2007-03-02, 13:45
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Tack! tack! tack! för att du gav mig ett gott skratt och förlängde således mitt liv.
Citera
2007-03-02, 16:03
Medlem
herr_jojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Michael Cremo kommer in lite kring alternativa teorier i sin bok "Human Devolution" och även i början i den första videolänken i mitt huvudinlägg...

Klart intressantare än Darwins kvasiteorier...
Skulle du kunna referera hans teorier lite kort, Mankan? Jag hinner tyvärr inte läsa andra böcker än min kurslitteratur för tillfället...
Citera
2007-03-02, 16:31
Medlem
Sane?s avatar
En annan viktig källa att nämna är "en ding ding värld"...
Citera
2007-03-02, 16:43
Medlem
BlackMetals avatar
jaja, iaf är du ingen sån här Intelligent design tokstolle. Men alltså tror du själv egentligen på att människan som den ser ut idag har funnits i 600 miljoner år och vi även var välutvecklade ?
Citera
2007-03-02, 21:48
Medlem
raskenss avatar
Som jag har förstått det va tidigare trådar, så anser Mankan att människa altid funnits i evighet. Det intressanta i det påståendet är att det bryter käpprätt mot termodynamiken. En slutsts man måster dra är att Mankan avfärdar termodynamikens lagar.

Det finns ju alltid något gott med den frenesi han samlar sina obskyra länkar, man slipper lägga ner så stor möda med att fundera på var som är mumbo jumbolänkar. Det är bara att titta på nån av Mankans länksamlingar så kan man vara ganska säker. Lite grann empiriskt stämmer det i alla fall.
Citera
2007-03-02, 21:58
Medlem
Ful Fisks avatar
Det är inte allt för ovanligt att det kan bli konstiga resultat när man bestämmer åldern med hjälp av radioktivitet...
Citera
2007-03-02, 22:05
Medlem
Haecceitys avatar
Som vanligt saknar Mankan intelligensen att se de fel han postar. OM människan funnits i 600 Miljoner år, vad i hela fridens namn gjorde hon då i 599900 av dom? Sög på tummen? Knappast.

Men allt som är annorlunda är som vanligt spännade för FB's störste foliehatt. Min 6åring har begåvats med mer kritiskt tänkande. Och med kritiskt tänkande menar jag inte ATT ALLT SOM ÄR LOGISKT ÄR FEL. Du är en pajas, Mankan.
Citera
2007-03-03, 00:53
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Det är inte allt för ovanligt att det kan bli konstiga resultat när man bestämmer åldern med hjälp av radioktivitet...

Åldersbestämningar bör göras med flera oberoende metoder för att bli riktigt tillförlitliga. Speciellt när det gäller misstänka mänskliga fynd. Mankan verkar ju inte ha tänkt tanken att folk för 10 000 år sedan kunde gräva hål i marken, ned till de geologiska lager som är 600 miljoner år gamla, och dumpa saker där. Intelligent liv kräver ju att man tar saker med en större nypa salt än att bara lita på en enda åldersdateringsmetod.
Citera
2007-03-03, 01:33
Medlem
Rammsees avatar
Skoavtryck? Faan, har Nike funnits så länge!???

Någonting som är mycket mer märkligt är varifrån han får energin till allt detta.
Hur orkar han?
Citera
2007-03-03, 17:23
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr_joj
Skulle du kunna referera hans teorier lite kort, Mankan? Jag hinner tyvärr inte läsa andra böcker än min kurslitteratur för tillfället...

Alla arter är unika och säregna och har en ursprunglig prototyp, designat av Skapar-avataren.

Så har t.ex. människan alltid varit människa sedan skapelsens begynnelse, apan en apa osv, osv, variationer inom arterna kan ske, men däremot aldrig att en art övergår till en helt annan, såsom att ett äppelträd skulle utvecklas till ett apelsinträd eller liknande vansinnigheter...

Utvecklingen på Jorden går i cykler, 14 subskapelser under varje dag av skapar-avatarens dygn, hela hans livstid (100 år) motsvarar 311 040 000 000 000 år här på Jorden:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hindu_units_of_measurement

Här lite mer om kosmologin, som astronomen Carl Sagan tyckte verkade förnuftig::

http://en.wikipedia.org/wiki/Hindu_cosmology

Carl Sagan:

"The main reason that we oriented this episode of Cosmos towards India is because of that wonderful aspect of Hindu cosmology which first of all gives a time-scale for the Earth and the universe -- a time-scale which is consonant with that of modern scientific cosmology. We know that the Earth is about 4.6 billion years old, and the cosmos, or at least its present incarnation, is something like 10 or 20 billion years old. The Hindu tradition has a day and night of Brahma in this range, somewhere in the region of 8.4 billion years."

"As far as I know. It is the only ancient religious tradition on the Earth which talks about the right time-scale. We want to get across the concept of the right time-scale, and to show that it is not unnatural. In the West, people have the sense that what is natural is for the universe to be a few thousand years old, and that billions is indwelling, and no one can understand it. The Hindu concept is very clear. Here is a great world culture which has always talked about billions of years."

"Finally, the many billion year time-scale of Hindu cosmology is not the entire history of the universe, but just the day and night of Brahma, and there is the idea of an infinite cycle of births and deaths and an infinite number of universes, each with its own gods."

Citera
2007-03-03, 17:36
Medlem
Försöksdjurs avatar
Mankan: Du hade ingen tanke på att besvara de mot argument som ställts?
Citera
2007-03-03, 17:41
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
jaja, iaf är du ingen sån här Intelligent design tokstolle. Men alltså tror du själv egentligen på att människan som den ser ut idag har funnits i 600 miljoner år och vi även var välutvecklade ?

Eftersom tidsepokerna går i cykler (precis som allt annat i livet) och vi nu enligt Michael Cremos Hindu-inspirerade kosmologi befinner oss i den 4:e (mest degraderade) av de 4 olika epokerna, så kan du vara tämligen säker på att människan för 600 miljoner år sedan var mer välutvecklad, både vad gäller i intellektuellt och moraliskt hänseende...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in