2007-05-14, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silverstream
Ja, för om du stimulerar olika centra i hjärnan kan du framkalla olika känslor. Hur skulle det annars gå till?

Stimulationen av ett viss del av hjärnan INNEBÄR inte att du är där.Bara för att jag påverkar ett dator system och orsakar elektriska impulser att uppstå som datorn att exempelvis ge upphov till ljudsignaler Måste ju inte operatören ,mao nyttjaren vara sittandes inom datorn?Du iaktager datorn utanför eller hur?Det finnes ju som sagt undantag

Likaledes kan man konstatera att utan blod kan vi inte varsebli en kroppsdels stilmulans.Och eftersom ingen aphjärne filsofi kan förklara kraften till hjärtats slag, är det utan tanke dissonnans att förklara, att jaget faktiskt är "icke" materiell placerat i hjärt trakten och avläser de olika kroppsliga signalerna via blodet i nervbarnorna som kommer in till hjärtat via venerna till högraförmaket.

Så där har du syntesen på iaktangandet av materian aggerande ex el-impulser och själens den "icke materiella energins" närvaro rent praktiskt.MvhS.D
Citera
2007-05-14, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Nej, men just ryggraden är väldigt kritiskt för en transplantation eftersom den subtila livsenergin (prana) flödar genom en subtil huvudkanal (nadi) längs ryggraden (ungefär som blod genom blodkärl).

Det är även längs ryggraden som den fysiska kroppen möter eterkroppen genom chakrana:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Chakra
http://en.wikipedia.org/wiki/Chakra

Det intressanta med just hjärnan är att de två högsta och subtilaste chakrana (går på sparlåga hos skeptiker, väldigt aktiva hos mediala) finns just i hjärnan och motsvaras på det fysiska planet av hypofysen och epifysen (sinnets öga; "3:e ögat", ögat man ser med när man drömmer)...

Här kan ni läsa mer om alla de subtila kroppar vi har, förutom vår grovfysiska kropp av kött och blod, och vilka alltså överlever kroppens och hjärnans död:

http://en.wikipedia.org/wiki/Subtle_body

Här kan ni läsa om vår verkliga identitet (själen) och om vårt medvetande:

http://en.wikipedia.org/wiki/Soul

http://en.wikipedia.org/wiki/Consciousness

Själens placering:
Låt mig ge ett materiellt exempel, Som således inte kan vara perfekt eftersom det är just en annan eneriges aggerande än själens MEN vissa fundamentala likheter kan påvisa tankegången som jag söker presentera.

När jag lyster en lampas ljus på en Vägg Sitter inte Ljuse tFast i väggen.MAO IFALL JAG TAR BORT Väggen följer inte ljusfläcken med eller hur?

Så själen som är en icke matereilla energie är placerad i hjärtatraktet på ett ngt likartat sätt och förintas inte eller förflyttas inte matereillt med kroppen vid döden eller vid en hjärttransplantation lika självklart som lampljus strålen lyser lika bra på den nya vägg som placeras framför den som den den tidigare.

Således kan man inte Fysiskts skada själen i dess närvaro i hjärtat.Varför då just hjärt trakten?Jo där finnes störst mängd blod och själen avläser händelserna i kroppen via den information som kommer VIa blodet.

Det är därför vi tappar känsel i en kroppsdel ifall blodstillsförseln försvinner.Det var därför vissa grupper av individer tror att blodet ÄR själen vilket är absurt.

För även om jag över för det blod som är i min nuvarande kropp till ngn annans kropp kommer jag inte leva där.Det vet ju alla som genomgått en blod transfusion.Att jag lever fortfarande i samma kropp trots jag erhållit ngn annans kropps blod.KOlla upp vetenskapligt.Ställ frågor till personen och checka verderbörandes minne,förmåga mm mmmm

Dock eftersom en individs medvetande och känslor förflyttas via Blodet Är det inte så smart att stoppa in blodet från ett pervo eller massmördare med i en någorlunda sund människas kropp enär desa sinensstämmningar kommer att avläsas av den mottagande själens kropp i hjärtat och skapa minst sagt obehagliga sinnestämmningar och vid en outvecklad själs situation kan ju individen identifiera sig med dessa som sitt jags karaktär och börja aggera lika sjukt och oönskvärt..

.Dessutom, är blod numera en smutsig buisniss ur så många andra aspekter som AIDS, Lekumenia,knark rester ,alkohol ,medicine rester mmmm mm

MvH .S.D
Citera
2007-05-14, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klagström
Får man ha internet-uppkoppling på slutna avdelningar?

Om ett inlägg till 95% bara består av förolämpningar, tror du din ståndpunkt vinner anhängare?
Du saknar ju total sjukdomsinsikt. Ägna din tid åt professionell hjälp istället.

E n sjuk person som inbillar sig den är frisk tänke ju som du.Därför befinner du i Sinnesjukshuset redan mao denna materiella värld är ett sinnsjukhus för alla GUDSAVUNDSJUKA SJÄLAR.

Så lyssna på dina egna ord och vid tag Nödvändiga åtgärder.

Vill du ha hjälp kan du få; men Bevare dig väl;alla välgörare gör det a v fri vilja och har den fria rätten att avstå ifall du inte lär dig aggera sympatiskt i tacksamhet mot dem som söker hjälpa dig ur din förvirring att identifiera dig med den tarm tömnings maskin.

Alla som inbillar sig vara en amskin måste ju även du inse är sjuk eller hur?sÅ IFall man söker påvisa det sjuka i att identifiera sig med en maskin HUR KAN DET VARA att kritisera ngn??

.Ens uppfattningar byter man konstant i ett matereill perspektiv OCH sålede ÄR DET JU INTE DU ELLER HUR?Ifall det vore du Skulle du j u dö varje gång du byter åsik MENså är det ju inte eller hur?

Den sk "vetenskapliga linjen" byter ju åsikter lika oftas som chattarna på internet.Så ifall nng byter typ favorit klubb eller byter lag i fotboll DÖR vedebörande då.Nej samma individ är kvar i kroppen men Åsikterna är ändrade.Så jag talar till detta grundläggande Medvetna jag INTE till dennes tillfälliga åsikter .OK?Ifall ngn tror sig vara sin BMW mm Du är man faktiskt mentalt sjuk även om man bara ser denna pryl som en del a v en själv. Vore det sannt skulle En del av mig försvinna ifall den bilen går sönder mmm.

Dock förbli jag samma person trots köpandet annan bil eller avstår bil det enda som sker är eventuellt min materiella livstil förändras MEN JAG förblir likafullt jag ÄNdå.

Samma kapacitet kvarstår.Minnen finnes MEn det är inte jag,Jag är det medvetande nu levande jaget i en viss matereill sitauton Och oavset vilka förändringar denna situation utsättes för har jag samma jag i grunden medvetenhets förmåga och längta,drömma ,önska, tänka och älska ...mmm
Citera
2007-05-14, 12:24
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkz
Det är helt enkelt så att Hjärnan är DU.

Så det här är alltså, enligt ditt sätt att se på tillvaron, någons JAG?

http://www.humpath.com/IMG/jpg/brain_6m_11_4.jpg

Snacka om att den svenska skolan lyckats mycket väl i sin hjärntvätt av sina intet ont anande elever...
Citera
2007-05-14, 12:46
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yamaraja

Således kan man inte Fysiskts skada själen i dess närvaro i hjärtat.Varför då just hjärt trakten?

Jo där finnes störst mängd blod och själen avläser händelserna i kroppen via den information som kommer via blodet.

Det är därför vi tappar känsel i en kroppsdel ifall blodstillsförseln försvinner. Det var därför vissa grupper av individer tror att blodet ÄR själen vilket är absurt.

För även om jag över för det blod som är i min nuvarande kropp till ngn annans kropp kommer jag inte leva där.Det vet ju alla som genomgått en blod transfusion.Att jag lever fortfarande i samma kropp trots jag erhållit ngn annans kropps blod.KOlla upp vetenskapligt.Ställ frågor till personen och checka verderbörandes minne,förmåga mm mmmm

Tack, där fick jag återigen vatten på min kvarn!

Det är m.a.o. hjärtat som är Jagets boning och icke hjärnan...
Citera
2007-05-14, 13:39
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Tack, där fick jag återigen vatten på min kvarn!

Det är m.a.o. hjärtat som är Jagets boning och icke hjärnan...
Och ändå så är korrelationen mellan hjärnskador och personlighetsförändringar total...
Citera
2007-05-14, 13:44
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Den sk "vetenskapliga linjen" byter ju åsikter lika oftas som chattarna på internet.

Det kallas att anpassa sig till verkligheten i takt med att bättre vetande utvecklas och nya observationer tillkommer. Bibeltroende och annan sagoboksdyrkan är däremot stagnation och är att inte hänga med i utvecklingen och ta till sig nya upptäckter.

Håll dig till topic. Ett till inlägg som faller utanför trådens ämne så får du en ny tillsägelse. Någon måtta på tramset får det lov att vara.
Citera
2007-05-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Mankan är väl inte bannad. Han slutade bara använda det nicket, kanske tröttnade han på alla PM som häcklade honom. Inte desto mindre är han fortfarande aktiv här, som "Död o återfödd", sedan mitten av mars. Det är åtminstone min åsikt, grundat på meningsuppbyggnad, boldtext, smileys och en pervers förkärlek att hänvisa till kvasiuppgifter via mängder av urlar.

Det verkar mycket sannolikt. Inte nog med det generella formatet på inläggen, utan även det faktum att "Död o återfödd" registrerades ungefär samtidigt som Mankan skrev sitt sista inlägg.
Citera
2007-05-14, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Det kallas att anpassa sig till verkligheten i takt med att bättre vetande utvecklas och nya observationer tillkommer. Bibeltroende och annan sagoboksdyrkan är däremot stagnation och är att inte hänga med i utvecklingen och ta till sig nya upptäckter.

Håll dig till topic. Ett till inlägg som faller utanför trådens ämne så får du en ny tillsägelse. Någon måtta på tramset får det lov att vara.

Att påstå NGT ÄR INTE ATT VETA.Så sluta kalla det vetenskap.Gissnings skap eller kanske skap eller vi tro skap.Eftersom deras sinnen är imperfekta kan man inte Upptäcka Perfekt kunskap via imperfekta egotrippade "uppåtgående" SINNES ANALYS. DET ÄR DEN FÖRSTA INSIKTEN EN sann VETENSKAPS Person Borde insett.

SÅ FRÅGAN ÄR: Finnes det NGN ANNAN METOD.???
Ja !Men hur?Vet du?Jag vet!
Citera
2007-05-14, 17:21
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
E n sjuk person som inbillar sig den är frisk tänke ju som du.Därför befinner du i Sinnesjukshuset redan mao denna materiella värld är ett sinnsjukhus för alla GUDSAVUNDSJUKA SJÄLAR.

Så lyssna på dina egna ord och vid tag Nödvändiga åtgärder.

Vill du ha hjälp kan du få; men Bevare dig väl;alla välgörare gör det a v fri vilja och har den fria rätten att avstå ifall du inte lär dig aggera sympatiskt i tacksamhet mot dem som söker hjälpa dig ur din förvirring att identifiera dig med den tarm tömnings maskin.

Alla som inbillar sig vara en amskin måste ju även du inse är sjuk eller hur?sÅ IFall man söker påvisa det sjuka i att identifiera sig med en maskin HUR KAN DET VARA att kritisera ngn??

.Ens uppfattningar byter man konstant i ett matereill perspektiv OCH sålede ÄR DET JU INTE DU ELLER HUR?Ifall det vore du Skulle du j u dö varje gång du byter åsik MENså är det ju inte eller hur?

Den sk "vetenskapliga linjen" byter ju åsikter lika oftas som chattarna på internet.Så ifall nng byter typ favorit klubb eller byter lag i fotboll DÖR vedebörande då.Nej samma individ är kvar i kroppen men Åsikterna är ändrade.Så jag talar till detta grundläggande Medvetna jag INTE till dennes tillfälliga åsikter .OK?Ifall ngn tror sig vara sin BMW mm Du är man faktiskt mentalt sjuk även om man bara ser denna pryl som en del a v en själv. Vore det sannt skulle En del av mig försvinna ifall den bilen går sönder mmm.

Dock förbli jag samma person trots köpandet annan bil eller avstår bil det enda som sker är eventuellt min materiella livstil förändras MEN JAG förblir likafullt jag ÄNdå.

Samma kapacitet kvarstår.Minnen finnes MEn det är inte jag,Jag är det medvetande nu levande jaget i en viss matereill sitauton Och oavset vilka förändringar denna situation utsättes för har jag samma jag i grunden medvetenhets förmåga och längta,drömma ,önska, tänka och älska ...mmm

När vi ändå är i farten att snacka med mentalt sjuka kan vi ta ett expempel på religiösa:

Diagnosen för vanföreställningar:

Total Övertygelse:
Troende är totalt övertygade om att det finns en gubbe bland molnen som är allsmäktig.
Okorrigerbart :
Vilka motbevis man än ger vägrar de acceptera att deras tro på denne gud är fel.
Omöjlighet eller tro på något obevisbart:
Behöver inte nämnda något mer om det.

Svider lite gör det inte ?
Citera
2007-05-14, 17:25
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jasen
Jag förstår inte hur han har tid till dessa trådar. samtidigt som det är väldigt underhållande att läsa så börjar man fundera på bästa sätt att ha ihjäl någon som man aldrig har träffat.

Här får du mer underhållande läsning, apropå metoderna som används för att lära ut denna evolutionsmyt i skolorna:

http://www.chick.com/reading/tracts/0055/0055_01.asp

(Kan tänka mig att det går till på ungefär liknande sätt i svenska skolor)
Citera
2007-05-14, 17:26
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Att påstå NGT ÄR INTE ATT VETA.Så sluta kalla det vetenskap.Gissnings skap eller kanske skap eller vi tro skap.Eftersom deras sinnen är imperfekta kan man inte Upptäcka Perfekt kunskap via imperfekta egotrippade "uppåtgående" SINNES ANALYS. DET ÄR DEN FÖRSTA INSIKTEN EN sann VETENSKAPS Person Borde insett.

SÅ FRÅGAN ÄR: Finnes det NGN ANNAN METOD.???
Ja !Men hur?Vet du?Jag vet!

Man tar inte ögonmått likt .. ex : här har vi en sten, de ser ut att vara 4 miljarder år gammal.

Det fakta man mäter är ingen tro. Sedan om teorierna som bildas runt faktan man har är 100% sann är en annan sak.

Ta evolution t ex. Vi har fossiler och genetika bevis på övergångarna mellan nästan alla olika djur, och därför är det ytterst osannolikt att evolutionen inte skulle fungera som den har gjort. Att det finns några små problem som man inte löst än är bara en tidsfråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in