2008-10-11, 18:28
Medlem
Nate Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Ge oss ETT ENDASTE bevis på att något djur i en djurfamilj börjat evolvera till att tillhöra en helt annan djurfamilj?
Jag förutsätter att du menar evolution av nya arter. Isåfall, se denna länk; http://www.talkorigins.org/faqs/speciation.html

Om du verkligen menar nya djurfamiljer, då får du nog vänta några tusen/tiotusen år minst. Men jag antar att det inte är någon fara, din själ är odödlig ju. Vi får återkomma till detta om några tusen år, påminn mig.
Citera
2008-10-13, 00:45
Medlem
murdas avatar
Citat:
Jag har aldrig förstått varför dagens "moderna vetenskap" är så genomsyrad av en massa sago-berättelser...

Sagoberättelser? Det kommer ju verkligen från rätt person. Jag har läst dina trådar och inlägg i religionsforumet och det är bland det mest absurda jag nånsin har sett. Hur fan orkar du människa?

Jag är trött på dina äckliga jävla påståenden som helt saknar belägg. Kan du inte bara försvinna? Predika ditt trams i religionsdelen, men gör det fan inte här.

Vi är inne i 2000-talet, vilket borde vara förnuftets tidevarv. Men du är allt annat än en förnuftig människa. Självständigt tänkande existerar inte hos er religiösa folk, ni tror på en sagoberättelse prompt. Inget ifrågasättande, ni bara tror. Hopplösa människor är vad ni är.

Till skillnad från religion bygger vetenskapen på ifrågasättande. Genom att tillämpa logik på bevis drar man slutsatser. Tron däremot kräver att vi åsidosätter vår kritiska förmåga.
Vetenskapen framställer hypoteser och försöker sen vederlägga dem. Vetenskapen är därför ständigt kritisk och ifrågasättande. Religion upphöjer oprövad tro till orubblig sanning, med hjälp av institutioner och tidens gång.

Vetenskapen vill lösa mysterier. Religion gynnas av att de är olösta.

Att påstå att vetenskapen är genomsyrad av en massa sagoberättelser saknar grund. Det fallerar direkt. Vetenskapen är ALLT ANNAT än sagoberättelser.

Tack för mig.
Senast redigerad av murda 2008-10-13 kl. 00:47.
Citera
2008-10-13, 13:43
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Ja men det är ju bara naturliga, andligt logiska "Ock-hämska" variationer!
Jag fick faktiskt lite ont i huvet av den meningen.

Försöker du konkurrera ut Doå?
Citera
2008-10-13, 17:01
Medlem
kallelejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LéKriss
Som du vet så var både Newton och Einstein troende
Einstein var inte troende. Läs mer, läs bättre. Bara för att man nämner konceptet av en gud gör det en inte till troende.
Citera
2008-10-14, 10:06
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallelej
Einstein var inte troende. Läs mer, läs bättre. Bara för att man nämner konceptet av en gud gör det en inte till troende.

Fast det är ju lite tvärt emot vad religion handlar om. Generellt försöker ju religioner ta något litet och sedan förstora upp det enormt så att man kan skapa en tro kring det hela.

Ta bara Jesus påstådda bravad om att mätta tusentals personer med lite fisk och bröd. Kanske var det väl så att många av de tillkomna åskådarna hade med sig eget fika eller att man helt sonika skickade iväg folk som skaffade mer mat när det behövdes. Det är ju mycket mer trovärdigt samt bryter inte mot fysikaliska lagar. Men absolut skulle man lyfta fram en så pass trivial händelse och göra om den till ett mirakel och därmed "bevis" för guds existens.

Ta en fingerben och lite fantasi så kan man producera en yeti av det. Eller ta någon trivial händelse och lägg på lite mumbojumbo så har man vips en religiös tro kring det.
Citera
2008-11-14, 14:31
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Ursäkta mig, men kommer du från en släkt som är så inavlad att ni är en samling kloner?

Om du ser dig omkring så är det uppenbart att visserligen så liknar barn sina föräldrar, men barnen är inga kopior av sina föräldrar. Samma sak gäller djuren.

Ja, men apdjuren fortsätter och hundduren fortsätter att vara just apdjur och hunddjur...vilket logiskt innebär att de även bakåt i tiden alltid varit just apdjur och hunddjur!

Slutsats?

Just precis, det motbevisar därmed det sjuka flummet att apdjuren och hunddjuren skulle ha flummat fram från nån stackars slumpad jungfrufödd amöba...
Citera
2008-11-14, 14:33
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black
Jag förutsätter att du menar evolution av nya arter. Isåfall, se denna länk; http://www.talkorigins.org/faqs/speciation.html

Om du verkligen menar nya djurfamiljer, då får du nog vänta några tusen/tiotusen år minst. Men jag antar att det inte är någon fara, din själ är odödlig ju. Vi får återkomma till detta om några tusen år, påminn mig.

Bara att titta bland fossilfynden...finns absolut INGENTING som visar på att någon organisk evolution någonsin skett!

Bara en FET MYT!
Citera
2008-11-14, 14:36
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murda
Att påstå att vetenskapen är genomsyrad av en massa sagoberättelser saknar grund. Det fallerar direkt. Vetenskapen är ALLT ANNAT än sagoberättelser.

Tack för mig.

Men vad sägs om sagan att universum skulle ha trollat fram sig själv från tomma intet och sprängt sig själv i bitar likt en självmordsbombare, aka Big Bluff?

Citat:
Ursprungligen postat av kallelej

Fel!

Den gode Einstein var en djupt Gudfruktig man!

https://www.flashback.org/showthread.php?t=751622
Senast redigerad av Död o återfödd 2008-11-14 kl. 14:41.
Citera
2008-11-15, 19:45
Medlem
Aleizohiets avatar
Citat:
Men vad sägs om sagan att universum skulle ha trollat fram sig själv från tomma intet och sprängt sig själv i bitar likt en självmordsbombare, aka Big Bluff?

Fel!

Den gode Einstein var en djupt Gudfruktig man!

https://www.flashback.org/showthread.php?t=751622

Ursäkta men Big Bang teorin beskriver universums utveckling från och med 1 Planck-sekund efter "Explosionen" så att säga, man har inte forskat och kan inte forska tidigare.

Men kan ni religiösa svara på frågor som.
Hur kommer det sig att datorn du sitter på är inte gjord av en präst som fick en plastbit i handen och började be en natt, sedan på morgonen när han hade vaknat så stog det en dator istället för plastbiten som han hade lämnat kvar på bordet när han var för trött att fortsätta be?
Utan den kommer från högst vetenskapliga upptäckter (fysik) som du i ditt inlägg förkastar.

Dessutom att man är gudfruktig är man inte religiös. I den bemärkelsen att han gick till kyrkan och allt annat skumt ni religiösa gör. Nej han var gudfruktig i det sinnet att han följde lagarna som i grund och botten religionen grundade. Dvs inte döda osv.
Antar på kall hand att du är kristen, men det faller på det att Einstein var dessutom jude . Då är du jude, eller var det kristen nu?
Citera
2008-11-15, 19:53
Medlem
Aleizohiets avatar
Citat:
Ja, men apdjuren fortsätter och hundduren fortsätter att vara just apdjur och hunddjur...vilket logiskt innebär att de även bakåt i tiden alltid varit just apdjur och hunddjur!

Slutsats?

Just precis, det motbevisar därmed det sjuka flummet att apdjuren och hunddjuren skulle ha flummat fram från nån stackars slumpad jungfrufödd amöba...

Kan bli lite avancerat, men jag provar iaf.
Man har bevisat att när man stoppar i olika oorganiska materal, som kväve och annat smått och gott i en försluten miljö. Dvs ämnen som finns i naturen och i luften, lagt dom tillsammans och tillfört energi, en naturlig motsvarighet vore t.ex. ett blixtnedslag. Då bildades de första aminogrupperna (snälla säg att du tvivlar på deras existens) som tillsammans utgör aminosyror. Det i sin tur bildar proteiner och annat mys som bakterier består utav. Förneka inte existensen av bakterier, det kan du enkelt se i ljusmikroskop.

Att det är genetiskt bevisat att arvsanlagen mellan dig och en gorilla skiljer sig ca 1.5% är svårt att acceptera?

Oh och förneka inte förekomsten av DNAmolekylen, för man har i laboratorium tagit sådana, befruktat, och utvecklat levande djur. Känt som kloning. Eller tvivlar du på äktheten av dem möss som föds klonade också?
Citera
2008-11-15, 21:51
Medlem
Nate Blacks avatar
Citat:
Bara att titta bland fossilfynden...finns absolut INGENTING som visar på att någon organisk evolution någonsin skett!

Bara en FET MYT!
Shit!
Fuck!

Något annat du undrar över? Att förneka fossiler är så otroligt ignorant. Detta är precis på gränsen för inlägg jag orkar svara på.
Citera
2009-02-03, 12:07
Medlem
Död o återfödds avatar
Den vetenskapliga metoden är tydligen inte så vetenskaplig som vi har fått lära oss!!

.
Vilket vi får bekräftat här; vetenskapen är tydligen inte så vetenskaplig trots allt:

http://se.youtube.com/watch?v=gkBD20edOco

Observera hur Peter Atkins blir totalt ägd...speciellt när Craig kommer in på relativitetsteorin...

Här kan ni följa denna suveräna debatt i sin helhet:

http://se.youtube.com/watch?v=w1Y6ev152BA

Oslagbart...
.
Senast redigerad av Död o återfödd 2009-02-03 kl. 12:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in