2007-03-06, 15:52
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deodato
Men det är precis vad jag gör, Mankan. Jag tycker min teori är troligare än din. Du tror väl ändå inte att det fanns en avancerad mänsklig civilisation på jorden för över 500 miljoner år sedan?
Men det förstår du väl att den måste varit ofantligt mycket mer avancerad än våran?

Om människan skulle försvinna över en natt så skulle städerna förfalla. Med tiden så skulle de enda spåren vara ofantliga mängder järnoxid (rost.) Om jag inte missminner mig så är järnoxid något ytterst ovanligt i naturlig form efterssom järn är ovanligt i naturlig form. Lägg dessutom till att vi inte heller har funnit andra spår från förhistoriska civilisationer i form av rester av bergstunnlar, kanaler, uppsprängda bergspass, gruvor, kärnavfall och sopor.

Men så finns ju alltid förklaringen att de där otroligt avancerade suga-på-tummen inte använde sig av stål för att bygga sina städer, var snälla mot bergen genom att konsekvent gå runt dom och hade ett perfekt återvinningssystem...

MVH
/HL
Citera
2007-03-06, 16:07
Medlem
brcks avatar
Mankan är du troende?
Citera
2007-03-06, 16:16
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Men det förstår du väl att den måste varit ofantligt mycket mer avancerad än våran?

Om människan skulle försvinna över en natt så skulle städerna förfalla. Med tiden så skulle de enda spåren vara ofantliga mängder järnoxid (rost.) Om jag inte missminner mig så är järnoxid något ytterst ovanligt i naturlig form efterssom järn är ovanligt i naturlig form. Lägg dessutom till att vi inte heller har funnit andra spår från förhistoriska civilisationer i form av rester av bergstunnlar, kanaler, uppsprängda bergspass, gruvor, kärnavfall och sopor.

Men så finns ju alltid förklaringen att de där otroligt avancerade suga-på-tummen inte använde sig av stål för att bygga sina städer, var snälla mot bergen genom att konsekvent gå runt dom och hade ett perfekt återvinningssystem...

MVH
/HL

Behöver ens en forntida avancerad civilisation använda verktyg eller resurser för att bygga saker? De kan ju ha använt tankekraft eller rent utav existerat i den icke-fysiska världen! Högre former av civilisationer brukar stå över den vanliga världen. Hallelujah!
Citera
2007-03-06, 16:54
Medlem
negerbarns avatar
De kanske må vara mindre medvetna, men medvetna är de i alla fall.
Citera
2007-03-06, 19:54
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brck
Mankan är du troende?
Om man läser hans trådar får man det klargjort för sig ganska omgående. Han blandar in tro, pseudovetenskap, new age, andlighet och annan rappakalja i debatterna. Allt för att antingen provocera eller visa sin totala brist på intelligens och förmåga att tänka kritiskt.
Citera
2007-03-06, 20:30
Medlem
Quantilhos avatar
Här är ett nytt filmklipp där Randi demonstrerar en rad Uri Geller-trick och visar hur man kan fejka allt.

http://www.filecabi.net/video/JamesRandiexposesUriGeller.html
Citera
2007-03-06, 21:02
Medlem
>>Operator<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av >>Operator<<
Jag saknar kunskap om EXAKT hur många som dör av svält JUST NU i denna enkla stund.

1 Du har Uri´s mailadress och han kan rädda livet på många av dem genom att enkelt gå med på att testa sig under kontrollerade former OM han nu är äkta ... men du verkar inte intresserad Mankan - Man Kan undra varför....!

2 Vill du inte med hjälp av den där Herr Geller rädda liv i praktiken och hjälpa den utsatta stackars parapsykologin in i den vetenskapliga värmens strålande glans?
Vart tog du vägen Mankan, Blev mankemanget för betungade för dig med att låta Uri angöra verkligheten här och nu? Eller inser du bara sannolikt faktum att Gellereffekten alltid är likamed bluffmakeri?
Citera
2007-03-06, 21:39
Medlem
raskenss avatar
Minns faktiskt lite svagt uppståndelsen nån gång på 70talet då Geller var i svensk television. Jodå som liten parvel satt jag som klistrad framför TVn när Geller gned på sina skedar och familjen hade plockat fram besticken från köken. Men nehedå, inte en minsta krökning på skedarna. Klart som korvspad det var ju spännande, han var ju en underhållare. Nå, nu växte jag ju upp, och trodde aldrig på detta men Mankan har tydligen inte utvecklats något.
Citera
2007-03-06, 23:16
Medlem
Newis avatar
Försökte läsa igenom hela tråden men när jag kom fram till runt sida 30 blev självmordstankarna för stora. Jag fixar inte den här snubben... håller på att få dåndimpen...
Citera
2007-03-06, 23:41
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Här är ett nytt filmklipp där Randi demonstrerar en rad Uri Geller-trick och visar hur man kan fejka allt.

http://www.filecabi.net/video/JamesRandiexposesUriGeller.html
Ja, där fick man svar på de flesta frågorna i den här tråden. Tyvärr är jag tämligen övertygad om att Mankan kommer att ignorera ditt inlägg.

Väldigt passande att Geller "inte kände sig lika stark" just i det fallet när det rådde dubbelblindhet i testet. Det sistnämnda är som bekant ett krav för att det ska få betraktas som vetenskap, vilket i sin tur borde vara ett krav för att det ska få postas i det här forumet.
Citera
2007-03-06, 23:42
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newi
Försökte läsa igenom hela tråden men när jag kom fram till runt sida 30 blev självmordstankarna för stora. Jag fixar inte den här snubben... håller på att få dåndimpen...

Mankan är en byfåne som letar efter en by där platsen som bydåre är vakant. Under tiden postar han en massa dynga på FB för att fördriva tiden.
Citera
2007-03-06, 23:50
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brck
Mankan är du troende?

Klart Mankan är troende - han tror på precis vilket nonsens som helst om det finns en websida om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in