Citat:
Ursprungligen postat av Disorted
Kul! Själv har jag mitt kontrakt nu. Ska bara signera det och sen bär det av till Lund om någon månad.
Lycka till ni andra. Kom ihåg att det fortfarande finns många rum kvar. Annars får ni kolla på andra ställen. Typ inneboende eller lägenhet i Malmö. Hoppas att det löser sig, hursomhelst.
Nice, grattis!

Får man fråga vilket område du valde till sist?
Citat:
Ursprungligen postat av Skeggaba
Har precis precis fått reda på att jag fått en plats vi LU. Nu kommer alltså problemen med att hitta bostad. Så min fråga till Er, kära FBianer, är jag helt totalt fucked, eller finns det fortfarande en chans? Hur gör jag i så fall för att få en plats?
Oerhört tacksam för svar, pris utlovas till den mest hjälpsamma!
Du är inte
helt fucked, men det kommer bli svårt för dig att hitta en bostad till 1/9!
Sätt upp dig i kö hos AFB med en gång. Andra alternativa bostadsmöjligheter har nämnts flera gånger i tråden (senast av Disorted ovan).
Har du gott om pengar (eller möjlighet att ta ett banklån/whatever) så finns det alltid bostadsrätter.
Skriv hur du hade kunnat tänka dig att bo, så blir det lättare att ge förslag. Det finns ju t.ex. i absolut värsta fall (då räknar jag inte med Malmö/Landskrona/Helsingborg, utan bara inom Lunds gränser)
Tåget som ligger grymt centralt men är riktigt skabbigt. Där hade min gräns gått (jag hade alltså hellre varit hemlös än bott där)...
Vad ska du plugga? Är det på LTH så har du ju deras nollning där du har stor chans att hitta någon i samma sits, alternativt någon som redah har ett rum/lägenhet, där du kanske kan få slagga ett tag.
Men som sagt, mer info behövs, så blir det lättare att hjälpa dig