2012-07-21, 06:44
Medlem
Unfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwi22
Jag vågar inte lova det, men är rätt säker på att lägenheterna kommer kontinuerligt. Dvs, det är inte slut redan! Har du bra köplats?

Yes, min köplats är bra, 2012-07-12 01:06:00. Borde räcka för att ta en etta? Hoppas på det
Citera
2012-07-21, 12:20
Medlem
HousesNStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffros
Har fått erbjudande om att dela en tvåvåningsvilla med 2-4 andra studenter under HT.
Fullt möblerad, i Staffanstorp. Nån som vet hur bra kommunikation det finns mellan staffanstorp och Lund i allmänhet?
Går man miste på mycket studentliv där, eller kvittar det?
Har en vän som bodde i Staffanstorp i 1 1/2 termin, inneboende. Det är klart att det blir lite krångligare, men det är definitivt bra nog kommunikationer för att uppskatta studentlivet, särskilt om det bara gäller en termin. Enligt honom själv är det inga problem att cykla hem på fyllan (visserligen måste man dock cykla tillbaka den till Lund sedan i nyktert tillstånd ) om man t.ex. varit ute.
Citera
2012-07-21, 13:44
Medlem
MrGekko1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unf
Yes, min köplats är bra, 2012-07-12 01:06:00.

Vad har du för köplats på korridorsrummen i Sparta?
Jag har en tid strax efter 04.00 och ligger runt 8a på Sparta. Hoppas på att få ett rum i veckan som kommer eller den efterföljande.

Det har tidigare varit prat här i tråden om olika trappuppgångar och vilka som har hiss och vilka som har port mot ekonomihögskolan. Hiss ser man ju på afb om lägenheten har, men vilka adresser är det som har port mot ekonomihögskolan egentligen?
Ska jag bo i ett öststatshus vill jag gärna slippa gå runt huset varje morgon.
När jag kollar på eniro så verkar det ju som att endast få portar på Tunavägen 39 har utgång mot ekonomihögskolan?
Vore tacksam om någon med kunskap kunde bringa lite klarhet i detta.
Citera
2012-07-21, 16:10
Medlem
Unfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGekko1

Ligger 1:a, 2:a eller absolut max trea på Sparta. 1:a på nästan alla andra korridorsrum. Var bättre köplatser i början av veckan då folk velade
Citera
2012-07-21, 16:11
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Har fått erbjudande om att dela en tvåvåningsvilla med 2-4 andra studenter under HT.
Fullt möblerad, i Staffanstorp. Nån som vet hur bra kommunikation det finns mellan staffanstorp och Lund i allmänhet?

Hade en kompis som bodde där under ett år, personligen tyckte jag det var rätt segt att åka ut dit för att hälsa på men han verkade tycka att det var rätt lugnt och cyklade i princip varje dag utan problem. Pallar du inte det finns det helt okej kommunikationer med buss som tar en kvart eller så.
Citera
2012-07-22, 14:44
Medlem
HousesNStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGekko1
Jag har en tid strax efter 04.00 och ligger runt 8a på Sparta. Hoppas på att få ett rum i veckan som kommer eller den efterföljande.

Det har tidigare varit prat här i tråden om olika trappuppgångar och vilka som har hiss och vilka som har port mot ekonomihögskolan. Hiss ser man ju på afb om lägenheten har, men vilka adresser är det som har port mot ekonomihögskolan egentligen?
Ska jag bo i ett öststatshus vill jag gärna slippa gå runt huset varje morgon.
När jag kollar på eniro så verkar det ju som att endast få portar på Tunavägen 39 har utgång mot ekonomihögskolan?
Vore tacksam om någon med kunskap kunde bringa lite klarhet i detta.
Tror du missförstått hur Spartas uppgångar är organiserade. Lite svårt att förklara, men om du kollar på Sparta i Google Maps ser du 2 rektanglar på taken på varje byggnad; det är där trapphusen ligger. Du kan sedan ganska tydligt se på satellitbilden gångarna mellan byggnaderna, de ligger som en förlängning utav trapphusen. Poängen är alltså att du aldrig behöver gå runt Sparta, du går rakt igenom det. Skillnaden i promenadsträckan blir alltså omkring 60 meter, beroende på om du bor närmst eller längst bort, vilket är så absurt marginellt med tanke på hur nära Ekonomihögskolan ligger (120-180 meter bort beroende på vilken trappuppgång du bor i) att det spelar ingen roll över huvud taget.

Välkommen till Lund f.ö.
Citera
2012-07-22, 15:22
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Från Staffanstorp till Lunds universitet är det ca 7-9 km, beroende på vilka delar av Staffanstorp och universitetet vi pratar om. D.v.s., det går utmärkt att cykla. Det finns t.o.m. cykelväg mellan orterna. Buss (Pendeln 166) går ofta mellan orterna. Minst var 20:e minut, ibland oftare. Du missar inget studentliv eftersom du kan vara med på allt i Lund.
Citera
2012-07-22, 15:55
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Visst har jag ganska bra möjlighet till bostad om jag har tid 06?

Gäller bara att vänta nån vecka va? Börjar bli lite nervös:/
Citera
2012-07-24, 02:04
Medlem
Aenims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Visst har jag ganska bra möjlighet till bostad om jag har tid 06?

Gäller bara att vänta nån vecka va? Börjar bli lite nervös:/
Du kan nog ta det lugnt. Det är 3 veckor kvar. Själv fick jag kontrakt på en bostad hos AFB idag med en tid på ca 03.
Citera
2012-07-24, 11:53
Medlem
Förra året fick jag en tid på 8-9 och det var inga problem att fixa, så bör vara lugnt om det inte finns väldigt mycket färre korridorsrum/lägenheter
Citera
2012-07-24, 13:41
Medlem
Fernsehturms avatar
nästan alla säger att ulrikedal äger.... men undrar hur det funkar med gemensamt dusch? Jag brukar att duscha 2 gångar om dygn (kör mycket idrott).. jag har hört att det är mycket tjejer där.. användar dom badkappor/tofflor? känns lite konstig...
Citera
2012-07-24, 14:18
Medlem
KaptenCrunchs avatar
Inte för att jag planerar att göra det, men om jag tackar nej till ett redan bokat rum. Förlorar jag min köplats även om jag är novisch?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in