2011-08-23, 17:12
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wako
Sjukt bra historia! mycket komedi i det hela, gillade speciellt namnet "Risky"
Tack så mycket
ja haha "Risky" var sjukt nojjig han
Har många historier på lager
Citera
2011-08-23, 17:22
Medlem
Indos avatar
En rolig händelse var att en gång när jag och två polare var ute och taggade så fick vi knas :P
Det var vid en skola,Polarn fråga om han fick låna min burk,Självklart fick han det!
Han ställde sig vid en vägg och började tagga!Mitt i "Klotteriet" så dyker det upp en joggare.
Jag försöker väsa lite tyst till honom att det kommer nån,Han hör inte ett skit.
Jag skriker till lite snabbt "Öjj",Han reagerar inte.
Jag börjar gå,Kollar bakåt och ser hur joggarn ser polarn och vrålar "Snorunge!!Vad fan gör du!?"
Polarn får panik och vänder sig om och samtidigt typ armbågar den där snubben i ansiktet.
Full fart!! Vi tre med en Skånsk joggare efter oss Som gapa : "Jävla Vandalerr , Jåg skå någ tah err"
Polaren som taggade vänder sig om i farten och Kastar Burken rakt i huvudet på gubben,Då gav han upp.Tio minuter senare chillade vi vid konsum med massa folk,Vet ni vem som kommer?
GUBBFAN !!! Han kommer där och vrålar: "Ej de nån her såm sätt Tre Snojongarr" ? "Dåm hajj klåttat".
Nää sa alla.Medan vi tre gömde oss i klungan

ROlig kväll
Citera
2011-09-29, 08:15
Medlem
Schlem-123s avatar
Jagad av en galen gubbe

Tjena!

Jag var och graffade lite för att ta bild och fylla ut min Blackbook.
Jag hade höll på ett tag och den såg ut att bli ganska bra.
Senare ser jag en man i typ 50-års åldern som börjar gå ner för en trappa och mot mig.
Det var ganska sent och mörkt, men han hade nån kasse eller nåt. Jag tänkte vara diskret och och packade ihop mina saker. Går därifrån. Då börjar han skrika massa saker och tar upp en pinne och kastar mot mig
Jag han springa iväg för han var ju långsam (haha, gubbe..).

Nån annan som blivit jagad, kanske mer än jag- av nån gubbe eller så? kanske Aina?
Helst om ni kunde berätta om den gången som var värst?
Citera
2011-09-29, 08:15
Medlem
Schlem-123s avatar
BTW graffen blev typ bara halvägs
Citera
2011-09-29, 08:21
Medlem
Hämta AK'n och gubbpiskan. Men för fan ta en howitzer med dig för fan.

Det är en gammal göbbe. Spring bara.
Citera
2011-09-29, 08:41
Medlem
Det är en vanlig Svensson, vad fan tror du dom ska göra egentligen
Citera
2011-09-29, 10:41
Medlem
vildhunds avatar
Var ute och småtagade lite på orten en gång för många år sen när jag plötsligt hörde ett rop och tittade bak. Till min förskräckelse var den en hurtig joggare som började springa mot mej! Jag började såklart springa, och joggaren bara småsprang retsamt efter mej hela tiden.

Efter ett varv genom stan insåg jag att jag aldrig skulle bli av med mitt släp bara av att springa, så jag slängde mej in genom en häck till ett radhus. Löpte genom flera av trädgårdarna och kastade mej genom häckarna och helt plötsligt låg jag mitt i en grillfest och hade då ganska svårt att förklara mej

Då blev det till att springa igen, men som tur var hade jag förlorat joggaren..
Citera
2011-09-29, 13:43
Medlem
Om man läser lite i tråden känns det som om att kasta hiphopfärg inte är en helt ovanlig grej att göra när man har knas. Borde inte det göra löjligt ont och få en sådan i nyllet? Borde inte de som jagar än då bara bli mer sugna på att ta fast "klotterdjävlarna"!? Sen åker man dit kan det väll bli lite anklagelser för misshandel och skit också. Sen att man inte tänker klart när man är söndersprungen, skallen spränger värre än Hiroshima och adrnalinen pumar, är ju klart. Men nu när vi sitter vid datorns lugna vrå och inte har vardagshjältar eller poliser i hasorna, är det verkligen så jävla smart att kasta en full kromare i skallen på Bengt Bengtsson, 52 år, klotterhatare?
Citera
2011-09-29, 13:55
Medlem
FYFXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-on
Om man läser lite i tråden känns det som om att kasta hiphopfärg inte är en helt ovanlig grej att göra när man har knas. Borde inte det göra löjligt ont och få en sådan i nyllet? Borde inte de som jagar än då bara bli mer sugna på att ta fast "klotterdjävlarna"!? Sen åker man dit kan det väll bli lite anklagelser för misshandel och skit också. Sen att man inte tänker klart när man är söndersprungen, skallen spränger värre än Hiroshima och adrnalinen pumar, är ju klart. Men nu när vi sitter vid datorns lugna vrå och inte har vardagshjältar eller poliser i hasorna, är det verkligen så jävla smart att kasta en full kromare i skallen på Bengt Bengtsson, 52 år, klotterhatare?
Du svarade ju på din egna fråga, blir så i stormen utav allt som händer, att cannor flyger hit och dit,
Citera
2011-09-29, 17:19
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlem-123
Tjena!

Jag var och graffade lite för att ta bild och fylla ut min Blackbook.
Jag hade höll på ett tag och den såg ut att bli ganska bra.
Senare ser jag en man i typ 50-års åldern som börjar gå ner för en trappa och mot mig.
Det var ganska sent och mörkt, men han hade nån kasse eller nåt. Jag tänkte vara diskret och och packade ihop mina saker. Går därifrån. Då börjar han skrika massa saker och tar upp en pinne och kastar mot mig
Jag han springa iväg för han var ju långsam (haha, gubbe..).

Nån annan som blivit jagad, kanske mer än jag- av nån gubbe eller så? kanske Aina?
Helst om ni kunde berätta om den gången som var värst?

Har blivit jagad ett flertal gånger haha. Den ja minns bäst är när jag va nybörjare jävligt toy och va ute med 2 polare som va rätt grymma, vi bombade sönder allting i vår väg sen stanna vi till ett tag för att bomba sönder massa traktorer och skit massa skit, står där o bombar sen när vi ska gå så ser vi en konstig snubbe med keps på cykel bara står och glor på oss, vi springer som fan sen ställer oss bakom ett hus, sopphus eller nåt liknande o det är en springa mellan väggen vi står mot och sopphuset som vi inte la märke till, vi hämtar andan och sen kollar vi till vänster så ser vi att snubben ba står där o glor på oss han säger ingenting vi får panik och löper iväg igen. Inte så jävla galen men den va rätt komisk under händelsen på nått sätt hah :P
Citera
2011-09-29, 19:08
Medlem
Montanaburkens avatar
Kan berätta en liten historia. Var 12 år gammal.

Jag och en kompis skulle ''umgås'', båda graffiti intresserade. Han skulle cykla till mig. När han kommit upp till mig säger han att han såg en burk i en skog. Jag sa att vi kunde dra dit och ta den. Vi gick dit runt 18:00, men vi var så fega att vi inte vågade ta den . Fråga mig inte varför.
Gick dit dagen efter, vågade inte då heller. Men dagen efter det, då skulle vi ta burkjäveln.
När vi går in i skogen och tar upp burken ser vi en till lite längre bort. Tar båda burkarna och går till en annan skog i närheten. Där hade vi tänkt att provtesta dom.
Båda burkarna var Ironlaks, ena hade en NY fat. Testar först att spraya med den svarta burken, funkar inte så jag kastar den. Testar den blåa och märker att capen är cloggad. Men det skiter jag i, det kom ju färg och det var huvudsaken. Drar en tag på en sten i skogen och tar sedan hem den halvrostiga skitburken med cloggad cap.

Någon vecka senare känner jag att jag verkligen vill använda burken. Var hos mamma då och burken låg hos pappa. Gick till pappa och hämtade burken (varken mamma eller pappa var hemma, minns inte vart dom var). En jobbig sak var att dom skulle komma hem en viss tid, så jag oroade mig över tiden hela tiden. Gick sedan till en tunnel och drog en tag, tog ganska lång tid eftersom Ironlak är Low Pressure. Då hör jag något, en gubbjävel är ute och går med hunden! Snabbar mig med tagen och drar sedan hemåt. Glömde nämna att klockan endast var 21:00. På väg till pappa ser jag ett elskåp. Blir jävligt sugen, så jag börjar dra min tag. Tar lång tid att tagga med en cloggad cap på en Ironlak burk. Då hör jag något! Vänder mig om och gubbjäveln med hunden går ut ur skogen, endast 2 meter ifrån mig. Hinner ej klart taggen utan springer bara, burken låter som fan eftersom det var jävligt lite kvar i den. Och när jag springer så möts jag SÅKLART av 2 personer på vägen hem. Burken låter såklart men jag fortsätter bara att springa. Gubben fick sig säkert ett gott skratt.

Var jävligt rädd hela kvällen men nu när jag ser på det i efterhand så var det jävligt kul. Tyvär är detta den enda händelsen jag har att dela med mig av än.
Citera
2011-09-29, 22:03
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Kan berätta en liten historia. Var 12 år gammal.

Jag och en kompis skulle ''umgås'', båda graffiti intresserade. Han skulle cykla till mig. När han kommit upp till mig säger han att han såg en burk i en skog. Jag sa att vi kunde dra dit och ta den. Vi gick dit runt 18:00, men vi var så fega att vi inte vågade ta den . Fråga mig inte varför.
Gick dit dagen efter, vågade inte då heller. Men dagen efter det, då skulle vi ta burkjäveln.
När vi går in i skogen och tar upp burken ser vi en till lite längre bort. Tar båda burkarna och går till en annan skog i närheten. Där hade vi tänkt att provtesta dom.
Båda burkarna var Ironlaks, ena hade en NY fat. Testar först att spraya med den svarta burken, funkar inte så jag kastar den. Testar den blåa och märker att capen är cloggad. Men det skiter jag i, det kom ju färg och det var huvudsaken. Drar en tag på en sten i skogen och tar sedan hem den halvrostiga skitburken med cloggad cap.

Någon vecka senare känner jag att jag verkligen vill använda burken. Var hos mamma då och burken låg hos pappa. Gick till pappa och hämtade burken (varken mamma eller pappa var hemma, minns inte vart dom var). En jobbig sak var att dom skulle komma hem en viss tid, så jag oroade mig över tiden hela tiden. Gick sedan till en tunnel och drog en tag, tog ganska lång tid eftersom Ironlak är Low Pressure. Då hör jag något, en gubbjävel är ute och går med hunden! Snabbar mig med tagen och drar sedan hemåt. Glömde nämna att klockan endast var 21:00. På väg till pappa ser jag ett elskåp. Blir jävligt sugen, så jag börjar dra min tag. Tar lång tid att tagga med en cloggad cap på en Ironlak burk. Då hör jag något! Vänder mig om och gubbjäveln med hunden går ut ur skogen, endast 2 meter ifrån mig. Hinner ej klart taggen utan springer bara, burken låter som fan eftersom det var jävligt lite kvar i den. Och när jag springer så möts jag SÅKLART av 2 personer på vägen hem. Burken låter såklart men jag fortsätter bara att springa. Gubben fick sig säkert ett gott skratt.

Var jävligt rädd hela kvällen men nu när jag ser på det i efterhand så var det jävligt kul. Tyvär är detta den enda händelsen jag har att dela med mig av än.

HAHA rätt rolig historia påminner liksom om när man va så jävla toy, får mig o tänka på dem tiderna.

Har en till sen unga dagar va kanske 13 år. Jag och 2 polare skulle dra o taga på ett ställe, de va inge fame men nästan, de låg jävligt centralt fast gömt i en liten skogsdunge typ. De va alltid sönderbombat med målningar sen när vi kommer dit så är hela skiten buffad(dem bruka aldrig buffa de stället aldrig), polarna går i extas och drar fram burkarna o skriker o skakar dem som fan o springer fram till väggen o börjar göra en throw up. Ja är misstänksam och säger åt dem att lugna sig för de kanske är folk där eller nåt så jag ska går runt o checka så allt är lugnt så hör ja en as hög vissling högt som fan. Då går ja mot T och frågar om de va han, han ba nee de va F som vissla, F kommer o ja fråga om de va han som vissla han ba nae de va T, T sa ba nej de va inte jag, vi kollar på varandra sen visslar någon igen så de ba skriker i öron o skriker EYY KOM HIT JÄVLA UNGAR!!!(problemet va där snubben stog va den enda utvägen från stället med mark så att säga)Ja löper utav bara helvete och tänker inte in i massa jävla taggbuskar känner ingenting, bara plogar mig fram genom taggbuskarn kommer till ett berg som ja nu inte heller tänker bara löper och rullar ner från det.(med berg menar jag inte mount everest men de va ganska brant och högt)

När vi kommit ifrån knaset så kollar T på mig o börjar as garva de blöder från tinningen och de sitter en liten tagg där också vi alla bara garvar åt det och drar vidare. Enligt dem hade jag plöjt upp en jävla gång i tagg buskarna åt dem så dem i princip ba kunde löpa utan att bli skadade av buskarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in