Kan berätta en liten historia. Var 12 år gammal.
Jag och en kompis skulle ''umgås'', båda graffiti intresserade. Han skulle cykla till mig. När han kommit upp till mig säger han att han såg en burk i en skog. Jag sa att vi kunde dra dit och ta den. Vi gick dit runt 18:00, men vi var så fega att vi inte vågade ta den

. Fråga mig inte varför.
Gick dit dagen efter, vågade inte då heller. Men dagen efter det, då skulle vi ta burkjäveln.
När vi går in i skogen och tar upp burken ser vi en till lite längre bort. Tar båda burkarna och går till en annan skog i närheten. Där hade vi tänkt att provtesta dom.
Båda burkarna var Ironlaks, ena hade en NY fat. Testar först att spraya med den svarta burken, funkar inte så jag kastar den. Testar den blåa och märker att capen är cloggad. Men det skiter jag i, det kom ju färg och det var huvudsaken. Drar en tag på en sten i skogen och tar sedan hem den halvrostiga skitburken med cloggad cap.
Någon vecka senare känner jag att jag verkligen vill använda burken. Var hos mamma då och burken låg hos pappa. Gick till pappa och hämtade burken (varken mamma eller pappa var hemma, minns inte vart dom var). En jobbig sak var att dom skulle komma hem en viss tid, så jag oroade mig över tiden hela tiden. Gick sedan till en tunnel och drog en tag, tog ganska lång tid eftersom Ironlak är Low Pressure. Då hör jag något, en gubbjävel är ute och går med hunden! Snabbar mig med tagen och drar sedan hemåt. Glömde nämna att klockan endast var 21:00. På väg till pappa ser jag ett elskåp. Blir jävligt sugen, så jag börjar dra min tag. Tar lång tid att tagga med en cloggad cap på en Ironlak burk. Då hör jag något! Vänder mig om och gubbjäveln med hunden går ut ur skogen, endast 2 meter ifrån mig. Hinner ej klart taggen utan springer bara, burken låter som fan eftersom det var jävligt lite kvar i den. Och när jag springer så möts jag SÅKLART av 2 personer på vägen hem. Burken låter såklart men jag fortsätter bara att springa. Gubben fick sig säkert ett gott skratt.
Var jävligt rädd hela kvällen men nu när jag ser på det i efterhand så var det jävligt kul. Tyvär är detta den enda händelsen jag har att dela med mig av än.