Citat:
Ursprungligen postat av tspunkin
Hur brukar flödet vara på de boenden som har novischförtur? Nu kan jag ju i mina ögon bara få det längst ner, dvs enkla korridorsrum utan dusch. Jag skulle sätta ett högt pris på om man skulle ha chans till att få en lägenhet eller i alla fall rum med egen dusch.
Glöm lägenhet, allt för få lottas ut vilket innebär att de går till folk med riktigt bra köplatser. Minst ett år i kö när lotteriet är slut är det som brukar gälla.
Citat:
Hur länge släpper dom ut boenden? Som sagt om jag tar något imorgon så tappar jag min plats i kön tror jag väl?
Dom släpper (novisch)boenden i någon
månad till. Om du söker en bostad och går ut som etta vid midnatt så kan du antingen tacka ja eller tacka nej,
men i båda fallen förlorar du din köplats.
Citat:
Om jag har denna placering som jag har nu och de kommer släppa säg 200 boenden till så känns det som att jag skulle kunna få något bättre. Men börjar det ta slut så känns det ju dumt att sumpa allt!
Jupp, hålla huvudet kallt = bättre boende. Det börjar definitivt inte "ta slut", men tänk på att de kommer få senare och senare inflyttning. De som är ute nu har inflyttning 1 september, men sen blir det 1 Oktober osv, flytta mitt i terminen är drygt.
Generellt så om du verkligen vill ha utförlig information, gå tillbaka i den här tråden till samma tidpunkt för ett år sedan.