2007-03-02, 01:43
Moderator
Ruskigbusss avatar
Som vanligt är jag intresserad av hur Mankan har gjort när det gäller någon oberoende bedömning av dessa bevis?

Tar du allt som står på en hemsida för sanning, Mankan?
Citera
2007-03-02, 02:11
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackSkellington
Kan inte sluta skratta! Helt hysteriskt hur roligt detta är!!
Snälla mod flytta till humor!!

Vari ligger det komiska...?
Citera
2007-03-02, 08:06
Medlem
herr_jojs avatar
Mankan! Jag har saknat dej, och nu vet jag varför! Redigt hästjobb att få ihop alla dom fina länkarna, men du får inte glömma att kritiskt granska dina källor, Mankan, det har vi ju diskuterat förut.

EDIT: Fast källkritik är kanske en del av den stora konspirationen?

Förresten Mankan, om du förkastar en teori måste du ersätta den med någon bättre. Hur lyder den? Jag är vansinnigt nyfiken. Eller är du bara en empirist? Det vore hemskt tråkigt...
Citera
2007-03-02, 08:20
Medlem
Inlines avatar
Det intressanta är ju bevisen för föremålens ålder. De dateras till den ålder som de geologiska berglagren de hittats i. Hur är det Mankan, accepterar du geologernas tidsbestämning av bergarter? Kan inte även detta vara en konspiration? Om bergen är så gamla finns ju gott om tid för evolutionen att äga rum, och evolutionen tror du ju inte på... Hur bestämmer du dig för vilka vetenskapsmän du skall tro på och vilka som är med i konspirationen?

Lite skeptiska länkar:
"This question is what leads Cremo to conclude that modern humans thrived millions of years ago, rather than settle for the more parsimonious explanations that the dating is either flawed or the marks aren't hominid prints." - http://hotcupofjoe.blogspot.com/2006/11/forbidden-archaeology-exaggeration-of.html

"Cremo and Thompson's claim that anatomically modern Homo sapiens sapiens have been around for hundreds of millions of years is an outrageous notion. Accepting that there is a place in science for seemingly outrageous hypotheses (cf. Davis, 1926) there is no justification for the sort of sloppy rehashing of canards, hoaxes, red herrings, half-truths and fantasies Cremo and Thompson offer in the service of a religious ideology. Readers who are interested in a more credible presentation of the overwhelming evidence for human evolution should consult Ian Tattersall's wonderful recent book The Fossil Trail: how we know what we think we know about human evolution."
http://www.talkorigins.org/faqs/mom/lepper.html
Citera
2007-03-02, 08:52
Medlem
Quantilhos avatar
Åh. Mer tramsartiklar och dåliga källor från Mankan. Inte helt oväntat.

Jag orkade bara kolla igenom ett litet antal av länkarna och det jag hittade handlar ju bara om tveksamma tolkningar av saker.

http://www.forbiddenarcheology.com/anomalous.htm
Det märkliga metallklotet i länken är en naturlig grej. Orsaken till detta är att det är en så kallad "impact sphere", en naturligt uppkommande metallformation. De skapas helt enkelt när meteoriter slår ner på jorden och kastar iväg smält metall. Luftmotståndet formar dem runda eller droppformade.
Liknande grejer har även hittats i regoliten på månen. Fast det är väl bara ett bevis för att det fanns kapitalism och månfärder för 500 miljoner år sedan enligt dig Mankan?

Det är ju också fint att de vetenskapliga artiklarna du levererar är skrivna 1977 och i början på 80-talet. Lite ouppdaterad forskning kan hända?

Snacka om vuxensagor för dumma!
Citera
2007-03-02, 09:36
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Vari ligger det komiska...?
Om du hade intelligens nog att förstå det hade du sannolikt inte postat all den där smörjan.
Citera
2007-03-02, 09:46
Medlem

Hahahahahaahha, fy FAN va bra du är Mankan!
Citera
2007-03-02, 10:23
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Åh. Mer tramsartiklar och dåliga källor från Mankan. Inte helt oväntat.

Jag orkade bara kolla igenom ett litet antal av länkarna och det jag hittade handlar ju bara om tveksamma tolkningar av saker.

http://www.forbiddenarcheology.com/anomalous.htm
Det märkliga metallklotet i länken är en naturlig grej. Orsaken till detta är att det är en så kallad "impact sphere", en naturligt uppkommande metallformation. De skapas helt enkelt när meteoriter slår ner på jorden och kastar iväg smält metall. Luftmotståndet formar dem runda eller droppformade.
Liknande grejer har även hittats i regoliten på månen. Fast det är väl bara ett bevis för att det fanns kapitalism och månfärder för 500 miljoner år sedan enligt dig Mankan?

Det är ju också fint att de vetenskapliga artiklarna du levererar är skrivna 1977 och i början på 80-talet. Lite ouppdaterad forskning kan hända?

Snacka om vuxensagor för dumma!

Intressant. Jag hade inte en aning om hur den kunde uppkommit!

Och dessa skoavtryck/fotavtryck i marken är väll knappast något bevis. Richard Dawkins drog en fin liten parallell, ungefär så här: "Look honey, at the cloud it looks like a rabbit, and that one looks like a cat.."
Citera
2007-03-02, 12:26
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr_joj
Mankan! Jag har saknat dej, och nu vet jag varför! Redigt hästjobb att få ihop alla dom fina länkarna, men du får inte glömma att kritiskt granska dina källor, Mankan, det har vi ju diskuterat förut.

Förresten Mankan, om du förkastar en teori måste du ersätta den med någon bättre. Hur lyder den? Jag är vansinnigt nyfiken. Eller är du bara en empirist? Det vore hemskt tråkigt...

Ja, det tog sin lilla tid att sortera ihop länkarna (100 st)...

Michael Cremo kommer in lite kring alternativa teorier i sin bok "Human Devolution" och även i början i den första videolänken i mitt huvudinlägg...

Klart intressantare än Darwins kvasiteorier...
Citera
2007-03-02, 12:54
Medlem
Mankans avatar
Vad säger den officiella storyn kring när människan vandrade in i Amerika?

15 000 år?

Vilket med ens förklarar varför geologen Dr. Virginia Steen-McIntyre och hennes sensationella upptäckter i Hueyatlaco, Mexico, har bannlysts och ignorerats av etablissemanget:

http://s8int.com/truesuppressions.html
http://s8int.com/hueyatlaco.html

Citera
2007-03-02, 13:07
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Intressant. Jag hade inte en aning om hur den kunde uppkommit!

Och dessa skoavtryck/fotavtryck i marken är väll knappast något bevis. Richard Dawkins drog en fin liten parallell, ungefär så här: "Look honey, at the cloud it looks like a rabbit, and that one looks like a cat.."

När jag läste en kurs i rymdfysik/solsystemastronomi så fick vi hålla i sådana där små klot. De är bara några millimeter stora i regel. Fascinerande skapelser på samma sätt som exempelvis olika kristaller. Det behövs definitivt inte någon avancerad civilisation för att skapa dem.

Rent generellt så skulle jag vilja hävda att personer som Mankan ser det som de vill se. Önsketänkande och viljestyrda tolkningar.
Citera
2007-03-02, 13:12
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Vad säger den officiella storyn kring när människan vandrade in i Amerika?

15 000 år?

Vilket med ens förklarar varför geologen Dr. Virginia Steen-McIntyre och hennes sensationella upptäckter i Hueyatlaco, Mexico, har bannlysts och ignorerats av etablissemanget:

http://s8int.com/truesuppressions.html
http://s8int.com/hueyatlaco.html

Nexus Magazine och dylikt är ju knappast tunga vetenskapliga tidsskrifter och det är inte förvånande att riktiga forskare ignorerar pseudovetenskap. Av samma anledning som Big Bang-kritikerna och evolutionskritikerna inte har vetenskapliga argument utan bara kommer dragande med trivialiter, straw man-taktiker eller liknande.

Du kan ju själv fundera lite på varför mänskligheten är så sjukt outvecklad idag om vi har funnits till i 600 miljoner år. Med tanke på den tekniska utveckligen de senaste 100 åren så borde vi kunna ha åstadkommit sjukt mycket på den enorma tidsrymd som vi existerat på enligt dig. Eller vi kanske bara satt still och trodde på diverse gudar och stolligheter i forntiden och därför inte kom någon vart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in