Citat:
Ursprungligen postat av yeaouh
Woho! Nu fick jag precis ett rum i Delphi. Någon knölig typ trängde sig 23.59 så att jag fick 700 kr/mån dyrare hyra men man ska väl inte klaga!
Vad gör jag nu? Har för mig att jag läst någonstans hur det går till men nu hittar jag det inte. När får man en mail?
Till er som inte fått något via AF Bostäder än rekommenderar jag att skriva in er på bopooler.
Jag har fått 6 stycken olika förfrågningar tack vare dem under en kort period. Både som inneboende & erbjudanden om att hyra i andra hand.
Grattis yeaouh! Välkommen granne. Trodde bestämt det va kört för dig, men du var en ihärdig rackare o lyckades tillslut

Kan jag gissa du ska bo i 57an då med tanke på den dyra hyran? Eller kanske 55 D eller E? Det är såvitt jag vet de mest nybyggda husen och såg att de tog ut rätt bra mycket mer hyra för korridorsrum där.
Jag kan berätta då jag fick korridorsrum via dem till Delphi också.
Efter några dagar fick jag mail om att jag fått kontrakt hos dem. Då var det bara o "elektroniskt" skriva på det kontraktet. Några dagar efter det låg det en hyresavi uppe på hemsidan, och ytterligare några dagar senare så fick jag ett mail om att det var en bra idé att kanske betala hyra

Jag skall iaf ha betalt min hyra senast den 31a, och det gäller säkert dig med om inflyttning är första januari för dig.
Så ha lite tålamod bara så ordnar sig det där.
Glad för din skull, du som ville bo i Skåneland