Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Förstår att det är förvirrande, det är ju ett helt nytt sätt att tänka. För alla. Ledsen att behöva säga det men det är ni som är förvirrade. Hur 17 kommer det sig att fysiken bara lyckas förklara 4,6% av det universum vi uppfattar? Och hur kommer det sig att vi förklarar kvantmekanik med "små tomtar som sitter i atomerna och kastar tärning"? Aldrig hört nåt mer långsökt. Det är helt orimligt. Det jag säger stämmer säkerligen inte till 100%, men det bör åtminstone vara delvis rätt då det direkt löser många problem.
Jag sa inte att det du skriver är förvirrande, utan att Du är förvirrad, stor skillnad.
Fysiken och matematiken har mycket spännande arbete kvar att göra (fast var du får siffran 4.6% ifrån förblir nog ett mysterium) det håller jag med dig om och det är också därför jag säger åt dig att lära dig en disciplin och arbeta utifrån denna.
Du är en typisk drömmare med mycket skitsnack bakom dina argument. Du har ett bra mål, du vill förklara saker, men du vet för lite för att kunna göra detta.
Börja läs matematik och fysik och kom tillbaka om 4 år när du har insett hur djupa och stringenta dessa ämnen är. Då kommer du titta på dina "fina ord" och tänka..."fyfan vilket skitsnack". Du kommer även inse varför det finns många mysterier kvar som är olösta och att dom INTE kommer att lösas med löst snack och stora drömmar, utan med hårt arbete och disciplinerad, strukturerad hjärnverksamhet.
Det var allt jag hade att säga, jag kan bara hoppas att du tar till dig något av detta, för jag var en gång som du men mycket har förändrats till det bättre sen dess.