2009-12-18, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
Fy fan. Boende situationen i Lund är verkligen fucked up.

Pluggade på Ekosystemteknik förra året. Fick dålig plats i novishlottning som resulterade till att jag fick flytta 4ggr första terminen, och då var jag inte ens i närheten av att ha en lika dålig situation som många andra.

Hoppad dock av linjen efter ett år. Står dock kvar i AFBs bostadskö eftersom jag tar ett sabbatsår av basstudier, vilket som gör att jag har 1års tillräkenskap när det kommer till att välja lägenhet till efter sommaren.

Fan va lycklig jag är...

Man börjar känna sig duktigt lycklig över att skrivit kontrakt för ett 20 kvm korridorsrum på Delphi när man hör sånt där. Hade till skillnad från dig väldigt tur i novischlotteriet och fick 01:19 som tid, vilket resulterade att jag fick välja ganska fritt vad jag ville ha av de rummen som var reserverade för novischer.
Citera
2009-12-18, 05:45
Medlem
Dest88s avatar
Skillnaden är att förra året så tror jag dom sa att nästan alla som var med i utlottningen till vårterminen fick bostad, jämfört med den här hösten där typ en 1/3 fick. Själv hoppas jag att jag kommer kunna få något korridorrum under våren; har snart stått i kö i 6 månader.
Citera
2009-12-18, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Skillnaden är att förra året så tror jag dom sa att nästan alla som var med i utlottningen till vårterminen fick bostad, jämfört med den här hösten där typ en 1/3 fick. Själv hoppas jag att jag kommer kunna få något korridorrum under våren; har snart stått i kö i 6 månader.

Kan man ställa sig i kö hos dem utan att vara antagen? Utan om man planerar att läsa till hösten? Någon chans att få tag på lägenhet om man stället sig i kö nu och får 8-9 månader på kölistan?
Citera
2009-12-18, 05:59
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendaryZone
Kan man ställa sig i kö hos dem utan att vara antagen? Utan om man planerar att läsa till hösten? Någon chans att få tag på lägenhet om man stället sig i kö nu och får 8-9 månader på kölistan?

Nej, man måste vara antagen.
Citera
2009-12-18, 12:41
Medlem
Forsmanis avatar
NU står jag som nummer 1/8 i kö på ett rum i vildande samt 2/8 till två stycken i delphi. Kommer jag få något av rummen tror ni? "uttagningen"
tar slut på söndag.

Jag ska även åka ner och träffa en herre nu till helgen om lägenhet, ligger i studentlyckan. men studentkorridor är ju lite goare, eller vad tror ni?
Senast redigerad av Forsmani 2009-12-18 kl. 12:44.
Citera
2009-12-18, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsmani
NU står jag som nummer 1/8 i kö på ett rum i vildande samt 2/8 till två stycken i delphi. Kommer jag få något av rummen tror ni? "uttagningen"
tar slut på söndag.

Jag ska även åka ner och träffa en herre nu till helgen om lägenhet, ligger i studentlyckan. men studentkorridor är ju lite goare, eller vad tror ni?
Jag har inte satt upp mig än och ligger etta på 4 av 6 korridorer i Vildanden. Antar att det kan finnas fler som mig som ligger och lurpassar lite med tanke på att rummen går ut den 20. Det kommer att komma upp fler korridorer dock så ge inte upp hoppet. Vilken kö-tid har du?
Citera
2009-12-18, 13:50
Medlem
Pilfinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendaryZone
Efter ett halvår till ett år i kö hos mikael hansens kollegium kan man få korridor där. Man kan köa innan man blir antagen fast det kostar 50 kr att stå i kö varje termin. Läs i tråden så hittar du adressen.
Citera
2009-12-18, 14:02
Medlem
Coesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsmani
tar slut på söndag.

Får du det inte nu, så får du det antagligen snart. Låter som att du har ett rätt konkurrenskraftigt könummer.

Jag kan starkt rekommendera korridor under ditt/dina första år i Lund, det är rätt trevligt att få den sociala komponenten. Speciellt när man nyss flyttat hemifrån.
Citera
2009-12-21, 10:38
Medlem
Lutass avatar
Nu har jag fått fatt på ett dyrt litet skitrum med tillhörande korridor... Dock är det inflyttning först i Februari, vad rekommenderar ni för tillfälligt boende de första två veckorna?
Citera
2009-12-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lutas
Nu har jag fått fatt på ett dyrt litet skitrum med tillhörande korridor... Dock är det inflyttning först i Februari, vad rekommenderar ni för tillfälligt boende de första två veckorna?

Har hört man ska kunna bo på "Tåget". Ett vandrahem nära centralen om jag förstått det rätt. Dock sa någon att han hellre skulle va hemlös än o bo där så du kan ju tänka dig vilken standard det är då
Citera
2009-12-22, 00:29
Medlem
Woho! Nu fick jag precis ett rum i Delphi. Någon knölig typ trängde sig 23.59 så att jag fick 700 kr/mån dyrare hyra men man ska väl inte klaga!
Vad gör jag nu? Har för mig att jag läst någonstans hur det går till men nu hittar jag det inte. När får man en mail?

Till er som inte fått något via AF Bostäder än rekommenderar jag att skriva in er på bopooler.
Jag har fått 6 stycken olika förfrågningar tack vare dem under en kort period. Både som inneboende & erbjudanden om att hyra i andra hand.
Citera
2009-12-22, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeaouh
Woho! Nu fick jag precis ett rum i Delphi. Någon knölig typ trängde sig 23.59 så att jag fick 700 kr/mån dyrare hyra men man ska väl inte klaga!
Vad gör jag nu? Har för mig att jag läst någonstans hur det går till men nu hittar jag det inte. När får man en mail?

Till er som inte fått något via AF Bostäder än rekommenderar jag att skriva in er på bopooler.
Jag har fått 6 stycken olika förfrågningar tack vare dem under en kort period. Både som inneboende & erbjudanden om att hyra i andra hand.

Grattis yeaouh! Välkommen granne. Trodde bestämt det va kört för dig, men du var en ihärdig rackare o lyckades tillslut Kan jag gissa du ska bo i 57an då med tanke på den dyra hyran? Eller kanske 55 D eller E? Det är såvitt jag vet de mest nybyggda husen och såg att de tog ut rätt bra mycket mer hyra för korridorsrum där.

Jag kan berätta då jag fick korridorsrum via dem till Delphi också.

Efter några dagar fick jag mail om att jag fått kontrakt hos dem. Då var det bara o "elektroniskt" skriva på det kontraktet. Några dagar efter det låg det en hyresavi uppe på hemsidan, och ytterligare några dagar senare så fick jag ett mail om att det var en bra idé att kanske betala hyra
Jag skall iaf ha betalt min hyra senast den 31a, och det gäller säkert dig med om inflyttning är första januari för dig.

Så ha lite tålamod bara så ordnar sig det där.

Glad för din skull, du som ville bo i Skåneland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in