2012-06-07, 08:34
Medlem
Delegatezeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfan
Bestämmer mig nån fredags kväll för några år sen att gå och måla lite i närförorten i ett uppbruttet fläktrum till en gymnastik sal. På vägen ditt ser jag ett invandrargäng som står och tjafsar med väktarna som vanligt inget och göra. Aja går vidare och tänker inte på dom mer.Kommer till fläkrummet och öppnar den uppbrytna dörren .E först lite nervös först nån kan kan komma litar inte riktig på dom dära snubbarna och att väktarna kan ju vara i närheten. Ibland också snuttar i området på helgerna .Skitsamma börjar måla på som fan riktigt najs ju. Sen när jag går ut gissa vem som står utanför dörren om inte väktis med samma killar som jag mötte innan i centrum och så klart säger dom kolla på honom vad har vi gjort jävla fittor tur att vakten var så efterbliven .

En annan gång så stod snuten nästan utanför dörren till trappuppgången i centrumet där jag hade målat tur att han inte kolla på mig såg nog rätt så skyldig ut då haha.

Lärdom av det ha alltid koll på din omgivning

Fett
Citera
2012-06-19, 13:40
Medlem
Duger säkert:

Var på en närliggande skolgård och lira fotboll mot ett plank där. Hade tidigare (för några månader sedan) dragit en del tags där med en penna som jag nu hade med mig. Däremot hade jag inte gjort något skadeverk ännu. Men när jag väl står där å sparkar på bollen ser jag en vit bil stanna upp mitt framför ingången till skolgården. Kollar på den då jag ser 3 igen kända prickar, ut kliver även en väktare som snackar i telefefon och börjar gå mot ingången. Jag tänker mest på att ngn kanske ringt för dom trott att jag höll på med ngt, och sedan att de fanns tags i samma kulör som jag hade på pennan i min ficka. Så utan några tankar dumpa jag pennan och kutade iväg med min lilla boll. Gick tillbaka efter att ha gömt mig på McDonalds en kvart, för att hämta pennan. Då svansa det runt en hel del poliser med hundar och skit. Visade sig att det var inbrott i närliggande hus där.. Bra nojjig ska man va!
Citera
2012-06-19, 14:34
Medlem
lzroners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastpistol
Duger säkert:

Var på en närliggande skolgård och lira fotboll mot ett plank där. Hade tidigare (för några månader sedan) dragit en del tags där med en penna som jag nu hade med mig. Däremot hade jag inte gjort något skadeverk ännu. Men när jag väl står där å sparkar på bollen ser jag en vit bil stanna upp mitt framför ingången till skolgården. Kollar på den då jag ser 3 igen kända prickar, ut kliver även en väktare som snackar i telefefon och börjar gå mot ingången. Jag tänker mest på att ngn kanske ringt för dom trott att jag höll på med ngt, och sedan att de fanns tags i samma kulör som jag hade på pennan i min ficka. Så utan några tankar dumpa jag pennan och kutade iväg med min lilla boll. Gick tillbaka efter att ha gömt mig på McDonalds en kvart, för att hämta pennan. Då svansa det runt en hel del poliser med hundar och skit. Visade sig att det var inbrott i närliggande hus där.. Bra nojjig ska man va!
Fet historia
Citera
2012-06-19, 16:52
Medlem
AN-94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lzroner
Fet historia

Ja fy fan vad han knasa
Senast redigerad av AN-94 2012-06-19 kl. 16:55.
Citera
2012-06-19, 17:40
Medlem
tänkte bjuda på lite erfarenheter här också

Det var en varm sommardag för nåt år sedan, Polaren och jag hade tänkt att vi skulle måla lite på kvällen så jag tog med mig några kannor. Vi hade planerat att gå ut runt 02-03 men vi vart så sugna att vi inte orkade vänta och gick ut runt 20.00. Vi snackar om vart vi ska gå och polaren skiner upp och säger ett ställe som är någorlunda lugnt.

Sagt och gjort så går vi dit, toys som vi va stannar vi en bit innan (200-300 m) och förbereder oss(tar på oss handskar och dylikt). går till stället som visar sig vara ganska populärt för joggare. Vi struntar i det och tar fram burkarna(upptäcker nu att hela ryggsäcken är full av slattar). Vi tar och tokbombar hela stället, och bestämmer oss att det räcker och vi går och köper cigg. Vi beger oss sen till en parkbänk och träffar några av min polares kompisar som sitter och super. vi sitter och snackar i kanske 30-40 minuter och drar sen upp till samma ställe igen och bombar ännu mer.

Efter ett tag så ser jag att alla andra springer för livet och jag tänker inte mer än det och lägger benen på ryggen. alla möts upp runt 500 m därifrån. väl där så konstaterar alla att en kille är borta (såklart den som är mest full ). Jag som inte riktigt hann fatta mer än att det kom någon frågade vad som hade hänt. alla säger då att det kommit 2 "civilare" med "schäfer". vi smyger oss tillbaks och ser då att killen står och argumenterar högljutt med dom 2 personerna. Vi går tillbaka till stället alla samlades på och alla personer som är lite halvt chockade diskuterar tyst om vi ska ta tillbaka killen eller om vi ska klara oss och skita i honom. Min polare bestämmer sig vid detta tillfälle att springa där ifrån och försöka på egenhand att hjälpa honom på något sätt. Vi springer runt och gömmer oss i kanske 20 min och springer sen till en närliggande stadsdel och ringer upp min polare. han svarar och säger att han är på andra sidan stan. vi frågade han hur han kom dit och han sa att han sprungit. jag och 2 andra killar möter upp han och vi skrattar lite åt kvällens bravader. Vi får då ett samtal om att killen hade tjallat ner oss.

Slutade med ett vackert brev från polisen!
Visade sig också att "Civilarna" var 2 helt vanliga personer (1 man och 1 kvinna) med en liten hund som inte var farlig på något sätt. visade sig också att polisen inte kommit dit förens efter ca 1 timme. ganska ironiskt med tanke på hur nojjiga alla var haha.

kanske inte det roligaste historien men jaja, det var det jag hade att erbjuda!
sorry om den vart för lång
Citera
2012-06-23, 14:27
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulh
Vi får då ett samtal om att killen hade tjallat ner oss.

Vilket rövhål!
Citera
2012-06-23, 16:01
Medlem
Var ute och drog lite kråkor vid den lokala tågstationen för någon vecka sedan, Kändes lugnt tills det kommer någon snubbe gåendes med raska steg mot mig och polaren. Min polare som höll utkik sa att det inte fanns en chans att han sett oss, hursomhelst börjar snubben skrika på engelska att han ska döda mig och gapa alla möjliga hotelser.

Går raskt iväg men han följer efter gastandes och halva stan uppmärksammar det, blir nojig eftersom det är Fredagkväll och mycket snutar och taxis i närheten och joggar diskret iväg med den gapande idioten snabbt gåendes efter. Blir tillslut av med den jäveln och ta lite omvägar genom smala gränder vidare.

Otroligt vilka påtända idioter man kan stöta på ibland!
Citera
2012-06-25, 04:22
Medlem
Grävlingar är snabbare än polisen
Citera
2012-07-03, 18:10
Medlem
Anderrssss avatar
Målade längs en motorväg ganska nyligen, det gick en cykelbro tvärs över motorvägen så jag stod och målade under den på en fet pelare. Ett par meter bakom mig ligger en avfart, det är med andra ord 3 filer på vägen ist för 2, svårt att förklara men men..

Tänker "nice mannen, nu ser jag ju alla bilar långt innan de ser mig" eftersom de har strålkastare och behöver inte titta för mycket. Så jag målar på, skissar upp och fyller men när jag ska byta burk så inser jag att det är en ambulans på vägen, MAX 20 m från mig, hur fan kunde jag missa det? Kastade mig på marken och låg helt stilla, direkt efter ambulansen, POLISEN! De kom som i ett tåg, först ambulansen, sen en snutbuss. Men de ser mig inte och åker förbi, puuh, upp fort som fan, drog lines och pös!

Haha fatta om ambulansen såg mig och trodde att jag var någon typ av road-kill!
Citera
2012-07-04, 12:40
Medlem
Emptycola99s avatar
Hur vågar du måla vidare när dom åkt förbi?
Citera
2012-07-04, 13:07
Medlem
swapzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emptycola99
Hur vågar du måla vidare när dom åkt förbi?

Han drog väll bara linjerna sen stack han
Citera
2012-07-04, 15:37
Medlem
Emptycola99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swapz
Han drog väll bara linjerna sen stack han

Kan ju vart så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera