2015-07-10, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schizofrenen
Gjorde du något mer än det jag skrev ovan?
Satte upp mig på bostadskön hos LKF också men har vi gjort exakt samma.
Citera
2015-07-10, 11:56
Medlem
Schizofrenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njd
Satte upp mig på bostadskön hos LKF också men har vi gjort exakt samma.

Härligt! Lycka till till oss båda då
Citera
2015-07-10, 16:14
Medlem
Jag fick reda att jag kommit in i Lund. Hur gör jag nu för att få bostad?
Citera
2015-07-10, 17:02
Medlem
suck, blir fan förstörd av hur jävla komplicerat allt ska vara när man kommer upp i universitetet..

har registrerat mig på AF-bostäder förra året, pluggade ett halvår och har haft studieuppehåll i ett halvår (vilket de har lagt dispens för på AF-bostäder), men de kräver att jag ska ha varit medlem i en nation förra hösten uppenbarligen, och det var jag aldrig.

Hur fan fixar man detta? De svarar bara att jag ska "anmäla mig till hösten -14 retroaktivt".

Skiter fullständigt i alla jävla nationer, vill bara inte behöva bo två timmar ifrån universitetet denna termin så att jag skiter i att dra dit igen.

behöver jag dra till någon nation för att fixa mitt studentkort? för alla pappren ska vara inne på måndag och då ska jag ha en kopia på något jävla kort också.
Citera
2015-07-10, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaSven
Är det någon som vet hur det ligger till när det gäller när man har ett befintligt kontrakt hos AFB och ansöker om en ny bostad.

I mitt fall gäller följande:
Har en lgh med en månads uppsägningstid.
Ligger först på en lgh där inflyttning är 01-10-15.

Innebär detta att jag måste stå bostadslös i september månad, om man måste säga upp kontraktet innan man skriver på det andra? Eller kan man säga upp mitt nuvarande kontrakt så att tiderna matchar varandra och så signerar jag det ändå?

Hur gick det för dig?
Att du har en månads uppsägningstid innebär att du måste säga upp den MINST en månad i förväg. Men du kan säga upp den till att upphöra sista september. Det blir mer än en månad, men det är okej. För du har MINST en månads uppsägningstid.
Citera
2015-07-12, 15:14
Medlem
Carcosas avatar
blev antagen förra hösten men sket av olika anledningar i att dyka upp, men nu blev jag antagen i år igen och ämnar börja. registrerade mig på afb:s bostadsansökan och fick det här meddelandet:

Du har fått novischstatus! Därmed deltar du i vår utlottning av kötider. Så snart lottningen är gjord informerar vi på hemsidan.

jag ska ju inte få novischförtur den här gången, så varför fick jag det där meddelandet? kommer det att lösa sig automatiskt efter novischlotteriet då jag kanske per automatik filtreras bort?
Citera
2015-07-12, 20:49
Medlem
Kallesvenne13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisWilson
Jag fick reda att jag kommit in i Lund. Hur gör jag nu för att få bostad?

läs första inlägget för i helvete
Citera
2015-07-13, 23:24
Medlem
Carcosas avatar
med hänsyn till afb:s hemsida:

"Novischernas köplatser fördelas genom lottning. Anmälan till novischlottningen sker genom att du gör en bostadsansökan under lottningsperioden som pågår den 9-13 juli 2015. Efter gjord ansökan är din köstatus på Dina sidor ”Lottning pågår”. Lottningen av köplatser genomförs den 14 juli 2015. Efter lottning ändras köstatusen på Dina sidor till den lottade köplatsen som är ett ködatum med klockslag. Du som inte uppfyller villkoren för novischförtur, får ditt ködatum direkt och kan börja boka bostäder som inte är reserverade för novischer."

på min sida står det "lottning pågår" - betyder det att jag på något sätt slunkit igenom systemets sprickor och trots att jag kom in på en utbildning ht14 (dök dock aldrig upp, tackade bara ja, men det ska ju räcka för att diskvalificera novischstatus) ändå kommer få novischstatus i år igen? jag kanske till och med är berättigad till det och bara missuppfattat kraven.

lär ringa afb och få rätsida på det nu i veckan. återkommer med svar, även om spådomar om möjlig utgång uppskattas
Citera
2015-07-14, 08:16
Medlem
Wargs avatar
Vart bor humanister?
Citera
2015-07-14, 09:50
Medlem
Är det fler som har svårt för att ta sig runt på https://www.afbostader.se? Sidan är väldigt slö och kunde knappt logga in. Helt omöjligt just nu att boka.
Citera
2015-07-14, 10:21
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-Te-Ho
Är det fler som har svårt för att ta sig runt på https://www.afbostader.se? Sidan är väldigt slö och kunde knappt logga in. Helt omöjligt just nu att boka.
Stämmer bra det. Det brukar bli så när man släpper på novischerna. Jag kan inte boka tvättid.
Citera
2015-07-14, 10:32
Medlem
Har kommit med på utlottningen som Novisch men ser att det bara finns Korridorrum att boka. Kommer lägenheter komma upp senare eller hur fungerar det? Kan man vara kylig och vänta någon dag eller ska man ta sin chans och ta korridor? Är ens ködatum viktigt för det? Någon som vet hur det funkar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in