2009-02-03, 12:21
Medlem
moderatswings avatar
Har du några religiösa motiv bakom detta konstaterande?
Citera
2009-02-03, 12:28
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Har du några religiösa motiv bakom detta konstaterande?

Oavsett motiven så talar konstaterandet sitt tydliga språk...

Har du några irreligiösa motiv bakom din fråga?
.
Senast redigerad av Död o återfödd 2009-02-03 kl. 12:39.
Citera
2009-02-03, 12:29
Medlem
Död o återfödds avatar
sorry, dubbelpost...
Citera
2009-02-03, 12:31
Medlem
UAAs avatar
Det är ingen nyhet att det finns saker vetenskapen inte kan förklara. Men betyder det att allt vi inte kan förklara är ett verk av gud?
Citera
2009-02-03, 12:33
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Det är ingen nyhet att det finns saker vetenskapen inte kan förklara. Men betyder det att allt vi inte kan förklara är ett verk av gud?

Du får svar på den frågan om du tittar igenom debattten i sin helhet i länk no 2...
Citera
2009-02-03, 12:35
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Vilket vi får bekräftat här; vetenskapen är tydligen inte så vetenskaplig trots allt:

http://se.youtube.com/watch?v=gkBD20edOco

Observera hur Peter Atkins blir totalt ägd...speciellt när Craig kommer in på relativitetsteorin...

Här kan ni se denna suveräna debatt i sin helhet:

http://se.youtube.com/watch?v=w1Y6ev152BA

Oslagbart...
.

Äsch, du lider ju bara av villfalesen att den vetenskapliga metoden kan förklara allt. Det är det givetvis ingen som hävdar. Att du själv är okunnig innebär inte per automatik att andra är det.

Skillnaden mot religion och annan vidskepels är dock att vetenskapen strävar efter förklaringsmodeller som kan verifieras, medan de vidskepliga flummar fram icke-förklaringer av typen "gud har skapat allt så det så", alternativt "gud har skapat allt för det står i bibeln"

Du måste lära dig att skilja på flum/vidskepelse och vetenskap.
Citera
2009-02-03, 12:44
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Du får svar på den frågan om du tittar igenom debattten i sin helhet i länk no 2...
Jag har sett debatten. Men jag vill se dig svara.
Citera
2009-02-03, 12:51
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Jag har sett debatten. Men jag vill se dig svara.

Varför endast det vi inte kan förklara?

Gäller även det vi kan förklara!

Vem annars skulle vara orsaken, oavsett om vi kan förklara skeenden eller inte förklara dem?
Citera
2009-02-03, 12:52
Medlem
BaalZeBubs avatar
Ja, det ligger mycket i den kritiken. På ett annat ställe - 07:00 - går Lane lös på Atkins pinsamma metafysik om 'time' och 'points'. Nu vet jag inte mer om Atkins, men han verkar ju inte vara så skarp. Jag vet inte om kritik av Atkins öht har någon betydelse för kritik av vettiga filosofer och/eller kosmologer.
Citera
2009-02-03, 12:56
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Vem annars skulle vara orsaken, oavsett om vi kan förklara skeenden eller inte förklara dem?
Ok, du har uppenbarligen inte sett hela debatten.
Citera
2009-02-03, 12:58
Medlem
Citat:
.
text

Det är fritt att tro exakt vad man vill, men något som jag har oerhört svårt för är människor som du som försöker packa på mig dina egna åsikter och trosatser. Ge dig och inse att religion i alla dess former är och förblir ett utdöende fenomen.
Citera
2009-02-03, 13:02
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenbulldog
Det är fritt att tro exakt vad man vill, men något som jag har oerhört svårt för är människor som du som försöker packa på mig dina egna åsikter och trosatser. Ge dig och inse att religion i alla dess former är och förblir ett utdöende fenomen.

Men ska vi då inte vara konsekventa?

I så fall skulle ju INGEN ha rätt att delge sina åsikter om någonting överhuvudtaget!

Då kunde vi ju lika gärna stänga igen hela Flashback...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in