2012-08-08, 18:16
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyz
Du har PM

OnT: Hur stor kostnad är rimligt för en student att betala som hyra i Lund då jag letar boende men är rädd att hyran blir för hög att jag inte ska ha råd med andra eventuella utgifter?

Flesta korridorrum på afb ligger runt 3000, men kan variera från 2500-3500 per månad.
Citera
2012-08-08, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Så här verkar det vara: Man hämtar ut nyckeln i AFB:s "högkvarter" som ligger i Sparta (studentområdet). Man får e-mail när man kan hämta ut nyckeln, beror på när personen innan flyttar ut och har städat.

Förtydligande: Även om den tidigare hyresgästen flyttar ut tidigare, så får inte AFB ge ut nycklarna tidigare till dig om inte tidigare gäst har lämnat in skriftligt godkännande på detta. (blankett)

Alltså; enda möjligheten till tidigare inflytt är om du kontaktar hyresgästen och kommer överens med denne.
Citera
2012-08-09, 00:32
Medlem
Kurt.Cocaines avatar
Ni som fått rum i dagarna, vilken tid har ni? Låg 4-5 på en del novischrum i Vildanden, Ulrikedal och Sparta strax före 00.00 idag med en tid kring 12.

Ge mig lite hopp
Citera
2012-08-09, 08:47
Medlem
Claes-Kents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Cocaine
Ni som fått rum i dagarna, vilken tid har ni? Låg 4-5 på en del novischrum i Vildanden, Ulrikedal och Sparta strax före 00.00 idag med en tid kring 12.

Ge mig lite hopp

Med en tid ~9.45 fick jag förmodligen ett korridorsrum på Delphi igår

Har dock inte fått kontraktförslaget än men har förstått att det brukar komma runt 9.00
Citera
2012-08-09, 08:49
Medlem
Claes-Kents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claes-Kent
Med en tid ~9.45 fick jag förmodligen ett korridorsrum på Delphi igår

Har dock inte fått kontraktförslaget än men har förstått att det brukar komma runt 9.00

Där fick jag förslaget !!
Citera
2012-08-09, 12:27
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av facit88
En fråga: om man vill hyra ut sin lägenhet i Lund vitt, men ta ut marknadsmässigt pris, hur gör man det bäst? Hyra ut ett löst föremål, tex en cykel, för 2000 kr/månad? Eller sälja en gammal bok?

Förslag mottages!
Mest nyfikenhetsmässigt, varför vill du hyra ut din lägenhet om du ska plugga i Lund?
Citera
2012-08-09, 12:39
Medlem
Pastmasters avatar
Ni som ska börja på elektro ska på hajk.
Citera
2012-08-09, 13:47
Medlem
storytellers avatar
Ligger du på plats 4-5 nu så är du alldeles framme vid mållinjen. Skulle tippa på att du har något inom ett par dagar.
Ett tips! Håll huvudet kallt. Sök det ställe du helst vill ha. Själv hamnade jag i en liknande sits men av desperation fortsatte jag söka alla korridorer som fanns. Ren tur att jag fick boende på bästa möjliga ställe...
Citera
2012-08-09, 14:11
Medlem
Afskums avatar
EDIT felpost
Senast redigerad av Afskum 2012-08-09 kl. 14:14.
Citera
2012-08-09, 14:53
Medlem
Kurt.Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Ligger du på plats 4-5 nu så är du alldeles framme vid mållinjen. Skulle tippa på att du har något inom ett par dagar.
Ett tips! Håll huvudet kallt. Sök det ställe du helst vill ha. Själv hamnade jag i en liknande sits men av desperation fortsatte jag söka alla korridorer som fanns. Ren tur att jag fick boende på bästa möjliga ställe...

Jo det känns som jag är hyfsat nära nu. Speciellt när folk som börjar närma sig klockan 10 får på Delphi (hyfsat populärt) men samtidigt antar jag att rummen med inflyttningsdatum 1 september börjar ta slut?
Citera
2012-08-09, 16:43
Medlem
storytellers avatar
Tror du har nån vecka till på dig för septemberrummen. Men jag minns inte riktigt hur det brukar vara. I vilket fall som helst är det enligt min mening klart bättre att slagga runt hos polare etc någon månad extra än att, och nu kommer jag att bli flamead, sitta och ruttna på nån stendöd bytis-korridor i Vildanden hela läsåret..
Citera
2012-08-09, 17:48
Medlem
Hej! Jag ligger etta på de flesta just nu, försöker komma in på parentesen eller ulrikedal för de ligger i områdena jag vill bo i. Nu till frågan, ska jag försöka få en egen dusch (VILL VERKLIGEN HA) eller kommer rummen ramla bort sakta men säkert? senaste rummet med egen dusch låg jag trea på vid 12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in