2011-10-01, 19:53
Medlem
Jag kan bjuda på en väldigt, väldigt gammal historia.

Detta hände när vi var 13 år gamla. Det var jag och en kompis som hade tagit oss ut för att scoopa en yard i Göteborg. Det var vintertid och vi tog med oss en canna tjära för att signera lite när vi ändå var ute.

Det hade precis snöat en väldans massa, men det var inget problem. Det hade mörknat och vi rörde oss ner till området och på väg dit stannade vi för att göra lite snö-thowups på betongfundamentet som stötte bron ovanför oss (spontansak). Vi körde på och i ögonvrån ser jag mr. P men tänker inte mer på det då bilen fortsatte in mot centrum och det skulle ta lång tid för honom att vända och komma tillbaka, plus att vi bara hade fjantat oss med snö.

Drygt 5 sekunder efter att jag sett polisbilen köra förbi kommer annan polisbil i fullfart på vår sida av vägen och kör upp på gångbanan där vi står. Vi säger till varandra; "vi drar den gamla vanliga historien". En stor polisman kommer fram till oss och säger att det vi gör är olagligt och ber oss att vi ska ställa oss mot väggen. Vi säger; "det här är snö, inget farligt". Han tittar noga på väggen och säger att vi ska ge fan i att göra sådant då det irriterar folk.

Han bestämmer sig ändå för att visitera oss. Han börjar med mig och hittar en zippy-bag med pigmentpulver. Jag svarar snabbt utan att han fråga; "Det är till bildlektionen i skolan, jag fick det av min lärare. Konstmaterial". Han vänder sig om för att ta en titt i ljuset och sedan visiterar mig igen. Det visar sig att jag och min kompis omedvetet har bytt plats, vilket resulterade i att polisen inte hittade våra Carosol-cans som polaren hade stoppade i jackan. Det slutade med att han tog mitt pigmentpulver och sa; "Har ni lärt er något nu?". Vi svarade; "Njae" - och polisen gick där ifrån förbannad.

Ska jag vara ärlig vet jag inte vad vi gjorde efter incidenten, men om jag känner mig själv och min kompis rätt så begav vi oss för att scoopa i vilket fall.

Lite tur får man ha ibland.
Citera
2011-10-04, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latsomfan
var med om en ganska jobbigt jakt igår..
Det var mitt på dan, hade inte planerat att tagga något men hade iaf en marker i jackfickan(som man alltid har). Hade vart hos en polare, på vägen hem så fick ja syn på en saneringsbil, (i malmö, ni vet säkert vilken). Tänkte direkt att de skulle va gött o färglägga den lite, tvekade lite först och gick några varv runt bilen för att kolla var fan saneraren höll hus, såg honom inte så jag bestämde mig för att dra en snabb. En FBS fick de bli
mitt när ja håller på och skriver så hör jag
VAD FAN HÅLLER DU PÅ MED,
vänder mig om och ser en arg jävla sanerare med sina rengörings medel i händerna.
han skriker.
STANNA HÄR DIN JÄVLA FITTA.
det var ju inte direkt vad jag planerat.
som tur vad så hade jag mina kära rullbräda med mig.
skejtade några hundra meter med gubben hack i häl, tar upp brädan i handen och slänger mig över ett staket, han försöker följa efter men vette fan var han blev av, ville inte direkt kolla bak, ja bara tänkte på att hoppa över staket efter staket. till slut pallade jag inte längre och sprang i en trappupgång. vilade lite där och ringde efter en taxi hem.
Vill inte ens tänka på vad den jäveln hade gjort om han hade fått tag i mig...

ahhh, gamla Bettan har räddat mig många gånger

Men nu får jag fan bidra med en liten (liten) historia jag med!

Jag hade inget att göra en fredagskväll men hade ändå en kvarting och några öl, så jag ringde en "icke målande polare" lol och frågade om vi skulle supa till det lite ikväll. Han tackade ja till föreslaget och ja åkte dit. Efter vi hade blivit ganska dyngraka drog vi ut och självklart så hade jag en finfet marker på mig. Varje elskåp vart prydd med en fin svart kråka, det vart inge knas och min polare hade tydligen inget emot gatukonst heller, hehe.

Efter jag hade bombat halva jävla stan medans jag och min polare snacka "deeptalk" hela vägen var vi påväg hem, då såg ett TILL elskåp och hela jag lyste upp o började dra en jävel där medans min homie gick en liten bit framför mig. Efter typ 2/3 av taggen hör jag typ nåt i stilen med: "Hörrö! VAFAN GÖRUU?!" och min polare svarar: "öeh, han ritar...bara" när polaren går förbi han och då säger bögen: "BEHÖVER VÄL INTE RITA PÅ VÅGGEN! >:O"
Sen börjar jag och min homeboy gorma med skånsk dialekt och går därifrån, tittar bakåt typ 5 sec efter men ser inte ett skit pga fylla.

jag bjuder på stavfel.
Citera
2011-10-17, 10:59
Medlem
Lillirnss avatar
Pendelparanoia

20.00
Jag sätter på mig jackan och drar på mig skorna och beger mig ut i höstmörkret.

20.15
Är nu i en lägenhet där mitt crew samlas.
Vi dricker öl, röker spliff, skissar, skryter, snackar skit och har det allmänt trevligt.
En crewmate som vi kan kalla Kniven slukar också Rohypnol.

22.00
Avfärd från lägenheten till Södertälje.
Vi åker alltså med pendeln ut till Södertälje (där vi skulle backjumpa pendel)
Vi kliver av tåget och alla är på trevligt "Kuka ur-humör", speciellt Kniven som nu även intagit alkohol tillsammans med ropparna.

22.05 - 22.15
Målandet tar fart.
Vi lägger en stor chrome-blaffa med Molotow-Burner Chrome.
När vi börjar närma oss slutet på piecen så hör vi skrikande däck och dörrar som slår igen.
En tanke i allas huvuden: KNAS! (Med undantag för Kniven kanske)
Hur som helst så tar vi till flykt och hoppar över ett staket i motsatt riktning där vi hörde ljud ifrån.

Efter ett springande hör vi en arg mansröst vråla: Stanna! Vilket vi såklart inte gör.
Vi fortsätter springa på en väg alldeles intill stationen (jämsides med spåret)
När vi löpt en bra bit med de grönklädda CSG i ryggen så splittrar vi oss.
Jag och Kniven viker av mot en skogsdunge och de resterande fortsätter rakt på.
Två CSG:are efter oss såvitt jag kan se.
Jakten fortsätter genom skogen och vi snubblar fram över rötter och annat.

När vi sprungit en bra bit så upptäcker vi att CSG:arna måste gett upp.
Vi klättrar upp i ett träd och sitter där och glor.
Då ser vi enbart en blåblinkande himmel bortifrån stationen.

Alla klarade sig som tur var.

2009 utspelade sig detta!
Citera
2011-10-17, 11:19
Medlem
Lacerdas avatar
Som anställd inom tågbranschen så kan jag väl bidra med att jag har åkt förbi platser där jag ser folk måla. Jag ringer polisen och när jag åker tillbaka förbi platsen så har jag sett polisen gripa målarna, det känns riktigt bra!
Sen kan jag även nämna att jag jagade iväg två ungar som målade ett tåg, kastade en sten som träffade den ena i bakhuvet, HAHA!!
Citera
2011-10-17, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Som anställd inom tågbranschen så kan jag väl bidra med att jag har åkt förbi platser där jag ser folk måla. Jag ringer polisen och när jag åker tillbaka förbi platsen så har jag sett polisen gripa målarna, det känns riktigt bra!
Sen kan jag även nämna att jag jagade iväg två ungar som målade ett tåg, kastade en sten som träffade den ena i bakhuvet, HAHA!!

Du tycker alltså det är helt OK att kasta stenar i huvudet på någon, vilket som faktiskt kan skada personen ganska allvarligt pga att de färglägger ett tåg? Då känner du att du gjort något bra? Hoppas du får så jävla mycket stryk att hela din familj får ont. Jävla stolpskott.
Citera
2011-10-17, 12:05
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wobbles
Du tycker alltså det är helt OK att kasta stenar i huvudet på någon, vilket som faktiskt kan skada personen ganska allvarligt pga att de färglägger ett tåg? Då känner du att du gjort något bra? Hoppas du får så jävla mycket stryk att hela din familj får ont. Jävla stolpskott.
Jag tycker att det är helt ok då den jäveln förpestar min arbetsplats. Klottrare sabbar ibland vagnsnumrena så att jag får problem i mina dagliga arbetsrutiner. Sånt kanske inte idioter som du förstår så en sten i huvet kanske till och med får er att förstå ett och annat. Om du klottrar vid järnvägen så hoppas jag att du någon dag blir våldtagen så att hela din familj får ont. Jävla böghora.
Citera
2011-10-17, 12:16
Medlem
sirhectors avatar
Citat:
Jag tycker att det är helt ok då den jäveln förpestar min arbetsplats. Klottrare sabbar ibland vagnsnumrena så att jag får problem i mina dagliga arbetsrutiner. Sånt kanske inte idioter som du förstår så en sten i huvet kanske till och med får er att förstå ett och annat. Om du klottrar vid järnvägen så hoppas jag att du någon dag blir våldtagen så att hela din familj får ont. Jävla böghora.
Jag tror inte någon blivit så mycket klokare av en sten i huvudet men vad vet väl jag.
Citera
2011-10-17, 12:18
Medlem
HarryKruts avatar
Citat:

Sådana som du borde fan bli uppläxad av ett gäng sönderknarkade graffitimålare.
Citera
2011-10-17, 12:52
Medlem
Lillirnss avatar
Citat:

Jobbar du hos SL? eller i övriga landet?
Citera
2011-10-17, 12:58
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillirns
Jobbar du hos SL? eller i övriga landet?
Green cargo, Västerås, Eskilstuna och Norrköping.

Citat:
Ursprungligen postat av HarryKrut
Sådana som du borde fan bli uppläxad av ett gäng sönderknarkade graffitimålare.
Då får du önska dom lycka till för att jag har stålhättor på skorna och sparkar som Chuck Norris!

Citat:
Ursprungligen postat av sirhector
Jag tror inte någon blivit så mycket klokare av en sten i huvudet men vad vet väl jag.
Ärligt talat så tror inte jag heller det, men ungjävlar som springer runt mitt i natten för att måla på tåg tex. Är ju uppenbarligen ungefär lika smarta som en Somalier med Downs syndrom så man kan ju alltid hoppas att den där stenen i huvet kommer att göra någon nytta.
Senast redigerad av Lacerda 2011-10-17 kl. 13:03.
Citera
2011-10-17, 13:11
Medlem
Lillirnss avatar
>>Lacerda

Vafan..du lär ju inte träffa på så mycket tågmålare i de regionerna eller?
Citera
2011-10-17, 13:16
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillirns
>>Lacerda

Vafan..du lär ju inte träffa på så mycket tågmålare i de regionerna eller?

Godshärjare möjligtvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in