2012-08-19, 18:51
Medlem
Lepiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleWille
Jag skulle behöva en bostad i Lund omgående. mitt eget ködatum är fortfarande för dåligt för att ha en chans. Jag har dock en kompis som ofta ligger 1:a på allting. Om hon skulle ta ett rum för min räkning. måste hon skriva sig där då? Hon blir klar med sin utbildning till jul, kan hon hyra ut det rummet en till termin isåfall?

Är rätt säker på att afb inte tillåter andrahandsuthyrning sålänge man inte t.ex ska på utbyte. Fast sen kan man ju försöka göra det "svart" ändå.
Citera
2012-08-19, 19:47
Medlem
Ok, då låter allt fin fint Men om jag ändå håller och frågar, vilka nationer rekommenderar ni här på flashback? Vad finns det för för/nackdelar med dom? Och brukar man behöva fixa kurslitteratur nu innan första terminen eller kan man göra det när man kommer ner?
Citera
2012-08-19, 19:50
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie66693
Ok, då låter allt fin fint Men om jag ändå håller och frågar, vilka nationer rekommenderar ni här på flashback? Vad finns det för för/nackdelar med dom? Och brukar man behöva fixa kurslitteratur nu innan första terminen eller kan man göra det när man kommer ner?
Vilken nation du väljer spelar ingen större roll. Ta den som erbjuder det som du är intresserad av. Har nattklubbar som spelar din musiksmak. Gör något som du vill engagera dig i. Egentligen spelar det ingen roll var du är med.

Du kan fixa din litteratur antingen nu eller sen. Ibland behövs inte all litteratur, vilket kan vara svårt att veta redan nu, men ibland är det uppenbart vad man behöver. Beställ i förväg om du vill läsa på i förväg.
Citera
2012-08-19, 21:06
Medlem
Lepiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie66693

Frassefloyds summering är bra. Inlägget borde finnas med i alla trådar om lund.

https://www.flashback.org/sp32170591
Citera
2012-08-20, 11:49
Medlem
Urverkets avatar
Har fått chans på ett andrahandskontrakt på parentesen och med anledning av detta undrar jag: är det stört omöjligt för en normal person att få någorlunda lugn om nätterna där?

Även: hur går det till med andrahandsuthyrning av AFBs bostäder? Enligt hemsidan verkar det vara tillåtet, men hur blir det då med min novischköplats?
Citera
2012-08-20, 11:55
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urverket
Har fått chans på ett andrahandskontrakt på parentesen och med anledning av detta undrar jag: är det stört omöjligt för en normal person att få någorlunda lugn om nätterna där?

Även: hur går det till med andrahandsuthyrning av AFBs bostäder? Enligt hemsidan verkar det vara tillåtet, men hur blir det då med min novischköplats?

Ingen fara att sova om nätterna, jag har bott där i cirka ett år och kan väl nämna kanske 3-4 tillfällen då jag har haft svårt att sova pga fest i kök/grannrum/grannkorridor.
Citera
2012-08-20, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d01sh
Vilken nation du väljer spelar ingen större roll. Ta den som erbjuder det som du är intresserad av. Har nattklubbar som spelar din musiksmak. Gör något som du vill engagera dig i. Egentligen spelar det ingen roll var du är med.

Du kan fixa din litteratur antingen nu eller sen. Ibland behövs inte all litteratur, vilket kan vara svårt att veta redan nu, men ibland är det uppenbart vad man behöver. Beställ i förväg om du vill läsa på i förväg.

Ok, syftade dock främst på om jag behöver fixa litteratur för introduktionsmatten innan jag kommer ner till helgen?
Citera
2012-08-20, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urverket

Sålänge andrahandsuthyrningen är laglig, och ni har tillstånd från AFB så kommer det inte påverka din köplats alls.
Fast du missar såklart novischbostäderna, eftersom novischstatus bara gäller första terminen.
Citera
2012-08-22, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Vad glad jag blir på AFB.

Stod 1/9 på hemsidan men eftersom det är lördag så får jag inte flytta in fören måndag(3:e)

Så jag missar novichdagarna(ekonomi), men sedan ska jag flytta in samtidigt som jag börjar på universitet-.-

Bra samspel alla har.
Hade ett par som gick på uppropet, sa "Ja" när deras namn ropades upp för att sedan återvända till sitt flyttlass.
Citera
2012-08-23, 16:15
Medlem
Jag ligger just nu 1:a på 2 rum på AFB, och kommer alltså förmodligen att få ett korridorsrum om inte idag så väldigt snart. Grejen är att jag redan har fixat boende första terminen, så jag undrar ifall AFB tillåter uthyrning i andra hand av korridorsrum?
Citera
2012-08-23, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123581321
Jag ligger just nu 1:a på 2 rum på AFB, och kommer alltså förmodligen att få ett korridorsrum om inte idag så väldigt snart. Grejen är att jag redan har fixat boende första terminen, så jag undrar ifall AFB tillåter uthyrning i andra hand av korridorsrum?

http://www.afb.se/sv/Om-AFB/Ditt-boende/Bo-i-andrahand/

Latmask
Citera
2012-08-23, 17:45
Medlem
Smerdyakovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123581321
Nope det får du icke, men spara din kötid så kommer du kunna fixa något ännu saftigare inför nästa termin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in