som fan
Citera
2007-11-24, 10:40
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus_osd
haha den där känslan har man haft förut!, oja
läskigt som fan
Med stavfel?
Förlåt mig.. Jag är trött...haha..
Citera
2007-11-24, 10:49
Medlem
Marcus_osds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ANALDYNGA
Med stavfel?
Förlåt mig.. Jag är trött...haha..

hahaha , jaja du vet vad jag menade
Citera
2007-11-24, 15:44
Medlem
+Obi+s avatar
En perfekt kväll... Min första målning[Toystory]

Jag och min polare satt vid tv:n kollade på In your dreams på vhs och det kliade i fingrarna, efter en god pizza och en öl begav vi oss ut med våra nyköpta burkar i 3 olika färger från den lokala färgbutiken och spritpennor stulna från lärarens kateder. En kall vinter natt med nästan snöstorm och kände de iskalla snöflingorna slå kallt mot kinden när vi var på väg emot den perfekte spoten uppe på en byggnad, en spot som syntes av hela byn och stationen.

Klockan var sent, natten hade kommit över himlen och det var öde ute på gatorna. Vi kommer fram till byggnaden vi ska måla och börjar klättra upp för den med hjälp av en gammal brandstege som kom vi upp på taket där vi gick tvärs över och hoppade ner på en liten plattform där huset stack ut lite och plockade fram burkarna och började måla. Det blåste kallt men snön kom från motsatta sidan av huset så vi stod ganska skyddande, vi stod där cirkus en halvtimme och målade, handen stel som betong sprayade jag min signatur och backade bak och tittade på målningen, jag var nöjd. Vände mig om och tittade ut av lycka och såg hur många som kunde se den där uppe.

Vi klättrade ner och begav oss hem och tagade varenda skylt och lykstolpe vi såg. Jag lade mig ner i sängen av lycka och somnade in skönt. Nu förstod jag att graffiti är inte bara adrenalin och känslan att bryta mot något olagligt. Den känslan jag kände den natten var helt annorlunda, jag hade gjort ett verk som alla kunde se, att jag kunde göra det, jag hade gjort min första piece.
Citera
2007-11-24, 17:23
Medlem
MyteNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av +Obi+
En perfekt kväll... Min första målning[Toystory]

Jag och min polare satt vid tv:n kollade på In your dreams på vhs och det kliade i fingrarna, efter en god pizza och en öl begav vi oss ut med våra nyköpta burkar i 3 olika färger från den lokala färgbutiken och spritpennor stulna från lärarens kateder. En kall vinter natt med nästan snöstorm och kände de iskalla snöflingorna slå kallt mot kinden när vi var på väg emot den perfekte spoten uppe på en byggnad, en spot som syntes av hela byn och stationen.

Klockan var sent, natten hade kommit över himlen och det var öde ute på gatorna. Vi kommer fram till byggnaden vi ska måla och börjar klättra upp för den med hjälp av en gammal brandstege som kom vi upp på taket där vi gick tvärs över och hoppade ner på en liten plattform där huset stack ut lite och plockade fram burkarna och började måla. Det blåste kallt men snön kom från motsatta sidan av huset så vi stod ganska skyddande, vi stod där cirkus en halvtimme och målade, handen stel som betong sprayade jag min signatur och backade bak och tittade på målningen, jag var nöjd. Vände mig om och tittade ut av lycka och såg hur många som kunde se den där uppe.

Vi klättrade ner och begav oss hem och tagade varenda skylt och lykstolpe vi såg. Jag lade mig ner i sängen av lycka och somnade in skönt. Nu förstod jag att graffiti är inte bara adrenalin och känslan att bryta mot något olagligt. Den känslan jag kände den natten var helt annorlunda, jag hade gjort ett verk som alla kunde se, att jag kunde göra det, jag hade gjort min första piece.

Vilken fin historia, blir ju alldeles tårögd..
Citera
2007-11-24, 17:49
Medlem
+Obi+s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyteN
Vilken fin historia, blir ju alldeles tårögd..

haha tack, kände mig lite poetisk "writer" idag .
Citera
2007-11-24, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av capslock1
Detta kanske inte är någon vidare bra historia men jag kör på ändå

Det var för nån vecka sen, då jag hade bestämt mig för att göra min första målning. Jag hade ställt väckarklockan runt 2, jag gick upp packade ner allt i en påse och gick och ställde mig vid närmaste ett elskåp (bakom) och började direkt, efter att jag skissat upp dom 2 första bokstäverna tyckte jag att jag hörde nåt.

Men jag trodde inte det var nåt så jag körde på ändå, Då ser jag en ficklampa på en väg bakom mig, och blir skitskraj. Så jag står där som en pinne skraj och tyst som en mus,

Då ser jag ficklampan närma sig och han kommer mot mig. (han kunde omöjligt ha sett mig) Och när han ser mig blir han själv skraj och hoppar till, sen efter kanske 5 sekunder frågar han om jag sett hans KATT?! det är en gatulampa bakom honon och där sitter en katt och tittar på oss, så jag pekar på den och säger Där!

Då börjar han skratta och talar om för mig att det är fel katt och att hans katt svante är grå.. jag tränger mig förbi honom och går fort hemåt.. Sen dess ahr jag inte vågat mig ut något mer. (hoppas jag kommer våga mig ut nåt mer..)

/CL1

hahahahahahahahaha !! De var för jävla kul... tyckte jag iaf Men ut o måla mer nu med en gång
Citera
2007-11-25, 17:48
Medlem
Efter några öl en sen Lördagskväll bestämmde jag och 2 polare att vi skulle ut och graffa. Vi bombade aktivt i 2 timmar då vi kom överens att dra varsin piece i en tunnel. Efter ungefär 10 minuter var jag och en av mina polare klara, jag blev nöjd.Vi satta oss ner för att knasa då vi märker att det lyser från vägen 10m ifrån oss. Smack, det var securitas. Vi flyr snabbt därifrån, denna gång fick det bli bakom ett staket i en buske. När vi väntat bakom staketet i 5 min märker vi till vår stora förvåning att vi sitter på ca 8 cans (olika märken). Det blev en lång natt efter det........

/Tt
Citera
2007-11-25, 21:53
Medlem
AXLETTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traktortjuven
Efter några öl en sen Lördagskväll bestämmde jag och 2 polare att vi skulle ut och graffa. Vi bombade aktivt i 2 timmar då vi kom överens att dra varsin piece i en tunnel. Efter ungefär 10 minuter var jag och en av mina polare klara, jag blev nöjd.Vi satta oss ner för att knasa då vi märker att det lyser från vägen 10m ifrån oss. Smack, det var securitas. Vi flyr snabbt därifrån, denna gång fick det bli bakom ett staket i en buske. När vi väntat bakom staketet i 5 min märker vi till vår stora förvåning att vi sitter på ca 8 cans (olika märken). Det blev en lång natt efter det........

/Tt

Hittade ni 8 burkar helt random bakom ett staket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in