kanske inte så komisk, men jävligt freaky historia.
jag satt å chillade hos en polare, förbannad över att en som snubbe(som jag ogillar starkt även idag) va skyldig mig pengar men hade köpt burkar till sig själv för exakta summan han va skyldig.
denna person kommer då upp till oss där vi satt och glodde på TV och skröt om hur kul han hade haft och visade stolt upp sina burkar.
jag låtsades som ingenting men så ringde folk ut oss till krogen, och alla hängde på. efter ett antal bir så blev jag ganska onykter, och frågar personen vi hade varit hos om den andra killen hade stashat burkarna hos honom, och det hade han
så onykter och småsur över hans inköp frågar jag om vi kan sticka upp till honom snabbt (5 min från krogen) för jag "ville göra rättvisa" denna fina kväll
så upp kom vi, jag packade på mig hans burkar med ett leende och vi ringde dom andra och frågade var dom va, dom hade bytt krog så vi vandrade dit, och alla satt på uteserveringen och såg allmänt tråkiga ut.
hela gänget ska dra till en polares hus för å försöka pigga upp festhumöret hos folk, men möts av misslyckande
då får en av mina polare ett samtal att en gemensam polare till oss två hade fest, och det var ett enormt drag!
smilbanden drogs snabbt åt och vi tog bussen dir mot festen, där det är världens hålligång.
vi snackar, dricker bir, röker några spliffs och har skit trevligt, då fest-värden frågar om vi jag har cans.
jag sparkar till min väska som klirrar glatt och hans ansikte lyser upp lite smått av glädje, och frågar om vi ska pieca ikväll.
självklart går jag med på med och vi går ut med en polare från en annan stad som va på besök och vi vandrar i mörkret på spåren i 20-25 minuter, då vi ser ca 300, 350 meter bort ett mötande tåg.
vi kliver bakom en minikulle och lägger oss platt för att inte synas, väntar i 5 minuter, jag tänker "borde itne tågfanet komma snart?" utan att säga något till dom andra, sen efter kanske 10 minuter igen så säger jag att jag går ut å kollar varfan det tog vägen.
kryper ut försiktigt och letar efter tåget, men möts bara av lyktstolpar och mörker!
"VAFAN" utbrister jag och kallar fram dom andra, som stod å glodde på det tomma spåret och såg ut som dom precis sett ett spöke.
vi började fundera på vad vi hade sett, och bestämde oss för att det måste ha varit ett tåg, såg precis ut som en sundare med lysena, och vi hade hört ljudet av tåget.
vi går då på rälsen för å se om vi kan hitta avvikelser i spåret, ifall det hade svängt bort, men rälsen va så gott som igenvuxen med ogräs och annat, såg helt orörd ut och inga sidospår eller något!
vi blir rejält fundersamma på vadfan som har hänt, men börjar gå igen samtidigt som vi snackar om det, och lägger våra pieces på ett hus som jag antar är en buff eller dylikt, signar och röker varsin cigg och går mot fest-värdens hem igen.
vi har än idag ingen logisk förklaring till "tåget som försvann", och vi är HELT säkra på att vi såg det
hah, nu när jag ser tillbaka på det så va det en jävligt händelserik dag:P