2007-08-09, 18:24
Medlem
Benganiolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeggaba
Har precis precis fått reda på att jag fått en plats vi LU. Nu kommer alltså problemen med att hitta bostad. Så min fråga till Er, kära FBianer, är jag helt totalt fucked, eller finns det fortfarande en chans? Hur gör jag i så fall för att få en plats?
Oerhört tacksam för svar, pris utlovas till den mest hjälpsamma!
Har exakt samma problem... fast jag ska plugga i Halmstad, hjälp!

(orkade inte starta ny tråd)
Citera
2007-08-09, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disorted
Kul! Själv har jag mitt kontrakt nu. Ska bara signera det och sen bär det av till Lund om någon månad.

Lycka till ni andra. Kom ihåg att det fortfarande finns många rum kvar. Annars får ni kolla på andra ställen. Typ inneboende eller lägenhet i Malmö. Hoppas att det löser sig, hursomhelst.
Nice, grattis!
Får man fråga vilket område du valde till sist?

Citat:
Ursprungligen postat av Skeggaba
Har precis precis fått reda på att jag fått en plats vi LU. Nu kommer alltså problemen med att hitta bostad. Så min fråga till Er, kära FBianer, är jag helt totalt fucked, eller finns det fortfarande en chans? Hur gör jag i så fall för att få en plats?
Oerhört tacksam för svar, pris utlovas till den mest hjälpsamma!
Du är inte helt fucked, men det kommer bli svårt för dig att hitta en bostad till 1/9!

Sätt upp dig i kö hos AFB med en gång. Andra alternativa bostadsmöjligheter har nämnts flera gånger i tråden (senast av Disorted ovan).

Har du gott om pengar (eller möjlighet att ta ett banklån/whatever) så finns det alltid bostadsrätter.

Skriv hur du hade kunnat tänka dig att bo, så blir det lättare att ge förslag. Det finns ju t.ex. i absolut värsta fall (då räknar jag inte med Malmö/Landskrona/Helsingborg, utan bara inom Lunds gränser) Tåget som ligger grymt centralt men är riktigt skabbigt. Där hade min gräns gått (jag hade alltså hellre varit hemlös än bott där)...

Vad ska du plugga? Är det på LTH så har du ju deras nollning där du har stor chans att hitta någon i samma sits, alternativt någon som redah har ett rum/lägenhet, där du kanske kan få slagga ett tag.

Men som sagt, mer info behövs, så blir det lättare att hjälpa dig
Citera
2007-08-09, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benganiolo
Har exakt samma problem... fast jag ska plugga i Halmstad, hjälp!

(orkade inte starta ny tråd)
Tror faktiskt att det är bättre att du startar en egen tråd. Dels för att folk som är sena in i den inte ska bli förvirrade, men framförallt för att jag tror att det är en ytterst liten del av folket på FB som pluggar i Halmstad och som samtidigt hittar din fråga i en tråd som handlar om bostad i Lund. (Inget illa menat).
Citera
2007-08-09, 20:39
Medlem
Skeggabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandbaerg
Nice, grattis!

Du är inte helt fucked, men det kommer bli svårt för dig att hitta en bostad till 1/9!

Sätt upp dig i kö hos AFB med en gång. Andra alternativa bostadsmöjligheter har nämnts flera gånger i tråden (senast av Disorted ovan).

Har du gott om pengar (eller möjlighet att ta ett banklån/whatever) så finns det alltid bostadsrätter.

Skriv hur du hade kunnat tänka dig att bo, så blir det lättare att ge förslag. Det finns ju t.ex. i absolut värsta fall (då räknar jag inte med Malmö/Landskrona/Helsingborg, utan bara inom Lunds gränser) Tåget som ligger grymt centralt men är riktigt skabbigt. Där hade min gräns gått (jag hade alltså hellre varit hemlös än bott där)...

Vad ska du plugga? Är det på LTH så har du ju deras nollning där du har stor chans att hitta någon i samma sits, alternativt någon som redah har ett rum/lägenhet, där du kanske kan få slagga ett tag.

Men som sagt, mer info behövs, så blir det lättare att hjälpa dig

Skall plugga juridik. Jag kan väl i princip tänka mig att bo vartsomhelst till att börja med, studentrum/egen lägenhet eller whatever. Har inte finanserna till bostadsrätt, så där är det rätt kört. Har en del kontakter så hoppas på dom, annars blir det att bo hos en vän i landskrona antar jag. Verkligen ALLA tips är välkomna!
Citera
2007-08-10, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Så står det för mig med.

Hur går det för er nu då? Själv är jag totally fucked som det ser ut.

Afb kan jag glömma så nu hoppas jag bopoolen vill mig väl.

Hur går det för dig? Har du hittat nåt?
Citera
2007-08-10, 15:30
Medlem
BushwickBills avatar
Nu skulle jag behöva flashbacks samlade lundsstyrka i ett avancerat räkneförsök. Läget som råder är att jag ligger just nu, klockan 15:28, mellan 11 och 20 på de flesta lägenheterna. Igår ringde jag AFB och de sade att de hade 170 lägenheter kvar. Bör jag söka privata alternativ eller tror ni jag har någon chans på de 170 som är kvar? Är så förbannat sugen på ett rum att jag skjutit på det privata letandet ett bra tag. Nu börjar det dock flåsa mig rejält bak i nacken och jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

Bullen, Flashback eller vem det än är som hör mitt rop,

HJÄLP!!!!!!

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av dewi
Hur går det för dig? Har du hittat nåt?

Svarade precis innan jag såg ditt meddelande.

Förresten vart ser man sitt klockslag? Såg att du hade 12:00.
Citera
2007-08-10, 15:38
Medlem
Citat:
Nu skulle jag behöva flashbacks samlade lundsstyrka i ett avancerat räkneförsök. Läget som råder är att jag ligger just nu, klockan 15:28, mellan 11 och 20 på de flesta lägenheterna. Igår ringde jag AFB och de sade att de hade 170 lägenheter kvar. Bör jag söka privata alternativ eller tror ni jag har någon chans på de 170 som är kvar? Är så förbannat sugen på ett rum att jag skjutit på det privata letandet ett bra tag. Nu börjar det dock flåsa mig rejält bak i nacken och jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

HJÄLP!!!!!!

Edit:

Hehe svarade precis innan jag såg ditt.

haha, jag har precis samma problem. Men är det lägenheter du söker på eller korridorrum? 170 kvar med inflyttning 01/09 eller? Konstigt, har faktiskt mejlat till AFB och frågat hur många lediga rum med inflyttning 01/09 finns kvar och fick svaret att det finns bara 100 rum kvar. Och det var för några dagar sedan...

Hmm, kolla på "bostadsansökan" och då skulle du hitta "giltigt ködatum".
Förresten, ska du på nollning?
Citera
2007-08-10, 17:26
Medlem
Distorteds avatar
Citat:

Det blev Parentesen. Velade som fan mellan det, Ulrikedal och delvis Vildanden men tog Parentesen tillslut. Det fanns möbler också, vilket bidrog en del till att jag plockade det rummet. Hoppas det blir bra, annars får jag väl söka mig vidare senare.

Är det förresten någon som sitter på en mailadress till AF? Tänkte skicka in mitt antagningsbesked som skärmdump men jag hittar fan ingen mailadress på sidan, trots att de skriver att man kan maila in den.

EDIT: Glömde bort att jag fått massa mail från info@afb.se, så det är väl rimligtvis dit man ska skicka. Lite flummigt att det inte står på sidan. Men jag antar att så är fallet. Annars får någon gärna hojta till.
Citera
2007-08-10, 18:03
Medlem
Jack Daws avatar
Parantesen är trevligt, riktigt nära till centrum och så. Är ganska mycket utbytesstudenter där och häckar tidvis av någon anledning så räkna med en del festande.
Gå nu inte med i Smålands bara för det är närmast!
Citera
2007-08-10, 22:09
Medlem
87oseknds avatar
Citat:

HJÄLP!!!!!!

Edit:

Svarade precis innan jag såg ditt meddelande.

Förresten vart ser man sitt klockslag? Såg att du hade 12:00.

Mitt könr har inte sjunkit mycket sen den 15 juli så jag tror det e hopplöst. sök annat.
Citera
2007-08-10, 23:51
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dewi
haha, jag har precis samma problem. Men är det lägenheter du söker på eller korridorrum? 170 kvar med inflyttning 01/09 eller? Konstigt, har faktiskt mejlat till AFB och frågat hur många lediga rum med inflyttning 01/09 finns kvar och fick svaret att det finns bara 100 rum kvar. Och det var för några dagar sedan...

Hmm, kolla på "bostadsansökan" och då skulle du hitta "giltigt ködatum".
Förresten, ska du på nollning?

Japp vi sitter nog i samma båt du och jag. Jag söker på allt som rör sig i princip, ingen idé att kryssa i de där jefla rutorna dock när man ligger på plats 28.

Jag frågade inte vilket inflyttningsdatum det handlade om utan bara hur många novischer de har kvar. Så jag antar att runt 70 stycken har inflyttning den 1/9:e.

Hade 15:26 som klockslag, det suger bevisligen hårt.

Japp ska på nollning nu den 23:e, vilket program ska du gå?

Edit: Förresten, bo i Malmö är ingen höjdare eller?
Citera
2007-08-11, 00:13
Medlem
Citat:
Japp vi sitter nog i samma båt du och jag. Jag söker på allt som rör sig i princip, ingen idé att kryssa i de där jefla rutorna dock när man ligger på plats 28.

Jag frågade inte vilket inflyttningsdatum det handlade om utan bara hur många novischer de har kvar. Så jag antar att runt 70 stycken har inflyttning den 1/9:e.

Hade 15:26 som klockslag, det suger bevisligen hårt.

Japp ska på nollning nu den 23:e, vilket program ska du gå?

Edit: Förresten, bo i Malmö är ingen höjdare eller?

Ja ska gå på civilekonomprogram,engelsk språkinriktning. Så, vi ses på nollningen Har faktiskt bokat tåget för den 23 -24 Augusti, tyvärr hade de inga lediga bäddar för den 25 och 26... Vad tänkte du göra om du inte hittar nåt?

Förresten, Distorted, vilket klockslag hade du? Jag hittade på AFB att: " Gör du din bostadsansökan under perioden 11 juli – 15 juli, deltar du i lottningen av köplatser som alla får 11 juli som ködatum. Lotten avgör vilket klockslag du får.".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in