2007-11-26, 01:26
Medlem
john_does avatar
Kan bidra med en liten historia.

Denna historia utspelade sig vintern år 2002, cirka ett eller två år in på min karriär. Vi var fyra st polare som alla var med i samma crew.

Platsen vi valt att måla på var en gång/cykletunnel under en motorväg, inte allt för centralt belägen. Jag och ena polaren började måla medans de andra två höll utkik åt båda hållen. När vi blev klara så bytte vi plats.

Efter ett tag när jag står och håller utkik så ser jag ett lyse rakt ut i skogen, jag tror att det är en moped som kör i den djupa snön. Varför jag bara går raskt mot mina polare för att säga till, och inte springer. När dom nästan hunnit packa ner alla burkarna så är lyset redan inne i tunneln där vi målar.

Och efter oss är det ingen moped som kommer utan en blixtsnabb jävla snöskoter, så vi får lägga benen på ryggen och kuta för allt vi är värda. Ena polaren springer rakt upp för cykelbanan, en annan kutar längs med ett dike i knä-hög snö och får sedan lägga sig ner där och vänta, medan jag och den andra polaren får springa upp på motorvägen sedan in till mitten räcket och vidare mot en mack som ligger i närheten.

Där väntar vi i cirka 5-10 minuter innan vi beger oss ut för att senare träffa på de andra. Han som gömde sig i diket tappade lite burkar som han ville hämta, men vi andra var för skrajja för det så vi övertalade honom att skita i dom.

En kväll som man minns. Adrenalinet pumpade rejält när han jagade oss med skotern. Huvva.
Citera
2007-11-26, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AXLETTI
Hittade ni 8 burkar helt random bakom ett staket?

Yes
Citera
2007-11-26, 08:24
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXLETTI
Hittade ni 8 burkar helt random bakom ett staket?
De staketet skulle jag också vilja hitta..
Citera
2007-11-26, 09:19
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ANALDYNGA
De staketet skulle jag också vilja hitta..

Bara staketet, eller burkarna också?
Citera
2007-11-26, 09:48
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Bara staketet, eller burkarna också?
Haha!
Ett magic burkstaket såklart!
Citera
2007-11-26, 13:18
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john_doe
Text...

Haha, jävla skoterraggare som är ute och kör mitt i natten! Så jävla härligt!
Citera
2007-11-26, 15:26
Medlem
bunzizs avatar
Fuck Securitas!!!

Ah jag o några kompisar va ute o körde en natt vid typ 4.
först så va vi vid tågbanorna och gjorde några throwups!!
sen sa vi att vi skulle dra o måla vid ett ställe där det är mycket folk.
när jag o en annan hade börjat så sa den ena som knasa att det komm en så vi kubbade och gömde oss bakom en container.
MEn där va det en lampa som tänds när man rör sig så va va ganska körda
Vi hörde att ham kom imot oss så vi va cp tysta sen kom han på den sidan som va nästan omöjlig att fly på (som tur va!) så vi kubba MEN en blev tagen och som tur va så hade jag hans burkar så han sa bara att han inte hade gjort något! DET ROLIGA VA ATT DET VA MIN KOMPIS FARSA men han va inte me ida det va därför han släppte honom !! SEN såg vi securitas köra okring på området o leta efter som så vi dumpade alla burkar hos en kompis och så skulla vi dra hem t mig så stoppa snuten oss och frågade vad vi gjorde ute så här sent?? vi sa att vi lana och va ute för att ta frisk luft sen va det inget mer med det:P (trööööööt som faan så bryr mig inte om stavfel!!)
Citera
2007-11-26, 15:43
Medlem
alleyesonmes avatar
kanske inte så komisk, men jävligt freaky historia.

jag satt å chillade hos en polare, förbannad över att en som snubbe(som jag ogillar starkt även idag) va skyldig mig pengar men hade köpt burkar till sig själv för exakta summan han va skyldig.
denna person kommer då upp till oss där vi satt och glodde på TV och skröt om hur kul han hade haft och visade stolt upp sina burkar.
jag låtsades som ingenting men så ringde folk ut oss till krogen, och alla hängde på. efter ett antal bir så blev jag ganska onykter, och frågar personen vi hade varit hos om den andra killen hade stashat burkarna hos honom, och det hade han
så onykter och småsur över hans inköp frågar jag om vi kan sticka upp till honom snabbt (5 min från krogen) för jag "ville göra rättvisa" denna fina kväll
så upp kom vi, jag packade på mig hans burkar med ett leende och vi ringde dom andra och frågade var dom va, dom hade bytt krog så vi vandrade dit, och alla satt på uteserveringen och såg allmänt tråkiga ut.
hela gänget ska dra till en polares hus för å försöka pigga upp festhumöret hos folk, men möts av misslyckande
då får en av mina polare ett samtal att en gemensam polare till oss två hade fest, och det var ett enormt drag!
smilbanden drogs snabbt åt och vi tog bussen dir mot festen, där det är världens hålligång.
vi snackar, dricker bir, röker några spliffs och har skit trevligt, då fest-värden frågar om vi jag har cans.
jag sparkar till min väska som klirrar glatt och hans ansikte lyser upp lite smått av glädje, och frågar om vi ska pieca ikväll.
självklart går jag med på med och vi går ut med en polare från en annan stad som va på besök och vi vandrar i mörkret på spåren i 20-25 minuter, då vi ser ca 300, 350 meter bort ett mötande tåg.
vi kliver bakom en minikulle och lägger oss platt för att inte synas, väntar i 5 minuter, jag tänker "borde itne tågfanet komma snart?" utan att säga något till dom andra, sen efter kanske 10 minuter igen så säger jag att jag går ut å kollar varfan det tog vägen.
kryper ut försiktigt och letar efter tåget, men möts bara av lyktstolpar och mörker!
"VAFAN" utbrister jag och kallar fram dom andra, som stod å glodde på det tomma spåret och såg ut som dom precis sett ett spöke.
vi började fundera på vad vi hade sett, och bestämde oss för att det måste ha varit ett tåg, såg precis ut som en sundare med lysena, och vi hade hört ljudet av tåget.
vi går då på rälsen för å se om vi kan hitta avvikelser i spåret, ifall det hade svängt bort, men rälsen va så gott som igenvuxen med ogräs och annat, såg helt orörd ut och inga sidospår eller något!
vi blir rejält fundersamma på vadfan som har hänt, men börjar gå igen samtidigt som vi snackar om det, och lägger våra pieces på ett hus som jag antar är en buff eller dylikt, signar och röker varsin cigg och går mot fest-värdens hem igen.
vi har än idag ingen logisk förklaring till "tåget som försvann", och vi är HELT säkra på att vi såg det

hah, nu när jag ser tillbaka på det så va det en jävligt händelserik dag:P
Citera
2007-11-26, 20:37
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyesonme
Text...

Haha, fan va läskigt
Citera
2007-11-26, 23:20
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyesonme
....
Många polare och stavfel Men jävligt mongo story ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av john_doe
...
Haha fan det skönaste jag hört på länge
Citera
2007-12-01, 18:57
Medlem
Ruskigt skön tråd! Håll den levande
Citera
2007-12-02, 23:12
Medlem
fartfaces avatar
En Norge historia

jahopp, i fredags åkte ja upp till en polare i oslo för att besöka honom. Hade packat mitt handbagage med ca: 20 montana black cans, när jag är framme i oslo och möter min kompis kommer jag på efter 5minuter att jag har glömt min väska med alla cans på bussen min polare spriger tillbaka för att försöka rädda dom. självklart hann han inte. Dagen efter går vi till swebuss kontor och dom säger att min väska ligger i göteborg, lagom roligt. Lyckades iaf ta reda på vart de fanns en graffiti butik i oslo så de blev att inhandla lite nytt där på lördagen. När de blir dags för att dra ut är både jag och min polare lite smått fulla och glada. När vi är påväg till stället vi har kikat ut börjar de självklart regna, skitsamma tänker jag. framme på platsen och börjar måla inne i oslo. Kommer massa folk hela tiden där jag står för de va tydligen en nattklubb ca 50 meter från stället fick gömma mig flera ggr, fick stå i en djup vattenpöl varje gång ja gömmde mig. inte nog med allt folk som stör så är burken ja ska använda som outline helt fuckad, kom knappt nån färg ur den. va som att trycket va helt dött. Va lite kul en stund då en snubbe gick förbi och jag först gick ifårn platsen och sa att de va lungt för att han också va en "writer" full och glad var han så ja gav honom en burk en stund så kuta han runt och bomba lite Sen hör ja massa röster på en balkong mitt emot där jag står, snabbt och efter många om och men gör ja klat min pice som blev skit. precis när ja är klar kör en väktarbil förbi mig långsamt ca 3 meter ifrån mig utan att se mig eller min nygjorda pice haha. tog mig snabbt där ifårn och bomba lite påvägen hem.

Och så nu ikväll när ja ska göra bussbyte i Gbg frågar ja dom på swebuss snällt efter min kvarglömde väska. En tant tar med mig ut från stationen och berättar att de va hon som hade hittat den och hur otroligt korkad och dum jag var som hade haft massa brandfarliga saker inne på bussen. skulle iaf få tillbaka dom nån gång i veckan.

oslo va iaf jevligt kul, massa tags och grejjer i hela staden ha de!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in