tänkte bjuda på lite erfarenheter här också
Det var en varm sommardag för nåt år sedan, Polaren och jag hade tänkt att vi skulle måla lite på kvällen så jag tog med mig några kannor. Vi hade planerat att gå ut runt 02-03 men vi vart så sugna att vi inte orkade vänta och gick ut runt 20.00. Vi snackar om vart vi ska gå och polaren skiner upp och säger ett ställe som är någorlunda lugnt.
Sagt och gjort så går vi dit, toys som vi va stannar vi en bit innan (200-300 m) och förbereder oss(tar på oss handskar och dylikt). går till stället som visar sig vara ganska populärt för joggare. Vi struntar i det och tar fram burkarna(upptäcker nu att hela ryggsäcken är full av slattar). Vi tar och tokbombar hela stället, och bestämmer oss att det räcker och vi går och köper cigg. Vi beger oss sen till en parkbänk och träffar några av min polares kompisar som sitter och super. vi sitter och snackar i kanske 30-40 minuter och drar sen upp till samma ställe igen och bombar ännu mer.
Efter ett tag så ser jag att alla andra springer för livet och jag tänker inte mer än det och lägger benen på ryggen. alla möts upp runt 500 m därifrån. väl där så konstaterar alla att en kille är borta (såklart den som är mest full

). Jag som inte riktigt hann fatta mer än att det kom någon frågade vad som hade hänt. alla säger då att det kommit 2 "civilare" med "schäfer". vi smyger oss tillbaks och ser då att killen står och argumenterar högljutt med dom 2 personerna. Vi går tillbaka till stället alla samlades på och alla personer som är lite halvt chockade diskuterar tyst om vi ska ta tillbaka killen eller om vi ska klara oss och skita i honom. Min polare bestämmer sig vid detta tillfälle att springa där ifrån och försöka på egenhand att hjälpa honom på något sätt. Vi springer runt och gömmer oss i kanske 20 min och springer sen till en närliggande stadsdel och ringer upp min polare. han svarar och säger att han är på andra sidan stan. vi frågade han hur han kom dit och han sa att han sprungit. jag och 2 andra killar möter upp han och vi skrattar lite åt kvällens bravader. Vi får då ett samtal om att killen hade tjallat ner oss.
Slutade med ett vackert brev från polisen!
Visade sig också att "Civilarna" var 2 helt vanliga personer (1 man och 1 kvinna) med en liten hund som inte var farlig på något sätt. visade sig också att polisen inte kommit dit förens efter ca 1 timme. ganska ironiskt med tanke på hur nojjiga alla var haha.
kanske inte det roligaste historien men jaja, det var det jag hade att erbjuda!
sorry om den vart för lång