2007-07-27, 18:07
Bannlyst
Ursäkta om jag är ute och cyklar, men korsfästes inte jesus på långfredagen i påskveckan?
Citera
2007-07-27, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeanBaptist
Ursäkta om jag är ute och cyklar, men korsfästes inte jesus på långfredagen i påskveckan?

Nej, han existerade tyvärr inte alls
Citera
2007-07-27, 23:11
Medlem
boo!s avatar
Påståendet i del 3 om att det inte finns en lag som säger att amerikanska medborgare måste etala skatt är uppenarligen falskt.

http://docs.law.gwu.edu/facweb/jsiegel/Personal/taxes/JustNoLaw.htm
Citera
2007-07-28, 04:43
Medlem
hängballens avatar
Har inte sett filmen o tänker inte göra det heller då konspiratoriska grejer inte är min bag men nog trodde jag alla vid det här laget visste att påsk, pingst o jesu födelse och alla högtider faktiskt är påhittade datum för att stämma med tidigare tro eller årstider. Fick iaf jag lära mig i skolan iaf, sen om Jesus funnits eller ej bryr jag mig inte om men OM han funnits så fick Maria duktigt med kuk för vem blir gravid vid första försöket
Citera
2007-07-28, 05:02
Medlem
seb-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boo!
Påståendet i del 3 om att det inte finns en lag som säger att amerikanska medborgare måste etala skatt är uppenarligen falskt.

http://docs.law.gwu.edu/facweb/jsiegel/Personal/taxes/JustNoLaw.htm

Här är en länk från "tax protestors"-sidan:

http://www.afn.org/~govern/IRSkinny.html

Några synpunkter:

Citat:
The federal tax laws are contained in the Internal Revenue Code, also known as Title 26 of the United States Code, which is the compilation of laws passed by the Congress (“Title” basically means “Volume” when applied to the U.S. Code as a whole, so Title 26 is what might more casually be called Volume 26).

Vilken/vilka motioner avses här?

Man brukar ofta komma med argumentet att den 16:e lagändringen i Förenta Staterna godkänner en skatt på inkomsten en "vanlig" arbetare inom den privata sektorn tjänar, men den 16:e lagändringen (eller ja, alltså Konstitutionen) kräver samtidigt att samtliga stater inom Förenta Staterna godkänner lagändringen, vilket inte var fallet här. Kan det vara därför så många människor har vunnit i rätten (ibland även Högsta domstolen) mot bl.a. skatteverket?

Men Zeitgeist går inte in så djupt när det gäller inkomstskatten, dokumentären America: Freedom To Fascism skulle nog snarare rekommenderas om man vill få lite mer information om ämnet.
Citera
2007-07-28, 11:10
Medlem
boo!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seb-
men den 16:e lagändringen (eller ja, alltså Konstitutionen) kräver samtidigt att samtliga stater inom Förenta Staterna godkänner lagändringen, vilket inte var fallet här. Kan det vara därför så många människor har vunnit i rätten (ibland även Högsta domstolen) mot bl.a. skatteverket?

Det där är bara bs. Till och med de två ex IRS anställda i filmen är dömda i domstol för att de inte betalat skatt, konstigt nog nämns inte denna "detalj".

Citat:
Finally, it is worth noting that the Sixteenth Amendment has been around for nearly 100 years now and has been considered and applied by courts, including the Supreme Court, in innumerable cases. As one court put it, "While this alone is not sufficient to bar judicial inquiry, it is very persuasive on the question of validity." It would take an extraordinarily strong argument to show that everyone has been wrong all this time, and the argument from minor textual problems in the ratification instruments just isn't strong enough.

For all these reasons, it seems clear that the Sixteenth Amendment really is part of the Constitution.

Ovan citat kommer från http://docs.law.gwu.edu/facweb/jsiegel/Personal/taxes/16th.htm
Citera
2007-07-28, 13:06
Bannlyst
Intresse

Jag har sett hela filmen nu och man får väl anse att den är väldigt intressant. Det läskiga är om man läser Sions vises protokoll och jämför med filmen så ser man att det är precis vad som nänder och har hänt sedan början av seklet.

Om det är sionisterna som styr media och dom stora bankerna som federal reserve, ja då kan knappast Sions protokoll vara att falsifikat som hävdades när den väl publicerades för det har hundra år senare eftersom det klaffat på i stort sätt varje punkt.

Som Guillou sa " amerikanarnas ointelligens är det största hotet mot världsfreden" och i filmen får vi reda på i vems intresse det är att amerikanska allmänheten precis som svenska förblir pantade och hjärntvättade med massa skit på TV.

We are going deep deep down my friends
Citera
2007-07-28, 13:20
Medlem
seb-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boo!
Till och med de två ex IRS anställda i filmen är dömda i domstol för att de inte betalat skatt, konstigt nog nämns inte denna "detalj".

Det finns fall där medborgare vunnit i rätten mot skatteverket, så vad är din poäng?
Citera
2007-07-28, 13:26
Medlem
seb-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cola Maradona
Jag har sett hela filmen nu och man får väl anse att den är väldigt intressant. Det läskiga är om man läser Sions vises protokoll och jämför med filmen så ser man att det är precis vad som nänder och har hänt sedan början av seklet.

Om det är sionisterna som styr media och dom stora bankerna som federal reserve, ja då kan knappast Sions protokoll vara att falsifikat som hävdades när den väl publicerades för det har hundra år senare eftersom det klaffat på i stort sätt varje punkt.

För att inte tala om paragrafen som är titulerad "WE SHALL END LIBERTY" i Protokollen, och hur PATRIOT Act, avskaffandet av Habeas corpus, "hatbrottslagar" (främst i Europa) senare blev verklighet.

Vare sig Protokollen är falska eller ej, så ser vi nästan en liknande utveckling idag, främst i Förenta Staterna, och det är det som är skrämmande.
Citera
2007-07-28, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cola Maradona

Som Guillou sa " amerikanarnas ointelligens är det största hotet mot världsfreden" och i filmen får vi reda på i vems intresse det är att amerikanska allmänheten precis som svenska förblir pantade och hjärntvättade med massa skit på TV.

We are going deep deep down my friends

Zion vises protokoll är väl bevisat på alla punkter att det är ett falskt propaganda blad från ryska revolutionen? Till och med de flesta personer som tror på zionist konspirationer håller väl med om detta?
Citera
2007-07-28, 20:10
Medlem
seb-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theodor
Zion vises protokoll är väl bevisat på alla punkter att det är ett falskt propaganda blad från ryska revolutionen? Till och med de flesta personer som tror på zionist konspirationer håller väl med om detta?

"På alla punkter" är nog att ta i, det är exempelvis ingen hemlighet idag att judiska affärsmän har oerhört mycket inflytande (läs: ägande) inom media, främst i Förenta Staterna. Men Protokollen hör inte till trådämnet, så det kan tas i en separat tråd.
Citera
2007-07-29, 09:33
Bannlyst
mjau

Läs protokollet och se filmen och jämför vad som sägs mellan raderna.

Oavsett om det är ett falsifikat eller äkta vara så är det skrämmande i det hela att så mycket slagit in med tanke på att det publicerdaes i början av 1900-talet.

Den som styr media styr regeringar, regeringar styr armeer och pöbeln ( oss ) vilket gör att dom som ligger bakom media och banker styr allt som händer i världsordningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in