Jag och två andra polare målade nära ett hus men vi hoppades att ingen var vaken, vi cyklade dit. Vi parkerade cyklarna ungefär 20 meter från skogen. Jag hade min cykel, en av mina kompisar hade sin cykel och den andra fick skjuts av honom. Det låg en skola åt vänster, åt höger var huset och bakom oss var skog. Detta var nån gång i November 2011.
Målandet gick bra, vi var klara på 10 minuter, tog kort och skulle precis dra. Då säger min kompis att en kärring står och stirrar i fönstret, vi låser upp cyklarna, då hör vi sirener!

Fort som fan hoppar jag på cykeln och det tar några sekunder extra för de att komma iväg. Polaren som såg kärringen säger att han ser snutbilen cirka 100m bakom oss. Vi cyklar rätt igenom skogen eftersom vi inte hade så många andra val, slog i grenar och sånt men vi kom till slut ut. Vi körde fort som fan, ungefär 50 meter sedan svängde vi bakom ett hus. Nån minut senare svängde vi in i en skog, vi cyklade in typ 10 meter, sedan gömde vi cyklarna bakom en sten och sprang längre in. Vi satt där i en timme, sen gick vi hem.