2010-04-15, 01:16
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Om man vill ha en fyra eller femma vart är det bäst att vända sig då?

AFB samt privata hyresvärdar, bopoolen, LKF. Det är faktiskt ganska lätt att få tag på stora fina lägenheter här i Lund som inte blir särskilt dyra om man är 3-4 pers som delar. Detta pga mycket mindre efterfrågan på dem då de flesta studenter vill ha sin lilla 1:a/korridorsrum/inte orkar leta efter annat.
Citera
2010-04-15, 01:18
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
AFB samt privata hyresvärdar, bopoolen, LKF. Det är faktiskt ganska lätt att få tag på stora fina lägenheter här i Lund som inte blir särskilt dyra om man är 3-4 pers som delar. Detta pga mycket mindre efterfrågan på dem då de flesta studenter vill ha sin lilla 1:a/korridorsrum/inte orkar leta efter annat.

Det är precis det som är tanken. En fyra eller en femma skulle vara perfekt. Ska kika runt där.

Vart hittar man lättast privata hyresvärdar?
Citera
2010-04-15, 11:52
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Det är precis det som är tanken. En fyra eller en femma skulle vara perfekt. Ska kika runt där.

Vart hittar man lättast privata hyresvärdar?

http://www.bopoolen.se/ är nog ett bra ställe att börja på. Annars är det kontakter som gäller.
Citera
2010-04-15, 15:05
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
http://www.bopoolen.se/ är nog ett bra ställe att börja på. Annars är det kontakter som gäller.

Ska slänga in ett varningens ord om bopoolen.se som är ytterst oseriös, medan den riktiga sidan (den som universitetet och LUS står bakom) är www.bopoolen.nu.

LUS med Hanna Gunnarsson i spetsen driver frågan http://www.lundagard.se/2010/04/05/l...se-till-svars/. Bara ett varningens ord till er som ska leta lägenhet alltså!
Citera
2010-04-15, 16:00
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Ska slänga in ett varningens ord om bopoolen.se som är ytterst oseriös, medan den riktiga sidan (den som universitetet och LUS står bakom) är www.bopoolen.nu.

LUS med Hanna Gunnarsson i spetsen driver frågan http://www.lundagard.se/2010/04/05/l...se-till-svars/. Bara ett varningens ord till er som ska leta lägenhet alltså!

Oj, sorry hade ingen aning om det, jag googlade och tog första bästa jag hittade som hette bopoolen. Tur att du nämnde det så ingen blir lurad.
Citera
2010-04-18, 10:57
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Oj, sorry hade ingen aning om det, jag googlade och tog första bästa jag hittade som hette bopoolen. Tur att du nämnde det så ingen blir lurad.

Förhoppningsvis tar det inte så lång tid innan ägaren till .se tvingas överge sin domän och den pekas mot .nu istället! De ska upp med det i skiljerätt eller vad det heter.
Citera
2010-04-18, 12:29
Medlem
Orzions avatar
Om jag fattat det rätt kan man inte ställa sig i kö hos ABF förrän man fått antagningsbesked efter första antagningen?
Citera
2010-04-18, 15:27
Medlem
Telefonverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Om jag fattat det rätt kan man inte ställa sig i kö hos ABF förrän man fått antagningsbesked efter första antagningen?
Ungefär så fattade jag det också.
Citera
2010-05-04, 21:51
Medlem
uncanny_hoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion

menar du AFB, stiftelsen AF bostäder ?
I så fall rekommenderar jag att du ställer dej i kö så fort de öppnar för novischer att göra bostadsansökan. Jag antar att detta är efter antagningsbeskeden skickas ut, men oavsett bör alla som sökt utbildning i Lund kolla på afb.se under början av sommaren, där brukar nödvändig information om datum och sånt läggas upp. Bland dom som ansöker under de första dagarna lottas kö-ordningen, så även om man ansökt första dan kan man få en dålig kö-plats. Och med dålig kö-plats menar jag att man inte kan få bostad med inflyttning i augusti eller september.
För övrigt kollar de inte om man är antagen vid ansökan, man ska skicka/visa antagningsbesked när man fått kontraktsförslag.

http://www.sydsvenskan.se/lund/artic...-adresser.html
Nu till något annat, vet någon när man får reda på de ny adresserna och när ändringen sker?
Citera
2010-05-04, 22:08
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncanny_hoff
menar du AFB, stiftelsen AF bostäder ?
I så fall rekommenderar jag att du ställer dej i kö så fort de öppnar för novischer att göra bostadsansökan. Jag antar att detta är efter antagningsbeskeden skickas ut, men oavsett bör alla som sökt utbildning i Lund kolla på afb.se under början av sommaren, där brukar nödvändig information om datum och sånt läggas upp. Bland dom som ansöker under de första dagarna lottas kö-ordningen, så även om man ansökt första dan kan man få en dålig kö-plats. Och med dålig kö-plats menar jag att man inte kan få bostad med inflyttning i augusti eller september.
För övrigt kollar de inte om man är antagen vid ansökan, man ska skicka/visa antagningsbesked när man fått kontraktsförslag.

http://www.sydsvenskan.se/lund/artic...-adresser.html
Nu till något annat, vet någon när man får reda på de ny adresserna och när ändringen sker?

Bor i Malmö så någon förtur till novish bostäder får jag inte vad jag vet.
Citera
2010-05-04, 23:52
Medlem
Scrooge.McDucks avatar
Hur svårt är det att få tag på bostad i Lund? Bör man börja leta bostad redan nu om man tror att man har chans att komma in?
Citera
2010-05-05, 01:17
Citat:
Ursprungligen postat av Scrooge.McDuck
Hur svårt är det att få tag på bostad i Lund? Bör man börja leta bostad redan nu om man tror att man har chans att komma in?

Är väl inte dumt att leta bostad redan nu men det är väl rätt svårt att få tag i något. Kollar LKF nästan varje dag och det är runt 100 pers, om inte mer, som anmält sitt intresse på varje lägenhet som skulle kunna passa mig (ettor och tvåor under 4500 i hyra), AFB kan man inte köa hos innan man är antagen och på Blocket finns det inte många lägenheter att hyra. Själv får man mer och mer ångest för varje dag som går eftersom jag bor så långt norr att ifall jag inte får tag i en lägenhet så är det lika bra att glömma allt vad studier i Lund heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in