2008-11-06, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pingeh
Ang. 9/11: Möjligt att de inte gör fakta fel. Men gör de en ärlig presentation av den fakta som finns? Knappast. De har ju valt ut massa konspirationsteori-bullshit, t.ex. Alex Jones idiotiska hypotes om att ett pass inte kan klara sig i en brand.

Fundera lite på varför inte de 1000-tals vittnena som tror på den offciella versionen får komma till tals, eller varför inte de 100-tals som såg planet åka in i Pentagon. Förövrigt vinklar de bevis, de citerar fel och tar allmänt saker ur sitt sammanhang.

Ni som tror på konspirationsteorier om elfte september, gå in 9/11-tråden här på flashback och kolla runt lite.

Haha.. du tycker alltså inte att det är något konstigt med att ett pass klarar den explosionen som var? ALLT annat pulveriserades. Byggnad, kontor, människor, flygplan etc.. men det är klart.. ett pass är ju jävligt tåligt.

En del av de 1000-tals vittnena du pratar om får komma till tals och håller inte med om den officiella versionen. De andra, sånna som du, har ju inget att tillföra för ni är redan så pass hjärntvättade så ni tror på det som läggs fram för er att tro på.
Vilka är de 100-tals vittnen som såg planet åka in i Pentagon? Berätta var du har hört att dom finns tack. Varför släpper inte FBI övervakningsfilmen om det inte finns något att dölja?

Wake up för helvete..
Citera
2008-11-06, 17:13
Medlem
Pingehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLightWithin
Haha.. du tycker alltså inte att det är något konstigt med att ett pass klarar den explosionen som var? ALLT annat pulveriserades. Byggnad, kontor, människor, flygplan etc.. men det är klart.. ett pass är ju jävligt tåligt.

En del av de 1000-tals vittnena du pratar om får komma till tals och håller inte med om den officiella versionen. De andra, sånna som du, har ju inget att tillföra för ni är redan så pass hjärntvättade så ni tror på det som läggs fram för er att tro på.
Vilka är de 100-tals vittnen som såg planet åka in i Pentagon? Berätta var du har hört att dom finns tack. Varför släpper inte FBI övervakningsfilmen om det inte finns något att dölja?

Wake up för helvete..

Som sagt, det finns en 9/11-tråd, gå in där och skriv. Förövrigt, om du vill ha direkt debunking kan du PM:a mig. Allt du säger är debunkat för länge sedan.
Citera
2008-11-06, 18:04
Avslutad
Citat:
Som sagt, det finns en 9/11-tråd, gå in där och skriv. Förövrigt, om du vill ha direkt debunking kan du PM:a mig. Allt du säger är debunkat för länge sedan.

Jag vill inte prata om bara 9/11 egentligen utan om Zeitgeist, det är därför jag skriver i denna tråden. Det var du som tog upp 9/11 och jag tyckte det du skrev var korkat så jag var tvungen att kommentera det.

För övrigt angående 9/11 har jag redan gjort egna efterforskningar och det är väldigt tydligt att väldigt mycket är mörklagt, vilket tyder på att regeringen (läs Bush-administrationen, eller centralbanken) har något att dölja. Ut efter det skapar jag min egen uppfattning och väljer att inte tro på de lögner som samma människor presenterar. Exakt vad som hände det vet jag inte, men jag finner det väldigt troligt att det är ett inside jobb.

Men PM:a gärna mig med dina bevis som påpekar på motsatsen så jag får se vad det är för källor och om det är något av värde.
Citera
2008-11-06, 20:51
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Jag vill inte prata om bara 9/11 egentligen utan om Zeitgeist, det är därför jag skriver i denna tråden. Det var du som tog upp 9/11 och jag tyckte det du skrev var korkat så jag var tvungen att kommentera det.

För övrigt angående 9/11 har jag redan gjort egna efterforskningar och det är väldigt tydligt att väldigt mycket är mörklagt, vilket tyder på att regeringen (läs Bush-administrationen, eller centralbanken) har något att dölja. Ut efter det skapar jag min egen uppfattning och väljer att inte tro på de lögner som samma människor presenterar. Exakt vad som hände det vet jag inte, men jag finner det väldigt troligt att det är ett inside jobb.

Men PM:a gärna mig med dina bevis som påpekar på motsatsen så jag får se vad det är för källor och om det är något av värde.

Självklart ska du bilda dig en egen uppfattning och tro på vad du vill men det du skrev i föregående inlägg är redan diskuterat väldigt mycket så se till att du tror på bevisad fakta istället för icke bevisad "fakta".
Citera
2008-11-06, 21:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Självklart ska du bilda dig en egen uppfattning och tro på vad du vill men det du skrev i föregående inlägg är redan diskuterat väldigt mycket så se till att du tror på bevisad fakta istället för icke bevisad "fakta".

Jo, som jag sa har jag tagit reda på mycket angående detta och jag bryr mig faktiskt inte om hur mycket det är diskuterat eller ej så länge frågorna kvarstår. Det är inte den fakta som finns som är mest intressant i den här frågan eftersom mycket av den fakta som finns kommer från samma människor som försöker dölja vad som verkligen hänt.

Varför försöker de mörka vad som har hänt? Varför släpps inte övervakningsfilmerna utanför Pentagon? Varför finns det inte minsta lilla vrakdel från flygplanet, varken där eller på den andra platsen där det andra planet krashade? (Det är inte normalt kan jag berätta) Hur kunde liken identifieras med DNA och fingeravtryck när det inte fanns några? Hur stor är chansen att slumpen gör så att en övning som är exakt likadan som själva händelsen ägde rum exakt samtidigt? Både i USA och terroristattacken i London. Hur kan en del av "terroristerna" som sägs ha kapat planen leva kvar någon annanstans med sina vanliga liv? etc etc etc etc..

Ni som talar emot konspirationen har hela tiden mycket att påpeka på, men ni kommer aldrig med något konkret. Ni bara diskuterar..
Citera
2008-11-06, 21:14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski

Med en konspiration utav denna enorma storlek så är all "bevisad fakta" som stöder en icke konspiration antingen manipulerad på ett mycket avancerat sätt eller att bevisen hanterar frågor som inte innefattades utav konspirationen.

T,e,x att tornen varit utsatta för CD, eller allt snack "missil vs flygplan" i Pentagon, allt sånt kan i själva verket vara en del utav desinformationen.

Bevisen stämmer för att detta var aldrig en del utav konspirationen.

Vad som egentligen hände är omöjligt att säga för någon utav oss, så det blir rätt så korkat att fråga efter bevis för att det föreligger en konspiration, om man skulle posta dem här så skulle man bli mördad omedelbums.
Citera
2008-11-07, 03:38
Medlem
Hehe intressant film. Mycket intressant på många plan. Såg den för cirka 3 ½ timme sen. Och direkt efter var man lite i extas. Trodde jag hade sett något som skulle förändra min världsbild. Någon som andra inte visste. Det var omvälvande. Och inte för en sekund tänkte jag på källkritik. Att allt kanske inte var sant. Jag är en ung person. Relativt lättmanipulerad måste jag säga. Unga människor brukar ha en tendens att svälja allt utan några som helst frågor om sanning eller källkritik. Och så var det i detta fallet. När jag väl gick in på Flashback och började läsa i den här tråden så kommer man snabbt till insikt om att allt är inte sanning. Det är en dokumentär. Vissa saker är säkert sant. Vissa är inte det.

Det som jag tycker jag har lärt mig genom den här filmen är just tänket om kritiskt tänkande. Att kunna se igenom både medias skitsnack och många konspirationsteoretikers. Källkritik och ett hårt kritiserande av "sanningen" som dom framställer är att tänka på nästa gång jag ser något likande.

En sak är viktig i filmen måste jag säga. Det är just att människor idag slutar tänka och bara tittar på tv. Man köper allt som går på tv. Ingen som helst kritikst tänkade. Tyvärr. Förbannade dumburk.
Citera
2008-11-07, 09:48
Medlem
Pingehs avatar
Citat:
Jo, som jag sa har jag tagit reda på mycket angående detta och jag bryr mig faktiskt inte om hur mycket det är diskuterat eller ej så länge frågorna kvarstår. Det är inte den fakta som finns som är mest intressant i den här frågan eftersom mycket av den fakta som finns kommer från samma människor som försöker dölja vad som verkligen hänt.

Varför försöker de mörka vad som har hänt? Varför släpps inte övervakningsfilmerna utanför Pentagon? Varför finns det inte minsta lilla vrakdel från flygplanet, varken där eller på den andra platsen där det andra planet krashade? (Det är inte normalt kan jag berätta) Hur kunde liken identifieras med DNA och fingeravtryck när det inte fanns några? Hur stor är chansen att slumpen gör så att en övning som är exakt likadan som själva händelsen ägde rum exakt samtidigt? Både i USA och terroristattacken i London. Hur kan en del av "terroristerna" som sägs ha kapat planen leva kvar någon annanstans med sina vanliga liv? etc etc etc etc..

Ni som talar emot konspirationen har hela tiden mycket att påpeka på, men ni kommer aldrig med något konkret. Ni bara diskuterar..

Det du säger är ju en förvrängning av sanningen. T.ex. så hittade de visst vrakdelar vid alla krasherna. Det fanns visst lik. Övningen var inte exakt likadan, inte ens i närheten. Kaparna lever inte alls.

Det märks TYDLIGT att du endast kollat på foliehattsidor och skitigt fullständigt i att skapa dig en uppfattning genom att jämnföra olika argument och bevis.
Citera
2008-11-07, 12:10
Avslutad
Citat:
Det du säger är ju en förvrängning av sanningen. T.ex. så hittade de visst vrakdelar vid alla krasherna. Det fanns visst lik. Övningen var inte exakt likadan, inte ens i närheten. Kaparna lever inte alls.

Det märks TYDLIGT att du endast kollat på foliehattsidor och skitigt fullständigt i att skapa dig en uppfattning genom att jämnföra olika argument och bevis.

En förvrängning av sanningen säger du..
Var har du hittat din information som är vad du säger sanningen? Källor tack. Är det ur de officiella utredningarna? Isf är det inte värda ett skit..

Jag HAR skapat mig en uppfattning genom att jämföra olika argument och bevis. Jag har även tittat på vilka frågor som fortfarande är obesvarade och varför det är så. Min slutsats är tydlig, det är för många uppenbara sanningsundvikande och mycket som är mörklagt.

Vet inte hur många gånger jag ska behöva säga detta till dig..
Citera
2008-11-07, 12:18
Avslutad
Min analys av Zeitgeist

Om jag får lägga en liten analys av filmen så vill jag först o främst säga att jag tycker den är grymt coolt filmad. Väldigt stark upplevelse.

För det andra poängtera att budskapet, så som jag förstår det, är att visa kapitalismens sanna natur och utveckling. Lära ut kritiskt tänkande. Samt att öppna ögonen på stängda sinnen för att få människor att förstå att kärlek är större än rädsla.
Filmen är självklart vinklad, men allt i livet är vinklat åt ett eller annat håll, så folk som ger den kommentaren förstår inte så mycket.

Jag har försökt granska filmen lite grann och om vi börjar med första avsnittet, religion, så har jag inte hittat mycket. Det betyder dock inte att mina icke-fynd har någon som helst betydelse. Budskapet är klart, med eller utan 100% sanning.
De mest intressant jag har hittat är fysiker som berättar att stjärnorna inte ligger exakt så som visas i filmen.. men det är ju pettitesser i det stora hela.
Det är ju historien som är intressant och om samma historia återfinns i många kulturer är det ju väldigt intressant. Om detta stämmer vet jag inte. Jag har hittat en del som forskat i det men ingen av dessa refererar till några primärkällor what so ever.. Med andra ord, utan primärkällor, inget förtroende.

Avsnitt två..
Här finner jag inget som tyder på faktafel.. en del av 9/11 är gissningar givetvis, men i mina ögon väldigt troliga sånna. Det som måste in i människors små hjärnor från denna delen är frågorna som fortfarande finns angående händelserna och varför det är så. Det är för mycket som är mörklagt för att regeringen (läs Bush-administartionen eller centralbanken) inte har något med det att göra. Det är äckligt tydligt. Med andra ord, folk måste börja tänka själva och inte låta någon annan göra det åt dom.

Avsnitt tre..
Hm.. ja vad ska man säga.. detta är vad kapitalism är.
O så länge privata företag lyckas hålla sig mäktigare än alla andra människor tillsammans kommer det att gå åt helvete.. om det nu inte sitter ett litet helgon i toppen, men det gör det ju tyvärr inte. Det som måste hända är att fler människor vaknar upp och ser saker och ting med sina egna ögon och börjar bry sig! Slutar att vara rädda för det okända och istället vandra in i det med kärlek. Men framför allt börja tänka sina egna tankar!!

Fan, folk går omkring och vet inte ens varför dom tror/tycker/tänker som dom gör.. (o det gör mig galen ibland o får mig att tror att det är jag som är sne..)
Om mänskligheten någonsin kommer att bryta sig loss från tankestyrningen är ju en annan fråga..

Filosofin som ligger i grunden om att allt är ett, håller jag med om till 100%.

Jag ger filmen 5/5 i betyg.
Senast redigerad av TheLightWithin 2008-11-07 kl. 12:25.
Citera
2008-11-07, 17:17
Medlem
birdnoses avatar
Jag tyckte den tredje delen var mest skrämmande....den delen tror jag stämmer ganska bra!
Citera
2008-11-07, 17:26
Medlem
Pingehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdnose
Jag tyckte den tredje delen var mest skrämmande....den delen tror jag stämmer ganska bra!

Så du väljer att tro på den utan att kritiskt granska den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in