2011-07-25, 05:43
Medlem
Akali-banans avatar
Jag hade varit ute med min polare och bombat lite....
När klockan kanske är 1 så säger min polare att han måste hem men att jag kan ta slatten i hans sista burk så jag tar den och tänker att jag ska bomba lite på hemvägen, på vägen hem då iaf så tänkte jag tagga på ica för skojs skull, jag går fram drar mitt föredetta crews tag på 3 bokstäver och ska precis börja gå då jag hör någon skrika ''vafan håller du på med'' jag kollar snett över axeln ser en gubbe med två hundar som han släpper lös, hundarna springer mot mig och jag fick fan psykos och sprang ner mot vatttnet och gömde mig vid en båtklubb i närheten, stod där i nån min och kollade efter hundar sen insåg jag att det var dags att tagga hem sprang hela vägen ihopp mot att inte möta nån gubbe med hund.... när jag kom hem satte jag mig vid datorn och började mecka!

sorry för stavfelen men det är en av mina historier när en gubbejävel bussa hundarna på mig.
har sett gubbjäveln flera gånger efter detta. förföljde honom engång oxå så nu vet jag var han bor.
Senast redigerad av Akali-banan 2011-07-25 kl. 05:46.
Citera
2011-07-26, 07:54
Medlem
Jag och en till polare stod och målade i nåt gammalt industriområde, vi hade en kompis som "knasa" åt oss (han stod mest och snacka skit) när jag nästan är klar med min målning kommer en securitas bil och stannar ca 10 meter ifrån oss, vi slänger i burkarna i påsarna och drar därifrån snabbt som fan, vi springer ner under nån sketen gammal bro (där det förövrigt är fullt med feta målningar), där ser vi en massa filtar och en sked och en tändare (vad kan det ha vart till :O) vi blir galet skrämda för vi trodde det skulle hoppa fram nån rabies smittad gammal gubbe som skulle äta upp oss, så vi rushar därifrån ut på en åker, ena polarn rushar hem istället :P men jag och min andra kompis sticker till ett fame (ca 500 meter från bron) där gör vi slut på slattarna och sedan bestämmer vi oss för att gå hem
Edit: förlåt för stavfel och lite annat smått och gott, är lite trött såhär på morgonen
Citera
2011-07-26, 08:42
Medlem
N-dawgs avatar
ett knas från några år sedan, helt färsk i gamet och jusst kokat min första refill khorio (enligt rykte skulle den bli omöjlig att buffa om man kokade den).

gamla tuben rullade fortfarande och en tom vagn blev offer för 5 nykläckta graffare utan koll på läget som kastade fula taggs omkring sig och hadde skitkul! vi hoppade av och väntade på tåg i motsatt riktning, tom vagn igen och återigen målning.

efter att ha åkt ett par vändor kom ett vaktgäng och alla försökte se oskyldiga ut (5 grabbar i baggybrallor, nerdragna mössor och uppdragna halsdukar mitt i sommaren) dörrarna öppnas och vi går ut med händerna i fickorna och när vakterna gått förbi vår vagn vänder de tvärt och kastar sig efter oss, vi sätter av i språng och löper för allt vi har! i förorten hittade vi bättre och kom undan, dock med nöd och näppe, vi fick springa genom ett centrum med väktarna vrålande bakom och jag var skitskrajj att någon skulle fälla mig för att vara "dagens hjälte".

väl framme hos en av grabbarnas föräldrar garvade alla åt mig, min flow hadde läckt ut lila corio över hela byxan så det såg ut som jag hadde kissat på mig (FAST LILA FÄRG) då var det inte kul men nu, flera år efter känns det ganska cheasy
Citera
2011-07-26, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N-dawg
ett knas från några år sedan, helt färsk i gamet och jusst kokat min första refill khorio (enligt rykte skulle den bli omöjlig att buffa om man kokade den).

gamla tuben rullade fortfarande och en tom vagn blev offer för 5 nykläckta graffare utan koll på läget som kastade fula taggs omkring sig och hadde skitkul! vi hoppade av och väntade på tåg i motsatt riktning, tom vagn igen och återigen målning.

efter att ha åkt ett par vändor kom ett vaktgäng och alla försökte se oskyldiga ut (5 grabbar i baggybrallor, nerdragna mössor och uppdragna halsdukar mitt i sommaren) dörrarna öppnas och vi går ut med händerna i fickorna och när vakterna gått förbi vår vagn vänder de tvärt och kastar sig efter oss, vi sätter av i språng och löper för allt vi har! i förorten hittade vi bättre och kom undan, dock med nöd och näppe, vi fick springa genom ett centrum med väktarna vrålande bakom och jag var skitskrajj att någon skulle fälla mig för att vara "dagens hjälte".

väl framme hos en av grabbarnas föräldrar garvade alla åt mig, min flow hadde läckt ut lila corio över hela byxan så det såg ut som jag hadde kissat på mig (FAST LILA FÄRG) då var det inte kul men nu, flera år efter känns det ganska cheasy
Haha, måste sett så jävla klockrent ut med en flock vandaler och en flock väktare leka katt och råtta genom ett centrum.
Citera
2011-07-26, 15:37
Medlem
Denna lilla historia hände för ca 4 år sedan, då jag bodde ca 15-20 min gångväg från stadskärnan.

Hade tagit tjack hela dagen för mig själv och städat lägenheten som en jävla tok. Senare på kvällen hookade jag upp med två polare och vi satt och pundade på hemma hos mig. Frammåt 22-23 ledsnade vi och skulle förflytta oss närmare centrum hem till en annan kille. Tydligen tyckte jag att det var en skitbra idé att ta med några cannor på vägen, så jag plockade på mig 2-3 burkar i jackan och vi stack ut.

Detta var på sommaren, men det var väl lite kyligt och jag var lite påtänd så jag hade en stor jävla dunjacka på mig som jag i vanliga fall bara har på hösten/vintern. Skit samma, vi går stillsamt och dricker någon öl och småbombar och har trevligt. Till slut är vi framme där killen bor och vi ringer så han kan komma och öppna porten åt oss. Det visar sig att han inte är hemma, men är på väg hemmåt och är där om en stund.

Vi bestämmer oss för att vänta på honom och cirkulerar lugnt runt kvarteret. Jag drar typ bara en eller två tags under hela tiden, men andra polaren går lös som en tok på allting i närheten. 10 minuter går och när vi är inne på andra varvet runt kvarteret så hör jag att det kommer en bil bakom oss, längst bort på gatan som är på väg att svänga upp.

Ser i ögonvrån att det är en äcklig polisbil och hinner knappt säga "Snuten..." så har de tvärnitat framför oss och kastat upp oss mot väggen. Det här är egentligen första gången jag blivit så ertappad, och jag är ganska nervös för jag kommer så snart på att jag har en liten plastboll med tjack i innerfickan. Händerna är helt fulla med färg, burken hade tagit slut så den hade polaren tamt kastat iväg.

De kallar på förstärkning, så det dyker snart upp en hundförare som följer våra fotspår runt kvarteret och hittar givetvis burken samt varenda färsk färgklick.

Hur som helst ska de visitera oss, så det ställer sig en snut bakom mig då jag står mot väggen och undrar om jag har något vasst eller annat "farligt" på mig.. -Nej svarar jag obetänksamt och han kör ner handen i en ficka och fiskar upp en stor jävla kniv som råkade ligga där. Han blev inte så glad kan jag lova, men det som oroade mig mest var som sagt tjacket.

Så snart hittar hans äckliga hand till innerfickan och han stoppar ner den. Jag tänker bara "Nu är det kört, nu får jag följa med till stationen" och får halvpsykos. Han fiskar upp ett lypsyl som låg alldeles ovanpå tjacket i fickan och sedan var han klar. Då hade jag svettats ca 5 liter svett tror jag.

Strax därpå frågar en snut en annan om de verkligen visiterat oss ordentligt osv, men de nöjde sig sedan med att knäppa kort på oss, håna oss lite och hålla förhör med oss...

Den trevliga busten resulterade i ett skadestånd på drygt 15 000 samt böter. Sedan dess har jag nog blivit jävligt mycket mer försiktigare, men det var ju å andra sidan dömt att misslyckas den kvällen.

Fail...
Citera
2011-07-26, 19:16
Medlem
tivolirevs avatar
Var några månader sedan, vi skulle ut och måla på natten, runt 03.00-03.30. Hade suttit och kollat film, druckit öl och ätit kebab innan, så vi var mätta och lite dragna när vi beger oss ut. När vi är på den första gatan på väg mot centrum drar min polare en tag på ett elskåp, inget konstigt med det, vi andra går lite före, förbi en bil som står parkerad. Polaren går sedan förbi och då vevas bilrutorna ned. I bilen sitter två jävligt stora juggar som jag inte hajar att vi kunde missa, men vem fan sitter i en parkerad bil mitt i natten när det i princip är vinter? En av dom frågar iaf vad min polare skrev, polaren blir paff och kollar på oss, tre pers, också paffa av situationen. Efter ett tag garvar vi till då det känns jävligt skumt, alltihop. Juggen spänner ögonen i han som drog tagen och säger sjukt irriterat ''skriv inte mer här'', vevar upp igen och vinkar iväg oss. Vi glider iväg och är grymt förvånade. Dom måste sysslat med nån olaglig försäljning typ, haha..

Vi går ett par gator, tagar det som inte är upptaget och småsnackar lite. Sedan viker vi ner på en större väg som leder mot centrum, och vi går förbi en gymnasieskola. Då svänger farbror blå in, och vi hade ingen möjlighet att dra, så vi stannar, och två poliser hoppar ur, frågar vad som händer osv. Får till slut reda på att det har varit inbrott på skolan och datorer har blivit stulna. Två av oss har plastkassar med cans i, vilka är för små för att förvara datorer i, så när vi säger att vi inte har sett nåt blir vi ivägsläppta utan att de kollar kassarna.

Efter de här incidenterna blev rundan väldigt försiktig, kollade fram och tillbaka längs gatorna både en och två gånger innan throwupsen gjordes haha. Självklart hände ingenting när vi väl kollade läget, men så är det ju alltid, känns det som.
Citera
2011-08-22, 08:57
Medlem
Indos avatar
Påga Madness!
Måla pågan med Brushan.
Inledning.
Det var en Mörk,Kall och sen december kväll,Det var fredag om jag inte minns helt fel.
Brushan var ganska påverkad av olika preparat,Bland annat Benso&MDPV.
Vi satt i mitt kök , Jag,Brushan,Döds Och Raket.Jag kom på den tokfeta iden att pieca.
"Fan ska vi inte dra ut och måla?".
Brushan tyckte det lät som en riktigt bra ide.Men vart?Vi diskuterade lite,Tills vi kom fram till att måla yarden var fan det fetaste vi kunde göra nu.
Hoppa in i bilen,Vi drar mot Yarden!
Vi ringde en snubbe som skulle köra oss, "Risky"..
Han kom och mötte oss på Min parkering,Alla hoppade in i hans Gräddvita Volvo.
Vi åkte en liten stund,Det var spänt i bilen,Alla var taggade som fan.
Bilen stannade,Vi var framme. Men vi hade visst en jävligt skitnödig chafför,Han vågade inte vara kvar. "Nej aldrig,Blir det knas så ser dom mitt reg-Nummer".
Skitsamma sa vi, Sen gick vi mot staketet där vi skulle börja klippa upp.

Bultsax och tågjärn.
Vi kom fram till stängslet,På andra sidan så stog det ett lila Påga tåg.
Raket började klippa medans Döds höll koll.
2Minuter senare var hålet tillräckligt stort så att jag och brushan kunde komma igenom.
Vi gick fram till tåget,Kollade oss omkring,Tåg upp en varsin krom och började skissa upp.
Observera att Brushan är jävligt fluddrad,Vilket resulterade i hans piece,Han hann inte klart.
Vi båda hadde nu fyllt klart våra pieces,Jag hadde min bakgrund klar, Och skulle nu börja på linesen.
Jag drog lines runt mina fyra bosktäver, Och brushan påbörjade sina lines på sina tre bokstäver.
Jag började på skuggan,Kollar på Brushan,Han står och garvar och kollar på sin piece.
Fokuserar på mitt,Men exakt när jag dragit klart skuggan och piecen är så gott som klar,Så hör vi polisradio,Ett sånt där pipljud ni vet,Total panik!Kallabalik! Brushan springer framför mig och snubblar ner i den djupa snön en meter innan hålet i stänglset,Jag tar tag i brushan och knuffar han igenom hålet. Vi springer ett par hundra meter,Ut på en grusväg,Slänger burkarna åt helvette.

När vi märker att det är lugnt Så frågar jag brushan : Ska du inte göra klart din piece?
Nää fan svarar han, Vi sket i att hämta burkarna också.

Det var en kul kväll det
Vi kom till och med med i POLISEN.SE

Må bäst FOlks!
Citera
2011-08-22, 11:39
Medlem
Delegatezeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Påga Madness!
Måla pågan med Brushan.

Det var en kul kväll det
Vi kom till och med med i POLISEN.SE

Må bäst FOlks!

Fett tungt ändå!
Citera
2011-08-22, 17:34
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delegatezero
Fett tungt ändå!
Vad var tungt? att vi kom med på polisens hemsida?
Citera
2011-08-23, 04:50
Medlem
Firezs avatar
Kan väl bidra med en historia också då :P

Det började med att tjejen,jag och en polare skulle dricka. fan vi satte igång med vodkan och en helvetes massa öl, självklart så hade jag dunjackan på mig full med pennor i alla sortes storlekar hehe . vi alla 3 kickade mot hållplatsen på hisingen väntetiden var på ca 5 min jag började ladda upp några tags på hela kuren och polaren gick loss totalt också, vi ser spårvagnen närma sig och vi fortsatte måla på medans fanskapet skulle rulla in så vi kunde värma oss. visst fan stannade den och vi skulle hoppa på, 3 sekunder senare så är det fan fullt med snutar på vagnen jag och dom 2 andra ble tvääää nojade och snuten kommer fram och frågar mig, " är det du och dessa 2 andra som har målat ner hela JÄVLA hållplatsen?" Mitt svar var aajoo vessst tjena det tro du va?. polisen tittade på mina händer och jag titta på tjejen och polare och nicka lite lätt på huvudet så dom skulle fatta att dom skulle springa fort som fan. och det gjorde dom, dom hoppade ut och sprang för livet. polisen höll fast mig och frågade en man som känner min morsa" vet du om denna killen målade ner hållplasten? gubben svarade nee fan det är dom somalierna som sitter i mitten av vagnen som har gjort det. polisen släppte mig någon sekund å titta bakåt, då satte jag fart och kubba längst fram i vagnen och hoppa ur.

Fyfan den dagen glömmer jag aldrig för den tagen jag hade då den var känd i gbg för bla hållplatser och polishuset ;P

Förlåt för stavfel och konstig sammanfattning men har ej sovit på 2 dygn och har influnsa ...MVH
Citera
2011-08-23, 12:46
Medlem
Kebabsvarvares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firez
Goja.

Det befann sig alltså "fullt med snutar" i spårvagnen (vilken slump), som endast på några sekunder hann notera att hållplatsen var vandaliserad och därmed anklaga dig och dina kompanjoner för skadan?

Självklart så befinner sig även din mammas älskare i spårvagnen under all denna tumult. Han räddar dig från situationen genom att skylla på ett gäng somalier, som även dessa är på plats.

Nja, låter lite långsökt enligt mig. Men skön berättelse ändå!

Personligen har jag inte varit med om någon riktig konflikt ännu, endast förskräckta förbipasserande som låtsas att de inte sett mig och det jag sysslar med.
Citera
2011-08-23, 16:20
Medlem
wakos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Påga Madness!

Sjukt bra historia! mycket komedi i det hela, gillade speciellt namnet "Risky"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto