Vet inte om de är så mycket att läsa men här är iaf några små händer som iaf var roliga då man upplevde dem
Var ute å målade en vägg igår natt med två polare, ligger i ett bostadsområde så vi målade sent eftersom det brukar vara mycket folk där i rörelse. Plötsligt hör polaren nått som han tycker låter som "nu är det kört" (berättade han efteråt) och rycker till som fan. Jag hörde ju att nån kom och eftersom man ser sin knas hoppa till som om han sett ett spöke gör ju att pulsen höjs rätt snabbt. Var själv beredd på att lägga benen på ryggen, då en snubbe i 20-25års åldern kommer gående runt hörnet.
"Tjenare grabbar!"
"eh..y-yo"
"Fan, står ni här å målar, blir de fint?"
"mjao, de blir de väl, är rätt mycket kvar..."
"Joo de ser fan bra ut, ja kommer tillbaka på vägen hem sen å kollar hur de blir"
"Aa visst, du kan kolla tunneln där borta vid *****, målade nyss där"
"Härligt, ja ska göra de. lycka till!"
(ungefär så gick dialogen)
För ett par dagar sen målade jag en barack vid 3 tiden, plötsligt hör vi någon komma cyklande, visar sig vara ett postbud, som verkar vara helt i sin egen värld och missar oss totalt trots att han cyklar 5-6m ifrån oss och burken skramlade. Polare och jag kollar på varandra och skakar på huvudet. Exakt samma sak händer några minuter senare då en joggare kommer förbi, vi fick inte ens en blick av snubben. Polare och jag kollar återigen på varandra och skakar på huvudet
Stod å fotade en målning idag, då kommer en gubbe med rullator gående mot mig, har kameran riktad åt hans håll.
"Hörru, nu fotar du inte mig va?"
"nänä, ja fotar bara väggen här" (han kom "bakifrån" väggen så han hade inte sett målningen ännu)
"Bra, för om du ska göra det vill jag ha betalt haha!"
"Nänä, jag fotar bara väggen"
"Jaja, men fota inte mig bara"
"Hehe, väggen som sagt"
Han går vidare och vänder sig om efter ungefär 10m
"Vadfan! Har när fan har dom målat här då?!"
"Ingen aning, vart de fint?"
*tystnad* *rullaterar sig vidare utan att se sig om*
Tror han insåg att de var jag som hade målat