Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Jag har aldrig förstått varför dagens "moderna vetenskap" är så genomsyrad av en massa sago-berättelser...

Sagoberättelser? Det kommer ju verkligen från rätt person. Jag har läst dina trådar och inlägg i religionsforumet och det är bland det mest absurda jag nånsin har sett. Hur fan orkar du människa?
Jag är trött på dina äckliga jävla påståenden som helt saknar belägg. Kan du inte bara försvinna? Predika ditt trams i religionsdelen, men gör det fan inte här.
Vi är inne i 2000-talet, vilket borde vara förnuftets tidevarv. Men du är allt annat än en förnuftig människa. Självständigt tänkande existerar inte hos er religiösa folk, ni tror på en sagoberättelse prompt. Inget ifrågasättande, ni bara tror. Hopplösa människor är vad ni är.
Till skillnad från religion bygger vetenskapen på ifrågasättande. Genom att tillämpa logik på bevis drar man slutsatser. Tron däremot kräver att vi åsidosätter vår kritiska förmåga.
Vetenskapen framställer hypoteser och försöker sen vederlägga dem. Vetenskapen är därför ständigt kritisk och ifrågasättande. Religion upphöjer oprövad tro till orubblig sanning, med hjälp av institutioner och tidens gång.
Vetenskapen vill lösa mysterier. Religion gynnas av att de är olösta.
Att påstå att vetenskapen är genomsyrad av en massa sagoberättelser saknar grund. Det fallerar direkt. Vetenskapen är ALLT ANNAT än sagoberättelser.
Tack för mig.